Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 januari 2003, 15:25
DzJaY
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Sync problemen soms wel, soms niet

Ik heb het volgende probleem met synchroniseren.
Als ik mijn computer opnieuw heb opgestart werkt het synchroniseren zonder problemen, ik kan dit een aantal keren achter elkaar doen, en steeds wordt alles netjes ververst. Echter als ik mijn computer langer aan laat staan en bijvoorbeeld de volgende dag probeer te synchroniseren lukt het niet meer. Ik krijg dan op mijn Sony Clié de foutmelding dat er geen connectie kan worden gemaakt tussen de handheld en de computer. Als ik vervolgens mijn computer reboot is het probleem opgelost, om enkele uren later weer op te treden. Aangezien mijn website ook op deze computer draait vind ik het niet prettig om steeds mijn computer te moeten resetten als ik mijn Clié wil synchroniseren.

Gegevens:
Sony Clié PEG-T625C
Hotsync 4.0.1
Windows XP Professional SP1
AMD Duron 1200 Mhz
ECS-K7S5A moederbord (SIS 735 chipset)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 januari 2003, 15:43
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Heb je de laatste updates van Palm Desktop en HotSync op je PC staan. Ik heb zelf geen XP maar ik weet dat bepaalde versies van HotSync en Palm Desktop niet goed werken onder XP.

Aangezien je in eerste instantie wel kan syncen ga ik er vanuit dat de instellingen verder goed staan.

Heb je nog meer USB-apparaten draaien? Controleer of je geen programma's hebt draaien die na verloop van tijd tussen de USB-poort en HotSync gaan zitten. Ik denk dan bijvoorbeeld aan virussoftware als McAfee of Norton.

Mocht je niet de laatste versies van de software hebben, dan kan je die downloaden op http://www.palm.com/software/desktop/ .

Succes,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 januari 2003, 16:10
DzJaY
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb Palm Desktop niet geinstalleerd omdat ik alles synchroniseer met MS Outlook XP. Verder gebruik ik de meest recente versie van de HotSync programmatuur.

Instellingen lijkt mij ook geen probleem aangezien het wel werkt als ik de computer opnieuw opstart. Ook Norton Antivirus kan het mijns inziens niet aan liggen, omdat ik dat pas recent heb geinstalleerd en ik daarvoor dezelfde problemen had. Het gaat dan om Norton Antivirus 2003

Ik heb verder nog de volgende USB apparaten:
Microsoft Natural Keyboard Pro (met ingebouwde Usb poorten)
Logitech USB muis (hangt aan een usbpoort van het toetsenbord)
Sitecom MemoryStick lezer (hangt aan een usbpoort van het toetsenbord)
De cradle van mijn Clié hangt rechtstreeks aan een usbpoort van de computer.

Overigens heeft een vriend van mij hetzelfde probleem, maar dan met zijn scanner. Hij kan na verloop van tijd niet scannen, rebooten, en het werkt wel weer.

iig alvast bedankt.

John
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 januari 2003, 16:18
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Kan het zijn dat dan na verloop van tijd de energietoevoer naar de UBS-poorten vervalt. Ik zou geen oorzaak hiervan kunnen aandragen, maar als ik het zo hoor, lijkt het me zoiets.

Nogmaals, ik heb geen XP dus ik kan het ook niet voor testen.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023