Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 17 januari 2006, 18:34
odet
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Hallo,

Ik heb op onderstaande site de startes kit gezien voor slechts 39,54 euro (ex verzendkosten)
http://www.centralpoint.nl/brand.php...ct%20Passenger

Werkt deze Starterkit GPS (draad) - alleen voor Palm ook met de Palm M505? Er staat nu versie V1.0 op de Palm, en de kaarten zijn nogal oud. Is dit een goede manier op te upgraden? Ik heb geen idee welke versie er hier wordt verkocht. Wie kan me meer advies geven?


Met citaat reageren
  #62  
Oud 17 januari 2006, 22:48
knuppelhout knuppelhout is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odet
Hallo,

Ik heb op onderstaande site de startes kit gezien voor slechts 39,54 euro (ex verzendkosten)
http://www.centralpoint.nl/brand.php...ct%20Passenger

Werkt deze Starterkit GPS (draad) - alleen voor Palm ook met de Palm M505? Er staat nu versie V1.0 op de Palm, en de kaarten zijn nogal oud. Is dit een goede manier op te upgraden? Ik heb geen idee welke versie er hier wordt verkocht. Wie kan me meer advies geven?

nou ja, dat is wel heel extreem goedkoop zeg! werkt dat n beetje lekker, zo'n wired oplossing? en issie eventueel ook op een laptop of volgende pda aan te sluiten (de GPS muis dan he)?
40 euro voor complete navigatie is echt geen geld
Met citaat reageren
  #63  
Oud 18 januari 2006, 01:05
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door odet
Ik heb op onderstaande site de startes kit gezien voor slechts 39,54 euro (ex verzendkosten)
http://www.centralpoint.nl/brand.php...ct%20Passenger

Werkt deze Starterkit GPS (draad) - alleen voor Palm ook met de Palm M505?
Normaal moet je 6MB geheugen vrij hebben en dat is misschien wel veel voor de M505. Je zou voor de zekerheid maar best een mailtje kunnen sturen naar PerfectPassenger met vermelding van het artikelnummer.
Citaat:
Er staat nu versie V1.0 op de Palm,
Bedoel je dat je nu al versie 1.0 hebt van PerfectPassenger op je M505?
Citaat:
en de kaarten zijn nogal oud.
Kan je het merken aan nieuwe of verlegde wegen? Zo nee, dan is er niks aan de hand. Hoe vaak kocht je vroeger een nieuwe papieren autowegenkaart?
Citaat:
Is dit een goede manier op te upgraden?
Ik denk dat je met je Palm ver aan het maximum zit en dat voor je upgrade eerst nieuwere hardware nodig hebt. Op de website van PerfectPassenger kan je gratis een nieuwere versie van het programma downloaden, maar niet de kaarten. Volg de instrukties en neem van alles op voorhand de nodige backups!
De update voor de kaarten die er nu aangeboden wordt werkt denk ik ook alleen nog onder OS5.
Citaat:
Ik heb geen idee welke versie er hier wordt verkocht. Wie kan me meer advies geven?
Waarschijnlijk is de aangeboden versie dezelfde. Of misschien wel 2.0 . Maar het is waarschijnlijk dat deze laatste versie niet meer draait op je Palm.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuppelhout
nou ja, dat is wel heel extreem goedkoop zeg! werkt dat n beetje lekker, zo'n wired oplossing? en issie eventueel ook op een laptop of volgende pda aan te sluiten (de GPS muis dan he)?
40 euro voor complete navigatie is echt geen geld
Het is 54.42 euro (incl BTW en verzending).
De kit omvat een GPS-muis, Y-kabel (kommunikatie, voeding en laden), PDA-houder en een SD-kaartje met Palm-software en de kaarten en is bedoeld voor gebruik in de auto. Het is een al wat ouder pakket en de nieuwere bieden meer funktionaliteit en gebruiksgemak. (Voor gebruikerservaring, gebruik de zoekfunktie met PerfectPassenger en Digimap, zie ook bij de reviews).
De GPS muis is op iedere volgende Palm met universal connector aan te sluiten. Op andere Palms of een PC is ie aan te sluiten op de seriele poort mits het aanschaffen van een aangepaste verbindingskabel. De software en kaarten zijn alleen te gebruiken op Palms.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #64  
Oud 18 januari 2006, 15:51
odet
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de uitgebreide uitleg ! Ik heb het pakket besteld, en had het de volgende dag al in huis !
En het werkt ook nog goed met de Palm M505, alleen is er geen audio ondersteuning op deze palm dus in plaats van een stem hoor je piepjes voor links of rechtaf. Maar ik heb een mooi navigatiesysteem voor weinig geld!!
Met citaat reageren
  #65  
Oud 18 januari 2006, 16:00
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Veel plezier ermee!
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #66  
Oud 18 januari 2006, 18:48
knuppelhout knuppelhout is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 27
ik heb m ook besteld! dit nav de positieve reactie van odet, thanks daarvoor!

