Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 mei 2004, 12:25
lgroeneveld lgroeneveld is offline
Lid
Voornaam: Leen
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 05 mei 2004
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 26
Question Oplaadbare batterij

Al een jaar of vier gebruik ik een Palm 3E. Omdat er wat kleine mankementjes zijn wordt het tijd voor een nieuwe. Ik denk aan de Zire 31. Ik heb echter geen ervaring met de oplaadbare batterijen. Hoe werkt dat? Hoe vaak moet ik opladen? Is er geen last van het geheugeneffect? Hoe lang gaan de batterijen mee voordat de Palm vervangen moet gaan worden? Ik hoop dat iemand mij antwoorden kan geven. Alvast bedankt!
__________________
Leen Groeneveld
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 mei 2004, 12:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Oef, hier is al heel veel over geschreven, volgens mij heb je de zoekfunctie niet gebruikt!

Zoeken naar: Lion
Zoeken naar: Li-ion
Zoeken naar: Lithium
Zoeken naar: geheugeneffect



In de nieuwere Palms zitten altijd Lithium-Ion batterijen. Zoek eens op deze term op Google. Het beste is om deze batterijen altijd zo vol mogelijk te houden: dus als je er niks mee doet, gewoon aan de lader. Het is slecht om ze tot 0% te laten opverbruiken, in tegenstelling tot de oudere NiMH en NiCd batterijen.

Overigens denk ik dat je het beste een paar tientjes meer uit kunt geven aan een Palm Tungsten T|E, alleen voor het hoge resolutie scherm al.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 mei 2004, 13:35
lgroeneveld lgroeneveld is offline
Lid
Voornaam: Leen
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 05 mei 2004
Locatie: Ridderkerk
Berichten: 26
Dank je wel voor je reactie en voor je antwoord. Ik ben nu verder gaan spitten (sorry, nu pas!) en veel verschllende meningen gelezen. Echt veel wijzer word ik er niet van. Ik zie wel wat ik doe.

Oorspronkelijk wilde ik een Zire 21 aanschaffen. Nu de 31 kwam dacht ik voor een paar tientjes meer een apparaat met kleur en mogelijkheid voor foto's meenemen te kopen. Nu nóg een paar tientjes meer voor een Tungsten wordt toch teveel.

Groet,
Leen Groeneveld


In de nieuwere Palms zitten altijd Lithium-Ion batterijen. Zoek eens op deze term op Google. Het beste is om deze batterijen altijd zo vol mogelijk te houden: dus als je er niks mee doet, gewoon aan de lader. Het is slecht om ze tot 0% te laten opverbruiken, in tegenstelling tot de oudere NiMH en NiCd batterijen.

Overigens denk ik dat je het beste een paar tientjes meer uit kunt geven aan een Palm Tungsten T|E, alleen voor het hoge resolutie scherm al. [/quote]
__________________
Leen Groeneveld
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023