Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 september 2007, 00:15
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Nieuws] Palm gaat de Foleo Mobile Companion niet uitbrengen

Het is even slikken, maar helaas toch waar: Palm heeft zojuist bekend gemaakt dat de Foleo Mobile Companion niet wordt uitgebracht. Het nieuws is schokkend, aangezien de Foleo binnen enkele weken gelanceerd had moeten worden.

Palm's CEO Ed Colligan gaf dit slechte nieuws te kennen op de officiële bedrijfsblog van Palm. Colligan zegt hierin, dat Palm nu bezig is met een nieuw next-gen software platform om PalmOS Garnet te vervangen. Volgens hem is het verstandiger om alle pijlen daar op te richten, en geen Foleo-productlijn op te starten.

Hij zegt dat het management uiteraard niet over één nacht ijs is gegaan, en dat het eigenlijk gekkenwerk is om zo dichtbij de lancering een product niet uit te brengen, maar hij vindt dat alles bij elkaar opgeteld, dit toch de juiste keuze is.

Jeff Hawkins, de uitvinder van de Foleo, en Colligan zelf denken wel dat er in de toekomst een plek is voor een Foleo II, met een betere uitvoering dan de huidige Foleo. Hij geeft toe dat de respons voor de huidige Foleo nogal lauw was, en dat er zeker nog het één en ander aan te verbeteren valt.

Dit grapje kost Palm zo'n $10 miljoen op de balans, maar op de lange termijn denkt Colligan dat Palm hierdoor juist geld zal besparen. De eerste reacties door gebruikers op de blog van Palm zijn verassend positief van toon. Het lijkt alsof iedereen wel besefte dat de Foleo het moeilijk zou krijgen op de markt, en dat ondanks de tijdsdruk het annuleren van het product misschien wel de beste keuze was.

Lees het originele bericht op de blog van Palm.


Bron: The Official Palm Blog
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4623-m51i5429vkn.jpg‎ (16,6 KB, 0x gelezen)
Bestandstype: jpg Foleo_RIP.jpg‎ (22,8 KB, 4x gelezen)

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 05 september 2007 om 08:47.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 september 2007, 00:24
Asjemenou's schermafbeelding
Asjemenou Asjemenou is offline
Senior lid
Voornaam: Arco
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Locatie: Over de grens
Berichten: 61
........

Asjemenou
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 september 2007, 00:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mja, dat was een stuk korter geweest ja.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 05 september 2007 om 12:20.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 september 2007, 06:52
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
Wat een zware beslissing, maar ik denk wel verstandig.
Palm moet nu eens met iets goeds komen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 september 2007, 06:55
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Verbazingwekkend hoe begrijpend iedereen reageert op de blog. Niemand die zegt dat dit er op wijst dat de bedrijfsvoering, planning en productontwikkeling bij Palm een volslagen zooitje moet zijn. Ja hoor, heel moedig om deze o zo moeilijke beslissing te nemen. Maar in feite hadden ze dit in de conceptfase van het product al moeten doen, n.a.v. gedegen marktonderzoek. Het zou me niet verbazen als dit dan de definitieve neergang van Palm inluidt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 september 2007, 07:05
palmdoc's schermafbeelding
palmdoc palmdoc is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: Nijmegen
Berichten: 113
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 september 2007, 07:35
Vincent's schermafbeelding
Vincent Vincent is offline
Lid
Voornaam: Vincent
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Locatie: Enschede
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar Vincent
neeeeeeee, ben ik nou de enige die niet kon wachten op de Foleo? Hier kan ik nou wel weer van balen.

De Foleo zag ik juist zitten omdat ik er van overtuigd ben dat webapplicaties de toekomst hebben en dan is zo'n 'licht' apparaat perfect. Geen grote laptops mee zeulen maar wel overal de benodigde software gebruiken.

Dat was mijn gedachte althans over de Foleo.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 september 2007, 08:04
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Was ik uiteindelijk toch een voorstander van de Foleo, en was al aan het sparen.......... en dan dit @"(*&?#.........
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 september 2007, 08:04
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
En dan nog dit: gisteren ging de Foleo-documentatie on-line. Vandaag wordt de Foleo geannuleerd. Duidt dat nu niet op paniek? In 24 of 48 uur zijn ze dus 180 graden gedraaid.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 05 september 2007, 08:07
SpeedDemon SpeedDemon is offline
Senior lid
Voornaam: René
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 05 juli 2005
Locatie: Emmen
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar SpeedDemon
Dit lijkt me inderdaad paniekvoetbal.
Ik denk dat er te weinig pre-orders binnen zijn voor de Foleo en dat ze bang werden voor een flop.
__________________
Palm Tungsten E2 --> Palm Treo 750v -->momenteel zonder Palm.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 05 september 2007, 08:41
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
We will, of course, continue to develop products in partnership with Microsoft on the Windows Mobile platform, but from our internal platform development perspective, we will focus on only one.
Het angstige gevoel komt bij mij op dat palm zich voortaan gaat concentreren op MS Windows Mobile. Op zich geen slecht idee, ze hebben met de 750 bewezen dat ook met dit platform prima apparaten te maken zijn.

