Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 03 mei 2003, 23:09
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Gespot bij PDAShop.nl voor € 469,-.
  #82  
Oud 05 mei 2003, 22:05
Supergrover
Guest
 
Berichten: n/a
Bij beat-it € 423, ex verzendkosten
Take-itnow € 430, ex verzend
Xoldes € 422, ex

In de US $ 330
  #83  
Oud 08 mei 2003, 15:16
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Ik zag 'm op Schiphol (achter de gate) voor €439,00.
  #84  
Oud 13 mei 2003, 22:31
DiviD
Guest
 
Berichten: n/a
Op dit moment heb ik de TG50 ruim een week in huis. Tijd dus om mijn eerste ervaringen met jullie te delen. Zie het maar als een persoonlijke review, gebaseerd op eigen bevindingen tot op dit moment, met de kanttekening dat de Psion Revo en de palm 505 mijn reverenties zijn.

beeldscherm: scherp, kleurrijk, en ja inderdaad met schaduwrandjes onderaan het scherm, wat mij overigens niets uitmaakt. Zonder backlight is het scherm bijna onzichtbaar, die moet dus altijd aan staan.

toetsenbord: soepele toetsen, wel klein, maar goed genoeg om korte berichten te schrijven. Minder handig als er toetsencombinaties moeten worden gemaakt, waarbij twee toetsen tegelijkertijd ingedrukt moeten worden. De normale lettertekens zijn onder de transparante toetsen goed zichtbaar, de speciale tekens en nummers zijn op het mooie aluminium frontje gedrukt en hierdoor moeilijk leesbaar. Nadeel is dat je het apparaat niet met toetsenbord alleen kunt bedienen (zoals de Revo), maar de stylus heb je ook nodig. Het toetsenbord bedien je met twee handen, je komt een hand te kort voor de stylus.
Backlight van het toetsenbord gaat bij het aanzetten van het toestel of het aanraken van de toetsen aan, zonder activiteit gaat de backlight na 10 sec. weer uit. Het toetsenbord is weliswaar geen volwaardig alternatief als je Revo gewend bent, maar het bevalt mij een stuk beter dan het geschrijf met een pennetje. Jammer dat er geen rubberen dopjes op de achterkant zitten, hierdoor glijdt de Clié nog wel eens weg bij het drukken op de toetsen.

uiterlijk: ik vind hem erg mooi en strak. Wel krasgevoelig, ik ben nog op zoek naar een geschikte case voor als ik hem in de koffer meeneem, voor in de jaszak is dat niet nodig. Het model is echt eye-catching. Het ontlokt kreten van sexy tot professioneel. Ik kan'm werkelijk niet een moment uit het oog verliezen of er zit wel iemand aan.

handelbaarheid: plat en licht genoeg om hem (bijna) niet in je colbertzakje te voelen. Voor een linkshandige als ik zit de jogdial aan de verkeerde kant, net als de aan/uit schuif. Het klepje is zelfs met twee handen wat lastig te openen, er zit geen uitsparing op waar je je vingertop achter kunt krijgen. Ik heb hem hierdoor al een paar keer bijna laten vallen... De klep geeft aan het begin en eind van de beweging een klein klikje waardoor deze als hij dicht zit niet kleppert, en als hij openstaat netjes open blijft staan. Het voelt wel solide, maar ik vrees het moment dat het veertje het na -tig keer open en dicht gaan het begeeft... Het klepje is overigens volledig van kunststof, met op de voorkant een ingelegd aluminium-plaatje.
De stylus gaat rechtsonderaan in het apparaat. Als linkshandige vind ik dat lastig. Bovendien loop je sneller de kans dat je de stylus kwijtraakt als die na verloop van tijd losser in de behuizing zou gaan zitten.