ik zal mijn bevindingen ook laten weten
Met citaat reageren
  #67  
Oud 25 januari 2006, 11:17
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Helaas is PP nu niet meer bereid de kaartjes te updaten naar 2004-4 .
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #68  
Oud 25 januari 2006, 12:57
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Helaas is PP nu niet meer bereid de kaartjes te updaten naar 2004-4 .
Het verwonderde me al, dat ze dat deden, want het beleid van DigiMap is dat programma-updates gratis zijn, maar dat het opwaarderen van kaartenmateriaal betalend is.
Ook PerfectPassenger biedt nu betalende opwaardering aan voor het kaartenmateriaal (nieuwere versie), alsook uitbreiding (Europa). Programma's kunnen gratis gedownload worden.
Let wel, dat de de allernieuwste versies alleen draaien onder OS5 en ook de nieuwste kaarten nodig hebben om zonder funktiebeperkingen te lopen.
Voor de oudere OS4 Palms is de aangeboden versie het beste navigatieprogramma dat er is.
Alhoewel er reeds betere GPS-muistechnologie bestaat, heb je voor deze prijs een goedkope GPS-carkit.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #69  
Oud 25 januari 2006, 18:26
knuppelhout knuppelhout is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 27
nou, ik heb m ook binnen hoor. ziet er allemaal keurig uit, alleen... de gps-muis vindt geen satellieten. kan komen doordat ik binnen zit (aan de pc aangesloten met usb), en dan geen bereik heb. Als ik naar buiten loop zit die voedingskabel dus niet aangesloten. Echter, het lampje op de gps-muis brandt wel gewoon. in PP is het icoontje rood, en als je er op klikt krijg je te zien dat ie 0/0/1 satellieten heeft gevonden. als ik naar een plek met goed bereik loop (aan de maas, geen bomen) geeft ie 0/0/12 aan.

ik moet m nog uitproberen IN de auto, maar toch... zou ook zo moeten werken toch?

Daan
Met citaat reageren
  #70  
Oud 25 januari 2006, 18:48
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuppelhout
nou, ik heb m ook binnen hoor. ziet er allemaal keurig uit, alleen... de gps-muis vindt geen satellieten. kan komen doordat ik binnen zit (aan de pc aangesloten met usb), en dan geen bereik heb. Als ik naar buiten loop zit die voedingskabel dus niet aangesloten. Echter, het lampje op de gps-muis brandt wel gewoon. in PP is het icoontje rood, en als je er op klikt krijg je te zien dat ie 0/0/1 satellieten heeft gevonden. als ik naar een plek met goed bereik loop (aan de maas, geen bomen) geeft ie 0/0/12 aan.

ik moet m nog uitproberen IN de auto, maar toch... zou ook zo moeten werken toch?

