Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 mei 2007, 19:56
Sascia
Guest
 
Berichten: n/a
vraag over pad, digitale foto's en opslag

Hallo mensen,

ik ben op zoek naar een mogelijkheid om tijdens mijn vakantie een back up te maken van mijn foto's. Is een pda geschikt om vanaf je fototoestel foto's op te slaan op een andere geheugenkaart die je in de pda doet? Dus als 'transportmiddel' van de ene geheugenkaart naar de andere???

Als dit kan, bestaat het dan ook in combinatie met een pda waarmee je kan bellen, is dat dan een smartphone??

Ik ben echt een leek op dit gebied en hoop op jullie wijsheid.

groet Sascia
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 mei 2007, 21:33
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hoi en welkom op het forum!

Als je je foto's over wil plaatsen zal je een pda moeten hebben waar tegelijkertijd een tweede geheugenkaart in zit. Want een pda heeft van zichzelf doorgaans niet genoeg geheugen om als 'overslag' te dienen. Alleen bestaan dergelijke pda's volgens mij niet (meer). De enige optie die ik kan bedenken is de Palm LifeDrive met ingebouwde harde schijf. Die heeft zeker genoeg ruimte (4 GB). Maar die is lastig te krijgen tegenwoordig. Overigens accepteren zo'n beetje alle pda's enkel SD-kaartjes, dus je camera zou dat ook moeten gebruiken.

Overigens, is het aanschaffen van een extra geheugenkaartje niet een simpelere en goedkopere optie? 2 GB SD-kaartjes kosten nog maar een krappe dertig euro bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 mei 2007, 19:14
Sascia
Guest
 
Berichten: n/a
Ik wil eigenlijk tijdens mijn vakantie (dus als ik geen pc in de buurt heb) een kopie kunnen maken van het geheugenkaartje in mijn camera. Zodat ik het originele kaartje heb en een back up op een andere geheugenkaart. Dus ik zoek een 'apparaat' om de fotobestanden van het kaartje in de camera te kopieren naar een geheugenkaart in dat apparaat. Ik hoopte dat de pda zo'n apparaat kon zijn, omdat ik dit apparaat dan ook voor andere zaken kan gebruiken. Het is dus niet mijn bedoeling de kopie op het interne geheugen van de pda te zetten. Hopelijk heb ik het nu duidelijker uitgelegd?

Er bestaan een soort fotobanken met een groot intern geheugen, waar je rechtstreeks vanuit je camera foto's op kan zetten. Deze zijn echter alleen te gebruiken voor dit doel. Ik ben op zoek naar een apparaat dat ik voor meer dingen kan gebruiken: bellen, e-mail etc.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 mei 2007, 13:50
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ok, ik snap het nu. Enige optie lijkt me de Palm LifeDrive eigenlijk, omdat andere pda's zelf die opslag niet kunnen bieden. De LifeDrive is echter niet meer nieuw verkrijgbaar, dus dan zou je op zoek moeten naar een tweedehands exemplaar.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 mei 2007, 16:00
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Hoi Saskia,

Domo heeft reuze gelijk ! Een 'iets' met grote opslag voor op reis is een 'must'...

Persoonlijk gebruik ik op reis een apart dingetje waarnaar je zelf reeds verwees: een 'draagbare' harde schijf. In mijn geval, veel onderweg in het buitenland, besliste ik na het maken van een kleine studie op diverse websites hierrond, om te opteren voor de Vosonic .

Hierbij de link: XS Drive High Capacity Storage Portable Device


Voordelen te over:
1. werkt met een kleine harddisk uit een laptop, je bepaalt dus zelf het volume dat je erin winlt stoppen !
2. werkt met een oplaadbare accu batterij uit een Fuji fototoestel, dus indien ergens lang zonder stroom kun je er zo eentje in de shop bijkopen...
3. heeft twee cardslots: een SD en een CF
4. gebruik je eveneens als: mp3 speler, radio, doc opslag
5. kan ook de informatie die erop staat schrijven NAAR de cards die je in het slot steekt...
6. in principe kun je zelfs de harddisk (2,5") eruit halen en een andere instoppen
7. groot afleesschermpje met prima kleurenweergave
enz...

Heel handig machientje... vroeger had ik een Creative, en die ging 5 jaar mee, maar met veel beperktere mogelijkheden en geheugen. Maar deze doet het prima, om maar neit te zeggen... ZOVEEL BETER ! Zou ik niet meer kunnen missen

Deze Vosonic + mijn Tungsten T3 en IR keyboard.... En, meer moet dat niet zijn !

Succes met je keuze !

Palmcool
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 mei 2007, 10:08
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
De juiste link !

Beste Sascia,

Mijn excuus voor de vorige onvolledige link... Deze link hier

Vosonic

is het Vosonic VP8360 toestel waarover ik het eigenlijk heb en dat ik tot mijn grote voldoening op mijn wereldse reizen meeneem !

O ja nog iets voor jou als fotograaf...: het slaat ook RAW format op !

Grtz,

Palmcool
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 juni 2007, 23:03
Sascia
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor jullie reacties!

Het is inderdaad een mobiele harddisc geworden!!

Gekocht en geprobeerd, bevalt goed!!

NOgmaals bedankt voor jullie tijd!

groet Saskia
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023