Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 20 juni 2002, 16:07
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Of zoiets er al is, danwel of dit er aan zit te komen weet ik niet, maar zoals eerder in deze thread al werd opgemerkt: je bent dan je geheugenkaartoptie kwijt en juist kaarten vragen behoorlijk veel ruimte.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #42  
Oud 20 juni 2002, 16:23
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Re: GM251+ problemen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham
Hhm, heb net mijn GPS op mijn m500 geprobeerd en dat lijkt niet zo supergoed te gaan. Na enkele moeilijkheden met fixen in't stad (zelfs met extra antenne), lijkt het scherm meer contrast nodig te hebben als de GPS aan staat en flikkert het scherm ook steeds min of meer. Na het gebruik (afzetten Palm en GPS) gaat ie soms niet meer aan, kort of lang drukken helpt dan niks, lichtje wil niet meer branden! 'k Heb het op verschillende Palms geprobeerd, allemaal m500. Nog mensen met deze problemen?
Ik heb zelf de combinatie RandMcNally + Palm V, maar het langzame fixen in de stad ken ik, daar heeft mijn combinatie ook last van. Door alle 'digitale ruis' die zich in de stad denk ik dat je GPS dan moeite heeft met het zoeken naar goede signalen om een accurate fix te krijgen.

Wat betreft je display, soms heb ik dat ook, als ik in de auto zit, dat het display een beetje trilt. heeft volgens mij te maken met het steeds weer verversen van het beeld. Alleen dat je Palm daarna niet meer aan wil... dat lijkt me niet echt goed...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #43  
Oud 07 juli 2002, 17:12
Arator
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Ik heb zelf nu ook een Holux 251+
Zolang er geen batterijen inzitten of de adapter niet is aangesloten werkt deze GPS ontvanger perfect met TomTom citymaps..
Doe ik er wel batterijen in, dan valt het beeld weg en krijg ik alleen maar beeld als ik over het graffity gedeelte "schrijf".
De enige toepassing die wel werkt als ik batterijen gebruik is:
Cetus GPS, maar ik wil juist een route planner gebruiken...

Heeft iemand nog een idee om dit rare verschijnsel op te lossen ???
Met citaat reageren
  #44  
Oud 07 juli 2002, 18:23
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Wat een vreemde problemen toch. Raar dat het gebruik van bepaalde software dergelijk problemen lijkt te veroorzaken.

Misschien heeft het iets met de serieele poort te maken? Misschien zet de een net een pin anders hoog of laag ofzo. Ik heb helaas mijn clie RS232 kabel nog niet klaar anders had ik wel even gekeken.

Het is waarschijnlijk handig om deze problemen even bij de leverancier te melden. De techneuten daar kunnen dat vast veel beter uitzoeken.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 07 juli 2002, 19:46
Graham
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, inderdaad, dit zijn identiek mijn symptomen ook bij verschillende Palm m500's... Erg onhandig!
Het inpluggen van de auto-adapter in combinatie met de Digikeeper die erbij geleverd was bij DSH gaat dus niet, de houdertjes zitten voor het contactje.
Plots antwoorden ze al weken bij DSH niet meer...

'k Hoop dat er hiervoor een logische verklaring te vinden is!
Met citaat reageren
  #46  
Oud 07 juli 2002, 20:38
Rudy Rudy is offline
Forumbikkel
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 01 juli 2002
Berichten: 136
Palm 500 holux 251+

Ik heb hier voor een voorlopige fix gevonden die iedereen ff zelf kan doen, zie mijn thread
http://www.palmclub.nl/forums/showth...&threadid=6959
Ondertussen denk ik dat we ons beste verenigen, we zijn dus zeker niet alleen. Samen staan we sterk.
Rudy
Met citaat reageren
  #47  
Oud 27 juli 2002, 13:38
rataplan
Guest
 
Berichten: n/a
kaarten

Hallo,

ik zit er over te denken om een Holux GM251 voor mijn Palm m505 aan te schaffen. Ik weet dat er van TomTom twee software paketten geleverd kunnen worden (Citymaps & Europe routeplanner).

Omdat ik veel reis kom ik ook regelmatig in andere werelddelen (Noord America, Azie en Afrika). Kan iemand mij vertellen of (en zo ja welke) kaarten/software hier eventueel voor te koop zijn.

