Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 september 2008, 19:32
Parsec Parsec is offline
Junior lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 03 februari 2007
Berichten: 5
Lightbulb Android

Hoi,

wie weet of denkt dat Android nog wordt uitgebracht voor Palm's? Ik zou dat op mijn LifeDrive nog wel willen draaien. Zal denk ik best snel draaien en een stuk mooier er uit zien. En stabieler met meer functionaliteit. Als ik de alarmclock van worldtime zet en die gaat terwijl de aan/uit knop op lock staat, crasht 'ie meteen!

Iemand een idee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 september 2008, 18:26
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ben je niet in de war met Googles apparaatje? Palm doet niks met Android bij mijn weten..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 september 2008, 20:33
Parsec Parsec is offline
Junior lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 03 februari 2007
Berichten: 5
Ik weet dat Palm zelf Android niet omarmt, maar ik bedoel dat Google Android uitbrengt voor de LifeDrive. Ze gaan Android ROM's maken voor heel veel toestellen die nu al en ook toestellen die al een tijdje op de markt zijn. Tenminste, dat heb ik begrepen. Dus, ik zou graag mijn outdated LifeDrive upgraden met een Android ROM.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 september 2008, 21:17
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ah, zo, dat zou interessant zijn inderdaad.. Kan ik hetzelfde doen met mijn LifeFlash!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 oktober 2008, 12:51
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Een aardig opiniestuk op de 'Fortune'-pagina van CNN: Why Palm needs Android

Een paar quotes na een inleiding over hoe slecht het nu gaat met Palm:
Citaat:
But unlike the days when Palm first began merging handheld computers with cell phones, the smartphone field is now crowded with powerful competitors. For its new operating system to succeed, Palm will have to take on Research in Motion (RIMM), Apple (AAPL), Nokia (NOK) and now Google (GOOG) – industry titans who each have their own phone operating systems, not to mention cash war chests far bigger than Palm’s
...
If Android is all it’s cracked up to be, Palm may be better off scrapping its OS plans, and throwing in with Google instead.
Toch is het niet waarschijnlijk dat Palm het eigen OS in gaat ruilen voor Android, sterker nog: ze zijn er van overtuigd dat hun klanten en software ontwikkelaars nog steeds trouw zijn en dus graag gebruik gaan maken van Palm OS 2:
Citaat:
Developers understand and appreciate Palm’s loyal customer base and are eager to work with Palm as we roll out our new OS in 2009
Je kan natuurlijk geld verdienen met een eigen OS, maar je kan ook gewoon Android gaan gebruiken, want dat is gratis. En dan kunnen de Palm OS ontwikkelaars hun tijd gaan besteden aan de eigenlijke programma's, want daar gaat het (volgens deze columnnist) uiteindelijk om.

Van de andere kant: als Palm over zou stappen op Android, dan zal Microsoft niet blij zijn. En Palm verkoopt nu juist meer toestellen, omdat daar Windows Mobile op draait met een flinke Palm-saus eroverheen.

Tot zover het CNN-artikel.

Eigen Palms OS 2 of Android? Voor beiden is iets te zeggen, maar Palm kennende denk ik dat ze lekker doorgaan met hun eigen OS en dat ze daarmee gaan proberen marktaandeel terug te winnen. Voor ons als consument alleen maar gunstig.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 oktober 2008, 12:00
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
de enige die linux ontwikkeld voor de Palm is hackndev.com
Miska is lekker bezig voor de TX, en een goede release met support met BT en Wi-Fi op basis van Vanilla is aankomende!.
Er is ook een ontwikkelaar voor LD, ik weet niet heel goed wat de status is van het project.

kijk even verder op bovengenoemde site!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 oktober 2008, 12:41
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ed Colligan gaat echt zo ontzettend nooit meer hun OS uit handen geven of een ander OS als 'hoofdPalmOS' gebruiken.

Palm is toch een beetje zijn jongensdroom, en na dat hele gesteggel met Eric Benhamou (oud-bestuursvoorzitter die Palm én 3Com uiteindelijk een beetje de afgrond in heeft geholpen) doet hij het nu helemaal op zijn manier.

Nog steeds een aanrader voor degenen die hem niet kennen:

Amazon.com: Piloting Palm: The Inside Story of Palm, Handspring and the Birth of the Billion Dollar Handheld Industry: Andrea Butter, David Pogue: Books
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023