Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 juni 2005, 21:49
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
TomTom "bevriest" op Treo 650

Beste mede Treo-650 TomTom geepee-essers

Op mijn Treo gebeurt met GPSsen heel vaak het volgende:

BT-GPS ontvanger aan
Treo aan
Bluetooth aan; TomTom versie 4.40 starten (versie 5 verwacht ik binnenkort te ontvangen)
route bepalen en wegrijden. Na een wisselende tijd, varieert van 5 minuten tot 45-60 minuten, "bevriest" het scherm en TomTom blijft op het scherm staan waar ie er mee opgehouden is. TomTom dan uitzetten duurt dan even (net zoiets als je PC niet goed wil afsluiten). Aanzetten van de Treo duurt dan ook weer even en na een soft reset kan TomTom weer opgestart worden en verder gaan (voor zolang als het dan gaat duren). Wanneer het "bevriezen" gebeurt zijn er altijd voldoende satellieten (ca. 5-6) en de bluetooth manager geeft aan dat bluetooth "aan" is. Ook geeft de indicator op de GPS muis aan dat er een Bt verbinding is. De muis is al vervangen en een ander merk BT muis laat TomTom ook na een willekeurige tijd "bevriezen" Op de Treo is nog ca. 10 MB geheugen vrij. Het lijkt mij dat het geheugen "vol" of "vast" loopt . De situatie doet zich ook voor in de "Er is geen route" modus.
Wie herkent dit probleem?


Oh ja: andere BT devices worden door de Treo meteen herkend
Groeten van de Veluwe (met of zonder poema)

J@N57
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juni 2005, 22:27
odvdveer's schermafbeelding
odvdveer odvdveer is offline
Senior lid
Voornaam: Olga
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 oktober 2002
Locatie: Ede
Berichten: 57
Ik heb ook een keer of 2 gehad dat TT3 bevroor en ik de treo moest resetten . Ik heb nooit ontdekt waar het aan ligt. Ik heb een royaltek bluetooth gps.

Olga
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juni 2005, 09:08
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
TomTom "bevriest" op Treo 650

Mmmm,
nou ja, als het maar bij 2x resetten bleef. Gisteren moest ik al resetten na 20 minuten rijtijd op de heenreis en op de terugreis na 45 minuten. En dat gaat bij elke rit zo. En dat alles steeds dicht in de buurt waar de poema zou moeten rondlopen; maar die heeft geen BT gps ........Bedankt voor je reactie; misschien dat de Palm Treo upgrade het probleem verhelpt

J@N57
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juni 2005, 18:55
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
10 MB vrij lijkt me wel genoeg. Maar je zou een rondje kunnen rijden met alleen TomTom op je Treo650. Daartoe goede backup maken, hardresetten en na het testen simpelweg de backup weer terug zetten.
Dan heb je in ieder geval één mogelijke probleemveroorzaker onderzocht.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 juni 2005, 20:15
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
TomTom "bevriest"

Heb geprobeerd om TT te installeren op een nieuwe Sd kaart; dit lukte uiteindelijk niet omdat TT al eens geaktiveerd was; bovendien gaf de Treo nu een andere device code dan de laatste keer. Heb toen de de originele Plug en Play BNL kaart geupdated met versie 4.42 van de US TT site en dit gekopieerd naar mijn oorspronkelijke SD kaart waar TT 4.40 al op stond. Dit hoefde niet geaktiveerd te worden; een buitenlandse kaart weer wel, maar hiervoor had ik nog de code omdat de Treo nu wel een mij bekende device code gaf. Kennelijk kun je met TomTom niet te vaak opnieuw installeren.
Vandaag 2 rondjes van bijna 2 uur gereden en (afkloppen) TomTom is niet "bevroren"
So far, so good
Nu is het wachten op TT5

J@N57
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 juni 2005, 22:49
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Bij mij is Tom Tom 5 rock solid op de Treo 650. Ik heb nog geen enkele freeze gehad. Ik heb de Emtac BT GPS.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 juni 2005, 23:29
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Achtergrondinformatie: zie deze thread voor TomTom & registratie.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 juni 2005, 13:19
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
TomTom "bevriest" op Treo