MVG rataplan
Met citaat reageren
  #48  
Oud 27 juli 2002, 16:14
Arator
Guest
 
Berichten: n/a
Graham,

Ik heb van de week weer mail gehad van DSH..
Ze waren met vakantie...

tja, het is er wel de periode voor
Met citaat reageren
  #49  
Oud 29 juli 2002, 11:30
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Rataplan,

De Tomtom zal dat vast niet leveren. Ook SWI (van MapViewer) niet voor zover ik weet

Als je Atlas gebruikt kun je kaarten downloaden van www.mapblast.com via internet. Je zou dan eens kunnen kijken of ze daar kaarten hebben van jouw gewenste locaties.
Met citaat reageren
  #50  
Oud 29 oktober 2002, 19:11
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Question verschil tusse holux 250 en de 251+

Mogelijk een domme vraag, doch wat is het verschil tussen de Holux 250 en de Holux 251+ ???
Op de site http://www.holux.com/ spreken ze van deze 2 versies ...
Enkel in de handleiding staat er iets over een verschillende verloopkabel type A10006 voor aansluiting op de sigaretten adaptor in de wagen.
"Zoek de 10 verschillen" ... zou het hoegenaamd niet weten.
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.




Laatst gewijzigd door Phil; 29 oktober 2002 om 19:14.
Met citaat reageren
  #51  
Oud 29 oktober 2002, 20:11
Rudy Rudy is offline
Forumbikkel
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 01 juli 2002
Berichten: 136
Er zijn geen domme vragen zei de wijze man...
De 250 was het eerste model, de 251 is de opvolger, op het eerste zicht identiek spullen, maar de 251+ is toch op een aantal punten verbeterd, minder power nodig, beter afgeschermd, nieuwere logica, enzovoort.
Ik zou zeker de 250 niet kopen, tenzij aan een heeel goedkope prijs, en dan nog.
Groet
Rudy
Met citaat reageren
  #52  
Oud 29 oktober 2002, 20:52
hansvdael hansvdael is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2000
Locatie: Waalre
Berichten: 68
Stuur een bericht via ICQ naar hansvdael
Talking

Hoi Phil,

Zeker geen domme vraag, want zelfs de Holux 251 heeft 2 modellen, namelijk de 251 en de 251+. Het laatste model is de verbeterde versie van het eerste model. Ik gebruik zelf de 251 en heb er tot nu toe geen klachten over. Met de 251+ kan het eigenlijk alleen maar beter gaan! Suc6 met jouw keuze!

Hans
Met citaat reageren
  #53  
Oud 29 oktober 2002, 22:42
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
he he, dan zal ik de markt eens afspeuren ... naar een 251.
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #54  
Oud 16 december 2002, 07:57
avdalen
Guest
 
Berichten: n/a
Question Koppeling software

Ik ben op basis van de reviews en het forum al een stuk verder, maar ik blijf toch met een paar vragen zitten.

- Is de software van TomTom gekoppeld (route en city?), zodat je een volledige route kunt uitstippelen (door-to-door).
- Kun je een beetje aardige default kaartenset in memory plaatsen, of moet je, voordat je gaat plannen, alles op de PC regelen en daarna syncen?
- Wat is de aanbevolen hoeveelheid memory (als extra card?)
- Is er ook een koppeling met TMC?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
Met citaat reageren
  #55  
Oud 16 december 2002, 09:11
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik kan je een aantal antwoorden geven:

Citaat:
Is de software van TomTom gekoppeld (route en city?), zodat je een volledige route kunt uitstippelen (door-to-door).
Nee, dit is niet het geval; Route Europe kan je binnen een land van stad tot stad plannen via de doorgaande wegen zoals snelwegen, N-wegen, B-wegen etc. Citymaps kan je gebruiken om binnen een stad van adres naar adres te komen. Onderling bestaat er (nog?) geen koppeling hiertussen.

Citaat:
Kun je een beetje aardige default kaartenset in memory plaatsen, of moet je, voordat je gaat plannen, alles op de PC regelen en daarna syncen?
kan beide, als je memorycard groot genoeg is, kan je alle kaarten er op zetten, en dan later de kaart naar het interne geheugen van je Palm zetten, om zodoende een routebeschrijving te maken. Om ruimte te besparen kan je ook voor vertrek er voor kiezen om op je pc de kaarten die je nodig hebt alleen te syncen.

