Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 februari 2001, 17:31
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Wie heeft er ervaringen met een GPS systeem voor de palm (III).:

Ik vraag me het volgende af:
Wat is de beste?
Welke is goedkoop?
Werkt het echt goed, m.a.w. is het beter dan een simpele kaart van 10 piek?
Waar te koop (in Nederland)?
Bedankt!




POSTED BY AVANTGO!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 februari 2001, 10:27
joffie
Guest
 
Berichten: n/a
Sinds een weekje heb ik de GPS uitbreiding van RandMcNally. In Nederland te verkrijgen op http://www.navicar.nl/. Over de levering was ik erg tevreden. Binnen een week na het opsturen van de giro betaling had ik 'm al in huis.
De GPS zelf klik je achterop de palm. Er zit ook een houder bij om 'm in je auto te kunnen plaatsen. De houder die er bij zat vind ik hiet geweldig in de zin dat 't niet goed in mijn auto (Golf) past. Een kennis is nogal handig met aluminium en maakt er een beugel voor mij bij.
De software die bij de GPS zit is voor Europeanen niet erg uitgebreid (routeplanner Amerika), dus je zult een extra routeplanner moeten aanschaffen. Ik wacht nog op binnenkomst van mijn bestelling, dus ik kan je er niet veel meer over vertellen dan dat het beschreven staat op http://www.palmtop.nl/palm/routeeur.html en http://palmclub.nl/reviews/route/ en dat hij ook te koop via http://www.widget.nl/.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 februari 2001, 21:44
AllodoX
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Ik heb zelf een TRGpro met een RandMC.Nally gps.
Ik ben er zeer tevreden over, maar i.d.d. net als de vorige persoon al zei.. de houder is niet je van het.. ik heb er zelf ook een beugel voor geregeld, en werkt prima

De software die ik gebruik is de software van http://www.palmtop.nl, deze kun je bij diverse winkels bestellen.

Ik heb overigens ook mijn TRGpro ietwat aangepast,
zodat ik via een adapter op de aansteker-plug de palm kan voeden, als ie tijdens een ritje continu aanstaat, dat vreet nogal batterijen, en nu niet meer, de voeding geschied via de accu ende het dynamo van me auto
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 februari 2001, 09:19
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Bedankt voor de reactie, maar als je nu op de snelweg rijdt kun je dan ecbt goed zien wanneer je een afslag moet nemen?
Andere vraag: kan dat ding ook aan bv je laptop?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 februari 2001, 12:00
AllodoX
Guest
 
Berichten: n/a
Cool

Hmmz.. als je high-detail kaartjes pakt, dan kun je prima zien wanneer je de snelweg afmoet, bovendien piept ie zodra je een afslag moet nemen, en dan is een snelle gluur op het schermpje genoeg.

Voor de laptop zijn er ook verschiedene gps'en verkrijgbaar.
maar die rand mc.nally kun je er niet op aansluiten geloof ik.

- adx -
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 februari 2001, 15:45
joffie
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb m'n GPS nu een weekendje in m'n auto zitten en ben tot nog toe erg tevreden. De software van Route Europe lijkt goed te werken. Jammer dat het niet op straatniveau werkt en ook is het jammer dat de kaart pas op een laat moment vernieuwd wordt. Het stuk wat je achter je hebt liggen is een stuk minder boeiend dan het stuk voor je. Gelukkig kun je het beeld eenvoudig opschuiven.
Het zoomen van het kaartje vergt ook enige oefening. Het zou makkelijker zijn als de toetsen op de palm er voor gebruikt zouden kunnen worden.
Ook viel 't me op dat het toch wel veel stroom vreet. Hoe ik dat via de aansteker kan gaan voeden is me nog onduidelijk. Dat moet ik nog eens gaan uitzoeken. Met name voor langer ritten lijkt dat me nog wel zinvol.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 februari 2001, 16:43
AllodoX
Guest
 
Berichten: n/a
Simpel..

je moet zoeken naar een heel klein 2.5mm mono koptelefoonstekkertje met verbreek-contact, ik heb
vrij lang moeten zoeken voordat ik een hele kleine kon vinden.die plak je tussen de battery-houder en de palm.

zodra er geen adapter inzit, komt de juice vanaf de battery
prik je de adapter erin, dan wordt de juice vanaf de battery onderbroken, en krijg je palm de voeding vanuit de stekker, waaraan een universele voeding voor in de auto aan hangt.

ook ideaal voor op kantoor gewoon adaptertje voorzien van een klein stekkertje, plug je in je palm, en werken maar

op deze manier zou je bijv. een Palm V(x) ook kunnen opladen in de auto.

- adx -

Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 februari 2001, 19:12
joffie
Guest
 
Berichten: n/a
Hmm.. Zou dat ook op een palm IIIc werken?
Ik ben zelf niet al te technisch, dus dat maakt het voor mij niet echt gemakkelijker.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 februari 2001, 22:15
AllodoX
Guest
 
Berichten: n/a
geen idee, ik ben niet bekend met de palm IIIc

- adx -
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 februari 2001, 15:32
joffie
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zal van 't weekend eens met een multimetertje aan de slag gaan om te kijken op welke pootjes ik de stroom moet gaan zetten. Volgens mij ik dan wel kunnen uitvogelen welke lijntjes ik door moet gaan verbinden.
Eigenlijk vind ik het wel raar dat RandMcNally de voeding niet standaard door lust. Ik zal daar ook nog even een mailtje heen sturen. Misschien hebben zij ook nog belangrijke info.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 februari 2001, 12:02
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Ik hoorde berichten over de Mcnally dat die binnenkort gebundeld wordt met software die plannen op straatniveau mogelijk maakt. ik denk dat ik daar eerst maar eens op ga wachten.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 maart 2001, 17:56
1969js
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow Palm Vx +/+ RandMcNally opladen c.q. voeden via de sigarettenaansteker???

