Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1001  
Oud 29 oktober 2007, 19:43
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Twee tot vijf telefoontjes per dag, Quicknews updaten, 1x Backuppen, 3 keer per dag Teletekst, 10 keer email checken af en toe spelletje solitaire, backlight bijna uit en BT helemaal uit: 22 uur.
Dat is met standaard batterij?
Met citaat reageren
  #1002  
Oud 29 oktober 2007, 19:45
pt-cruiser's schermafbeelding
pt-cruiser pt-cruiser is offline
Lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: België
Berichten: 22
Stuur een bericht via MSN naar pt-cruiser
nee gegevens blijven erin
Met citaat reageren
  #1003  
Oud 29 oktober 2007, 20:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dat is dan wel weer een voordeel: als de batterij van de Treo 680 op is dan ben je geen gegevens kwijt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #1004  
Oud 29 oktober 2007, 20:17
mvdenberg mvdenberg is offline
Lid
Model: Palm Zire21
 
Geregistreerd: 29 oktober 2007
Berichten: 16
Kijk! Dat is dan mooi meegenomen
Met citaat reageren
  #1005  
Oud 30 oktober 2007, 00:17
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Twee tot vijf telefoontjes per dag, Quicknews updaten, 1x Backuppen, 3 keer per dag Teletekst, 10 keer email checken af en toe spelletje solitaire, backlight bijna uit en BT helemaal uit: 22 uur.
Ik heb bijna hetzelfde gebruik als Metck, maar dan extra meerdere keren per dag quicknews updaten (3 a 4 keer), muziek luisteren (ca. 1 uur), tijd synchroniseren (ook via internet), rekenmachine en agenda gebruik, geen e-mail checken. Keyboard licht helemaal uit, backlight op 25%, met Powerhero wordt de bluetooth, infrarood en de gprs verbinding "strak" gehouden. Telefoon om 22:00 uit en om 8:00 weer aan. Ik denk dat ik ca. 36 uur haal met mijn standaard batterij. Meestal laat ik het niet zover komen omdat ik overal opladers heb liggen (ik heb een stuk of 5 a 6 van die dingen).

p.s. de wintertijd staat nog niet goed
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)

Laatst gewijzigd door RolfY; 30 oktober 2007 om 00:18. Reden: wintertijd niet goed
Met citaat reageren
  #1006  
Oud 30 oktober 2007, 10:43
mvdenberg mvdenberg is offline
Lid
Model: Palm Zire21
 
Geregistreerd: 29 oktober 2007
Berichten: 16
Jeetje. Dus met een hoop 'getweak' (keyboardlight uit, bluetooth e.d. onder controle, gsm functie 's avonds uit) wordt 1,5 dag gehaald. Erg jammer als je ziet dat er een 1200mAh accu in zit.
Met citaat reageren
  #1007  
Oud 30 oktober 2007, 10:56
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvdenberg Bekijk bericht
Jeetje. Dus met een hoop 'getweak' (keyboardlight uit, bluetooth e.d. onder controle, gsm functie 's avonds uit) wordt 1,5 dag gehaald. Erg jammer als je ziet dat er een 1200mAh accu in zit.
't is natuurlijk ook hobby. Alles automatiseren zodat je er niet aan hoeft te denken, een bijkomstigheid is dat ik meer accuduur heb. Ik denk dat ik nog wel meer uit kan persen. Ik zal binnenkort eens een test doen hoe lang ik er met mijn huidig gebruik nou echt mee doe, recentelijk toen ik geen mogelijkheid tot stroom had (en geen mogelijkheid tot bellen, dus telefoon uit) heb ik met zeer beperkt gebruik (ik zat op zee, dus o.a. tidetool) ruim één week gehaald (volgens mij nog ca. 50% over). Maar toen stond mijn treo eigenlijk uit.
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #1008  
Oud 30 oktober 2007, 11:06
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvdenberg Bekijk bericht
Jeetje. Dus met een hoop 'getweak' (keyboardlight uit, bluetooth e.d. onder controle, gsm functie 's avonds uit) wordt 1,5 dag gehaald. Erg jammer als je ziet dat er een 1200mAh accu in zit.
Ja, dat zijn allemaal grote stroomvreters. Als je die uitzet als je ze toch niet nodig hebt, dan scheelt dat wel. En met de software van Hobbyist Software Great Software for your Palm - Not just for Treos! kun je dat zo'n beetje allemaal wel automatiseren.

