Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06 augustus 2001, 01:33
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Exclamation

Mijn favoriet maandblad Netwerk (ook te vinden qua site dan op http://www.netwerk.be ) heeft tegenwoordig wat meer aandacht (na een vol nummer erover trouwens) voor PDA's.

In hun review echter van het augustusnummer (nr. 8) komt op p.25 onder de titel "Kleuren-PDA met expansiedrift" de m505 er niet zo goed uit: ik citeer: De Palm m505 is een veelzijdige zakcomputer, maar het toestel heeft het scherm tegen. Het display va, de Visor Prism oogt beter. Bovendien is die PDA beter uitbreidbaar en een paar duizend (Belgische) Frank goedkoper, waardoor onze voorkeur zonder meer gaat naar de zakcomputer van Handspring Het SD-slot vinden ze op op zichzelf "wel leuk" (niet merkgebonden uitbreiding (tov de Handspring)), maar Palm heeft dan weer geen degelijke geluidsondersteuning.

In de GPS-review worden dan weer voor de PDA de eMap, eTrex als GPS'en besproken (p.34) en Citymaps Continental Europe en Route Europe voor PalmOS waar ze lichtelijk de voorkeur geven aan Citymaps o.w.v. detail tot op de straatnaam.

Ook Lonely Planet CitySync, Michelin 'Le Guide Rouge' komen voor de Palm aan bod en ook de P1 voor de PocketPC

__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 augustus 2001, 17:41
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Om heel eerlijk te zijn ben ik het met de conclusie van dit blad wel eens...

Ik had vorige week het geluk even een uurtje of twee met de nieuwe m505 te mogen spelen, maar om nou te zeggen dat ik diep onder de indruk was... Nou nee. Vooral het beeldscherm viel mij zwaar tegen. Zelfs met de backlight patch.

Ik hou het daarom ook voorlopig mooi bij mijn V8.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 augustus 2001, 00:49
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Jammer dat jullie de m505 weer geen kans geven. Het display van deze Palm is nou eenmaal anders dan die van de Prism en de IIIC. Je moet er ook voor zorgen dat er direct licht valt op het scherm.
Het lijkt misschien gek (zeker wanneer je het apparaat net enkele uurtjes in handen hebt gehad) maar ik gebruik het backlight nauwelijks.
Ook ik was in eerste instantie erg negatief over het scherm: zeer donker en slecht leesbaar. Totdat je in de gaten krijgt dat je - hoe stom het ook klinkt - het scherm in het licht moet draaien. Dan heb je perfect zicht.
Neem het apparaat maar eens naar buiten in vol zonlicht en doe dat dan ook eens met de Prism en de IIIC. Eens kijken welke van de drie er dan wint.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 augustus 2001, 11:52
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
zon!

Dus je moet wachten op zon eer je met een 505 kan werken????
Dat een pc dat ook maar.

groet,


r2d2

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 27 december 2001 om 11:08.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 augustus 2001, 14:04
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Hier is al het een en ander over geschreven. om eerlijk te zijn: in het begin was ik ook niet erg onder de indruk. Maar ik ben nu dolgelukkig met de m505 en als ik nu het groene scherm van de V onder ogen heb, is voor mij duidelijk dat ik niet meer terug zou kunnen. Ik kan bijvoorbeeld nu heel duidelijk zien in Datebk4 van welke categorie m'n afpsraken en taken zijn doo rhet gebruik van kleur. En ook programma's als Citymaps werken met kleur erg prettig (om van het spelletje Bejeweled niet te spreken).
__________________
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 augustus 2001, 14:26
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Re: zon!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r. dohmen
Dus je moet wachten op zon eer je met een 505 kan werken????
Dat een pc dat ook maar.

groet,


roger
Roger,

Je hebt helemaal gelijk! Ik adviseer dan ook alle m505-gebruikers een IIIC erbij te kopen.
Mocht onverhoopt de zon achter de wolken verdwijnen, waardoor de m505 dus waardeloos wordt, kun je verder gaan werken op je IIIC. Deze Palmen vullen elkaar namelijk naadloos aan. Mocht de zon er weer bij komen, dan is de IIIC op z'n beurt onleesbaar.

Toch hoeft het voor velen geen probleem te zijn, aangezien de meeste palmen te vinden zijn in zonovergoten gebieden.

Peter B
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 augustus 2001, 20:13
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
nou.....

Kheb nu ook het geluk dat ik ff een m505 kan lenen, maar ik ben er echt zeer tevreden over.
Ik vind het scherm niet helemaal top, maar ik heb een backlight hack, zodat de palm vanzelf aangaat met backlight...
ideaal....

Maar, verder een prachtding, alles supermooi in kleur, en hij ligt fijn in de hand.
Alleen de applicaties die er standaard bijgeleverd worden, zijn niet zo super, maar daar zijn ook wel andere voor te vinden....


Kortom, een superding!!!

Mzzl!

Ivo
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 augustus 2001, 00:09
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Is dat nieuwe SONY 710-geval geen beter idee met z'n 320*320 resolutie & meer traditionele backlighttoestand?

Lijkt zowat m505+ouwe getrouwe palm te zijn...
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 augustus 2001, 11:41
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
mee eens

helemaal mee eens, er wordt bij de poll (elders op de site) opgemerkt dat je bij sony "ondanks de memory stick" zou kunnen denken.

Daar ben ik ik het niet mee eens. Hoewel er iets voor te zeggen is om voor een bredere ondersteund type memry kaart te kiezen is het mooi spul, zeker als je bijvoorbeeld een sony cybershot hebt (één van de betere camera's, lees de tests er maar eens op na!)

de groeten aan ron brandsteder
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023