multimedia: mp3's en filmpjes speelt hij moeiteloos af. Het speakertje is wat te licht voor muziek afspelen, maar de alarmgeluiden klinken erg mooi. Via de koptelefoon klinkt mp3 erg goed. Om stroom te besparen kun je het beeldscherm tijdens het afspelen uitzetten d.m.v. de hold-toets, maar hiermee heb je geen controle meer over de volume regeling. Als je het beeldscherm uitzet zonder hold te gebuiken, dan loop je de kans om ongewild andere programma's te activeren. Jammer dat je de mp3 speler niet via een afstandsbediening in de hoofdtelefoon is te bedienen.

en verder...
als oud psion gebruiker valt me de software van Palm wat tegen. Er zijn veel mogelijkheden, maar ik blijf de indruk houden dat Palmsoftware een verzameling losse onderdelen is. Psion leverde een totaal oplossing. Zo kon ik zonder enig probleem internet, e-mailen en sms-en, terwijl ik op dit moment al een paar dagen kwijt ben om te achterhalen waarom de TG50 met een authentication failure blijft komen. Wat een gepruts. Ook mis ik mijn weekoverzicht, de verjaardagen in de agenda, de koppeling met todo's en alarmen. Met de psion kon ik Excel en Word lezen èn bijwerken en terugzetten op de pc, zonder extra software. Ik heb het op deze Clié nog niet gezien. Het is er vast allemaal wel voor Palm, maar het zit er standaard blijkbaar niet in.

conclusie: laat ik over aan de lezer. Tot dusver ben ik best tevreden. Dit gevoel wordt de laatste dagen wel iets getemperd door die failure, maar ik hoop dat dat binnenkort wordt opgelost.

Een heel verhaal, maar ik hoop dat ik met mijn bijdrage nog wat extra info heb kunnen verstrekken aan diegene die de TG50 overwegen te kopen.
  #85  
Oud 14 mei 2003, 00:37
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Goede (mini)review! Misschien een idee om een complete review te schrijven voor de frontpage? Je bent op dit moment een van de eerste gebruikers, dus...

Zoals je misschien wel meegekregen hebt, liep ik 1 1/2 maand terug ook te denken over de aanschaf van de TG50. Ik heb toen gekozen voor de T|T, vanwege de prijs en de beschikbaarheid. Geen spijt van gehad, maar ik blijf toch nieuwschierig naar de "concurent".

Het grootste deel wat je verteld stemt wel overeen met de ervaringen die ik elders gelezen heb. Het valt me wel op dat je het toetsenbord soepel vindt werken (leest af en toe wel anders), en heb je geen last van het bluetooth "flashlight" bovenaan?

Wat betreft software; er wordt inderdaad een minimum aan Palm zelf bijgeleverd, maar er zijn gelukkig goede (bijgeleverde) andere programma's te krijgen. Netfront werkt goed, of niet? Overigens vindt ik het inderdaad matig van Palm dat ze geen goede agenda bijleveren (hoe lang is het geleden dat er hiervoor een major update gemaakt is?). Je wordt haast verplicht om een ander aan te schaffen (dateBk, agendus).

Verder natuurlijk veel "plezier" (daar is hij toch gedeeltelijk voor )met je aanwinst!
  #86  
Oud 14 mei 2003, 23:11
DiviD
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor je compliment. Een review voor de frontpage zit er niet in vrees ik, ik geloof niet dat ik er nog veel meer aan toe te voegen heb... Bovendien ben ik op het gebied van de Palm software een absolute beginner, ik heb nog veel te leren. Zo lijkt de authentication failure nu opgelost, maar kan ik nog steeds niet internetten en emailen... Ik zoek me helemaal suf in dit forum, maar heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Omdat ik verder nog geen blauwe tanden in huis heb, heb ik geen last van het flashlight.
Ik geniet met volle teugen van dit model, wel ontzettend jammer dat mijn werkgever me geen toestemming geeft om de software te installeren. Hiermee wordt een groot voordeel van de PDA ten opzichte van de papieren agenda teniet gedaan. Maar, er zijn ergere dingen in het leven.

