Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 oktober 2003, 16:37
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
GPS waar het goedkoopst|???

Ik ben op dit moment klaar om een GPS systeem te kopen voor mijn NX73.
Maar waar?? op http://www.supplies4mobility.nl/nl/dept_60.html
Kost het hele systeem incl. Digimap 299 euro eclusief btw.
Bij PDA shop een dikke 500 euro inclusief BTW.
Ik dacht altijd dat PDAshop gekoppeld was aan de PDAclub en dus ledenprijzen hanteerde maar nu bemerk ik dat het verschil bij de GPS maar liefst 200 euro is !! PDAShop is dus veel te duur.
Wie heeft hier advies en is op de hoogte van prijzen en dealers.

Gr. AD
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 oktober 2003, 19:37
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Ik dacht altijd dat PDAshop gekoppeld was aan de PDAclub en dus ledenprijzen hanteerde maar nu bemerk ik dat het verschil bij de GPS maar liefst 200 euro is !! PDAShop is dus veel te duur.
Even voor de duidelijkheid: de Palmclub (PDAClub) en PDAShop hebben niets met elkaar te maken. Behalve dan dat beide sites zich bezighouden met pda's .
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 oktober 2003, 20:33
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Ik heb het begrepen..

Dankjewel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 oktober 2003, 20:59
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Re: GPS waar het goedkoopst|???

Citaat:
Op 29-10-2003, om 17:37 heeft miniad dit gezegd in bericht #1
Ik ben op dit moment klaar om een GPS systeem te kopen voor mijn NX73.
Maar waar?? op http://www.supplies4mobility.nl/nl/dept_60.html
Indien je dit product gaat kopen bij deze shop, mag ik je dan vragen dit via de link (of banner) op onze shoppagina te doen? De Palmclub krijgt dan een kleine commissie van deze verkoop waar we weer nieuwe dingen voor kunnen doen en de site draaiend houden. Alvast bedankt!

- jp
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 oktober 2003, 21:03
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je moet wel dezelfde producten vergelijken. De EuroNavigator set kostte bij PDAshop ook €399 dus dat is 335 ex BTW en dan komen er bij dat andere adres nog de order- verzendkostenkosten bij (€6,50 tot €17,50). Dan valt het verschil al een stuk mee. Alleen is dit pakket inderdaad niet meer op voorraad. Op zich vreemd, want ze hadden eerder aangegeven alleen nog die EuroNavigator kit te gaan voeren.

PDAshop is vaak iets duurder, maar ook misschien wel een iets betrouwbaarder locatie om te shoppen en als ze het op voorraad hebben heb je het de volgende dag binnen. Zeer professioneel bedrijf en dat kost ook wat.

Je kunt ook misschien beter even naar MapSonic kijken. Dat is net uit en de eerste geluiden van gebruikers zijn een stuk positiever dan de ervaringen met Digi-Map.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 oktober 2003, 07:08
N@gel's schermafbeelding
N@gel N@gel is offline
Houd van Palm........bier
Voornaam: Erik
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Spakenburg
Berichten: 80
GPS ontvanger bij I-Con (Haicom is een goede keus)

Houder bij Halfhors en Mapsonic gewoon bij Viamichelin.

Voor 330 Euries ben je dan klaar.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 oktober 2003, 07:50
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Hoi,

Ja H-com lijkt zeer aantrekkelijk maar dan ben ik een slot kwijt.
Dus is Bluetooth voor mij het meest interesant.
Ik val hier PDAShop niet aan (gezien de verdediging) integendeel zelfs we vinden het een fijne zaak en wordt daar zeer vriendlijk (servicegericht) geholpen.. We hebben daar afgelopen weken ons twee
Sony Clie's NX73 gekocht en zal beslist voor het volgende artikel weer aankloppen..
(zo even recht gezet)

Het verschil in prijs zoals boven vermeld is geen 200 euro maar 160 euro dus valt weer mee.

Door vele reakties op het PDAForum (daarvoor dank)over navigatie met de Palm en in het bijzonder de Cliι met hoge resolutie heb ik besloten om verlopig bij mijn GARMIN V te blijven. Het verschil is te groot en teveel nadelen voor mij bij de PalmSoftware. Dan maar twee apparaten mee.
Als de GPS en software goedkoper was zou ik het aanschaffen om mee te spelen maar alleen voor dat is het te duur.
Ik blijf het e.a. wel volgen maar zonder drang naar koop.

v.r. gr.

AD


Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 oktober 2003, 08:17
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Die "verdediging" is niet om PDAshop te helpen. Dat is gewoon omdat je een fout maakt en dat het prijsverschil niet een "dikke" 200 euro maar misschien 30 euro is. Het gaat hier dus (wederom) om het even rechtzetten van een fout. Je moet niet verschillende paketten vergelijken en dan klagen dat de prijs verschilt en je moet ook geen ex BTW prijzen met incl. BTW prijzen vergelijken. 299*1,19+17,5( rembours)=373,31 tegen 399 scheelt dat dus 25,69.

