Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 19 december 2005, 13:21
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Heb de Treo 650 nu drie weken in huis en afgezien van de beginfase, waarin je tegen wil en dank heel veel van je oude palm wilt herinstalleren, heb ik geen problemen meer met de resets (soms 1 spontane per dag, maar daar kan'k mee leven).

- Heb alle apps vervangen door recente updates. Maak dagelijks een backup, met apart een laatst werkende reserve-backup met behulp van BackupBuddy.
- Ik zorg altijd dat ik 11+ mB vrij heb (voor o.a. Tomtom).
- Heb (schrik niet) 84 applicaties via PowerRun op de SD draaien.
- Gebruik de standaard launcher met de standaard contacts, calendar en memos. Verder heb ik wel alles draaien wat ik draaien wil (op agendus en zlauncher na, maar, zoals al eerder gezegd, daar kan'k mee leven

Het enige wat ik wel eens merk, is dat Tomtom niet wil opstarten (can't allocate enz.), maar na een reset werkt ook dat weer als vanouds


Ohja, en het wil wel ook eens voorkomen dat ik de categorieindeling kwijt raak, maar dan ben ik meestal drie á vier dingen tegelijk aan het doen en dat is dan te veel voor 'Sjakie'. Maar, geen probleem; even vanuit BackupBuddy psysLaunchDB terug zetten en e.e.a. is weer hersteld. Scheelt je veel tijd als je dat weet
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.

Laatst gewijzigd door Bommeltje; 19 december 2005 om 13:41.
Met citaat reageren
  #62  
Oud 18 januari 2006, 18:18
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Heb hier ook al goeie dingen over gehoord in de wandelgangen. Schijnt spectaculair stabiel te zijn. Duimen maar.
Sinds ongveer een week heb ik de gelekte chinese bijgewerkte versie (1.71/1.20) via Treocentral op mijn 650.

Geluidskwaliteit en volume zijn aan de Treo kant uitstekend t.a.v. wat ik gewend was op mijn 650. Nu zijn deze volgens mij vergelijkbaar met een goede GSM-telefoon. Bovendien weinig/geen vervorming van de 'voicemail lady' bijvoorbeeld.

Ik krijg echter nog wel resets . Vooral als de telefoon gaat of als ik tijdens een telefoongesprek in mijn agenda wil kijken. Heeft iemand een algemene regel voor applicaties die een RLock nodig hebben? Ik vermoed dat de resets daarmee te maken hebben.

Overigens heb ik DBcache nog wel geinstallerd en die wordt incidenteel geactiveerd, veel minder dan 1.31?/1.14 bijvoorbeeld.

PS. de update naar de chinese versie vraagt 'wat' FW installatie ervaring en is niet vrij van risisco, het kan de Treo 650 permamnet beschadigen!

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 18 januari 2006 om 18:52. Reden: geen direct linking ;)
Met citaat reageren
  #63  
Oud 18 januari 2006, 18:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Het schijnt dat deze versie dichtbij de versie is die binnenkort officieel uitgegeven wordt. Ik draai ook al een tijdje een soortgelijke versie (en nee, ga niet zeggen waar ik die gedownload heb en stuur ook niks door ) en hoewel ik het geluid beter vond bij FW 1.43, is het geheugenmanagement absoluut *veel* beter. Zelfs met 0.5 MB aan dbcache start Tomtom nog op, en dbcache wordt netjes automatisch geleegd.

Het kan zijn dat die resets bij jou voorkomen omdat het toch geen "officiele" versie is, en daarbij ook nog eens de gestripte Chinese versie. Ik snap overigens niet waarom die Chinezen altijd zo lekken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #64  
Oud 02 februari 2006, 18:10
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
En iemand al een spontane softreset gehad met de laatste update? Ik wel. En hij gooide meteen ook maar even terloops mijn saved preferences weg. Maar de update is volgens mij wel stabieler dan ooit.

