Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 juni 2001, 09:54
ad
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Hallo,
Ik ben pas in het bezit van een M100.
Nu heb ik ook een GPS en wil die graag koppelen.
Bij KPN heb ik voor veel geld een hotsynckabeltje gekocht en bij een magellan dealer de andere.
En auto route 3.0 van TomTom.
Het schema heb ik van internet gehaald, dus zou je moeten denken dat het werkt, maar ik krijg continu de mededeling van de M100 dat hij geen data ontvangt.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe.
Bij voorbaat dank voor het antwoord.
Ad,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 juni 2001, 09:52
Dutchgrover's schermafbeelding
Dutchgrover Dutchgrover is offline
gewoon lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 juni 2001
Locatie: Eindhoven
Berichten: 156
Cool

hoi,

Ik heb net een palm m500 gekocht en wil die ook op een GPS aansluiten (garmin 12). Ik ben wat aan het rondsnuffelen geweest. Ik weet niet zeker of ik een antwoord op je vraag hebt maar misschien kan ik je wel op weg helpen.
Volgens mij kan de palm zien wat voor soort kabeltje er aan hangt. Een van de pinnen van de connector wordt namelijk via een weerstand verbonden met de 'ground'. Elk aan te sluiten assesoire heeft zo zijn eigen weerstand. Zie de aansluitschema's van palm zelf: http://www.palmos.com/dev/tech/palmh...lm_signals.pdf
Volgens mij is er een verschil tussen een seriele hotsync kabel en een gewone seriele kabel. Bij de hotsync kabel gaat de palm zoeken naar een pc om te synchroniseren en met een gewone seriele kabel zoekt hij naar het aangesloten apparaat.
Ik hoop dat ik je op weg heb kunnen helpen. Ik kan nog niet aan de goede connector voor de m500 komen. wanneer ik die gevonden heb ga ik zelf aan de slag.

Groeten, Peter
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juni 2001, 12:38
ad
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb de oplossing

Ik ben er inmiddels zelf achter gekomen.
Het stekkertje dat ik (veel te duur) bij KPN had gekocht was voorzien van electronica.
Hierdoor was er geen directe data overdracht van de GPS mogelijk.
Daarom heb ik dus het stekkertje gesloopt en de draadjes direct aan de kontacten gesoldeerd.
En hij doet het.

Helaas kon ik nergens anders een stekker vinden voor de M100 dan bij KPN en dat weten ze.
Je hebt dus geen hotsync stekker nodig maar een normale 10 polige zonder verdere poespas.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 juni 2001, 12:21
Jos_zalm
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik een garmin etrex in combinatie met een m105. Om deze aan elkaar te koppelen maak ik gewoon gebruik van de hotsync-kabel en het werk prima.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 juli 2001, 15:01
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Kijk anders eens bij Audio Visual. Die leveren een hoop kabels, maar ook losse connectors. Voor specfiek GPS kabels kijk op de volgende url:

http://home.t-online.de/home/audiovi...m#Pilot-Garmin Kabel

Ik heb daar wat connectors voor mijn Palm Vx besteld. Ging prima. Alleen de betaling was wat lastig (je kan niet betalenmet credit card) Ik heb gewoon duits papiergeld gestuurd.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023