Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 26 maart 2003, 18:46
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Hij staat al op SonyStyle.nl. Alleen wel met een leverdatum van 24-4-2003.
  #42  
Oud 26 maart 2003, 19:53
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bakker
o.k, dat is goed om te weten!
ik begrijp dat het formaat beperkt is, maar wel leuk dat je de kaart uit de camera zo in de pda kan stoppen en de fotos kan bekijken of aan anderen kan (pre)viewen! Bedankt voor de info
Beetje off topic wellicht. Maar ik had pas een kennis met een Sony camera en ik zeg: kom is hier met die MS dan stop ik die in mijn CLIE. Niets aan de hand, ik kon de foto's (via AcidImage) bekijken maar ik moet wel zeggen dat vanwege de grote fotobestanden het viewen niet echt lekker snel gaat (understatement )
  #43  
Oud 26 maart 2003, 23:50
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Echter heeft de TG50 een 200 mhz processor. Als je kijkt naar het verschil tussen de benchmarks van een MS op een gewone 33/66 mhz en bijv. de NX-serie, dan verschilt dit behoorlijk. Hopelijk is dus de processorsnelheid een bottleneck, en in mindere mate de MS.
  #44  
Oud 27 maart 2003, 00:36
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Een Clie met xScale processor:
- is een keer of 4 zo snel qua porcessor (in emulator mode) als de oude dragonball. Met ARMLETS scheelt dat vast nog veel meer.
- heeft een VFSMark van tegen de 140 ipv 40 (voor de SJ30)
- heeft een ingebouwde JPEG coprocessor

OK het gaat niet zo snel als op een PC, maar het is best te doen. Het duurt op mijn NX70V een seconde of 3 voordat een 3,3M plaatje getoond wordt.

SplashFoto is overigens wel iets sneller dan Clie Viewer. Det laatste zit echter gratis bij de Clie.
  #45  
Oud 27 maart 2003, 20:31
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Smile

iemand goede/slechte ervaringen met het kopen van een Sony pda
in de USA? Welke winkel-keten kun je het beste
op zoeken? Ik ga o.a. naar Boston. Ik vindt persoonlijk
het prijsverschil zo groot (volgens mij voor de TG50 ongeveer 100 euro) dat ik het serieus overweeg om 3 mnd te wachten tot ik daar ben om de Tg50 te kopen.......graag jullie ervaringen!!
  #46  
Oud 28 maart 2003, 00:44
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Ik lees veel goede verhalen over "Best Buy". Schijnt behoorlijk goedkoop te zijn, en goede garantievoorwaarden (alhoewel je daar weinig aan zal hebben).
  #47  
Oud 28 maart 2003, 00:58
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Op zich zit het prijs verschil meestal in de BTW. Als je daarheen gaat kun je dat uitsparen. Dat is misschien wel een vorm van diefstal, dus als ze je bij schiphol controleren ben je wel de l*l. Dan ben je je "winst" snel kwijt.

Ik schat dat als de TG50 in Nederland echt verkocht gaat worden dat je bij een bedrijf als beat-it tussen de €430 a €450 (inclusief BTW moet rekenen). Dat is gemiddeld iets van zeg €375 ex BTW. In de VS zie je ze meestal voor $399, maar ik heb ze ook wel zien staan voor $340. Dat scheelt op de ex btw prijs dus niet zo veel. Van daar dat het in ieder geval geen zin heeft om ze (legaal) hier naartoe te laten sturen per post.

Ik noem beat-it, omdat dat meestal een van de eerste webwinkels is die, naast Sony, de Clie's verkoopt en dan vaak flink goedkoper.

Als je daar toch heen gaat koop daar dan ook meteen een memory stick. Die prijzen zijn daar ongeveer de helft. Een 128MB stick moet je toch voor $50 a $60 wel kunnen krijgen (laagste dat ik ooit zag was $38,50). In Nederland vragen ze minimaal €80, maar in de meeste winkels wel tegen de €100.

Als je echt veel wil gaan doen misschien zelfs een Memory Stick Pro. Die zijn daar ook een stuk goedkoper (of eigenlijk "minder schreeuwend duur") Laagste prijs voor een 512MB MSPro gezien in VS is $235 en de prijs bij sonystyle.nl is €399.
  #48  
Oud 28 maart 2003, 09:33
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
bedankt al vast voor de reacties!
Dat de memorysticks veel goedkoper waren in de USA
dat wist ik (ik heb er jammer genoeg al een paar in Nl gekocht voor mijn digi-fotocamera) maar dat die Memorystick-pro zo duur is (
zelfs in de USA!)dat is nieuw voor mij! Jammer, want als ik het
goed begrijp heb je die echt nodig wil je de TG50 gebruiken als
Mp3-speler. Wat kun je nog meer alleen met MemoryStick-pro en niet met een gewone MemoryStick??

Laatst gewijzigd door bakker; 28 maart 2003 om 09:39.
  #49  
Oud 28 maart 2003, 10:24
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nou het is een hoop geld, maar op zich is het niet echt "duur". De prijs van 512MB is een viervoud van een 128MB stick. De prijs per MB is voor de 128MB het laagste. Een vergelijkbare prijs per MB betaal je dus ook voor een snellere variant.

