Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 september 2002, 10:28
gtog
Guest
 
Berichten: n/a
Palm m105 in het gebruik

Ik heb het plan opgevat om een Palm m105 te gaan gebruiken voor kilometerregistratie (en dan ook maar gelijk voor adressen en notities en zo). Mijn vraag is of al de programma's die hier op deze site genoemd worden het daarop doen. Eén programma gebruikt bijvoorbeeld Handdbase. Werkt dat op de m105?

En ik vraag me af hoe dat systeem jullie bevalt om tekst in te voeren door het te schrijven. Werkt dat een beetje prettig?

Zijn jullie uberhaupt tevreden met de m105? Zijn er storingen bekend die regelmatig voorkomen, of onderdelen die niet goed functioneren (bijv. koppeling met pc)?

Zijn er belangrijke nadelen van de m105 ten opzichte van duurdere modellen?

En zit er een mogelijkheid in om notities in te voeren die beveiligd zijn door een password? Of moet je daarvoor een apart programmaatje hebben?

George
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 september 2002, 11:55
MDA
Guest
 
Berichten: n/a
Net de M105 gekocht en volgens mij goede keuze. Veel goedkoper dan de rest en vrijwel zelfde functionaliteit.

Aansluiting met PC loopt prima.

Voor versleutelde memo's moet je een extern programma laden. BV secet met 128 bits IDEA algoritme (trial versie kan ik eventueel wel mailen)

Scherm is wel kleiner dan bv de Palm V.

Ergens heb ik een aanbieding gezien van een Palm VX voor dezelfde prijs als de M105, mocht je die kunnen vinden dan zou ik die ook eens overwegen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 september 2002, 12:35
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
Nadelen van de M105 ten opzichte van de andere modellen zijn er inderdaad. De vraag is alleen of dat voor jou belangrijk is. De M105 heeft een kleiner scherm dan de Vx/M50x zoals al eerder is gezegd. De M105 werkt op batterijen, terwijl de Vx/M50x een li-ion accu hebben. Bovendien hebben deze modellen flash-rom wat inhoud dat je het OS in de toekomst kan vervangen. Zoek maar eens wat rond op dit forum en dan kom je van alles tegen. Kijk ook eens bij de tips-sectie van de palmclub site.

Wat betreft de opmerking van MDA: als de Vx rond dezelfde prijsklasse valt als de M105, dan zou ik zeker de Vx aanschaffen. De Vx is een inmiddels verouderd model, maar zeer zeker nog heel goed en lang bruikbaar.

Over de invoer kan ik kort zijn, mijn gewone handschrift is inmiddels verpest, doordat ik zelfs op papier grafitti wil schrijven. Zoek op dit forum maar eens op grafitti en je komt er veel meer over te weten.

Succes met je keuze,
Dennis
__________________
Sommige mensen kunnen waarlijk zeer veel drinken, doch nuchter blijven ze daar niet bij.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023