Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 maart 2004, 19:55
h_a_g_a_r's schermafbeelding
h_a_g_a_r h_a_g_a_r is offline
Junior lid
Voornaam: Hagar
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: Middelburg
Berichten: 5
Question Probleem bij connectie met sateliet (T3&TT)

HULP GEVRAAGD!

Ik heb vandaag de TomTom Navigator ontvangen voor mijn Tungsten T3.
Het SD kaartje heb ik geplaatst in mijn T3 en de installatiestappen doorlopen. Daarna heb ik de GPS aangesloten op mijn T3 en deze totslot aangesloten op de 12V aansluiting in de auto.

Mijn T3 gaf te kennen dat er (nog) geen sateliet gevonden is. Aangezien ik dacht dat het misschien even tijd kost ben ik een half uurtje rond gaan rijden maar nog steeds geen sateliet gevonden.

Doe ik iets verkeerd, ben ik iets vergeten of moet ik geduld hebben?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Groet, Harald.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2004, 22:09
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Leg de GPS-muis zodanig dat 'ie de hemel kan zien (dus geen belemmeringen). Wacht een half uur / drie kwartier (dus niet gaan rijden of zo) en dan zul je wel een fix krijgen. Probeer voor het verkrijgen van de fix het programmaatje CetusGPS. Niet dat het niet verkrijgen van een fix wordt veroorzaakt door de software maar met CetusGPS heb je een heel duidelijk overzicht van de satellieten.
Succes ermee, en nog van harte welkom bij de Palmclub!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 maart 2004, 22:12
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Je moet ervoor zorgen dat de gps-ontvanger de lucht ziet. Deze mag namelijk niet belemmerd worden door metaal. Dat er een ruit voor zit is niet erg. Verder kan de eerste fix ettelijke minuten in beslag nemen, maar jouw ontvanger maakt het wel erg bont. Heb je niet toevallig een auto met warmtewerende voorruit of elektrische voorruitverwarming (die volgens hetzelfde principe werkt als de achterruitverwarming)?
Die kunnen de ontvangst van gps-signalen namelijk blokkeren.

Welke versie muis heb je trouwens, met of zonder draad? In geval van draadloos: is de muis wel goed gepaired? Hoewel dat een andere waarschuwing op zou moeten leveren dan "geen satellieten gevonden".

edit: Heck was me alweer te snel af. Nou stoppen hoor, het moet wel leuk blijven .
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 maart 2004, 22:32
h_a_g_a_r's schermafbeelding
h_a_g_a_r h_a_g_a_r is offline
Junior lid
Voornaam: Hagar
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: Middelburg
Berichten: 5
Heck, je stelt voor om 30-45 minuten te wachten, maar moet de motor van de auto dan draaien want anders krijgt ie volgens mij geen spanning?

Dat CetusGPS programmatje, is dat een puur een utilitie of een update van iets?

Ik begrijp in ieder geval dat ik wellicht meer geduld moet hebben.

PS. Ik heb een TT met draad trouwens.

Groet, Harald.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 maart 2004, 22:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik weet het niet zeker maar je komt er snel genoeg achter of je GPS-muis stroom krijgt als je de sleutel niet hebt omgedraaid. Anders probeer je het morgenmiddag zo rond een uur of 3 uur 's middags: in je auto (ook al staat 'ie stil) naar Langs de Lijn luisteren is altijd leuk .
CetusGPS is gewoon een klein en handig programmaatje. Probeer het maar: het is gratis. En idd, vaak is geduld de enige oplossing bij het krijgen van een eerste fix
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 maart 2004, 23:11
h_a_g_a_r's schermafbeelding
h_a_g_a_r h_a_g_a_r is offline
Junior lid
Voornaam: Hagar
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: Middelburg
Berichten: 5
Thumbs up

Bedankt! Ik ga het morgen proberen.