Er is overigens geen enkele goede reden te verzinnen waarom je meer dan 128MB nodig hebt. Ik heb jaren met een 64MB stick gewerkt (in mijn Clie T625C) met 40 MB vrij. Ik ben echter zo iemand die vindt dat als er iets kan dat IK dat dan ook moet kunnen. Dus ik wil extra ruimte voor het zetten van speelfilms op de Stick. Met de Pro sticks heb je dan meer ruimnte. De Pro sticks zijn ook iets sneller (VFSMark 188 ipv 139)

Sterker nog. De ondersteuning van MS PRo is nog niet helemaal klaar voor de NX70. Er schijnt nog een patch voor te moeten komen die eind maart klaar zou zijn. Vooralsnog heb ik die nog niet kunnen vinden. Je kunt op dit moment geen MP3 afspelen van de MS Pro.
  #50  
Oud 28 maart 2003, 10:38
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
begrijp ik het goed dat je dus met de 128mb memorystick ook Mp3's kan afdraaien op de TG50?
  #51  
Oud 28 maart 2003, 10:44
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bakker
begrijp ik het goed dat je dus met de 128mb memorystick ook Mp3's kan afdraaien op de TG50?
Tuurlijk! De MS Pro's zijn alleen groter en iets sneller.
  #52  
Oud 28 maart 2003, 14:25
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Thumbs up

okedan!
dan heb ik die 128mb MS-cards in ieder geval niet voor niets gekocht!!!
  #53  
Oud 03 april 2003, 11:20
DiviD
Guest
 
Berichten: n/a
Eén van de vragen was:

Heeft iemand al enig idee wanener de Clie TG50 leverbaar zal zijn in Nederland en/of Europa? EN zo ja wat de verwachte verkoop prijs zal zijn?

Staat nu op Beat-it, datum van leveren nog niet bekend, prijs € 356 ex btw ex verzendkosten. Toch goedkoper dan op sonystyle.
  #54  
Oud 03 april 2003, 11:56
therryvv
Guest
 
Berichten: n/a
Heb gisteren nog contact gehad met Beat-it maar die konden nog geen exacte datum doorgeven. SOnystyle heeft het zelf over 24/4. Dus neem aan dat dat de officiele europese release zal worden. Expansys UK heeft namelijk ook nog geen datum terwijl er al 3 weken staat: available avg. 14 days. Mocht jij meer info hebben laat het me dan weten.
  #55  
Oud 04 april 2003, 11:56
DiviD
Guest
 
Berichten: n/a
Nee, helaas, had ik maar meer info. Ik zit al een paar weken zonder PDA, mijn psion revo is kapotgegaan en reparatie vind ik te duur. Het enige alternatief is deze TG50, vanwege het toetsenbord. Gezien de reviews en mogelijkheden koop ik hem ongezien, dus ik ben zelf erg benieuwd wanneer hij in NL te koop is. Juist daarom bezoek ik dagelijks deze site.
  #56  
Oud 08 april 2003, 17:14
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Talking

" Staat nu op Beat-it, datum van leveren nog niet bekend, prijs € 356 ex btw ex verzendkosten. Toch goedkoper dan op sonystyle."

...volgens mij zijn ze tot nu toe inderdaad bij Beat-it het goedkoopste als het gaat om de TG 50, niet dat hij al leverbaar is maar goed. Weet iemand een adres waar hij nog voordeliger is, laten we elkaar dan op de hoogte houden! Vast bedankt.
((Een potentiele TG50 koper))
  #57  
Oud 08 april 2003, 18:21
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Als je een revo gewend bent, waarom neem je dan niet een NX70? Dat lijkt meer op een Revo dan de TG50.
  #58  
Oud 08 april 2003, 22:57
DiviD
Guest
 
Berichten: n/a
Ik vind de tg50 wat handzamer dan de nx70. Ik zal hem voornamelijk zakelijk gebruiken, dus een camera is voor mij niet nodig. De treo90 was ook een optie, maar ik had gelezen dat het scherm daarvan minder goed presteert in daglicht, terwijl men over sony schermen erg enthousiast is. Ook zijn er maar weinig aanbieders van de treo90 en bij een eventuele reparatie moet je uitwijken naar België. Plus dat een treo90 wel goedkoop lijkt, totdat je erachter komt dat er standaard geen cradle bij zit: is weer € 80 erbij. Komt nog bij dat ik een sony liefhebber ben, dus wacht ik vol ongeduld op de tg50.
  #59  
Oud 09 april 2003, 01:52
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja, klopt. De TG50 is handzamer, maar ik dacht ... als je al een Revo gewend bent dan kun je dat wel hebben en dan heb je misschien ook liever weer een iets groter scherm.

Maar goed dat is dan weer het mooie. Er is tegenwoordig voor elke wens wel een juiste PalmOS PDA te vinden. Of iets wat daar het beste op lijkt.
  #60  
Oud 10 april 2003, 07:34
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
En voor degenen die hem nog in het uiterste detail willen zien, iemand heeft een zéér grote foto online gezet:

http://ec1.macrotron.de/jpg/558zn82.jpg
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023