Groetjes!
  #87  
Oud 15 mei 2003, 07:19
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Thumbs up

Fijn om wat meer van een recente TG50 gebruiker te horen over hun ervaringen met deze nieuwe sony...bedankt DiviD!
((jammer van je baas, ik gebruik persoonlijk mijn pda meer voor prive dan werk))......PS hebben jullie al die geruchten gehoord op andere palm forums over een nieuwe T-serie clie???? Misschien tov de Tg50 ook interessant?!!? Wel groogt beeld scherm maar geen toetsenbord....
  #88  
Oud 15 mei 2003, 19:32
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Nieuwe T serie voor de CLIE?? Lijkt mij interessant!!

@DiviD: je baas hoeft toch iet te weten dat je software op je pc zet op het werk
  #89  
Oud 15 mei 2003, 19:54
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Arrow

mocht je meer over de nieuwe T-serie geruchten willen lezen,
hier een (zeer lange maar leuke) thread:

http://www.cliesource.com/forums/sho...threadid=13796
  #90  
Oud 12 juni 2003, 21:20
DiviD
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
@DiviD: je baas hoeft toch iet te weten dat je software op je pc zet op het werk
het bedrijf waar ik werk heeft WinNT en alles afgeschermd voor gebruikers (zoals ik). Beleid is dat er geen 'eigen' spullen aan de pc wordt gehangen en dus ook geen 'eigen' software hiervoor wordt geïnstalleerd. Alleen systeembeheerders kunnen software installeren en die zijn niet om te kopen... Maar als iemand een slimme workaround heeft dan ben ik all-ears
  #91  
Oud 18 juni 2003, 15:05
JoopG
Guest
 
Berichten: n/a
Hier in Bangkok zie ik hem in de officiele Sony winkel voor 389 Euro liggen; ik dacht voor ik hier keek eerlijk gezegd dat het prijsvoordeel t.a.v. Nederland groter zou zijn. Ik vind hem er wel pracjtig uitzien, maar heb de draad met interesse gelezen. Denk er nog even over.
  #92  
Oud 18 juni 2003, 15:23
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Hier in Bangkok zie ik hem in de officiele Sony winkel voor 389 Euro liggen; ik dacht voor ik hier keek eerlijk gezegd dat het prijsvoordeel t.a.v. Nederland groter zou zijn
Joop,

Ik denk ook niet dat je hem in de officiele Sony winkel moet kopen, zeker niet als je toch al in Bangkok bent. Duur!! Zoek een betrouwbare local uit die je kan vertellen waar je betrouwbaar een TG50 kunt kopen in Bangkok.

Vergeet niet dat je als je boven de 275 EUR (?) zit, dat je dan invoerrechten moet betalen op Schiphol!
__________________
FoleoCentral.com
  #93  
Oud 18 juni 2003, 15:26
JoopG
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben ook zeker van plan in Panthip Plaza te kijken
  #94  
Oud 02 juli 2003, 14:11
bakker's schermafbeelding
bakker bakker is offline
1929 Chrysler
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Rdam
Berichten: 80
Citaat:
Op 28-03-2003, om 10:24 heeft patrickl dit gezegd in bericht #49
Nou het is een hoop geld, maar op zich is het niet echt "duur". De prijs van 512MB is een viervoud van een 128MB stick. De prijs per MB is voor de 128MB het laagste. Een vergelijkbare prijs per MB betaal je dus ook voor een snellere variant.

Sterker nog. De ondersteuning van MS PRo is nog niet helemaal klaar voor de NX70. Er schijnt nog een patch voor te moeten komen die eind maart klaar zou zijn. Vooralsnog heb ik die nog niet kunnen vinden. Je kunt op dit moment geen MP3 afspelen van de MS Pro.
weet iemand of je al mp3 kan afspelen op een memory stick Pro met een TG50??? en kun je die memory stick pro ook gebruiken voor de digitale camera's van sony (de P9)??????
vast bedankt voor de reacties!
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023