Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #841  
Oud 06 maart 2007, 12:13
Jozz Jozz is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 06 oktober 2006
Berichten: 120
Die crystal is inderdaad ook niet verkeerd.

Ik kwam dit net overigens tegen, misschien ook wel interessant: Rapid and prolonged battery drain induced by GSM activity. The Glen Phenomenon. - TreoCentral.com
Met citaat reageren
  #842  
Oud 06 maart 2007, 12:25
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ok, ik heb inmiddels mijn derde 680 ontvangen en even een tussenstand. De batterij gaat niet erg lang mee maar dat vind ik inmiddels van minder belang. Van groter belang is dat ik geen enkel telefoongesprek kan aannemen zonder een probleem bij het aannemen. Elk gesprek start met een vertraging van 10-20 seconden (ik heb dat vanochtend een keer of 10 meegemaakt) waarin de Palm ogenschijnlijk "vastgelopen" is na het indrukken van de groene knop. Dit is echter niet zo, maar er is ook geen hoorbare verbinding. het herhaald indrukken van de groene knop biedt uitkomst.......of het uitschakelen van keyguard.
Volgens mij is keyguard de grote boosdoener. Sindsdien werkt ie een stuk beter. Wanneer keyguard ingeschakeld is en de telefoon gaat over loopt de treo vervolgens meteen vast zodra je bij het oppakken per ongeluk het scherm aanraakt of een knop iets indrukt. Het belsignaal houdt ook meteeen op.
Met citaat reageren
  #843  
Oud 06 maart 2007, 15:28
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Al twee dagen kreeg ik dit fenomeen: een reset om middernacht...
Gisterenavond zat hij plots is een loop..
Baterrij heb ik er uitgehaald en daarna was het geen probleem...
Raar! het zal waarschijnlijk wel ergens software matig zijn, maar een soft reset om 00:00 'zomaar' (zeker nergens ingesteld) vind ik toch iets raar hoor!!
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #844  
Oud 06 maart 2007, 15:52
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Volgens mij is keyguard de grote boosdoener. Sindsdien werkt ie een stuk beter. Wanneer keyguard ingeschakeld is en de telefoon gaat over loopt de treo vervolgens meteen vast zodra je bij het oppakken per ongeluk het scherm aanraakt of een knop iets indrukt. Het belsignaal houdt ook meteeen op.
Dit is inderdaad een issue, zie ook http://www.palmclub.nl/forums/175591-post776.html (iets eerder in dit draadje)

De 680 van mij is op dit moment heel stabiel (te stabiel zelfs misschien), dus eerst afkloppen (op heel dik hout) en niets aan veranderen. Er is dus nog hoop, maar geen idee wat ik nou gedaan heb??? (een vernieuwde versie van 2playme erop gezet (nu kan de 680 wel aan met pincode), een nieuwe versie van Zlauncher en Pockettunes 4 deluxe eraf gegooid, maar of dit het nou is).
Met citaat reageren
  #845  
Oud 10 maart 2007, 12:30
Apoc@
Guest
 
Berichten: n/a
Met de Softick Audio Gateway 1.10 beta en Pocket Tunes 4.1 op de Moto HT820 perfect geluid i.c.m. mijn Treo 680.

Alleen als ik BT uitzet als ik klaar ben krijg ik een reset , maar ja is nog een beta versie met Treo 680 ondersteuning maar voor de rest 100% tevreden...
Met citaat reageren
  #846  
Oud 10 maart 2007, 13:38
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apoc@ Bekijk bericht
Met de Softick Audio Gateway 1.10 beta en Pocket Tunes 4.1 op de Moto HT820 perfect geluid i.c.m. mijn Treo 680.

Alleen als ik BT uitzet als ik klaar ben krijg ik een reset , maar ja is nog een beta versie met Treo 680 ondersteuning maar voor de rest 100% tevreden...
Dat heb ik niet, ik gebruik naast SAG de meegeleverde versie van PT....

EDIT
Sorry, te snel...deze keer wel. Niet altijd dus...


Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 10 maart 2007 om 15:24.
Met citaat reageren
  #847  
Oud 12 maart 2007, 10:11
Jozz Jozz is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 06 oktober 2006
Berichten: 120
Weet iemand of het mogelijk is via bluetooth te internetten op de Treo 680?