Wat wel vreemd is dat PDAshop twee (vrijwel gelijke) paketten in de prijslijst heeft staan met een onderling prijsverschil van 100 euro, maar dat is een ander punt. Daar hebben we overigens ook al een keer een thread over gehad.

Ik snap ook niet wat je bedoelt dat je dan een slot kwijt bent? Er kan geen CF GPS in een NX73. Naast een Bluetooth GPS kun je een GPS muis aansluiten. Dat gaat dan middels een kabel aan de Hotsync connector. Een goedkope variant daarvan kun je soms voor 79 euro wel ergens vinden.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 oktober 2003, 08:30
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Met het extra slot doel ik op de Haicom

en de prijsvergelijking in dit geval met PDA Shop en http://www.supplies4mobility.nl/nl/dept_60.html

(EX BTW !)

Ik zal er best naast zitten en het veschil zal niet meer dan 30 euro zijn.. maar hoe ik ook reken.. ik kan hem afhalen voor nog geen 350 euro incl btw..

vr.gr.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 oktober 2003, 08:50
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Die link had je al gegeven, maar waar het mis gaat is bij PDAshop. Daar hebben ze namelijk ook de EuroNavigator staan (voor €399). Overigens moet je daar nog een PDA houder bijkopen (dat verklaart ten dele het verschil naar die Palm Bluetooth GPS Kit Benelux set van €499).
Citaat:
ik kan hem afhalen voor nog geen 350 euro incl btw
Niet weer he? Is 355,81 minder dan 350? Afhalen scheelt inderdaad verzendkosten (verschilt varieert zo inderdaad van 25 tot 45).

Oh, nou vergeet ik dat slot nog. Je kunt geen Haicom GPS in een slot gebruiken. Alleen met een kabel.

Laatst gewijzigd door patrickl; 31 oktober 2003 om 08:55.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 31 oktober 2003, 09:32
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Re: GPS waar het goedkoopst|???

Citaat:
Op 30-10-2003, om 21:59 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #4

Indien je dit product gaat kopen bij deze shop, mag ik je dan vragen dit via de link (of banner) op onze shoppagina te doen? De Palmclub krijgt dan een kleine commissie van deze verkoop waar we weer nieuwe dingen voor kunnen doen en de site draaiend houden. Alvast bedankt!

- jp
Beste JP,

ik loop hier nu al enige tijd rond, maar dat de Palmclub een commissie kreeg via de link of banner wist ik niet. En volgens mij geldt dat voor meer mensen. Ik heb bijvoorbeeld pas een T|3 besteld via PDAshop maar heb dat gedaan direct via pdashop.nl.
Die commissie loopt Palmclub dan mis.

Is het misschien een idee om aan Pdashop te vragen of ze ergens in de bestelprocedure een dropdown-lijstje kunnen neerzetten waar je kunt aangeven wie de referrer is (zoals je vaak ziet op andere sites)? Op deze manier worden leden van de Palmclub, die enthousiast geworden door deze site en een Palm willen bestellen, hieraan herinnerd. En dan krijgt Palmclub die commissies en dan kunnen we daar weer leuke dingen van doen ...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 november 2003, 07:29
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Ik wist ook niets van die commissie en heb de afgelopen twee weken twee SonyClie NX73 gehaald..
Jammer maar de clubkas heeft vele ingangen
Ik zal bij de volgende aankoop daar beslist rekening meehouden.
Geldt dit alleen voor de PDAShop of ook voor b.v. supplies 4 mobility?

Nee Partickl niet weer he? (is goed)

Inderdaad de Haicom GPS die ik heb gezien is voor de PocketPc.
Daar is trouwens wel veel op navigatie gebied te krijgen en in dit geval voor het CF slot.
Maar wil toch niet ruilen hoor.

Na telefonischcontakt met PDAShop is mij ook niet duidelijker geworden wat het verschil is tussen het goedkopere pakket (uitverkocht) en de duurdere. Wel heb ik begrepen dat het beter is nog even te wachten want de komende weken komt er nieuwe software en/of updates uit van verschillende merken..

Misschien wat meer, donderdag op de clup-avond.

groet




Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 november 2003, 06:35
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
vanwaar de ZWARTE stippen op de envelopes bij mijn Threats ??

Met citaat reageren
  #14  
Oud 03 november 2003, 06:44
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik weet niet meer of er ergens een lijstje was met die icoontjes, maar de zwarte stip geeft aan dat je wat gepost hebt in die thread.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 03 november 2003, 06:47
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Bedankt Patrickl

Ik heb gezocht bij helpfuncties maar veel engels enz.. dus hoopt even antwoordt van jou.

(kon je E-mail adres niet meer vinden)

Met citaat reageren
  #16  
Oud 03 november 2003, 16:47
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Op 03-11-2003, om 07:44 heeft patrickl dit gezegd in bericht #14
Ik weet niet meer of er ergens een lijstje was met die icoontjes, maar de zwarte stip geeft aan dat je wat gepost hebt in die thread.
In de diverse forums zelf (Nieuws en Wist je dat, GPS, e.d.) staat een iconenuitleg, de envelop met zwarte stip staat daar echter niet tussen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023