Citaat:
Wat is de aanbevolen hoeveelheid memory (als extra card?)
is er niet echt, dat hangt er helemaal vanaf hoeveel kaarten je nodig denkt te hebben of wilt hebben. de gemiddelde landkaart is geloof ik zo'n 600 kb, dus reken maar uit... wat wel zo is, is dat je geloof ik ongeveer 400 kb vrij intern geheugen moet hebben om de applicatie te kunnen draaien.

Citaat:
Is er ook een koppeling met TMC?
Nee, TMC gaat via het radiosignaal RDS, en aangezien de Palm en de GPSontvangers van de Palm geen radio ontvangers bezitten, krijgen ze dit signaal dus ook niet binnen. In de software is er ook geen rekening mee gehouden.

Ik hoop dta je hier wat aan hebt!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #56  
Oud 16 december 2002, 11:33
avdalen
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt

Dit zijn antwoorden waar ik iets mee kan! Bedankt voor je snelle reactie.

Andre
Met citaat reageren
  #57  
Oud 21 december 2002, 19:55
Sparkle
Guest
 
Berichten: n/a
holux 251+ en digimap 2002 icm Palm m515

Met interesse heb ik de discussies over de Palm en Holux gelezen.

Ik heb bovenstaande combinatie. Twee weken geleden de Holux 251+ aangeschaft en de Digimap 2002 uit Duitsland laten komen.
De software is wel aardig moet ik zeggen. Een collega heeft Tomtom naivatie en ik moet eerlijk zeggen dat Digimap daar nog wel wat van kan leren qua duidelijkheid.

Over de GPS ontvangst ben ik veel minder te spreken. Soms duurt het erg lang (tot 30 minuten) voordat er een fix is. Het lijkt erop dat het apparaat bij mistig weer beduidend minder presteert.
Ook nadat je uit een tunnel komt is het afwachten of er weer gauw GPS contact is. Hetzelfde geldt als er even geen GPS contact is geweest. Het lijkt wel of er een hele nieuwe opstartprocedure wordt uitgevoerd.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Vrgr
Sparkle

Met citaat reageren
  #58  
Oud 21 december 2002, 22:12
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Sparkle,

Gebruik je alleen de antenne van de GM251 of heb je ook een externe antenne.

Ik zelf gebruik een externe antenne en ben daar erg tevreden over. De interne antenne kan gehinderd worden door hitte werende voorruiten.

Kan een oorzaak zijn.

Wat bedoel je met de duidelijkheid van digimap.

Groet

Danny
Met citaat reageren
  #59  
Oud 22 december 2002, 10:25
Sparkle
Guest
 
Berichten: n/a
GM251+ en Palm m515

Oldy,

Dank voor je bericht.
Ik gebruik slechts de interne antenne. Hoe ziet die externe antenne eruit en waar kan ik ém aanschaffen?

Een collega van mij werkt met een Toshiba en Tom Tom navigatie (recent gekocht bij AH). Visueel moet ik zeggen ziet het er allemaal veel duidelijker uit. Snelwegen bijvoorbeeld zien er ook echt uit als snelwegen. Bij Digimap heeft alles dezelfde structuur. Daarnaast moet je bij Digimap gedeelten van Nederland inladen en bij updates dient alles weer helemaal opnieuw gemaakt te worden. Is lastig. Dat kent Tom Tom niet. Ik weet overigens niet in hoeverre updates bij Tom Tom gratis zijn.

Vrgr,
Sparkle
Met citaat reageren
  #60  
Oud 22 december 2002, 10:38
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Sparkle,

Er zijn verschillende bedrijven ik heb de complete set gekocht bij Palmrouter.de . De actieve antenne is daar ook los te kopen.

In de antenne zit een magneet zodat hij op het dak plakt.

Door te spelen met de kleurinstelling bij Digimap kan je alles aanpassen aan je eigen wensen.

Voor de laatste update geldt inderdaad dat je nieuwe kaartjes moet maken om van alle niewe mogelijkheden gebruik te maken. Heel Nederland past wel op een geheugenkaart. En bij TomTom heb je grote wegen en city apart.

Maar een ieder zijn eigen voorkeur.
Ik nog nooit iets gehoord over update bij TomTom.

Groet,

Danny
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023