Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 januari 2004, 14:55
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Tomtom Navigator voor Palm Tungsten|T3!

Kijk nou eens wat ik vind op de site van Tomtom!


Tungsten T3-gebruikers vinden moeiteloos de weg met TomTom Navigator voor palmOne

Geen software-installatie vereist: het is ‘Plug-and-Go’


Amsterdam, 8 januari 2004 – Gebruikers van Tungsten T3-organisers kunnen zonder stress van punt A naar punt B komen, dankzij de nieuwe TomTom Navigator voor palmOne. Gebaseerd op de succesvolle productreeks van TomTom, biedt deze nieuwe versie van de Navigator-software Tungsten T3-bezitters een ‘Plug-and-Go’ oplossing die hun handheld verandert in een flexibel en gebruikersvriendelijk autonavigatiesysteem.

Het gebruik van TomTom Navigator voor palmOne handhelds is ongekend gemakkelijk: zodra de voorgeïnstalleerde SD-geheugenkaart in de Tungsten T3 is aangebracht hebben gebruikers de beschikking over alle software, kaarten, 3D navigatie-overzichten in kleur en gesproken route-instructies in de gewenste taal.

De oplossing maakt gebruik van de nieuwste en nauwkeurigste kaarten van TeleAtlas om gebruikers via de beste route van deur tot deur te leiden. Ook nuttige informatie zoals de locatie van tankstations, winkels, luchthavens en hotels is opgenomen, zodat een trip per auto gemakkelijker wordt dan ooit. TomTom Navigator voor palmOne handhelds is naar keuze leverbaar met een draadloze Bluetooth GPS-ontvanger of met een via kabel verbonden GPS-ontvanger.

Tevens wordt een CD-ROM meegeleverd met daarop een Major Roads of Europe-kaart, waarmee gebruikers trips kunnen plannen door meerdere West-Europese landen. Hiermee wordt TomTom Navigator voor palmOne handhelds het ultieme reisaccessoire.

“Met dit nieuwe product van TomTom, kunnen bezitters van een Tungsten T3 zich nu volledig concentreren op het rijden, zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over de route en zonder dat ze tijd kwijt zijn met het bekijken van de kaart,” zegt Alexander Ribbink, director of marketing bij TomTom. “De combinatie van TomTom’s geavanceerde Navigator-software en het Palm OS-platform staat garant voor een compleet, gemakkelijk te gebruiken navigatiesysteem voor nog meer mobiele mensen.”

TomTom Navigator voor palmOne handhelds biedt onder andere:
Plug and Go - Geen software om te installeren. Alles dat nodig is - de software en de meest recente kaarten van het gewenste gebied of land - staat gebruiksklaar op de SD-geheugenkaart.
TomTom GPS-ontvanger - Naar keuze in een draadloze Bluetooth-uitvoering of met een verbindingskabel.
Eenvoudige installatie - De Tungsten T3 handheld in de meegeleverde houder plaatsen en rijden maar.
Duizenden bijzondere punten - Met onder andere tankstations, luchthavens, musea, winkels en amusementsgelegenheden.
Additionele kaarten - Major Roads of Europe, software en gedetailleerde kaarten van een gebied of land, plus een instructiegids op CD-ROM.

TomTom Navigator voor Palm is vanaf medio februari beschikbaar bij retailers in heel Europa, - waaronder Dixons - en via de TomTom mail-order winkel op www.tomtom.com. De adviesverkoopprijs in de Benelux voor TomTom Navigator voor palmOne handhelds met Wireless GPS bedraagt € 449 (incl. btw). De versie met standaard GPS is verkrijgbaar voor € 349 (incl. btw).

Lees hier het persbericht
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 januari 2004, 14:58
aerle
Guest
 
Berichten: n/a
TOM TOM

Opvallend dat er een CD rom wordt meegeleverd met Major roads in Europe. De versies van TOM TOM die ik ken hebben "slechts" de Benelux standaard en voor overige delen van Europa moet als Add on gedokt worden. Verassend!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 januari 2004, 15:00
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Meer informatie

Ik zie dat Tomtom Navigator ook al bij de producten staat!
http://www.tomtom.com/products/produ...234&Language=5

Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 januari 2004, 15:02
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul


Dat ziet er zeer fraai uit! En beter nog: het werkt ook fantastisch, want ik heb deze versie al een aantal weken aan de tand mogen voelen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 januari 2004, 15:09
aerle
Guest
 
