Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 juli 2004, 15:38
Michiel's schermafbeelding
Michiel Michiel is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 60
Palm Internet browser

Wie kan mij vertellen of er een Palm (OS 5) Internet browser bestaat welke button-functionaliteit op diverse websites ondersteunt. Vaak wordt bij bijv. on-line reserveringssystemen eem button gebruikt om beschikbare tijden te tonen.
Zodoende wil ik op mijn T2 bijv. de volgende site raadplegen, maar tot nu toe helaas zonder succes.
http://www.golfbaanspaarnwoude.nl/re..._frameset.html
(Toon tijden button werkt niet op PDA)
Benieuwd naar de reacties !
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juli 2004, 18:49
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Met Netfront (bijgeleverd bij onder andere de Clie TH55) lukt het in elk geval niet. Heb je het zelf al met WebPro geprobeerd? Of zit dat niet bij de T2? Verder zou ik eigenlijk geen geavanceerde palmbrowser weten. Misschien nog Eudora...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juli 2004, 21:18
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
In Blazer ziet het er meer dan prima uit, inclusief functionerende knop. Overigens zou ik op je Palm eerder deze pagina gebruiken (eenmalig intikken, daarna als bookmark opslaan): http://217.77.148.242/ikgagolfen/boe...&uq=0717215947 (dat is de pagina waarnaar het frame verwijst).
Overigens gebruik ik op mijn Treo600 wel Blazer 3.0 i.p.v. de bij Palmgear aangeboden 2.0. De nieuwere 3.0 is voor zover ik weet nog niet apart te koop.

- jp
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juli 2004, 22:14
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ik heb de html-source van die golf-pagina bekeken. De button op die pagina is geen button maar een tabel-cel met javascript onclick-trigger. Nogal ongebruikelijk!

Ik heb het even kaal getest met onclick tabel-cel en met onclick form-button, zie testje

In de Palm Web Pro 3.0.1b browser op mijn Tungsten|C werkt de tabel-cel-klik niet en een form-button-klik uiteraard wel. Ik heb ook nog de in ROM gebakken Palm Webbrowser 2.0.1.1. Raar maar waar, daarin werkt de table-cel-klik wel. Mozilla en Internet Explorer hebben er ook geen probleem mee.

Ik maak overigens regelmatig mee dat webpagina's het beter doen in versie 2 dan in versie 3 van de Palm browser. Daar komt nog bij dat versie 2 pagina's sneller laadt. Wat mij betreft is versie 3 geen verbetering.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 juli 2004, 22:22
Michiel's schermafbeelding
Michiel Michiel is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 60
Ook met Blazer 2.0 (demoversie) werkt het helass niet op de T2. Zelfde probleem als met Webpro; pull-down menus e.d. werken prima, maar er is geen functionerende 'Toon tijden' button. Er staat 'Toon tijden>'als text in het scherm maar zonder functie. (is niet aan te klikken) Anyone ??
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 juli 2004, 22:27
Michiel's schermafbeelding
Michiel Michiel is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 60
Arent,

Bedankt voor je uitleg. Zou ik met een ander OS 5 browser programma geholpen zijn volgens jou ? Zo ja, welke ??
Groet, Michiel
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 juli 2004, 22:34
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Je kunt ook de verantwoordelijke webmaster even een reactie sturen (misschien met een link naar deze thread). Hopelijk wil hij het dan aanpassen zodat het ook op een handheld goed werkt. Zoveel moeite is dat immers niet

- jp
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 juli 2004, 22:47
Michiel's schermafbeelding
Michiel Michiel is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 60
JP,

Werkt het bij jou wel volledig ? Zie jij na het klikken van de Toon tijden button een overzicht van beschikbare tijden verschijnen ?
Net voor de zekerheid even EudoraWeb geprobeerd, zelfde resultaat...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 juli 2004, 22:55
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Met plaatje werkt het wel, dus misschien kan de maker van de website er een onclick image button maken. Zie testje.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 juli 2004, 23:09
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 17-07-2004, om 23:47 heeft Michiel dit gezegd in bericht #8
Werkt het bij jou wel volledig ? Zie jij na het klikken van de Toon tijden button een overzicht van beschikbare tijden verschijnen ?
Net voor de zekerheid even EudoraWeb geprobeerd, zelfde resultaat...
Ja, bij mij werkt het. Ik klik op de knop en krijg een lijst met beschikbare banen. Daarna kan ik op een bepaalde baan klikken en word ik doorgeleid naar een pagina met een overzicht van de door mij gewenste reservering en dan stokt het verder. Ik krijg namelijk niet het frame (?) waarin ik mijn naam, adres etc kan achterlaten. Ik denk dus dat je er nog niet veel mee opschiet.

- jp
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 juli 2004, 23:34
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Als je de lijst met banen al zou kunnen krijgen, kom je toch niet verder omdat je geen baan kunt aanklikken. De lijst met banen bestaat uit aanklikbare tabel-cellen, net als de "Toon tijden" knop. Voor zover ik zie is de hele site zo opgezet. Dus met het wijzigen van die ene knop schiet je inderdaad niets op.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 juli 2004, 09:09
Michiel's schermafbeelding
Michiel Michiel is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 60
Arent,

Vrees dat je helemaal gelijk hebt. Zal eens met de webmaster mail'en of ze geen PDA versie kunnen maken.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 juli 2004, 08:32
clemens
Guest
 
Berichten: n/a
webbrowser en tetefoongids

Ik heb denk ik een zelfde soort probleem alleen met de telefoongids van kpn. Of heeft iemand hier een manier waarop hij wel telefoonnummers op kan zoeken met zijn palm?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 26 juli 2004, 09:46
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: webbrowser en tetefoongids

Citaat:
Op 26-07-2004, om 09:32 heeft clemens dit gezegd in bericht #13
Ik heb denk ik een zelfde soort probleem alleen met de telefoongids van kpn. Of heeft iemand hier een manier waarop hij wel telefoonnummers op kan zoeken met zijn palm?
http://telefoongids.xwits.nl/
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 19 augustus 2004, 22:37
Kwakske Kwakske is offline
Lid
Voornaam: Gert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 27
Ook ik heb problemen. Op mijn TT3 probeer ik mijn emails te bereiken via > Web pro > Tiscali.be > webmail > gebruikersnaam > paswoord > login. Nu het surfen op de site van Tiscali is geen probleem. Doch indien ik mijn gebruikersnaam en paswoord inbreng en vervolgens op de Loginknop klik gebeurt er niets. Ik kom gewoon terug op de webmail-pagina terecht. Soms met de melding HTTP 410. Wie kan mij hierbij verder helpen? Alvast hartelijk dank.

Laatst gewijzigd door Kwakske; 19 augustus 2004 om 22:50.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023