Ik heb bij Prefs -> Connection een nieuwe verbinding aangemaakt:

Name: Wanadoo (dit is de Wanadoo LiveBox)
Connect to: Local Network
Via: Bluetooth
Device: Wanadoo_7bfc (Livebox, gepaired met Bluetooth)

Als ik Blazer opstart gaat hij standaard via GPRS, kan ik dat ook ergens wijzigen?
Met citaat reageren
  #848  
Oud 12 maart 2007, 10:22
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Onder Prefs --> Network een nieuwe "Service" aanmaken en dan onder "Connection" kiezen voor de eerder door je aangemaakte connectie. Zet de service ook op deze verbinding om te kunnen internetten.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #849  
Oud 18 maart 2007, 11:19
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Inmiddels is de beta versie van Softick Audio Gateway opgevolgd
door versie 1.11 die wel volledig met de Treo 680 compatible is.

Citaat:
Softick Audio Gateway News

[2007-03-16]
Softick Audio Gateway 1.11 with Palm Treo 680 support released.
Softick Audio Gateway 1.11 with Palm Treo 680 support released.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #850  
Oud 18 maart 2007, 14:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Oe, dat verdient een nieuwtje

Even wachten tot maandag
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #851  
Oud 18 maart 2007, 14:58
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Dial By Photo version change

Inmiddels heeft GX5 ook een nieuwere versie van het programma DialByPhoto uitgebracht. Versie 1.202 voegt de volgende functionaliteiten aan je Treo:
  1. Top 5
  2. Laatste 20 Call log
  3. "From Where" Feature
  4. Nog een aantal kleine verbeteringen

Gx5: DialByPhoto
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #852  
Oud 19 maart 2007, 17:54
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
Ondertussen ook ervaringen opgedaan met de 680.

Erg mooi apparaat, voelt lekkerder in de hand, ziet er moderner uit. Meer geheugen is handig voor sommigen.

Ik vind hem jammergenoeg zo traag als een slak. Ben blij dat ik zelf de 650 heb.

Weet iemand of het ook mogelijk is om op de 680 vanuit applications rechtstreeks naar bijvoorbeeld contacts te gaan? Nu gaat hij naar een onderdeel van de phone application, en dat kost hem tijd.
Met citaat reageren
  #853  
Oud 19 maart 2007, 17:55
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385

VERZOEK
Beste PowerUser, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!



__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #854  
Oud 19 maart 2007, 18:46
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PowerUser Bekijk bericht
Weet iemand of het ook mogelijk is om op de 680 vanuit applications rechtstreeks naar bijvoorbeeld contacts te gaan? Nu gaat hij naar een onderdeel van de phone application, en dat kost hem tijd.
Dit kan in ieder geval met Launcher Initiate (van Hobbyistsoftware). Hebt daar een view "Contacts" genaamd.

Een andere: Je kunt in de Phone applicatatie bij "Phone Display Options" volgende instelling doen: "Typing starts Contacts Search".
Met citaat reageren
  #855  
Oud 19 maart 2007, 18:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Je kunt ook het programma "Contacts" openen
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #856  
Oud 19 maart 2007, 19:13
PowerUser PowerUser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 oktober 2005
Berichten: 68
Nee, juist niet. Het hele punt is juist dat hij naar de contacts view van de phone applicatie gaat.
Met citaat reageren
  #857  
Oud 19 maart 2007, 20:28
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Het hele punt is juist dat hij naar de contacts view van de phone applicatie gaat
Het "vernieuwende" aan de 680 is juist dat de contacts onderdeel zijn van de phone applicatie. Er is geen aparte contacts meer.
Met citaat reageren
  #858  
Oud 19 maart 2007, 22:12
wdevaal
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Ok, TomTom 6 getest op de 680 en hij doet het prima. Even wat meer uitleg over hoe je het bestand kunt aanpassen.

Voor Windows gebruikers, download HEdit installeer het op de PC en open dit programma. Open vanuit HEdit het bestand "munich.bin" (bevindt zich in de root van de SD kaart in de map "tomtom". Ga naar Edit-->Replace en vervang de tekst "rpsh201H" met de tekst "mlaP350D". Kies vervolgens voor "replace all". Er worden 2 bestanden vervangen.

