Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Software

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 november 2011, 18:44
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Exchange mail soms niet leesbaar in webOS, bij anderen ook?

Ik ontvang m'n mail van de universiteit (TU Eindhoven) via IMAP. Dat gaat via een Exchange 2007 server en in de basis werkt dat naar behoren. Nu is het zo dat als ik mail ontvang van iemand die haar mail als platte tekst verstuurt (bijvoorbeeld wanneer diegene Outlook Web Access gebruikt) die tekst niet leesbaar is. Op mijn Pre3 komt er een zwart vlak waar normaliter de inhoud staat van een mail, een TouchPad geeft aan dat de inhoud geladen wordt maar dat mislukt na een tijdje wachten. Gek genoeg wordt het begin van de tekst wél getoond in de lijst met mails (onder het onderwerp, zoals gebruikelijk), maar het kan zijn dat die beperkte info apart gedownload wordt (IMAP download enkel de headers van een mail, niet de inhoud, dat gebeurt pas als je een bericht wil bekijken).

Het spreekt voor zich dat dit nogal onhandig is. Weten dat er mail is die aan mij gericht is die ik niet kan lezen is vervelender dan niet weten dat de mail er is: er volgt een drang tot het willen lezen Ik vraag me af of anderen hetzelfde ervaren of dat ik de enige ben met dit probleem? Het zou aan de server kunnen liggen natuurlijk, maar via Thunderbird op m'n laptop heb ik nooit problemen ervaren. In ieder geval is webOS consistent met twee apparaten die er niks mee kunnen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 november 2011, 19:47
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Beste Doménique,

Mijn Pre3 ontvangt zonder problemen platte tekst per e-mail, of die nu van Outlook Web Access komt of van een heel andere server. Zou het dan misschien met IMAP, of met de server van het eigen e-mailaccount te maken kunnen hebben? Mijn Pre3 ontvangt uitsluitend e-mail via mijn gmail.com-account.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 november 2011, 21:10
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het heeft zeer waarschijnlijk te maken met het formaat van de mail zoals die naar mij gestuurd wordt. Sterker nog, na het eventjes systematisch getest te hebben weet ik het zeker. Formaat handmatig instellen en mijzelf mailen (via GMail account in Thunderbird) leverde dit op:

Plain tekst -> Exchange -> webOS
HTML tekst -> Exchange -> webOS
Plain + HTML -> Exchange -> webOS

Plain tekst -> GMail -> webOS
HTML tekst -> GMail -> webOS
Plain + HTML -> GMail -> webOS

Omdat ik ook nog over een ander Exchange account heb ik dat ook even geprobeerd: Exchange 2010 geeft hetzelfde probleem als versie 2007.

Kortom, het ontvangen van mails met enkel platte tekst via een Exchange server werkt niet goed met webOS. Helaas is het niet meer eenvoudig om webOS bugs te melden bij HP. Vroeger was daar een pagina voor, maar sinds medio augustus is die verdwenen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
exchange, mail, webos


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023