Daan
De eerste fix duurt altijd vrij lang, en sowieso moet hij vrij zicht hebben naar boven toe. Ik zou dus niet direct concluderen dat hij stuk is, en het feit dat hij wel 12 dingen kan zien, duidt erop dat het waarschijnlijk allemaal gaat werken.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #71  
Oud 26 januari 2006, 07:08
knuppelhout knuppelhout is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 27
ik ga er ook niet vanuit dat ie stuk is idd. hij ziet echter geen 12 dingen. op de site staat: a/b/c, a=kwaliteit connectie (0=afw,1=storing,2=ok), b= aantal satellieten, c= voor systeemdoeleinden oid.

ik neem aan dat ik m een keertje in de auto moet laten zoeken, dan komt t vast wel goed.

thanks voor de hulp!

ps. ik heb de update (2.0a) op mn palm gezet en vanaf de palm start ie, maar als ik t kaartje er 'vers' in stop, start versie 1.0 (op zicht logisch). moet ik een bestandje verwijderen op het kaartje, en dan de update naar de SD-kaart syncen?
Met citaat reageren
  #72  
Oud 26 januari 2006, 09:01
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuppelhout
ik ga er ook niet vanuit dat ie stuk is idd. hij ziet echter geen 12 dingen. op de site staat: a/b/c, a=kwaliteit connectie (0=afw,1=storing,2=ok), b= aantal satellieten, c= voor systeemdoeleinden oid.
Dat is de beschrijving voor GPS-fout, welke je kan kiezen om te tonen in de bovenste statusbalk. Maar volgens je vorige post:
Citaat:
in PP is het icoontje rood, en als je er op klikt krijg je te zien dat ie 0/0/1 satellieten heeft gevonden. als ik naar een plek met goed bereik loop (aan de maas, geen bomen) geeft ie 0/0/12 aan.
zit je naar het GPS-statusvenster te kijken en daar is a/b/c: a=konnektie (0=geen; 1=2D of 3D; 2=DGPS); b=satellietaantal voor fix; c=totaal aantal satellieten)
Citaat:
ik neem aan dat ik m een keertje in de auto moet laten zoeken, dan komt t vast wel goed.
Het gaat het snelst op een open plek en in stilstand!
Citaat:
ps. ik heb de update (2.0a) op mn palm gezet en vanaf de palm start ie, maar als ik t kaartje er 'vers' in stop, start versie 1.0 (op zicht logisch). moet ik een bestandje verwijderen op het kaartje, en dan de update naar de SD-kaart syncen?
Neem een backup van alle bestanden op je SD-kaartje!
Is er door PerfectPassenger geen upgrade-procedure beschreven?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #73  
Oud 02 oktober 2007, 15:48
dsign
Guest
 
Berichten: n/a
Ik kan PP niet meer bestellen op de site van Central Point... Op Bol.com staat 'ie nu voor 99 euries, maar als iemand een site weet waar ie goedkoper is, dan graag een link!
Met citaat reageren
  #74  
Oud 03 oktober 2007, 07:53
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Zie: http://www.palmclub.nl/forums/nieuws...tml#post183607 . De site van PP zelf dus.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #75  
Oud 07 oktober 2007, 23:34
n3232 n3232 is offline
Lid
Voornaam: Fred
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Dedemsvaart
Berichten: 28
Goedkope aanbieding PerfectPassenger

Ik vind het niet zo netjes van PP dat ze in de aanbieding nog steeds het volgende zinnetje hebben staan: "en de update zit er aan te komen". Deze update komt er nooit meer, omdat PP niet meer bestaat.
Met citaat reageren
  #76  
Oud 31 oktober 2007, 09:52
ejfrolich ejfrolich is offline
Senior lid
Voornaam: EJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 23 oktober 2007
Berichten: 83
PP is op de site van PP ook erg goedkoop!
Met citaat reageren
  #77  
Oud 01 november 2007, 08:24
ejfrolich ejfrolich is offline
Senior lid
Voornaam: EJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 23 oktober 2007
Berichten: 83
Ik maak wel een beetje zorgen. Ik heb een uitbreiding besteld op de site bij PP. Helaas krijg ik geen antwoord op mijn vragen. Ik had nog een oud telefoonnummer waar je voor Support mee kom bellen dus heb ze gebeld. Ze leveren geen telefonische support meer...

Ik wil weten hoe ik mijn PP op een andere handheld kom instaleren. Er komt geen antwoord. Helaas heb ik wel al betaald! Nu maar uitzoeken bij wie ik moet zijn...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023