Met dezelfde replace functie vervang de tekst "Treo650" door de tekst "Treo680". Ook hierbij worden er twee bestanden vervangen.

Sla het bestand op en klaar is kees!

P.S. Hierna werkt TT6 niet meer met de Treo 650, omdat je de tweede tekstuele aanpassing hebt gedaan. Maak daarom een backup van het "munich.bin" bestand. Misschien is het mogelijk om juist de Treo600 met de Treo680 te vervangen zodat de 650 en de 680 beiden blijven werken, als ik dit getest heb kom ik hier nog op terug.
Heb vandaag een nieuwe Treo680 aangeschaft ter vervanging van mijn Treo650.
Volgens deze uitleg TomTom 6 aangepast en werkend gekregen, nu moet ik alleen TomTom 6 opnieuw activeren, maar dat gaat niet zomaar heb ik begrepen na een bericht van de support site van TomTom Lees even mee....

Wij danken u voor uw e-mail omtrent het activeren van onze software.

De productcode die u bij uw TomTom software heeft gekregen, geeft u de licentie om de software te gebruiken op 1 apparaat tegelijkertijd. Om misbruik te voorkomen is een activatieprocedure in werking gesteld. Door deze procedure is de code te gebruiken op 1 apparaat.

Het kan natuurlijk voorkomen dat een apparaat defect raakt. Na reparatie of vervanging kan het apparaat een nieuwe apparaatcode hebben. Natuurlijk kunt u ook zelf een nieuw apparaat aanschaffen ter vervanging van uw oude apparaat. In deze gevallen willen wij u natuurlijk niet de mogelijkheid ontnemen onze software te gebruiken.

Een nieuwe activatie kunt u aanvragen door ons een fax te sturen met de volgende gegevens:
- Het aankoopbewijs van het TomTom-product of de TomTom-producten dat u wilt activeren
- Een document waaruit de aankoop of reparatie van uw (nieuwe) PocketPC blijkt
| - Bij een nieuwe aankoop is dit uw aankoopfactuur.
| - Bij een reparatie kan dit een omruilbewijs, reparatiebon of pakbon zijn.

BELANGRIJK: Indien uw productcode al meerdere keren geactiveerd is, is het belangrijk dat u voor elke activatie die na de eerste activatie heeft plaatsgevonden ook een bewijs meezend. Het aantal activaties kunt u zien door uw productcode in te voeren op http://www.ttcode.com, bij “Stap 2” ziet u het aantal activaties.

Einde Email.

Nu dus even opzoek gaan naar de aankoopbon van TomTom die van de Treo heb ik natuurlijk hier liggen.

Voor zover weer eens een bericht van mij, de nieuwe Treo hangt nu al vanaf 18:00 uur aan de laader, ik laat hem maar tot morgen vroeg laden alvoorens ik hem eens ga uitproberen.

m.v.g. Willy
Met citaat reageren
  #859  
Oud 20 maart 2007, 09:46
RVDV RVDV is offline
Senior lid
Voornaam: Roger
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Overijse - België
Berichten: 25
Ik ben niet zeker of het opnemen van de "contacten" in het gedeelte "telefoon" zo'n goede zaak is geweest. Voor mij is de Treo 680 mijn eerste smartphone. In mijn mobiele telefoon stonden alle namen en telefoonnummers op mijn SIM-kaart en toen ik deze in de Treo plaatste werden de namen van mijn SIMkaart en deze van mijn contacten (die op mijn Tungsten T3 stonden) gemengd. Als ik nu namen en adressen toevoeg worden dat "contacten" en staan ze niet op mijn SIMkaart, die ik eventueel moet bijwerken om terug op een mobieltje te plaatsen. Of bestaan er andere oplossingen? Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #860  
Oud 20 maart 2007, 09:59
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RVDV Bekijk bericht
Als ik nu namen en adressen toevoeg worden dat "contacten" en staan ze niet op mijn SIMkaart, die ik eventueel moet bijwerken om terug op een mobieltje te plaatsen. Of bestaan er andere oplossingen? Alvast bedankt.
Als je een 680 hebt, waarom heb je dan nog een ander mobieltje nodig?
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023