Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 februari 2007, 08:00
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
[Nieuws] Ontwikkelaar ChatterEmail stapt over naar Palm Inc

De ontwikkelaar van ChatterEmail, Marc Blank stopt ermee. Dat betekent dat ChatterEmail niet meer actief verder zal worden ontwikkeld. Marc is namelijk sinds kort in dienst getreden bij Palm, Inc.

Deze bitterzoete beslissing van Marc is een puur persoonlijke. Ondanks dat ChatterEmail een groot deel van zijn leven was komt er altijd een moment waarop je een beslissing moet nemen voor een stabiele toekomst en om voor een langere termijn nog iets voor de Palm-gemeenschap te kunnen betekenen heeft hij besloten in dienst te treden bij Palm zelf.
Voor ChatterEmail houdt dit in:
  1. Geen verdere (actieve) ontwikkeling, maar wel continuering van verkoop.
  2. Support zal uitbesteed worden aan Josh M.
  3. Support zal minder intensief zijn, gebruikers moeten nu meer vertrouwen op FAQs en forums. Voor noodgevallen (alleen registratieproblemen en verbindingsproblemen) is een apart emailadres beschikbaar.
Marc mag niet zeggen wat hij bij Palm gaat doen, maar het is natuurlijk niet ondenkbaar dat nieuwe PalmOS-devices in de nabije toekomst opeens push email (de belangrijkste feature van ChatterEmail) krijgen.


Bron: Changes for ChatterEmail... - Chatter Email
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 3765-gh1n1qneuqy.gif‎ (16,8 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 februari 2007, 08:25
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
  1. Geen verdere (actieve) ontwikkeling, maar wel continuering van verkoop.
Als er niet verder ontwikkeld wordt, waarom dan geen freeware van maken.......

Nu klinkt het als: Ik doe er geen moeite meer voor, maar wil nog wel centjes vangen
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 februari 2007, 08:34
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Als er niet verder ontwikkeld wordt, waarom dan geen freeware van maken.......

Nu klinkt het als: Ik doe er geen moeite meer voor, maar wil nog wel centjes vangen
Dit is dezelfde redenatie die mensen gebruiken die de software op illegale wijze gebruiken: het kost de leverancier toch niets als ik een copietje maak.

Wie zegt dat hij alle ontwikkeltijd al heeft terugverdiend? Het maken van zo'n programma kost behoorlijk wat uurtjes.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 februari 2007, 08:46
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
appels met peren vergelijken!! ...............
Het gebeurt vaker dat een app freeware wordt gemaakt als de ontwikkeling stopt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 februari 2007, 08:51
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Is Windows 3.11 , 95, 98 of ME al freeware?
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 februari 2007, 08:55
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB Bekijk bericht
Is Windows 3.11 , 95, 98 of ME al freeware?
Ok, en deze vergelijking gaat al helemaal nergens over.

Ik probeer het nog 1x

Ik bedoel kleine apps van een kleine ontwikkelaar.............. en niet van meneer Gates


was van mij natuurlijk ook niet slim om te denken dat jij, als Huisprogrammeur, dit zou snappen.
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 februari 2007, 09:01
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
De gehele discussie slaat nergens op. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Hij mag aanbieden wat ie wil, voor elke prijs. Wij mogen dan beslissen of het voldoet aan onze vraag en of we er op ingaan. Niet meer en niet minder. Een goed idee van 5 seconden kan een miljoen waard zijn, een jaar lang arbeid kan geen cent waard blijken te zijn. That's it. Geen vergelijking, geen afweging aan onze kant wat hij kan/mag doen, het is 100% zijn call. Dáárna is het pas onze call, of we er op ingaan. Als hij nu stopt met ontwikkelen, is zijn applicatie niet ineens niets meer waard. Het is nog net zoveel waard als vorige maand.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 februari 2007, 09:03
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
En waarom zou een "huisprogrammeur" minder kosten hebben dan Microsoft?
Wat is jouw definitie van een "kleine" applicatie?
Het is dus geen appels met peren vergelijken, maar appels met dikke appels.

