Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 juli 2004, 19:56
jwr
Guest
 
Berichten: n/a
Question Werkt CLIÉ PEG-TH55 met 'standaard' Palm Sync Tools?

Hi all,

Ik ben erover aan het denken om de bovengenoemde CLIÉ aan te schaffen, maar zit met de volgende 'uitdaging':

mijn werkgever heeft in zijn oneindige wijsheid besloten géén specifieke synchronisatie software te implementeren voor individuele gebruikers.... de keuzes: PSION, Palm en that's it. De Palmsoftware is geschikt om mijn oude Vx, maar ook de moderne Tungsten T3 mee te laten synchroniseren.

Mijn vraag: gaat deze setup ook werken met de TH55? En betekent dit nog iets voor de specifieke organiser tools die Sony hierbij meelevert (ik zou me kunnen voorstellen dat ik hierdoor alleen de standaard apps kan synchroniseren).

Het spreekt voor zich dat ik niet zit te wachten op een PDA waarmee niet te synchroniseren valt, dus afhankelijk van het antwoord op deze vraag zou ik kunnen switchen naar de T3, maar ik ben erg gecharmeerd door de WIFI feature en het lange batterij-leven van van de TH55, dus het liefst zou ik toch deze aanschaffen.

Ben heel benieuwd....

Grtz,

Jan-Willem

Laatst gewijzigd door jwr; 06 juli 2004 om 22:14.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 juli 2004, 22:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Bijgeleverde programma's als Clie mail zullen niet werken dan zonder extra conduits. Maar de standaard PIM's moeten wel lukken. Zelfs Clie organiser maakt van die databases gebruik. De standaard Palm PIM apps staan ook op de TH55.

Als jij zeker weet dat de TT3 op de Palm Desktop van de Vx werkt, moet de TH55 ook wel lukken. Download anders de nieuwste Palm Desktop van www.palmone.com - is PalmOne software namelijk.

(aan bovenstaande uitspraken kunnen geen rechten worden ontleent, ik zou Sony helpdesk even bellen - typisch een vraag die ze vast in hun database hebben staan)
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 juli 2004, 22:19
jwr
Guest
 
Berichten: n/a
Ben daar niet helemaal zeker van..... (mijn manager gebruikt een TT3, en dat lijkt dezelfde setup, maar ik zal 'es kijken of de versie van de hotsync software dezelfde is als die ik op m'n eigen werkplek heb)

In elk geval bedankt voor je reactie

JW
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 juli 2004, 22:23
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik vind het redelijk <vul hier bijpassend bijvoegelijk naamwoord > dat PalmOne wel ondersteund wordt en Sony Clie niet. Is net alsof systeembeheer wél IBM Thinkpad notebooks ondersteunt maar geen Sony VAIO's!

Probeer ze toch maar te overtuigen om de installatieCD van de Clie erin te doen en die bijgeleverde PalmDesktop (en ondertussen ook andere software) te gebruiken.

Ik bedoel, anders mis je ook de functionaliteit van Data Import (maakt van je Clie een kaartlezer van je memorystick, je Clie verschijnt als drive in Windows Verkenner), en dat wil je ook niet.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 juli 2004, 22:33
jwr
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 06-07-2004, om 23:23 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #4

Probeer ze toch maar te overtuigen om de installatieCD van de Clie erin te doen en die bijgeleverde PalmDesktop (en ondertussen ook andere software) te gebruiken.
Helaas, helaas, ik werk bij een organisatie van 1200+ medewerkers en een KA-afdeling waar men de paranoia in de afgelopen 10 jaar heeft uitgevonden. Wij internetten via een Terminal Services client en hebben geen flash of shockwave (gelukkig sinds een jaar externe e-mail voor iedereen)... alles vanuit het oogpunt van beveiliging, want de boze buitenwereld ligt natuurlijk constant op de loer (probeer alsjeblieft de ironie van deze opmerking niet te missen )

Een flashgeheugen direct benaderen als drive?? Dat is bij ons zo'n beetje vloeken in de kerk (geen floppydrives, géén vrijgegeven USB poorten).

Om het kort te houden..... ik ga liever gewoon dood

Hmm, als ik het zo teruglees lijkt het wel alsof ik bij een club uit het Sovjet tijdperk werk, maar nee, het is echt een 'moderne' Nederlandse onderneming.

Voorlopig ben ik al blij als ik mijn afspraakjes kan syncen zonder problemen.

grt,

JW

Laatst gewijzigd door jwr; 06 juli 2004 om 22:47.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 juli 2004, 22:52
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Om het kort te houden..... ik ga liever gewoon dood
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 juli 2004, 10:00
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Op 06-07-2004, om 23:33 heeft jwr dit gezegd in bericht #5
Helaas, helaas, ik werk bij een organisatie van 1200+ medewerkers en een KA-afdeling waar men de paranoia in de afgelopen 10 jaar heeft uitgevonden.
Wedden dat jouw collega's van de KA-afdeling zelf WEL alle software & hardware op hun PC hebben geinstalleerd die ze maar willen... (Ik heb zelf ook admin-rechten op mijn werk-PC. Errug gemakkelijk, soms ).
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023