Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 10 november 2005, 11:23
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RichieB
Is er niet ergens een progje dat laat zien wat er allemaal draait, en hoeveel geheugen dat kost?
Ik heb zo'n tooltje gevonden: PalmInternals
Met name de Notif., Locked DBs en Protected DBs views zijn erg interessant. Nu eens kijken of ik er achter kan komen waarom DBCacheTool bij mij niets vrij kan maken...
Met citaat reageren
  #42  
Oud 14 november 2005, 14:06
hulsie
Guest
 
Berichten: n/a
ik sta op het punt om een treo650 te kopen .. nu lees ik dit. Niet echt hele goede reclame... ben ook erg benieuwd of dit voor iedereen geldt .. ?
Met citaat reageren
  #43  
Oud 14 november 2005, 14:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hulsie
ik sta op het punt om een treo650 te kopen .. nu lees ik dit. Niet echt hele goede reclame... ben ook erg benieuwd of dit voor iedereen geldt .. ?
Als je geen die-hard hobbyist bent die 1001 programma's op je Treo gooit (en dan heb ik het echt over een Palmfreak die alles wil uitproberen), dan is de Treo zo stabiel als wat.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #44  
Oud 14 november 2005, 14:08
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hulsie
ik sta op het punt om een treo650 te kopen .. nu lees ik dit. Niet echt hele goede reclame... ben ook erg benieuwd of dit voor iedereen geldt .. ?
Of wat voor iedereen geldt? De soft resets ? Die vallen heel erg mee, als je tenminste niet alles wat je tegenkomt uitprobeert.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #45  
Oud 14 november 2005, 14:32
hulsie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Als je geen die-hard hobbyist bent die 1001 programma's op je Treo gooit (en dan heb ik het echt over een Palmfreak die alles wil uitproberen), dan is de Treo zo stabiel als wat.
ok dan! voor mij is belangrijk .. de combinatie: Egde - mail - tomtom (bluetooth) - en natuurlijk GSM ..

Wat is jou / jullie verwachting mbt Edge icm Treo650 .. is de webbrowser "slim" genoeg om redelijk een pagina te bekijken .. (zoals filenieuws.nl etc) of is dit totaal niet te doen? ben erg benieuwd.

Laatst gewijzigd door hulsie; 14 november 2005 om 14:38.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 14 november 2005, 14:34
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hulsie
ok dan! voor mij is belangrijk .. de combinatie: Egde - mail - tomtom (bluetooth) - en natuurlijk GSM ..

Wat is jou verwachting mbt Edge icm Treo650 .. is de webbrowser "slim" genoeg om redelijk een pagina te bekijken .. (zoals filenieuws.nl etc) of is dit totaal niet te doen? ben erg benieuwd.
Net even filenieuws.nl geladen. Geen probleem. De meeste HTML sites worden goed weergegeven. Zodra een pagina niet uitsluitend bestaat uit exotische flash-animaties e.d. gaat het wel goed.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #47  
Oud 14 november 2005, 14:41
hulsie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Net even filenieuws.nl geladen. Geen probleem. De meeste HTML sites worden goed weergegeven. Zodra een pagina niet uitsluitend bestaat uit exotische flash-animaties e.d. gaat het wel goed.
thnx!
en de dingen die je leest over bereik en belkwaliteit(gsm) .. ?? Die vallen dus wel mee.

ben ook benieuwd hoe de combinatie met edge is ..
Met citaat reageren
  #48  
Oud 14 november 2005, 14:46
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hulsie
thnx!
en de dingen die je leest over bereik en belkwaliteit(gsm) .. ?? Die vallen dus wel mee.

ben ook benieuwd hoe de combinatie met edge is ..
Dit is de thread voor het tegengaan van soft resets op de Treo 650 Voor de andere onderwerpen lopen er ook vele threads rond op dit forum, en met de zoekfunctie kun je daar heel makkelijk achterkomen, en na het lezen van de relevante threads kun je uiteraard in de desbetreffende threads reageren.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #49  
Oud 14 november 2005, 14:46
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Nou, zonder maar wild van alles uit te proberen, heb ik de laatste week een opeenvolging van spontane resets die mijn Saved Preferences overhoop gooien, zodat ik in ieder geval mijn applicaties weer moet indelen in categorieen. Gek word ik ervan, want Saved Pref terugzetten vanuit de backup haalt niks uit. Het is allemaal niet hardware- of software-bedreigend, maar het kost iedere keer een hoop tijd. Deze keer is het ZLauncher dat de resets veroorzaakt, terwijl dat 3/4 jaar zonder probleem heeft gedraaid! Ik weet niet of er iets beters of stabielers is dan een 650 als je een geintegreerde telefoonfunctie wilt, maar zoniet, dan zou ik zo langzaamaan toch aan gaan raden om iets anders te kopen.
Met citaat reageren
  #50  
Oud 25 november 2005, 13:26
Brutus's schermafbeelding
Brutus Brutus is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 november 2005
Berichten: 38
Unhappy Eigenaardige reden

Het was mij al eerder opgevallen dat mijn Treo 650 zich op een willekeurig moment reset wanneer ik de Phone applicatie heb 'voorstaan'. Ik heb de tik om mijn Treo altijd terug op Phone te zetten nadat ik hem gebruikt heb. Maar het gekke is dat de resets optreden als ik de Phone niet gebruik! Als hij op mijn buro ligt reset hij soms, terwijl hij al minimaal 5 minuten niet gebruikt is. Ik zal de #*377 een tijdje blijven gebruiken na resets, maar het lijkt dus dat er iets met de Phone applicatie bij mij niet goed is. Nog tips?