Ik heb sinds 10 dagen een RandMcNally met m'n Vx en palmtop.nl software. Ben ermee naar oostenrijk gereden: Perfect! Alleen de batterij van de Vx was natuurlijk op tegen de tijd dat ik aankwam...

Nu heb ik al een paar keer jou postings hierover gelezen, maar mijn technische kennis is toch een beetje te beperkt om jou oplossing met het stekkertje te bevatten...

Zie jij, heel misschien, een mogelijkheid om jou oplossing om de Palm Vx +/+ RandMcNally via de sigarettenaansteker van stroom te voorzien, uit te leggen aan de technisch minder begaafden??

Bij voorbaat mijn dank voor je medewerking.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 april 2001, 05:51
ditg
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Ik ben ook niet zo technisch maar heb denk ik wel begrepen hoe het zit. Je moet iig niet perse via de connector te werk gaan maar de oplossing is eenvoudiger (de cobnnector oplossing is trouwens bij gebruik van een clip-on rand mcnally niet eens mogelijk want daar zit de , ... jawel GPS) evengoed;
Je koopt/vondt ergens een heel klein combinatie plug/stekker mn die plug moet erg klein zijn want dezze moet ergens in de kast van de palm gemonteerd worden. Je boort een gaatje in de kast plugje erin en maakt een verbinding met de batterij polen. Deze verbinding moet wel onderbroken worden als er geen stekker inzit; dus moet er een onderbrekertje in zitten, dat is niks ingewikkelds dat is gewoon het type plug (stekkerdoosje).
De stroom komt voorts van een universel adapter (met sigarettenaanstekeraansluiting) van het juiste voltage

voila, una bambina fare il lavago.


Dick
Met citaat reageren
  #14  
Oud 08 mei 2001, 12:17
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het moet toch niet zo heel moeilijk zijn om de stroom van de RandMcNally GPS door te voeren naar de ingang van de Palm? Die GPS unit zit al aan de aanstekerkabel. Ik heb een amerikaanse site gezien waar je de GPS unit naartoe moest sturen en dan werd ie omgebouwd. Dat leek me wat lastig.

Weet iemand hoe je dit zelf zou kunnen doen?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 08 mei 2001, 13:28
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Weet iemand hoe het zit met de uitwisselbaarheid van die GPS dingen? Welke palm III GPS kan met een kabeltje bijvoorbeeld ook aan je laptop? Dan kun je echt op straatniveau plannen en voor de snelweg is route europe voldoende.

Wie weet meer?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 08 mei 2001, 13:39
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je kunt met de palm ook prima op straatniveau plannen. Ik gebuik GPSPilot samen met Route 66 Benelux. Je kunt de kaartjes van Route 66 heel eenvoudig in GPS Pilot gebruiken. Dat werkt een stuk beter dan Route Europe.

Alle externe GPS apparaten kun je ook aan je laptop koppelen. De GPS units die je aan je Palm klikt (volgens mij) niet. Ik ben zelf in ieder geval nog steeds op zoek naar een Palm V connector waar ik mijn RandMcNally GPS unit op aan kan sluiten (en dan dus op mijn notebook).
Met citaat reageren
  #17  
Oud 08 mei 2001, 13:43
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
eh sorry, ik bedoel Atlas van het bedrijf GPS Pilot (www.gpspilot.com)
Met citaat reageren
  #18  
Oud 28 mei 2001, 23:07
mvreijn
Guest
 
Berichten: n/a
Question Kaarten?

Ik heb een rand mcnallly gps voor mijn palm III gekocht, en ben nu wat software aan het uitproberen.

Atlas en de andere proggies van gpspilot zijn op zich prima, maar ik vraag me toch 1 ding af:

hoe krijg jij de coordinaten van de kaarten precies? Ik kan overal kaarten downloaden, maken etc etc maar er staan nergens de coordinaten bij die cartographer nodig heeft... tips?



Mark
Met citaat reageren
  #19  
Oud 29 mei 2001, 01:18
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Met Route 66 Benelux (of Europa). Die heeft een afstandstool, maar dat ding geeft ook de GPS coordinaat van de cursor. Kun je dus heel makkelijk kaartjes mee maken. Ik maak daar mijn routekaartjes voor Atlas (van GPS pilot) voor. Is in een paar minuten gepiept (als je er even handig in wordt)

Overigens geven de kaarten van Mapblast en Mapquest ook de
GPS coordinaten. Moet je maar eens kijken op GPSPilot.com leggen ze uit hoe je die kaarten zou kunnen gebruiken. Het verhaal klopt niet, maar je kunt er wel de coordinaten me vinden. (of gewoon kijken op Mapquest en Mapblast je ziet de coordinaten
zo staan)

Success
Met citaat reageren
  #20  
Oud 29 mei 2001, 09:16
ditg
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb gps mappen

Zou het geen goed idee zijn om een repositoir (digitale stortplaats) te maken waar eenieder zijn met bloed zweet en tranen) gemaakte mappen op kan posten?

ik zou persoonlijk daar nogal eens rondhangen denk ik.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023