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #65  
Oud 02 februari 2006, 19:17
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Ja, maar mijn resets werden vermoedelijk veroorzaakt door een launcher (petitlauncher). Sind ik die disbled heb, zijn de resets weg. op de US treo site zegt men dat het ' resetten ' van versamail (verse accounts) ook kan helpen.
Met citaat reageren
  #66  
Oud 02 februari 2006, 21:59
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Sinds de 1.20 update ben ik van mijn geheugen probleem af. Ik gebruik een custom rom, zonder RealPlayer en Tour. Ik heb nu 8MB vrij, dat wel minder wordt, maar ook weer meer (wordt weer vrij gegeven), zonder het gebruik van dbcachetool.
Met citaat reageren
  #67  
Oud 03 februari 2006, 18:22
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RichieB
...... Ik heb nu 8MB vrij, dat wel minder wordt, maar ook weer meer (wordt weer vrij gegeven), zonder het gebruik van dbcachetool.
Ik neem aan dat je 8MB DBcache geheugen vrij hebt, niet het geheugen dat door home/menu/info gegeven wordt.
Bij mij is de zaak ook stabiel, met max 11 MB cache en de standaard Palm release. Maar ik heb onlangs wel een DBcache foutmelding gekregen toen ik TomTom opstartte, zonder dat de DBcache tool actief is. zie http://discussion.treocentral.com/sh...d.php?t=105958
Blijkbaar is het vrijgeven van de cache ook onder 1.20 niet geheel automatisch?
Met citaat reageren
  #68  
Oud 03 februari 2006, 18:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999
Blijkbaar is het vrijgeven van de cache ook onder 1.20 niet geheel automatisch?
Dat is het wel: ik had eerst elke keer als ik Tomtom wilde opstarten de Armcode not allowed melding, en nu in de 3 maanden dat ik de nieuwe ROM draai heb ik de melding pas 1x gezien. Maar: soms valt er gewoon niks meer te cleanen door de ingebouwde dbcachetool van de 1.20 ROM, en dan zal er een softe reset aan moeten geloven

Maar nogmaals: in de 3 maanden dat ik de nieuwe ROM draai is dat nog maar 1x gebeurd. Kan ik wel mee leven.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #69  
Oud 04 februari 2006, 07:14
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Ook ik heb mijn cache melding heb ik pas 1x gehad, kan dus een bijzondere omstandigheid zijn. Maar ... ik hoefde geen reset te doen, gewoon een handmatige DBcache clear en daarna kon ik TomTom weer uitvoeren. (DBcache is niet enabled bij mij, maar heb ik het op mijn Treo staan)
Heb jij enig idee of die foutmellding 'not enough dbcache memory' van TomTom of van Palm OS komt?
Met citaat reageren
  #70  
Oud 04 februari 2006, 08:56
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999
Heb jij enig idee of die foutmellding 'not enough dbcache memory' van TomTom of van Palm OS komt?
Goede vraag; ondanks het feit dat TomTom een heel gebruiksvriendelijk programma is, kun je je afvragen of TomTom helemaal goed in elkaar zit qua programmatuur. TomTom is naar mijn weten ook het enige programma die de DB Cache helemaal vol weet te krijgen. Bij ViaMichelin gebeurt dit in ieder geval niet.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #71  
Oud 04 februari 2006, 12:09
Brutus's schermafbeelding
Brutus Brutus is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 november 2005
Berichten: 38
Cool Resets na 1.20

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis
En iemand al een spontane softreset gehad met de laatste update? Ik wel. En hij gooide meteen ook maar even terloops mijn saved preferences weg. Maar de update is volgens mij wel stabieler dan ooit.
Ik heb sinds het installeren meer en onverklaarbaardere resets dan daarvoor. Via CrashPro heb ik wel inzicht in wat er ongeveer gebeurt. Waar het bij 1.13 met name de memory manager was die problemen gaf, is het sinds 1.20 met name Emule68k (of zoiets) waar constant resets op komen. Soms meerdere keren per dag. Het kan gebeuren als ik van Blazer via <home> overschakel naar de standaard launcher, of als ik gewoon aan de telefoon zit. Heb er geen residente programma's op staan, behalve VolumeCare. Na alle resets ook inmiddels RLock en DBCache uitgeschakeld (omdat ik dacht dat het daar aan lag). Ik kijk even of dat scheelt. Als dat niet helpt schakel ik ook Volumecare nog uit, maar als het dan nog steeds zoveel resets geeft in de Emule68k, dan ga ik me bij Palm beklagen, want ik vind het eigenlijk wel belachelijk dat het zo loopt voor een apparaat dat zo stevig geprijsd is.
Met citaat reageren
  #72  
Oud 04 februari 2006, 12:25
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brutus
Het kan gebeuren als ik van Blazer via <home> overschakel naar de standaard launcher
Ik heb precies dezelfde problemen, zie een voorbeeld van een crash melding in mijn Crash Pro log:

Application: Launcher 5.2H
Date: 4 Feb 2006 9.47 am

Emul68kMain.c, Line:456, line1111 exception at address 73210BEA

Ik verdenk nu Profile Care (en ook klein beetje Volume Care). Ik heb zojuist besloten om opnieuw een grote schoonmaak te doen en opnieuw alle apps een per een te installeren. Misschien kan ik erachter komen welk programma de boosdoener is.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #73  
Oud 04 februari 2006, 12:29
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
In mijn crash log heb ik meerdere meldingen zoals:
Application: Blazer 4.3.2.1
Application: Profile Care
Application: Launcher 5.2H