Ik denk dat de softwareleveranciers (Tealpoint, Windriver, Normsoft, LogMeIn om maar een paar te noemen) zich volgende keer wel twee keer bedenken voordat zij iets gaan ontwikkelen voor een palmOs/ALP/Linux platform wat Palm misschien gaat uitbrengen.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #12  
Oud 05 september 2007, 08:41
gebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
Kreeg het bericht vanmorgen per mail, waarschijnlijk omdat ik mij had aangemeld als belanghebbende. Ik had er graag een gekocht, om tekst op te verwerken en te internetten. Ik kan mij voorstellen dat het 'dubbele platform' argument de doorslag heeft gegeven, gekoppeld aan het feit dat bepaalde problemen met synchronisatie niet snel opgelost konden worden en multimediamogelijkheden onvoldoende ontwikkeld konden worden (you tube). Op het ontbreken van dit laatste was toch wel veel kritiek. Het is logisch dat Palm zich op dit moment wil concentreren op het uitbrengen van haar nieuwe Palm OS II en niet op het verhelpen van dit soort problemen bij de Foleo. Ik hoop maar op Foleo II en zoek vooreerst een alternatief.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 september 2007, 08:46
gebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
@ RobB: goed lezen, ze willen zich concentreren op één eigen OS en gaan daarnaast (maar niet primair) door met Win Mob.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 september 2007, 09:12
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
Win Mobile...........daar zakt nou echt m'n broek van af.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 05 september 2007, 09:28
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Jammer, ik was toch wel benieuwd of Jeff gelijk heeft dat de Foleo markt potentieel heeft. De reden waarom ze nu stoppen is een goede, maar ik vind het wel heel zwak dat pas nu de beslissing wordt genomen. Zou besturings systeem van de Foleo toch tegenvallen of niet voldoende klaar zijn?

Nu ja, ik zie meer toekomst in de duidelijke lijn die nu wordt ingezet dan een beetje Garnet, beetje Linux, beetje WindowsM.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 05 september 2007, 09:29
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Nee, ik krijg hier ook geen positief gevoel van. Ik lees op Amerikaanse sites ook dat de nieuwe smartphone die op 12 september gelanceerd wordt waarschijnlijk een Windows OS heeft en geen Palm.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 september 2007, 10:09
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Lichtelijk verbazend... Waarom heeft Palm (bij twijfel) niet in een eerder stadium de Foleo al laten zien als concept / mogelijke richting? Natuurlijk, je loopt de kans dat een ander met het idee aan de haal gaat, maar je voorkomt dat je een model moet annuleren. Ik neem aan dat de productielijnen van de Foleo al gereed waren en er dus overbodige kosten gemaakt zijn (die 10 miljoen dollar).

Ik vind het blijk geven van waardeloos management, op allerlei niveaus. Maar goed, je moet ergens ingrijpen en beter laat dan nooit. Misschien heeft niemand iets durven in te brengen tegen Jeff Hawkins' beste idee ooit en viel het resultaat uiteindelijk te duur uit; niet commercieel haalbaar dus.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 september 2007, 10:22
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Ik vind het blijk geven van waardeloos management, op allerlei niveaus. Maar goed, je moet ergens ingrijpen en beter laat dan nooit. Misschien heeft niemand iets durven in te brengen tegen Jeff Hawkins' beste idee ooit
Precies. Ik kan niet anders dan denken dat daar een stel hobbyistische sukkels zit. Wel leuke dingetjes bedenken, maar niet kijken of iets commercieel ook rendeert. En dan is er blijkbaar iemand die op het aller- allerlaatste moment nog de stekker uit durft te trekken. Terecht, maar het had natuurlijk nooit zo ver mogen komen. Palm wordt op een knullige manier geleid en dat zal haar ondergang zijn, daar ben ik inmiddels van overtuigd. Zelfs als er een nieuw platform komt, voorzie ik dat Palm een zooitje maakt van de implementatie. Over een paar jaar draaien we allemaal WM.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 05 september 2007, 10:44
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Pfff! Ik had er heel graag eentje willen hebben. Nou ja zeg, dan maar wachten op de volgende Treo...
Met citaat reageren
  #20  
Oud 05 september 2007, 12:04
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Volgens mij moeten er al een hoop foleo's geproduceerd zijn, die gaan dan denk ik de shredder in. Jammer. Zou er graag mee ge-experimenteerd hebben. Zouden er over tijdje toch niet een paar op Ebay verschijnen ?

Ik denk toch dat Palm hiermee een behoorlijke imagodeuk oploopt en ook de aandelen zullen er last van krijgen. Ik denk dat ze er met een schadepost van $10 miljoen niet zijn.

Misschien is dit wel het einde van Palm.....
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023