Phone v1.0 - 467 records
PalmOS Garnet v5.4.7

Overigens ook al een paar keer gehad dat ik alle instellingen kwijt was en alles opnieuw moest invoeren. Nu gebruik ik BackupBuddy en hopelijk dan makkelijker terug te zetten.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg reset.jpg‎ (10,9 KB, 26x gelezen)
Met citaat reageren
  #51  
Oud 14 december 2005, 08:46
Ghurahoo
Guest
 
Berichten: n/a
Smile Perfecte oplossing!!

Ik heb DB cache van het net en alle tomtom problemen waren weg na het instellen van jou instellingen! bedankt en voor anderen een goede oplossing!
Met citaat reageren
  #52  
Oud 14 december 2005, 09:15
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Het was mij al eerder opgevallen dat mijn Treo 650 zich op een willekeurig moment reset wanneer ik de Phone applicatie heb 'voorstaan'.
Ik had precies hetzelfde. Gemeld bij Palm en al vrij snel kon ik hem opsturen voor reparatie of vervanging. Ik krijg hem over een paar dagen terug. Ga dus naar de Palm-site en laat je niet afschepen door het verhaal dat je eens een hard reset moet proberen.
Met citaat reageren
  #53  
Oud 15 december 2005, 06:04
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghurahoo
Ik heb DB cache van het net en alle tomtom problemen waren weg na het instellen van jou instellingen! bedankt en voor anderen een goede oplossing!
Ahum, welke instellingen?? (of post #)
__________________
Vodafone, Sim-Lock vrij, FW01.71, SW Treo650-1.20-ENA
Met citaat reageren
  #54  
Oud 15 december 2005, 07:28
Ghurahoo
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de Treo 650 nu een maand en heb wel even last gehad met de installatie zonder foutmeldingen bij hotsync maar alles is nu erg stabiel en ben bijzonder tevreden! Software: Naast de meegeleverde sofware ook Tomtom 5, db cache, ptunes, backupbuddy,pocket dvd, palmearth. Tip: haal je sd kaart niet te vaak uit het slot en probeer alles te synchroniseren via software. Niet de snelste maar wel de beste methode.Windows doet soms iets met je sd kaart waardoor je problemen krijgt.
Met citaat reageren
  #55  
Oud 15 december 2005, 07:42
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghurahoo
Windows doet soms iets met je sd kaart waardoor je problemen krijgt.
Ik had eens problemen met onverklaarbare resets in Digimap op mijn Tungsten|W na een heleboel wegenkaarten te hebben vernieuwd via de kaartlezer. Een defragmentatie heeft toen wonderen gedaan.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #56  
Oud 15 december 2005, 14:00
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghurahoo
Ik heb de Treo 650 nu een maand en heb wel even last gehad met de installatie zonder foutmeldingen bij hotsync maar alles is nu erg stabiel en ben bijzonder tevreden! Software: Naast de meegeleverde sofware ook Tomtom 5, db cache, ptunes, backupbuddy,pocket dvd, palmearth. Tip: haal je sd kaart niet te vaak uit het slot en probeer alles te synchroniseren via software. Niet de snelste maar wel de beste methode.Windows doet soms iets met je sd kaart waardoor je problemen krijgt.
Ik gebruik voor het op de kaart wegschrijven fpb (www.pmrogan.de) en dat gaat erg goed.
Behalve installatie dbcache welke instellingen heb je verder aangepast om van de softresets af te komen. Je refereerd nl niet aan een persoon of post nummer, vandaar mijn vraag.
__________________
Vodafone, Sim-Lock vrij, FW01.71, SW Treo650-1.20-ENA
Met citaat reageren
  #57  
Oud 18 december 2005, 13:27
Ghurahoo
Guest
 
Berichten: n/a
Max 7
Min 3
Met citaat reageren
  #58  
Oud 18 december 2005, 21:00
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghurahoo
Max 7
Min 3
Oke, nu weet ik dat ik blond ben en een bril heb maar vertel eens iets meer zodat ik dit snap
__________________
Vodafone, Sim-Lock vrij, FW01.71, SW Treo650-1.20-ENA
Met citaat reageren
  #59  
Oud 18 december 2005, 21:05
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Aan de rechterkant van het scherm:

Clean DB:

free < 3M
max < 7M

Door de nieuwe ROM update die waarschijnlijk volgende maand uitkomt hoop ik dat we afscheid kunnen nemen van dit programma.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #60  
Oud 18 december 2005, 23:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Door de nieuwe ROM update die waarschijnlijk volgende maand uitkomt hoop ik dat we afscheid kunnen nemen van dit programma.
Heb hier ook al goeie dingen over gehoord in de wandelgangen. Schijnt spectaculair stabiel te zijn. Duimen maar.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023