Berichten: n/a
Tom Tom

Was weer iets te snel en te hoopvol. Ook hier is de major roads of europe een add on. Neemt niet weg dat Tom Tom geweldig werkt. Heb zelf ook nog een I PAQ (ja ja, vloeken in de kerk, Sorry)met daarop Tom Tom. Vergeet die dure NAV systemen. Tom TOM werkt goed, goede gebruikers interface en minder diefstal gevoelig dan de vaste systemen voor in de auto. Wel even opletten je GPS ontvanger. Heb zelf een auto met warmte werende voorruit. Die schermt dus een deel van de GPS ontvangst af. Gewoon de ontvanger verplaatsen en klaar is kees.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 januari 2004, 15:18
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
De Palmclub is ook een uitgebreid reviewpakket toegezegd, waarin naast Tomtom Navigator ook een compleet autobevestigingspakket zit

http://www.tomtom.com/products/conte...468&Language=5

Het review zal zo snel mogelijk nadat we alles binnen krijgen op de website staan. Het wordt uiteraard wel grondig getest, dus geef ons wel even wat tijd
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 januari 2004, 15:25
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Re: TOM TOM

Citaat:
Op 08-01-2004, om 14:58 heeft aerle dit gezegd in bericht #2
Opvallend dat er een CD rom wordt meegeleverd met Major roads in Europe. De versies van TOM TOM die ik ken hebben "slechts" de Benelux standaard en voor overige delen van Europa moet als Add on gedokt worden. Verassend!
Ik weet - uit eigen ervaring - dat deze versie iets heeft wat de PocketPC-versie niet heeft Je kunt namelijk dankzij die Major Roads of Europe over grenzen heen plannen en navigeren, bijvoorbeeld van Amsterdam naar Parijs of van Noorwegen naar Portugal En dat gebeurt ook nog eens razendsnel (ik ben erg enthousiast over deze versie)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 januari 2004, 15:28
aerle
Guest
 
Berichten: n/a
Tom Tom

Hij heeft nog iets wat op mijn Tom Tom versie niet draait (weet niet of dit in een nieuwere versie al wel geregeld is) en dat is het progrmeren van een route "via". Ik kan alleen van A naar B ingeven en dan door afwijkend te rijden een alternatieve route te laten berekenen. Ik zie hier plaatjes waarin ik aan kan geven "hoe" ik wil rijden
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 januari 2004, 16:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hmmm. Toen ik deze thread zag dacht ik: 1 April, maar blijkbaar niet.

Dit is wel redelijk goed nieuws. Wat me niet zint is dat het niet voor andere hires+ devices zoals de Sony NX serie beschikbaar is - waarschijnlijk omdat ze het dan ook op memstick moeten aanleveren. De kant en klare oplossing heeft dus nadelen.

Kan iemand dit bericht ook even naar patrickl sturen?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 januari 2004, 16:08
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik vermoed dat het uiteindelijk ook voor Sony's en eventueel andere modellen beschikbaar zal zijn. Misschien moeten er aparte versies voor gecompileerd worden. Ik gok dat Tomtom gewoon snel met een goede en werkende versie voor de T3 uit wilde komen en dat andere modellen dan daarna volgen.
Volgens mij heeft het met memory stick of sd niet zo heel veel te maken, maar meer over de bijzonder karige informatie die Sony vrijgeeft aan ontwikkelaars over hun eigen api's (de Sound API is een goed voorbeeld)

- jp
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 januari 2004, 16:12
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Het wordt uiteraard wel grondig getest, dus geef ons wel even wat tijd.
Lijkt me wel nodig ja, gezien deze opmerking: Je kunt namelijk dankzij die Major Roads of Europe over grenzen heen plannen en navigeren, bijvoorbeeld van Amsterdam naar Parijs of van Noorwegen naar Portugal.

Ziet er fraai uit! Wie weet ga ik ooit nog eens aan zo'n pakket.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #12  
Oud 08 januari 2004, 16:28
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Wow, ziet er prachtig uit. JP, ik wens je veel sterkte toe met het review: lijkt me een hell of a job .
Ik heb nog wel een vraag: weet iemand of TomTom alleen verkrijgbaar wordt inclusief bluetooth-gps ontvanger of dat de software ook apart .... [KNIP] Laat maar, mijn vraag wordt beantwoord op de site van TomTom zelf: http://www.tomtom.com/products/produ...235&Language=5
Ook alleen de software is verkrijgbaar.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 08 januari 2004, 18:14
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Dit ziet er heel erg goed uit!