Verder kan ik je de 1600 mAh accu van www.seidio.com aanraden. Past nog net precies in de Treo 680. Dus geen andere (dikkere) achterkant voor nodig.
Met citaat reageren
  #1009  
Oud 30 oktober 2007, 11:08
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvdenberg Bekijk bericht
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik synchroniseer met mijn: iSync en adresboek + iCal.
Hmmmm... 1 dag. Dat zal wennen worden: mijn palm zire gaat 6 weken mee zonder tussentijds op te laden of te syncen. Mijn Sony Ericsson gaat 5 dagen mee.
en wat ik er mee zal doen? 2x per dag even mail checken, 5 webpagina's bekijken. Als de batterij helemaal leeg is, zijn mijn gegevens dan ook uit de palm verdwenen (dus net als mijn zire)? Ik weet dat een hotsync alles weer terug zet.
Waarom niet voor een Treo 650 gaan, met de 2600mA, en weinig gebruik, minstens een week standby.
Moet er wel bij zeggen dat ik 's nachts het telefoon gedeelte uit heb.

b.t.w. Treo 650 verliest zijn gegevens ook niet als de accu leeg is
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #1010  
Oud 30 oktober 2007, 11:33
mvdenberg mvdenberg is offline
Lid
Model: Palm Zire21
 
Geregistreerd: 29 oktober 2007
Berichten: 16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolfY Bekijk bericht
't is natuurlijk ook hobby. Alles automatiseren zodat je er niet aan hoeft te denken, een bijkomstigheid is dat ik meer accuduur heb. Ik denk dat ik nog wel meer uit kan persen. Ik zal binnenkort eens een test doen hoe lang ik er met mijn huidig gebruik nou echt mee doe, recentelijk toen ik geen mogelijkheid tot stroom had (en geen mogelijkheid tot bellen, dus telefoon uit) heb ik met zeer beperkt gebruik (ik zat op zee, dus o.a. tidetool) ruim één week gehaald (volgens mij nog ca. 50% over). Maar toen stond mijn treo eigenlijk uit.
Tweaken is natuurlijk heel leuk. Maar ik verwacht van een nieuwe smartphone toch wel meer dan 1 tot max 1,5 dag normaal gebruik. Eigenlijk ben ik een beetje teleurgesteld in de treo: had er meer van verwacht: zeker na mijn positieve ervaringen met mijn huidige zire 21.
Ik zal er nog eens goed overnadenken.
Met citaat reageren
  #1011  
Oud 30 oktober 2007, 12:29
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvdenberg Bekijk bericht
Tweaken is natuurlijk heel leuk. Maar ik verwacht van een nieuwe smartphone toch wel meer dan 1 tot max 1,5 dag normaal gebruik. Eigenlijk ben ik een beetje teleurgesteld in de treo: had er meer van verwacht: zeker na mijn positieve ervaringen met mijn huidige zire 21.
Ik zal er nog eens goed overnadenken.
Je moet niet vergeten dat een vergelijkbaar telefoontoestel met bluetooth, camera, GPRS, pda (of pda-achtig), etc. ongeveer een zelfe gebruiksduur heeft. Bijvoorbeeld een Samsung U600 (ik noem er maar één) heeft 210 standby uren (opgegeven door fabrikant) t.o.v. treo 680 300 uur (opgegeven en dat haalt die niet, maar haalt de Samsung het wel?).
Als je veel gebruiksduur wilt zal je toch naar iets anders moeten kijken.
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #1012  
Oud 30 oktober 2007, 14:36
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
humz, ik doe zeker een twee tal (of zijn het er nu drie) dagen met mijn baterij.
Ik gebruik de standaard functie (foon, sms, agenda, ..) en daarnaast nu en dan e-mail, sollitair (elke avond opnieuw ), calculator, TT6 (om de twee dagen ongeveer), ..

een standaard gebruiker ben ik niet, ieder heeft zo zijn eigen gebruiksprofiel..


