Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 januari 2010, 09:42
Doodeman's schermafbeelding
Doodeman Doodeman is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 12 juli 2009
Berichten: 58
Synchronisatie

Hallo,

Ik heb een Palm M105. Ik gebruikte Palm Desktop 3.1.1. en HotsyncManager. Mijn vrouw heeft sinds kort een Hp Ipaq, die synchroniseert met Outlook 2002 en Microsoft Activesync. Nu botst dat op de een of andere manier. Mij is geadviseerd Palm Desktop 4.1.4 te downloaden en te installeren, maar nu blijkt dat ik alleen nog maar kan synchroniseren via usb (volgens de systeemvereisten van palm desktop 4.1.4). Kan ik mijn Palm M105 en dan de Hotsynckabel (met serieelstekker) via een verloopstuk van serieel naar usb wel weer aansluiten op mijn computer en synchroniseren? Ik heb ook nog een externe harde schijf. Als ik de programma's van mijn vrouw op de vaste harde schijf laat staan en ik zet mijn programma's op de externe harde schijf (oude versie Palm desktop met Hotsyncmanager), is er iemand die weet of het dan wel werkt? Of botst het dan ergens in het register? Ik hoop dat iermand mij kan helpen.

greoten,

peter
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 januari 2010, 11:12
jurgen_dewilde's schermafbeelding
jurgen_dewilde jurgen_dewilde is offline
Happy Palm User
Voornaam: Jurgen
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 71
Hoi Doodeman,

Als je op de website van Plam kijkt (Palm, Inc., Your Destination for Handhelds, Mobile Managers, Smartphones, Accessories and Software Titles) zie je rechts onderin dat de "oude" seriële poort nog steeds ondersteund wordt.

Mocht dit niet werken, dan is er inderdaad de mogelijkheid om via een verloopstrekker (USB -> Serieel) en de wat drivers een virtuele seriële poort op de computer te installeren.
Zie artikelnr. 982417 bij Conrad. Deze zal overigens ook wel bij elke goede computer winkel te vinden zijn.
Je zou dan weer gewoon moeten kunnen synchroniseren.

Of de Palmdesktop botst met ActiveSync weet ik niet, dit zou je moeten uitproberen.

Succes.
__________________
(1998) Palm III > (2000) Palm m500 > (2006) Palm m515 > (2007) Treo 650 > (2009) Centro + LiveDrive (Mod 2 LifeCard )
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023