Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 07 oktober 2003, 22:46
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Ter info: die 7MB die vrij moet hebben is pas na installatie
Inderdaad, maar zoals ik dus eerder aangaf draaide het op mijn NX70 prima in 4,5MB vrij. Dat zal dan toch wel door die grotere dynamic heap komen (de NX70 houd standaard al 4MB vrij). MapSonic zelf was voor mij overigens maar 1,5 MB groot.

Citaat:
Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt als je een applicatie in 320x320 (en geen hogere resolutie ondersteund) draait op de Tungsten T3?
Het zou gewoon moeten werken. Op mijn NX70 werkte het wel in 320x320. Bij mij bleef de VG dus gewoon blanco. Dus ik neem aan dat 320x480 of 480x320 op de T3 ook niet werkt. Anders zorgen ze daar wel voor in een volgende versie. Ze zijn altijd best snel met het volgen van de techniek. Ze hadden bijvoorbeeld ook in no-time een OS5 versie van MapViewer klaar toen OS5 uitkwam.
Met citaat reageren
  #62  
Oud 14 oktober 2003, 07:06
YellowT YellowT is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 maart 2003
Berichten: 84
Mapsonic

Op 10 oktober besteld ik Mapsonic. Helaas heb ik niets ontvangen tot op heden. Na de klantendienst te contacteren kreeg ik dit mailtje terug:

We would like to inform you that the product will be sent to you from France next Monday. This means that you will receive the package next Thursday or Friday. We are very sorry for this delay which is the concequence of the heavy demand.
Please accept our sincerest apologies for this delay.

Daarbij moet vermelden dat ik positieve ervaringen heb met klantendienst.

Blijkbaar verkoopt het product beter dan verwacht.
Met citaat reageren
  #63  
Oud 14 oktober 2003, 19:31
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
eindelijk

Eindelijk een volwaardige routeplanner voor palm. Een heuse killer-app. Digimap heb ik nooit wat gevolden. Onprofessioneel veel bugs en veel te duur. Slechte site. Ik ken veel mensen die voor PocketPC hebben gekozen omdat TomTom zo goed is. Nu kan Palm eindelijk die concurrentie weer aan.

Nog twee punten.
1. Op mijn Tungsten|T heeft in de praktijk simpelweg onvoldoende geheugen om even 7 mb vrij te maken. Ook al zet ik alles via LauncherX op m'n sd-kaart, behalve AgendusPro en MegaClock. Dat wordt dus een T3 zodra die geen sd-kaartjes meer vernielt.

2. Waar is het eenvoudig te koop. Op een Duitse site zag ik het voor 169 euro. Bij ViaMichelin kost het 199+9 euro. Ik neem aan dat daar nog btw over gaat. Dus wie-o-wie biedt het in Nederland aan. pdashop.nl zit nog op de Hekosoft tour, stom natuurlijk. Wie weet raad.

ps. Mapopolis waar ik toch een van de weinige fans van ben valt nu ook af. Hun navigator had er al lang moeten zijn. Hun feature set is ook wel erg Spartaans aan het worden.
Met citaat reageren
  #64  
Oud 14 oktober 2003, 22:23
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja het ziet er goed uit. Ik ben zelf altijd al een fan van MapViewer geweest en nu hebben ze het echt mooi gemaakt.

Waar heb je het trouwens zien staan voor €169? Dat kun je dan toch ook daar wel bestellen?

Digi-Map bestaat al een tijdje en is lang de enige optie geweest (als je echt niet kon wachten en kon leven met de inherente problemen). MapViewer is ook nooit echt aangeslagen hier. Het is toch meer een bedrijf voor de franstalige markt geweest. In Frankrijk zijn ze wel heel groot, maar hier in de buurt niet. Ik heb MapViewer bijvoorbeeld nog nooit in een nederlandstalige winkel gezien. Hopelijk pakken ze MapSonic nou wel een keer op (of doet Michelin wat meer aan marketing dan SWI)
Met citaat reageren
  #65  
Oud 15 oktober 2003, 12:29
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
* Boss wil ook weten waar je 'm voor 169 kan krijgen!
Met citaat reageren
  #66  
Oud 15 oktober 2003, 13:09
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
mapsonic voor palm 169 euro

http://shop.delineo.de/palmoskatalog...ALMOS5791.html
Met citaat reageren
  #67  
Oud 15 oktober 2003, 15:12
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Talking

eindelijk (bericht #63)

Eindelijk een volwaardige routeplanner voor palm

Heb het het al aangeschaft dan? Graag een verslag
Met citaat reageren
  #68  
Oud 15 oktober 2003, 15:31
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Als je een duitse versie koopt krijg je dan ook alle straatnamen in het duits? Of zijn de straatnamen altijd in de taal van het land zelf gespeld (dus nederlandse straten in het nederlands en duitse in het duits)?
Met citaat reageren
  #69  
Oud 15 oktober 2003, 15:35
YellowT YellowT is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 maart 2003
Berichten: 84
Straatnamen

Ik dacht dat de straatnamen officieel waren en in de taal van het land. Met andere woorden als je een straatnaam in Nederland opvraagt zal die in het Nederlands zijn, als je een straat in Duitsland opvraagt zal die in het Duits zijn.