*herschrijft wenslijst*

1x Tungsten T|3
1x TomTom Navigator


JP, ik ben erg benieuwd naar de review!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 08 januari 2004, 18:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Onze vrienden op de Dark Site zijn ook blij voor ons.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #15  
Oud 08 januari 2004, 23:34
HansD
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up TomTom voor T3

Beste Jean-Paul,

Wanneer jullie de review schrijven kunnen jullie dan ook de volgende items belichten:

1) Is er een backup te maken? Mocht de SD kaart defect raken dan is er de mogelijkheid om zelf een nieuw kaartje weer te voorzien van de TomTom software.

2) Indien punt 1 al mogelijk is, zou je dan bijv. ook de benelux (128 MB) op een 256 / 512 MB kaart kunnen kopiëren zodat je op deze zelfde
kaart ook nog wat muziek of andere data kan zetten.

Veel succes met de review.

Mvgr. HansD
Met citaat reageren
  #16  
Oud 09 januari 2004, 01:29
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 17 juni 2001
Berichten: 153
Jean Paul, aangezien jij hem al aan de tand hebt gevoeld. Zijn groenstroken/bossen aangegeven als groen?
Vind ik altijd makakelijk als extra orientatie.

Als je de ique neemt die is zo leeg. Hoe zit het met de T3/TTN gaatr die veel langer mee?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 09 januari 2004, 01:43
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 08-01-2004, om 16:02 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #9
Kan iemand dit bericht ook even naar patrickl sturen?
Ha, Ha, bedankt! Vreemd genoeg had TomTom mij ook al weten te vinden. Ik neem aan dat ze alle bestaande klanten een mailtje gestuurd hebben.

Ik was al benieuwd wat de ervaringen waren. Ziet er mooi uit! Nou nog zorgen dat het op een "echte" PDA draait en we kunnen aan de slag

ps De straatnamen op de 3D view komen me ook niet bekend voor. Is inderdaad wel een handige update.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 09 januari 2004, 02:07
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 09-01-2004, om 01:29 heeft Erikro dit gezegd in bericht #16
Jean Paul, aangezien jij hem al aan de tand hebt gevoeld. Zijn groenstroken/bossen aangegeven als groen?
Vind ik altijd makakelijk als extra orientatie.
Dit is een eenmalig verzoekje. Ik heb een beperkte beta, waarvan ik ook niet weet in hoeverre die overeenkomt met de finale versie. Voor overige vragen moet ik jullie vragen om geduld te hebben tot het review.



De gekozen lokatie is trouwens een knipoog naar een mede-forumlid

- jp

Laatst gewijzigd door jean-paul; 09 januari 2004 om 03:18.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 09 januari 2004, 02:41
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
ex-lid!

OK even mijn iPAQ getrokken voor een TTN2 PocektPC screenshot. Wel een beetje lastig vergelijken, maar de Palm wint het wel.



Trouwens voor wat betreft de reden voor het niet implementeren op Clie's mag ik toch hopen dat ze dus juist niet het excuus van de API's gaan gebruiken. Zelfs Hekosoft heeft die (althans de publieke versie) kunnen vinden op de Sony site. Voorzover die API's tegenwoordig (zeker voor de UX50) al niet hetzelfde zijn als van de Tungstens. Maar goed, het is al heel wat dat ze na "al die tijd" eindelijk met een PalmOS versie uitkomen

Met die landscape stand kunnen ze ook mooi op de UX terecht!

Laatst gewijzigd door patrickl; 09 januari 2004 om 03:25.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 09 januari 2004, 03:05
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 09-01-2004, om 02:41 heeft patrickl dit gezegd in bericht #19
ex-lid!
zeurpiet het leven gaat verder hoor, je hebt geen permban (sterker nog: je had niet eens een ban)
Citaat:
Trouwens voor wat betreft de reden voor het niet implementeren op Clie's mag ik toch hopen dat ze dus juist niet het excuus van de API's gaan gebruiken. Zelfs Hekosoft heeft die (althans de publieke versie) kunnen vinden op de Sony site. Voorzover die API's tegenwoordig (zeker voor de UX50) al niet hetzelfde zijn als van de Tungstens.
Ik gokte maar wat.. ik ken de reden niet. Ik vind het ook jammer dat ze voorlopig alleen voor de TT|3 kiezen, maar ik twijfel er niet aan dat ze bij Tomtom hard aan het werk zijn om ook andere PalmOS-handhelds te gaan ondersteunen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023