Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 februari 2006, 21:36
yantje
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy sd kaartje slecht leesbaar?

Hoi allen,

Op het gevaar af een post te plaatsen waar ik elders het antwoord zelf op had kunnen vinden:

Ik heb een 2GB SanDisk SD kaartje gekocht. Deze stop ik in de LifeDrive. Ik krijg het 'herkenningsgeluid' en in CardInfo zie ik de kaart.... eventjes. Dan verdwijnt hij weer.

Soms kan ik de kaart wat langer zien. Dan ga ik naar Files en probeer er bestanden op te zetten. Het duurt maar even en dan is het icoontje van de card in de rechterbovenhoek van files weer uit.

Omdat ik het eerste gekochte kaartje ook in mijn mac niet gelezen kreeg, heb ik het omgeruild. Ik dacht dat het stuk was. Nu denk ik echter dat er iets met de Lifedrive is omdat het me met dit tweede kaartje ook gebeurt.

Weet iemand hoe ik het kaartje gewoon leesbaar krijg?

Ik dacht zelf aan formatteren, maar meestal is mijn Lifedrive de kaart al kwijt voordat ik een naam kan geven.

Bedankt voor het meedenken!

Groet,

Yan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 februari 2006, 21:47
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Vreemd probleem.
Je kunt het sdcardje ook formatteren op je pc. Misschien dat dat je meer tijd geeft om het kaartje te formatteren op je lifedrive. Mocht je geen cardreader op je pc hebben, digitale camera's die overweg kunnen met sdcards hebben ook de mogelijkheid om sdcards te formatteren.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 februari 2006, 21:53
yantje
Guest
 
Berichten: n/a
Nou,

Het vorige kaartje probeerde ik te formateren op mijn mac. Deze kent de term formatteren overigens niet, wel 'wissen'. Dat ging helemaal mis met het vorige kaartje: uiteindelijk hing mijn mac.

Wat ik trouwens nog vergeten was te melden: de Lifedrive komt volgens het handboek met een 'dummy' sd kaartje. Dat moet je vervangen door een nieuwe. Die dummy had ik helemaal niet. Zou de poort kapot zijn? Zou de Lifedrive update 2.0 dit probleem oplossen?

Bedankt alvast!

Yan
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 februari 2006, 23:04
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Als de poort kapot is - wat vermoedelijk een hardware probleem is - zal een software-update niet helpen. Maar je moet toch mogelijke oorzaken uitsluiten dus ik zou die update zeker installeren.

Ik kan me niet voorstellen dat het ontbreken van een dummy sdcard iets met je probleem te maken heeft. Heb je de Lifedrive wel bij een bonafide winkel / shop gekocht?

Probeer ook eens een ander sdcardje (als je die hebt).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 maart 2006, 13:18
yantje
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt zover. Ik ga een bericht sturen aan Palm Support.

Groet,

Yan
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 maart 2006, 23:40
Rob2005
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb hetzelfde met de Extreme III van Sandisk (1GB). Na 15 seconden is de kaart "weg". Krijg hem ook niet geformateerd met de Palm, op de Pc wel maar het probleem blijft : Ook na update naar 2.0 overigens.

Nog nieuws van Palm ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 mei 2006, 20:28
sjoerdw
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ook een lifedrive met hetzelfde probleem
i.c.m. een sandisk 256 mb.

heeft iemand al een idee om dit op te lossen?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 mei 2006, 21:06
Jan Pruis's schermafbeelding
Jan Pruis Jan Pruis is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Noord Holland
Berichten: 52
En: hetzelfde met een Kingston 2 gb sd kaartje: was onder mac os x.3.9 niet te formatteren. Wel in m'n Treo 650: werd daarna echter nog steeds niet herkend op m'n mac. Zou het aan het macOS kunnen liggen? Met behulp van missing-sync software (shareware) bleek het wel mogelijk om bestanden op het kaartje te installeren, terwijl dit in m'n Treo zat. Moet nog even proberen of het nu ook in een kaartlezer werkt: tot nu toe blij dat het tot zover gelukt is.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 mei 2006, 21:08
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Jan, naar welk bestandsformaat heb je je sdcard geformatteerd? Of herkent je mac je sdcard helemaal niet?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 mei 2006, 22:05
Jan Pruis's schermafbeelding
Jan Pruis Jan Pruis is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Noord Holland
Berichten: 52
Ik heb de sd kaart m.b.v. "schijfhulpprogramma" (mac OS) onder alle genoemde mogelijkheden geprobeerd te formatteren, met elke keer een vastloper van het programma tot gevolg. Naar welk bestandsformaat zou het moeten worden geformatteerd? (ms-dos?)
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 mei 2006, 20:18
sjoerdw
Guest
 
Berichten: n/a
nieuwe kaart

ben terug gegaan naar de winkel
en heb een nieuwe gekregen alleen dan
Kodak (lexar) nu werkt het perfect.

Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 mei 2006, 01:38
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob2005
Ik heb hetzelfde met de Extreme III van Sandisk (1GB). Na 15 seconden is de kaart "weg". Krijg hem ook niet geformateerd met de Palm, op de Pc wel maar het probleem blijft : Ook na update naar 2.0 overigens.

Nog nieuws van Palm ?
Extreme III van SanDisk en Palm zijn geen goede kombinatie!
Kijk ook uit met PC-kaartlezers. Bepaalde (goedkopere) modellen geven ook problemen. Meestal kan het kaartje zo uit de verpakking gebruikt worden en anders is het best het te formateren in de Palm. Op de PC moet meestal FAT of FAT16 worden gekozen. FAT32 werkt alleen bij nieuwere modellen zoals de TX.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023