Andere vergelijking: Waarom zou je nog moeten betalen voor boeken, muziek etc?
Als 1 boek gedrukt/ 1 CD geperst is zijn de kosten er (volgens jouw definitie) toch al uit? Of maak je daarin ook onderscheid tussen supersterren en plaatselijke (vrijetijds)bandjes?

Trouwens: Stel dat iemand een maand geleden het volle pond voor ChatterEmail betaald heeft. Hoe genaaid zou hij zich voelen als het nu opeens gratis zou zijn?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 februari 2007, 09:11
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
En waarom zou een "huisprogrammeur" minder kosten hebben dan Microsoft?Wat is jouw definitie van een "kleine" applicatie?
.......

Pffffff

Ik zie het al, snap niet, of wil niet snappen.

Ik maak geen onderscheid, bedoelde alleen dat het geen uitzondering is, dat in een geval als deze, software vaak als (niet ondersteunde) freeware verder gaat.

En begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen zijn boterham, en ja, ik koop ook netjes mijn software

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Andere vergelijking: Waarom zou je nog moeten betalen voor boeken, muziek etc?
Als 1 boek gedrukt/ 1 CD geperst is zijn de kosten er (volgens jouw definitie) toch al uit? Of maak je daarin ook onderscheid tussen supersterren en plaatselijke (vrijetijds)bandjes?
Oh, b.t.w. "oudere CD's" zijn toch vaak aanzienlijk goedkoper, dan die, die in de top staan


Citaat:
Trouwens: Stel dat iemand een maand geleden het volle pond voor ChatterEmail betaald heeft. Hoe genaaid zou hij zich voelen als het nu opeens gratis zou zijn?
Dat risico heb je ook als je iets in een winkel koopt, die 2 weken later opruiming heeft met 50% korting
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 februari 2007, 09:55
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Wat mij betreft de beste stap die Palm de laatste maanden heeft gezet
En het lijkt erop dat Chattermail in de nieuwste mailclient van Palm worden verwerkt. Maar aangezien Marc een bijzonder getalenteerd PalmOS-programmeur is, roept dit de vraag op of Palm nog steeds bezig is met PalmOS
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 26 februari 2007, 10:16
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Pffffff
Ik zie het al, snap niet, of wil niet snappen.
Jammer dat het op zo'n manier moet (met zulke opmerkingen). Wij snappen heel goed wat jij bedoelt, maar opmerkingen als "snap niet, wil niet snappen" zijn onzin. Jij was onduidelijk en jouw (eerste) posting gaf heel duidelijk een sfeer weer van: ChatterEmail is niet meer, dus ik wil het gratis.

Citaat:
Ik maak geen onderscheid, bedoelde alleen dat het geen uitzondering is, dat in een geval als deze, software vaak als (niet ondersteunde) freeware verder gaat.
De ChatterEmail ondersteuning blijft echter gewoon doorgaan en verdere ontwikkeling is helemaal niet uitgesloten. De ontwikkelaar zal er echter niet meer 100% van zijn tijd in steken. Voor hem dus absoluut geen reden om zijn software als abandonware-freeware te gaan aanbieden.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 februari 2007, 11:51
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Maar aangezien Marc een bijzonder getalenteerd PalmOS-programmeur is, roept dit de vraag op of Palm nog steeds bezig is met PalmOS
Dit is toch juist een aanwijzing dat Palm nog bezig is met PalmOS?

Wat de andere discussie betreft: het is jammer, want ChatterEmail was de beste mailapplicatie. Van de andere kant: als ze de push-functionaliteit straks standaard in PalmOS inbouwen gaat iedereen erop vooruit. Het lijkt me dat ChatterEmail zichzelf dan vanzelf overbodig maakt.

Je kunt het ermee eens zijn of niet, dat de software nog steeds geld kost, maar ik vind het op zich positief dat het op de markt blijft en dat er ook aan support voor de bestaande klanten is gedacht. Het gebeurt immers zovaak dat de ontwikkelaar bij zo'n overstap gewoon de stekker eruit trekt en je het als gebruiker verder maar moet uitzoeken.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 februari 2007, 12:04
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Gonny, ik kom van de andere kant . Ik ga er van uit dat Palm niet meer bezig is met het doorontwikkelen van PalmOS. In dat geval is het vreemd dat ze een PalmOS-programmeur hebben aangetrokken. De vraag is dus: waar hebben ze Marc voor nodig? Voor het ontwikkelen van een PalmOS-mailclient? Maar dat lijkt me dus zo vreemd...
Of zou Palm een aparte release van een emailclient voor PalmOS, tegen betaling, van plan zijn voor de Treo-serie?