Groet, Harald.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 maart 2004, 07:27
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Als je wilt weten of ie stroom krijgt, probeer er dan eens iets anders in te stoppen zonder je sleutel om te draaien, een lampje, sigarettenaansteker of zoiets...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 maart 2004, 09:16
mauske mauske is offline
Senior lid
Voornaam: Maurice
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 februari 2003
Locatie: Mierlo
Berichten: 90
Stuur een bericht via ICQ naar mauske
Mijn eerste GPS ontvanger die ik in Amerika gekocht had deed er maar bijna 2 uur over om hier een fix te krijgen... hihi.. en ik maar denken dat hij stuk was.. De eerste week er niets mee kunnen doen.. Aleen maar emailen met het bedrijf waar ik dat ding gekocht had... geen reaktie.... zucht...

De stekker uit mekaar gehaald, nee, die klopte toch wel.. ding weer dichtgemaakt..

Wat nu...

Tja...

vervelend...

Ik heb hem toen eigenlijk per ongeluk in de auto laten zitten en dat ding had dus de hele tijd aangestaan toen ik er na ongeveer 2 uur achter kwam dat hij nog in de auto zat ging ik eens kijken en toen ik een seconde of 10 buiten was zie ik ineens dat lampje knipperen.... en jawel een fix.... hihi...
Nu heeft hij meestal binnen een seconde of 15 een fix dus ik ben er nu erg tevreden mee...

Misschien heeft jou GPS ontvanger ook een langere fixtijd nodig.
Niet wanhopen dus....
__________________
Mauske
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 maart 2004, 09:56
MartijndeJong
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ook problemen met de BT GPS, maar dan het volgende:

Als ik hem gebruik in de auto terwijl hij aan de voeding zit, dan houd de GPS het na een paar minuten voor gezien. Aanzetten met de a/u knop werkt niet (rechtse rode led brand). Als ik het dan van de voeding los haal en aan set, dan functioneert hij weer wel. Is dit een bug in de GPS of zo ?


Verder vroeg ik me af of het op de palm mogelijk is om te switchen tussen tomtom en een andere aplicatie zonder dat bij terugkeer in TT de BT connectie naar de GPS weg is (en dus weer opgebouwd moet worden)
want daardoor stopt namelijk ook de navigatie tijdelijk.

En heeft iemand toevallig een handleiding van de BT GPS, waarin staat uitgelegd wat al die verschillende led code's betekenen ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 maart 2004, 20:55
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Meer informatie over de bluetoothmuis en diens lampjes is te vinden in de TomTom-thread en ook op de TomTom website. De eerste is makkelijk te vinden met de zoekfunctie. Ik denk trouwens dat je ergens na pagina 8 moet zijn wat betreft die lampjes. Maar die hele thread is wel interessant voor je meningsvorming over TomTom .
Met citaat reageren
  #11  
Oud 15 maart 2004, 21:10
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Citaat:
Op 15-03-2004, om 21:55 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #10
Meer informatie over de bluetoothmuis en diens lampjes is te vinden in de TomTom-thread en ook op de TomTom website. De eerste is makkelijk te vinden met de zoekfunctie. Ik denk trouwens dat je ergens na pagina 8 moet zijn wat betreft die lampjes. Maar die hele thread is wel interessant voor je meningsvorming over TomTom .
De TomTom Wireless GPS module heeft twee lichtjes aan de voorkant : Het linker lampje is van de bluetooth indicator en zal branden of knipperen als de bluetooth functie actief is. Het rechter lampje: - Voor de oplaadfunctie : het lampje zal rood oplichten indien de TomTom Wireless GPS module opgeladen moet worden en aan het opladen is. - Voor de GPS functie : het lampje zal groen knipperen wanneer er een sataliet verbinding is gemaakt.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 maart 2004, 11:30
h_a_g_a_r's schermafbeelding
h_a_g_a_r h_a_g_a_r is offline
Junior lid
Voornaam: Hagar
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: Middelburg
Berichten: 5
Thumbs up OPGELOST!

Iedereen bedankt voor de tips en informatie!

Het probleem zat um in het feit dat het gewoon erg lang duurt voordat ie de eerste fix krijgt. Na ongeveer 45 minuten, met draaiende motor voor het huis, had ik ineens 4 satelieten gevonden.

Helaas was ik hier niet voor gewaarschuwd in de vrije sumiere installatiehandleiding, waardoor ik me afvroeg of ik iets verkeerd gedaan had of dat er iets defect zou zijn.

"Geduld is een schone zaak" zullen we maar zeggen.

Groet, Harald.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023