en jawel hoor, dat opladen gaat echt wel wennen!
je doet het als je in de wagen zit en TT gebruikt, als je hem gaat syncroniseren, 's nachts, ..
zonder er bij na te denken of wakker van te liggen doe je het..
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #1013  
Oud 30 oktober 2007, 20:54
pt-cruiser's schermafbeelding
pt-cruiser pt-cruiser is offline
Lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: België
Berichten: 22
Stuur een bericht via MSN naar pt-cruiser
Als je een andere pda neemt, die doet heus niet langer met zijn batt. heb ondertussen een blackberry getest en die was er ook door na één dag.
Dus toch maar terug naar mijn 680 en het opladen doe je idd na het sync of als je ligt te slapen. Heb je er ook geen last van.
Met citaat reageren
  #1014  
Oud 30 oktober 2007, 21:11
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Het probleem bij de nieuwe Treo's is dat ze én dik zijn én een matige batterijduur hebben. De meeste toestellen van de concurrentie mogen dan ook geen spetterende batterijduur hebben, maar die zijn vaak een stuk dunner en lichter - precies datgene waarover de criticasters klagen bij de Treo's.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #1015  
Oud 31 oktober 2007, 07:31
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Eigenlijk snap ik deze discussie niet helemaal. Waarom moet zo'n Treo dagen achtereen zonder opladen kunnen werken? Natuurlijk zou dat hartstikke mooi zijn, maar wat is erop tegen om het apparaat 's nachts aan de stroom te zetten? Je slaapt dan toch en dan gebruik je de Treo toch niet. Eigenlijk ben je dan zelf ook aan het energie tappen, waarom zou de Treo dat dan niet mogen?
Volgens mij is het meer een kwestie van luiigheid en gemakzucht, dan dat het een probleem zou zijn om de Treo dagelijks weer vol te pompen.
Met citaat reageren
  #1016  
Oud 31 oktober 2007, 07:49
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis Bekijk bericht
Eigenlijk snap ik deze discussie niet helemaal. Waarom moet zo'n Treo dagen achtereen zonder opladen kunnen werken? Natuurlijk zou dat hartstikke mooi zijn, maar wat is erop tegen om het apparaat 's nachts aan de stroom te zetten? Je slaapt dan toch en dan gebruik je de Treo toch niet. Eigenlijk ben je dan zelf ook aan het energie tappen, waarom zou de Treo dat dan niet mogen?
Volgens mij is het meer een kwestie van luiigheid en gemakzucht, dan dat het een probleem zou zijn om de Treo dagelijks weer vol te pompen.
Gedeeltelijk heb je gelijk, maaaaarrrrr stel (om wat voor reden dan ook) vergeet je de Treo aan de lader te hangen, is het toch behoorlijk #$^#$&#$%^!#$^ dat om 11:00 je accu leeg is omdat de dames en heren fabrikanten (van zowel Palm als WM OS devices) het kennelijk niet nodig vinden een device te ontwikkelen met een fatsoenlijk standby-tijd. Sign of the times zeker, een Treo 650 had in vergelijk met nieuwe devices een enorm lange standby-tijd, het kan dus wel!
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #1017  
Oud 31 oktober 2007, 08:43
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Sign of the times zeker, een Treo 650 had in vergelijk met nieuwe devices een enorm lange standby-tijd, het kan dus wel!
Eigenlijk hadden ze gewoon die batterij van de 650 in de 680 moeten bouwen. Raar, dat ze dat niet hebben gedaan. Want wat dikte betreft, schelen die twee Treo's niet eens zo heel veel van elkaar. Waar die extra ruimte van het batterijcompartiment is gebleven, is me dan ook een raadsel.
Met citaat reageren
  #1018  
Oud 31 oktober 2007, 16:39
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Het verschil in dikte tussen 650 en 680 is ruwweg gelijk aan het verschil tussen de batterijen van beide apparaten.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #1019  
Oud 31 oktober 2007, 18:22
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
maaaaarrrrr stel (om wat voor reden dan ook) vergeet je de Treo aan de lader te hangen, is het toch behoorlijk #$^#$&#$%^!#$^ dat om 11:00 je accu leeg is
Hmmm, eigenlijk zou het dus zo moeten zijn dat ie draadloos wordt opgeladen. Je loopt je huis binnen en meteen maakt ie contact met de oplader en wordt opgeladen.
Klinkt misschien futuristisch, maar mijn elektrische tandenborstel kan het ook: draadloos opladen. Niks metalen contacten, maar een plastic knobbeltje. Als je de tandenborstel daar iets bovenhoudt, begint ie al te laden.
Met citaat reageren
  #1020  
Oud 31 oktober 2007, 20:29
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis Bekijk bericht
Hmmm, eigenlijk zou het dus zo moeten zijn dat ie draadloos wordt opgeladen. Je loopt je huis binnen en meteen maakt ie contact met de oplader en wordt opgeladen.
Klinkt misschien futuristisch, maar mijn elektrische tandenborstel kan het ook: draadloos opladen. Niks metalen contacten, maar een plastic knobbeltje. Als je de tandenborstel daar iets bovenhoudt, begint ie al te laden.
Maar je tandenborstel moet daadwerkelijk dichtbij dat knobbeltje zijn, anders werkt het niet. Dat is hetzelfde als je Treo in een cradle zetten lijkt me. Echt draadloos laden zal toch lastiger worden, al is maar omdat je niet zomaar ongestraft magnetische velden kan opwekken voor huiskamer afstanden. Ik denk toch liever aan een betere of verwisselbare batterij
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023