Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 03 februari 2006, 21:10
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Ik hou altijd mijn hart vast als TomTom de route moet herberekenen. Het resulteert 1 op de 3 in een freeze. Erg leuk in Parijs.

Ook ik denk dat het nieuwe geheugenmanagement van Palm de boosdoener is. Ik heb een tijdje het DBCache tool gebruikt, maar het opschonen van het geheugen duurt vrijwel evenlang als een soft reset ...
__________________

I will live forever or die in the attempt
Met citaat reageren
  #22  
Oud 03 februari 2006, 21:37
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dan wordt het tijd voor jou om naar de 1.20 ENA Rom te upgraden, te vinden op Palm.com

Deze heeft een betere, ingebouwde dbcache functionaliteit en maakt het werken met Tomtom op de Treo 650 veel prettiger. Ik heb weer het vertrouwen terug in Tomtom als ik aan het navigeren ben.

Het klinkt haast als een Tell Sell reclame maar het is toch echt waar.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 03 februari 2006, 21:49
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Dan wordt het tijd voor jou om naar de 1.20 ENA Rom te upgraden, te vinden op Palm.com

Deze heeft een betere, ingebouwde dbcache functionaliteit en maakt het werken met Tomtom op de Treo 650 veel prettiger. Ik heb weer het vertrouwen terug in Tomtom als ik aan het navigeren ben.

Het klinkt haast als een Tell Sell reclame maar het is toch echt waar.
Tenzij de data in zijn profiel klopt, en hij een Tungsten|T5 gebruiker is. De 1.20 ROM update is voor de Treo.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #24  
Oud 03 februari 2006, 21:54
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Ha, ha! Tja, dan moet nlspek04 dus een update naar een Treo 650 doen.

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #25  
Oud 04 februari 2006, 10:20
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Volgens mij ben ik betrapt op off-topic met mijn irritatie over freezes op de T5...
__________________

I will live forever or die in the attempt
Met citaat reageren
  #26  
Oud 04 februari 2006, 13:48
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Op heterdaad inderdaad . Nou ja, je hebt in ieder geval een idee waar het probleem ligt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #27  
Oud 10 maart 2006, 15:42
Tiesbrants Tiesbrants is offline
Senior lid
Voornaam: Ties
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Stockholm
Berichten: 67
Ik heb hetzelfde probleem als alle mensen in dit draadje. Alleen lijkt het probleem bij mij alleen op te treden als ik de telefoon functie aan heb staan.
Ik heb de afgelopen dagen mijn Treo eerst gereset en vervolgens tomtom start en de telefoon vervolgens niet aan gezet. Dan lijkt Tomtom wel gewoon te blijven werken. Maar het zou toch wel mooi zijn als ik mijn telefoon gewoon aan zou kunnen laten als ik wil navigeren.

Is iemand er al achter gekomen waarom Tomtom bevriest danwel zijn meer mensen bij wie Tomtom ook blijft werken als de telefoon functie niet wordt ingeschakeld?

Ik heb een Holux bluetooth muis die werd geleverd bij de navigatieaanbieding van perfect passenger bij Bol enige tijd geleden.

update: het lijkt erop dat Tomtom niet echt vast loopt, maar de verbinding met de gps muis verliest. Tomtom geeft namelijk aan dat ik nog x aantal kilometer per uur rijd, terwijl tegelijkertijd het driehoekje niet meer beweegt. Op de gps status pagina worden er gewoon nog actieve sattelieten weergeven, maar de klok staat wel stil.
Op nieuw verbinding maken wil alleen niet meer lukken en mijn Treo is vervolgens ook niet echt heel stabiel en snel meer. Uiteindelijk is resetten het enige wat helpt.

Ties

Laatst gewijzigd door Tiesbrants; 15 maart 2006 om 22:34.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 15 maart 2006, 15:58
Tiesbrants Tiesbrants is offline
Senior lid
Voornaam: Ties
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Stockholm
Berichten: 67
Om dan toch maar op mezelf te reageren:

Vandaag liep Tomtom dus toch vast, terwijl de telefoonfunctie van mijn telefoon uitstond. Wel was op dat moment de oplader van mijn treo en gps muis uitgevallen omdat de spliter niet goed in het contact zat.
Wellicht heeft het dus (ook) te maken met het wel of niet aan de oplader zitten van de Treo of gps muis.

Ik zit ernstig te denken om maar gewoon een draadmuis te kopen, omdat ik denk dat het met de bluetooth verbinding te maken heeft.

Heeft verder niemand meer last van een vastlopende Tomtom?