Bv. de straatnamen in Vlaanderen zijn in het Nederlands en de straatnamen in de Walen zijn in het Frans. De straatnamen in Brussel hebben 2 namen, nl. de Franse en de Nederlandse en beiden worden gebruikt en gevonden in routeplanners.
Met citaat reageren
  #70  
Oud 17 oktober 2003, 15:52
N@gel's schermafbeelding
N@gel N@gel is offline
Houd van Palm........bier
Voornaam: Erik
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Spakenburg
Berichten: 80
Heeft iemand al wel gemaild naar mapsonic producent of er snel een versie komt voor 320X420

Ik heb zelf de demo geprobeerd en ik vergeleken met de Digimap demo is mapsonic een verademing! Het ziet er echt goed uit.

Nu alleen nog even sparen voor de bluetooth oplossing op de kirro site.
Met citaat reageren
  #71  
Oud 17 oktober 2003, 17:00
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Ik vind dat je uit zo'n demo weinig kunt afleiden. Het ziet er gelikt uit, dat is zeker, maar ik wacht nog even de praktijkervaringen af. Ik heb op een Duitse site een test gelezen, was redelijk positief. Nadelen: geen tussenpunten en niet over de grens heen routen. Volgens die test kun je op de pc alleen bijv. Benelux activeren om een kaart aan te maken, of bijv. Duitsland, maar je kunt geen kaart maken met een stukje Nederland en Duitsland.
Ik zal eens kijken of ik de review nog terug kan vinden.

Gevonden: http://www.kkoeniger.at/

Laatst gewijzigd door Marco; 17 oktober 2003 om 17:12.
Met citaat reageren
  #72  
Oud 17 oktober 2003, 17:26
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat is een review van de PocketPC versie. Ik dacht dat we eerder in de thread al vastgesteld dat je wel routes over landen heen kon plannen.
Met citaat reageren
  #73  
Oud 17 oktober 2003, 21:51
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Je kunt in het pc programma geen kaart van Duitsland en Nederland tegelijk laden, dus ook geen uitsnede maken waarop beide landen voorkomen. De Benelux is wel 1 geheel, zodat Nl naar Belgie wel zal lukken.
"Ik dacht dat we eerder in de thread al vastgesteld dat je wel routes over landen heen kon plannen."

Patrick, vooralsnog zijn dit slechts aannames. Hoe kun jij dit als feit vaststellen? Heb je het getest?
Met citaat reageren
  #74  
Oud 17 oktober 2003, 23:20
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nee, het stond in de specificaties onder "Cross border planning". Vandaar dat ik er voor het gemak vanuit ga dat dat er ook mee kan. Ik snap dus niet waarom jij zo stellig zegt dat het er niet mee kan.

Ik denk ook dat je ten onrechte uitgaat van het feit dat je alles in een kaart moet hebben om een route te kunnen plannen. Mapopolis kon volgens mij ook al naast elkaar liggende kaarten (virtueel) combineren.
Met citaat reageren
  #75  
Oud 18 oktober 2003, 11:56
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Patrick,
Ik ben daar niet heel stellig in. Ik hoop dat het werkt en dat de Palmversie mogelijkheden heeft de de PPC versie misschien niet heeft.
Ik wacht met spanning een test af.
Als die positief is op de voor mij belangrijke punten, zal ik het met genoegen aanschaffen.
Met citaat reageren
  #76  
Oud 18 oktober 2003, 12:17
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
We zullen inderdaad een test moeten afwachten. Het stond dus in een lijstje specs (eerder in de thread), maar ik had er ook iets over gezien in een Preview op Palmrouter
Citaat:
Ein großer Vorteil der PocketPC-Variante ist natürlich, dass die Route auf einer großen, durchgehenden Karte geroutet wird. Auf dem Palm ist ein System von Teilkarten und Verbindungskarten geplant - es ist zu hoffen, dass dies möglichst gut funktionieren wird - testen konnte ich das noch nicht.
Dit zou ook kunnen gaan over routes binnen een land kaart, maar dan snap ik niet dat ze er de moeite voor nemen om het in te bouwen.

Het is dus niet gezegd dat het er in zit, maar ik zou het ook niet op voorhand al als nadeel willen gaan noemen dat het er niet in zit.
Met citaat reageren
  #77  
Oud 21 oktober 2003, 15:49
OlafOnline's schermafbeelding
OlafOnline OlafOnline is offline
Palm Goeroe
Voornaam: Olaf
Model: Symbian
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: 2000
Berichten: 68
Is dit de beste routeplanner/locatiewijzer voor het Palm OS5 ?
Met citaat reageren
  #78  
Oud 21 oktober 2003, 16:05
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het lijkt er wel op, maar het is net uit en er is nog geen review van de PalmOS versie gesignaleerd.
Met citaat reageren
  #79  
Oud 21 oktober 2003, 20:09
MrProper MrProper is offline
Senior lid
Voornaam: Kevin
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 02 augustus 2003
Locatie: Roeselare
Berichten: 57
Stuur een bericht via MSN naar MrProper
vraagje over die mapsonic........is die demo gelijk aan het 'echte' programma.......omdat er straten zijn langs ons kanten die er niet inzitten en dan straten die er verkeerd inzitten PArk Wijk ipv Parkwijk.........


thx
Met citaat reageren
  #80  
Oud 21 oktober 2003, 20:18
arene
Guest
 
Berichten: n/a
Begrijp ik het nou goed dat jij een demoversie van Mapsonic hebt met nederlandse kaarten? Ben je niet in de war met Mapopolis?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023