Snap je me?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 26 februari 2007, 12:15
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Wie zegt dat hij verder gaat met een mail-applicatie. Het is iemand die bewezen heeft veel van PalmOs af te weten en in staat is een goed produkt te leveren. Wellicht lost hij allerlei problemen en/of beperkingen in het OS op waar hij zelf tegenaan is gelopen.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #15  
Oud 26 februari 2007, 12:46
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Marc heeft in ieder geval verstand van het IMAP-protocol. Wil Palm een eigen werknemer bijscholen dan zal dat enige tijd kosten, dus is het misschien goedkoper om iemand met veel ervaring in dienst te nemen. Daarnaast is het Marc gelukt om een behoorlijk gecompliceerde mail-client in elkaar te zetten en gedurende lange tijd te onderhouden. Dat getuigt van goed opgezette code, iets wat nooit weg is als je op zoek bent naar programmeurs.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #16  
Oud 26 februari 2007, 13:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik ga er ook vanuit dat PalmOS 5 niet doorontwikkeld wordt, maar dat er iets anders gaande is. Zoals het muisje boven mij zegt heeft Marc bewezen een uitstekende mailclient te kunnen bouwen, ontzettend creatief en secuur te zijn, en misschien nog wel belangrijker: hart voor de zaak te hebben. Dan maakt het nauwelijks uit voor welk specifiek platform je programmeert. Als je PalmOS 5 zo kunt hacken dat het dingen doet waarvan het niet de bedoeling was dat het kon doen, ben je gewoon goed.

Daarnaast is Chatteremail gewoon 'af' nu, dus als je er geld voor neerlegt, krijg je wel een compleet programma die beter is en meer functies heeft dan welke andere mailclient dan ook voor PalmOS, dus hij heeft nu ook geen reden om het gratis weg te geven. Hij was er fulltime mee bezig, en dan mag je er ook gewoon inkomsten uit verwachten.

Wisten jullie dat Mark Blank een van de programmeurs was van de legendarische Zork textspelletjes, en daarnaast 20 jaar later ook nog een paar hit-titels voor de Sony Playstation heeft geprogrammeerd? Dus wat nou mailclient, spelletjes man.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #17  
Oud 26 februari 2007, 13:15
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB Bekijk bericht
Wie zegt dat hij verder gaat met een mail-applicatie.
Niemand, we zijn aan het discussieren over mogelijke redenen waarom de programmeur van de beste (imap) mailclient voor PalmOS, 'gekocht' is door Palm Inc.

Maar misschien kunnen we deze overstap ook misschien het beste toewijzen aan het geheime project van Palm...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 15 december 2008, 22:33
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Gisteren geplaatst op het forum van Chatteremail:

Citaat:
As of December 14, 2008, neither Josh nor I are affiliated with Palm, Inc.; therefore, neither of us will be monitoring this board or handling support at the support@chatteremail.com address. What's more, we are not privy to any plans that Palm might have for supporting new and existing customers.

Marc & Josh
Tja, lijkt me niet zo'n heel positief nieuws...
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #19  
Oud 15 december 2008, 22:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Uhhhhhh. Meest briljante mail programmeur voor PalmOS verlaat Palm 4 weken voordat Nova wordt aangekondigd.... uh......

Citaat:
I'm taking a look at Android at the moment. The G1 is pretty lame (as is most of the software), but better devices will come along. And the software on the G1 sets a pretty low bar...

Marc
Gast gaat nu naar Android kijken. Man, dit is slecht nieuws voor Palm. Toch maar mijn aandelen dumpen?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #20  
Oud 15 december 2008, 22:49
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Toch maar mijn aandelen dumpen?
Ligt er aan waar je er het meeste voor terugkrijgt: op de aandelenmarkt of bij de oudpapier-handel.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023