Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #161  
Oud 18 juli 2003, 10:11
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Danny ..... HET WERKT. Ik ben steeds meer tevreden met mijn DigiMapje (en mijn vrouw ook, "moet dat ding alweer aan" => "ja schat, even een nieuwe routekaart maken")

Ik heb een overzichtsmap gemaakt van Venlo tot Amsterdam op 'without level 5' (heel Nederland pikte mijn PC niet, liep vast $#@%&^%). dgm-bestandje is ca 4,4 Mb groot. En jawel. de routes zijn wel wat trager, maar wel perfect! Daarnaast heb ik nog een grovere kaart vaan heel NL voor het geval ik ergens naar toe moet die niet op de gedetailleerde overzichtskaart staan. Het lijkt erop dat ik het nu voor elkaar heb (moet ook wel want mijn 64 MB SD kaartje zit tjokvol).

Nieuwe vragen (ik blijf doorgaan):
Ik snap echt niks van de zoomfunctie bij de colorprefs. Wat is het verschil tussen Zoom en Zoom thickness. Wordt deze instelling ook gebruikt bij een speed-based-zoom en kan ik de instellingen van speed-based-zoom ook wijzigen (gaat nu wel erg snel naar 1;64000 en bij complexe kruisingen wil naar 1:4000 ipv 1:9000

Alvast bedankt voor de antwoorden
Met citaat reageren
  #162  
Oud 19 juli 2003, 21:06
mauske mauske is offline
Senior lid
Voornaam: Maurice
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 februari 2003
Locatie: Mierlo
Berichten: 90
Stuur een bericht via ICQ naar mauske
bij zoom thickness stel je in hoe dik de lijnen van bepaalde dingen getekend moeten worden... zo kun je de hoofdwegen een dikkere lijn geven dan de b weggetjes.. Dan zie je op de kaart beter het verschil tussen belangrijke en minder belangrijke wegen.

Bij Zoom stel je in dat als de kaart uitzoomt welke wegen dan nog getekend moeten worden... stel dat je je kaartje uitzoomt zodat je een complete stad op de venster hebt... als je dan alle straatjes van die stad zou moeten zien, dan is je palm even bezig met het tekenen van de kaart en de kaart is niet meer te lezen.
Je kunt dan aangeven dat als je bijvoorbeeld die stad op je venster hebt, dat alleen de aller belangrijkste wegen te zien zijn.
Heb je een kaartje dat uitgezoomd is op een buurt, dan kan je instellen dat alle straten en paden getekend moeten worden.
__________________
Mauske
Met citaat reageren
  #163  
Oud 21 juli 2003, 12:47
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Mauske,

Na enig puzzelwerk ben ik inderdaad uit de zoom-instellingen en zie zowaar een aantal wegen terug op een lager zoomniveau !

Bedankt,
Patrick
Met citaat reageren
  #164  
Oud 12 augustus 2003, 23:09
JohanE JohanE is offline
Just some member
Voornaam: Johan
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 07 januari 2002
Locatie: Westland
Berichten: 103
Opnieuw aanmaken kaarten voor digimap 2.27

Bij het opnieuw aanmaken van de kaarten in digi-map 2.27 werkt de eerder beschreven manier niet meer. Zodra digi-map opstart worden het bestand maps.txt overschreven met een leeg exemplaar. Dit is te ondervangen door het bestand maps.txt read-only te maken. Nu werkt het wel. Vergeet niet om het read-only attribuut er weer af te halen, ander krijg je waarschijnlijk een probleem als je de kaarten anders gaat indelen, deze worden dan niet opgeslagen.

Groeten,

Johan
Met citaat reageren
  #165  
Oud 13 augustus 2003, 08:14
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Thumbs up

Dat is belangrijk om te weten, heb ik inmiddels ondervonden! Bedankt, Cezanne
Met citaat reageren
  #166  
Oud 13 augustus 2003, 18:06
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Ik gebruyik nu Digimap 2.25 met veel plezier en gesproken teksten. Ik zas dat er een nieuwe versie is. Ik moet dan wel alle kaarten opnieuw maken. Weet iemand wat de verbeteringen t.o.v. de vorige versie zijn? ik heb dit nog nieyt kunnen ontdekken
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #167  
Oud 13 augustus 2003, 20:13
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Helaas is er een nieuwe thread ontstaan onder de naam Nieuwe Versie DigiMap? Helaas want nu moet je verschillende plekken in de gaten houden wat betreft de bijdragen rond DigiMap.

Wat je vraag betreft: ga dus een draadje hoger in het forum en bekijk de thread met bovenstaande naam.

Cezanne
Met citaat reageren
  #168  
Oud 13 augustus 2003, 20:17
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Toch nog even een eigen ervaring wat betreft versie 2.27.
Bij vorige versies bleef DM eigenwijs vaak de kortste weg kiezen, ook als er een snellere was, door iets langer over een snelweg te blijven rijden. Versie 2.27 op de pda doet de bewuste route ineens wel goed via de snelweg. Da's voor mij een belangrijke verbetering.
Cezanne
Met citaat reageren
  #169  
Oud 14 augustus 2003, 10:28
cezanne's schermafbeelding
cezanne cezanne is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 09 juni 2003
Locatie: Epe
Berichten: 35
Voice output DigiMap op Clié

Op de site van Hekosoft adviseert men Clié gebruikers toch vooral gebruik te maken van externe speakers, als er gebruik wordt gemaakt van voice output. Nou heb ik niet zo'n zin om te gaan prutsen met speakers en draadjes in mijn auto dus is mijn vraag: klopt het dat het geen zin heeft voice output te gebruiken zonder externe speaker, of kan je door het volume maximaal te zetten de stem toch nog wel verstaan.
Cezanne
Met citaat reageren
  #170  
Oud 14 augustus 2003, 14:11
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
@Cezanne: Ik gebruik de voice output met v 2.27. Zeker in de stad kun je de stem goed verstaan. Op snelkeid wordt dat anders. Ik hoor dat er wat gezegd wordt, maar ik versta het niet. Het trekt wel genoeg de aandacht om even op het scherm te kijken. En dan weet je het vroeg genoeg (immers 1 km van te voren). Ik heb voor de compleetheid me die cassette-adapter van Conrad aangeschaft. (zie een andere thread) Tja, dan is de stem luid en duidelijk. De kinderen brullen het dan mee -´TURN LEFT....IN THREE HUNDRED METERS´. Ik gebruik dat tot hun spijt alleen als ik voorzie dat ik een aantal afslagen achter elkaar moet nemen.
Groet, Roel
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023