Ties
Met citaat reageren
  #29  
Oud 15 maart 2006, 21:27
AnTom AnTom is offline
Lid
Voornaam: Anton
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 28
Hoewel geen treo maar een T5 heb ook ik nog steeds last van een "bevriezende" tomtom . Dat er geen reactie komt ligt waarschijnlijk aan het feit dat de geleerden en TomTom het hebben opgegeven.

En ja ook ik verdenk de oplader c.q. bluetooth ervan dat het er iets mee te maken heeft. Vervelende is alleen dat ik het niet kan reproduceren. Het blijft in ieder geval enorm storen.

Zijn er eigenlijk ook draadmuizen voor een T5 verkrijgbaar?
Met citaat reageren
  #30  
Oud 15 maart 2006, 21:39
ArjenP
Guest
 
Berichten: n/a
TT5 bevriest op Tungsten t5

Ik heb hetzelfde probleem. Eerst had ik TT4.4 en soms een vastloper; bij TT5 komt het veel vaker voor, vooral als de route opnieuw moet worden berekend, maar ook als de GPS even de weg kwijt is. Ik heb de support-desk van TT enkele malen gevraagd wat er aan de hand zou kunnen zijn, echter weinig concrete oplossingen. Als ik bij TT5 op het versie-scherm kijk onder instellingen, dan staat er dat er slechts 0.9 MB vrij is. Als ik bij Applications kijk in de Palm zelf blijk ik meer dan voldoende RAM vrij te hebben. Bij PDAShop.nl wisten ze ook niet wat het kon zijn en raden aan om een nieuwe installatie te doen. Echter, dit heb ik ook al meerder malen gedaan incl. een installatie waarin ik het profiel heb verwijderd zodat bij een HotSync geen oude, wellicht corrupte data achter zou kunnen blijven. Ik weet het ook niet meer. Ik houd me ook aanbevolen voor een oplossing
Met citaat reageren
  #31  
Oud 15 maart 2006, 22:32
Tiesbrants Tiesbrants is offline
Senior lid
Voornaam: Ties
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Stockholm
Berichten: 67
Na nog eens via google wat zoekopdrachten te hebben gedaan kwam ik er achter dat het probleem ook nog met mn gps muis te maken zou kunnen hebben. Blijkbaar stuur die de data op een net iets andere manier uit dan de meeste muizen en daar kan Tomtom niet zo goed tegen. Anders programma raken volgens deze berichten de verbinding ook wel eens kwijt, maar pakken die dan zelf weer op. Tomtom doet dit echter niet.

Nou heb ik ondertussen bedacht dat ik nog een GPSmart (gps ontvanger met bluetooth en eigen lcd, dat helaas stuk is) heb liggen. Dus ik denk dat ik het daar maar eens een tijdje mee ga proberen.

@ Anton: Ja die zijn er, hier staan er een aantal: http://www.palm2you.com/summary.php?...tparent_id_m=1
je moet alleen ook het kabeltje wat op die pagina staat erbij kopen om de boel aan te kunnen sluiten. Ik vermoed dat dit wel eens wat beter kan gaan werken. Iemand toevallig ervaring met een draadmuis en Tomtom 5?

@ ArjenP: Het RAM wat Tomtom daar bedoeld is het "werkgeheugen" ram, denk ik. Niet het opslag waar je je programma's in zet, maar het ram waarin programma's draaien. Ik zag vanmiddag dat dat bij mij inderdaad ook 0.9 was. Hoewel ik laatste Tomtom kon gebruiken met pockettunes op de achtergrond, dus zo ontzettend weinig ram geheugen is er blijkbaar ook weer niet.

Trouwens welke Bluetooth muizen gebruiken jullie? Wellicht komt daar nog niets uit.

Ties

Laatst gewijzigd door Tiesbrants; 15 maart 2006 om 22:40.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 15 maart 2006, 23:17
AnTom AnTom is offline
Lid
Voornaam: Anton
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 28
Ik heb hem niet bij de hand maar als is me niet vergis is het gewoon de standaard bt muis van palmone zelf die samen met de T5 werd verkocht.

Bedankt voor de link. Ik moet er nog even over denken, en eigenlijk zeker weten dat het helpt. Het is wel weer 100 euri. Samen met de 600 die ik vorig jaar betaald heb wordt het wel een erg dure grap

Maar ja, dat bevriezen wordt ik ook niet goed van.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 15 maart 2006, 23:39
Tiesbrants Tiesbrants is offline
Senior lid
Voornaam: Ties
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Stockholm
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnTom
Bedankt voor de link. Ik moet er nog even over denken, en eigenlijk zeker weten dat het helpt. Het is wel weer 100 euri. Samen met de 600 die ik vorig jaar betaald heb wordt het wel een erg dure grap

Maar ja, dat bevriezen wordt ik ook niet goed van.
Ja precies. Ik zit met hetzelfde probleem Alleen heeft een draadmuis voor mij nog een extra voordeel. Dan kan ik de bluetooth verbinding weer voor mijn headset of carkit gebruiken. Maar 100 euro uitgeven en dan alsnog met een niet betrouwbaar werkend systeem zitten heb ik ook niet zo'n zin in.