Bij elke reset is een gedeelte van de melding altijd dezelfde:
- Emul68KMain.c, Line 456, line 1111

Edit: ben nog niet verder gekomen maar ben wel twee artikelen tegengekomen die hierop van toepassing zijn:

'Emul68K' errors (including 'Main.C,line:X,illegal instruction X at address X' and 'Emul68K common.c, Line:X index out of range')
Fatal Alert: Emul68KMain.c, Line:xxx...error when performing a global search

Nu weet ik tenminste ook precies wat Emulk68 betekent:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palm Support
What is "Emul68K"?
Older Palm OS applications were written for the Motorola 68K series of chips, which were present on older handhelds. Recent handhelds, however, use a new generation chip which runs older applications in an emulation mode. Normally this process happens transparently to the user, and you'll never know it's happening unless it stumbles and causes an error.
Dit ben ik al eerder op mijn oude T3 tegengekomen maar kan me niet meer voor de geest halen om welke app het destijds ging.
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door bluevoice; 04 februari 2006 om 13:08.
Met citaat reageren
  #74  
Oud 04 februari 2006, 15:27
Brutus's schermafbeelding
Brutus Brutus is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 november 2005
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Dit ben ik al eerder op mijn oude T3 tegengekomen maar kan me niet meer voor de geest halen om welke app het destijds ging.
Als ik dat goed lees, zouden de fouten nu dus ontstaan omdat je applicaties draait die eigenlijk niet gemaakt zijn voor de 'moderne' chip die de Treo heeft en hij op de achtergrond een emulator draait, waarbinnen de applicatie gestart wordt. Dan is het extra vreemd dat dus bijvoorbeeld de standaard door Palm meegeleverde Blazer webbrowser nota bene die fout veroorzaakt. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Met citaat reageren
  #75  
Oud 04 februari 2006, 15:32
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik denk dat je het meer moet zien als een combinatie van meerdere applicaties waardoor het crasht en niet alleen Blazer.

Een van de mogelijke oorzaken zou kunnen zijn dat ik de D2G v8.001(145) patch niet had geinstaleerd.

http://support.dataviz.com/support.srch?docid=13719

Ben nu bezig met alles te herstellen maar het is best wel een tijdrovend karweitje.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #76  
Oud 04 februari 2006, 17:18
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Zojuist de eerste reset gekregen en opeens herinnerde ik me weer bij welke applicatie ik deze foutmelding nog meer had gezien op mijn oude T3. Het is TomTom Navigator (ik draai nu versie 5.201). Blijkbaar maakt TomTom nog steeds gebruik van de 68k emulator.

@ Brutus en Peter Bulthuis: gebruiken jullie beiden TomTom?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #77  
Oud 04 februari 2006, 17:32
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Hoi Bluevoice,

Ik gebruik inderdaad TomTom Navigator.

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #78  
Oud 05 februari 2006, 11:07
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik heb de boosdoener uiteindelijk na veel pijn en moeite kunnen localiseren. Ik kwam laatst een oude thread van mijzelf tegen waarin ik dit eerder had gedocumenteerd.

Het komt door een combinatie tussen Tomtom Navigator en een aantal programma's:

- Dit keer was het Clip Pro v2.1.1

Er zijn nog meer programma's die met Tomtom conflicteren:

- Fonts4OS5 v3.21
- Resco Photo Viewer

Om de een of andere reden maakt TomTom nog steeds gebruik van de 68k Emulator. Als je "Emulk68k" foutmeldingen krijgt en je ook TomTom gebruiker bent dan kun je het beste nagaan welk ander programma hiermee zou kunnen conflicteren. Mijn ervaring is dat dit altijd een programma is dat iets met je palm doet op grafisch gebied. (Alle drie bovengenoemde programma's hebben een grafisch component). Dat helpt je misschien enigszins bij je zoektocht.

P.S. Dit geldt trouwens niet alleen voor de Treo 650 maar ook voor de Tungsten T3 en LifeDrive(Op andere palms heb ik nog niet de kans gehad op het te kunnen testen).
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #79  
Oud 05 februari 2006, 11:25
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Had ik een zeker iemand op de Palmclub-borrel niet gewaarschuwd voor Clip Pro?
Met citaat reageren
  #80  
Oud 05 februari 2006, 11:30
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Jean Paul, je hebt heemaal gelijk maar ik maak best veel gebruik van Clip Pro, ik vind het heel handig om meerdere stukken tekst te kunnen knippen / kopieren en daarna te kunnen plakken. Dit aangezien je op PalmOS niet kan multitasken. Anders was ik wel van venster geswitcht.

Ken jij misschien een ander programma waarmee je dit kan doen? Ik zou het graag willen uitproberen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023