Overigens zou je ook nog de originele Tomtom draadmuis kunnen nemen, dat kost je dan alleen wel 99 euro voor de muis zelf en nog eens 45 euro aan kabels. Maar als het dan niet werkt kun je wellicht wel wat makkelijker het probleem bij Tomtom neer leggen.
Maarja, om daar dan weer 144 voor te betalen

We blijven hopen op ervaringsdeskundigen.

Ties

Laatst gewijzigd door Tiesbrants; 16 maart 2006 om 00:13.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 02 april 2006, 20:02
spike
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ervaar dezelde problemen als beschreven.Het is om je erbij optevreten.

Na ongeveer 45 min op de snelweg en alleen maar rechtdoor te hebben gereden bevriest TT5 .

IK heb een treo met een adapt nemex ontvanger.Dit setje werkt goed met elkaar geen problemen maar na 45 min sturen bevriest het spulletje.

wie wie o wie heeft de oplossing
Met citaat reageren
  #35  
Oud 02 april 2006, 20:05
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul

VERZOEK
Beste spike, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!

Met citaat reageren
  #36  
Oud 06 april 2006, 15:36
AnTom AnTom is offline
Lid
Voornaam: Anton
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 28
freeze en bluetooth cache

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik heb vorige week het bestand Bluetooth_Device_Cache.PDB verwijderd om een ander probleempje op te lossen (Ik zag allerlei devices die er helemaal niet in hoorden). Vervolgens natuurlijk weer de aparaten die er wel in horen opnieuw opgenomen.

Het toeval wil dat ik sindsdien geen freeze meer gezien heb. Ik heb intussen al wel heel wat kilometertjes gemaakt. Zou het toeval zijn of is dit misschien een begin van een oplossing voor het freeze probleem

Zijn er anderen die dit al eens geprobeerd hebben?
Met citaat reageren
  #37  
Oud 06 april 2006, 20:54
spike
Guest
 
Berichten: n/a
Dit ga ik uitproberen.

thx
Met citaat reageren
  #38  
Oud 07 april 2006, 00:26
Tiesbrants Tiesbrants is offline
Senior lid
Voornaam: Ties
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Stockholm
Berichten: 67
Ik ben er redelijk van overtuigd dat het iets met bluetooth te maken heeft (totdat iemand hier meldt dat hij het ook heeft met een draadmuis natuurlijk....) Bij mij is het namelijk zo dat Tomtom ook niet echt bevriest. Ik kan nog prima alles in Tomtom doen. Menu in, instellingen wijzigen enz. Alleen denkt tomtom dat ik 80 km per uur rijd en toch op dezelfde plaats blijf en das toch vreemd..... Pas op het moment dat ik met mn gps ontvanger instellingen ga spelen gaat het mis. Dan raakt Tomtom helemaal van slag en wil hij zeker geen verbinding meer maken. Treo resetten is dan de enige oplossing.

Het lijkt er bij mijn Holux muis toch echt verdacht veel op dat het alleen gebeurd als ie niet continu aan de voeding zit, wat toch vreemd is.
Overigens kwam ik op de site van pocketpcclub een review tegen van mijn Holux muis waarin het af en toe uitvallen van de bluetooth verbinding ook genoemd werd, dus het is blijkbaar toch wel een bekend probleem.

Dat met die bluetooth cache zal ik ook eens proberen, hoewel ik dus toch het idee heb dat het meer met mijn muis te maken heeft.

Ties, steeds dichter bij een draadmuis
Met citaat reageren
  #39  
Oud 07 april 2006, 07:47
AnTom AnTom is offline
Lid
Voornaam: Anton
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 28
Ik denk toch dat je wat andere klachten hebt dan ik. Bij mij was(?) het zo dat echt alles bevroor. Ik kon ook geen andere functies meer gebruiken en een reset was de enige mogelijkheid die overbleef.

tot op heden heb ik dit echter niet meer gezien
Met citaat reageren
  #40  
Oud 07 april 2006, 09:15
Tiesbrants Tiesbrants is offline
Senior lid
Voornaam: Ties
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Stockholm
Berichten: 67
AnTom: Was dat voor of na de Treo update? Wat volgens mij is het echt vast lopen een probleem wat veel meer mensen hadden, maar vooral voordat de update is uitgekomen,

Ties
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023