Hallo allemaal

Gisteren was mijn TT4.42 toch weer "bevroren"; ditmaal al na 10 km rijden op een traject van 50 km. Na wat gepruts en een soft reset kreeg ik TT weer aan de praat en bleek dat TT de toen actuele nog af te leggen afstand en geschatte tijd van aankomst aangaf en hoefde ik ook niet opnieuw de route in te stellen. Het lijkt wel of TT na het "bevriezen" toch nog op de achertergrond doordraait. Op de terugweg deed TT het wel, maar gaf wel een paar vreemde routeaanwijzingen.
Hoewel: als ik thuis (ontvanger op balkon, Treo binnen) een progje zolas CETUS-GPS laat lopen bevriest het scherm niet, zelfs niet na een aantal uren. Ben er dus nog niet achter waar de oorzaak zou kunnen liggen. (Misschien combinatie Treo-SD kaart-TT ?)

J@N57
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 juni 2005, 09:03
luc65
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb dit probleem ook een tijdje gehad op mijn T3. En na wat speurwerk leek het mij te liggen aan de combinatie BT telefoon en BT muis. Na het installeren van BTTOGGLE http://www.whizoo.com/apps/bttogglepro.php was mijn probleem over. Ze hebben nu ook een beta versie speciaal voor de treo650 je kan het eerst gratis proberen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 juni 2005, 10:21
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
TomTom 4.42 "bevriest" op Treo

Na het afzetten van de netwerktijd-tijd optie en het plaatsen van de BT muis ergens anders in de auto leek het voor langere tijd goed te gaan met het "bevriezen" van het scherm. Echter gisteren ging het na een rit van ca. 1 uur plotseling weer mis. Tomtom blijft dan zonder verdere beweging op het scherm staan en ook geen gesproken aanwijzingen meer. Volgens de BT muis is er wel satellieten en BT ontvangst. Na een soft reset gaat TT vanaf de dan actuele positie verder met de originele instellingen. TT draait dus op de achtergrond wel door maar gaat dan na vijf minuten of zo weer hangen. In deze situaties duren de scherm reactie en knoppen reactie erg lang, maar reageren uiteindelijk wel. De telefoon staat in deze situaties niet aan. Deze vraag staat ook al uit bij TomTom, maar heb nog steeds geen antwoord. Alle andere applicaties doen het scherm niet hangen . Iemand de gouden tip?


Groeten

J@N57
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 juni 2005, 18:12
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Citaat:
In deze situaties duren de scherm reactie en knoppen reactie erg lang, maar reageren uiteindelijk wel. De telefoon staat in deze situaties niet aan. Deze vraag staat ook al uit bij TomTom, maar heb nog steeds geen antwoord. Alle andere applicaties doen het scherm niet hangen . Iemand de gouden tip?

Erg interessant wat je hier beschrijft. Ik heb hetzelfde gedrag maar dan in Pathaway en niet in Tom Tom 5 (die ik ook heb geinstalleerd), zie ook hier Is het misschien bij jou ook zo dat na het vervolgens uitzetten van je Palm het lang duurt voordat hij weer opstart?

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #12  
Oud 27 juni 2005, 19:33
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
TomTom "bevriest" op Treo 650

@Erik076

Inderdaad duurt het bij mij ook wel even na het eventueel geheel uitzetten van de Palm voordat de knoppen weer reageren, maar ik gebruik nog steeds TomTom 4.42. . Heb jij die vraag uitstaan bij PalmOne of bij Pathaway? Ben benieuwd hoe dat zal gaan als ik de upgrade naar TT5 binnen heb.......

Groet

J@N57
Met citaat reageren
  #13  
Oud 27 juni 2005, 20:14
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Ik heb mijn vraag uitstaan bij Pathaway omdat ik daarmee een probleem heb. Ik heb inmiddels al wel wat interessante tests gedaan:
[
  • Harde reset op Treo 650 + alleen Pathaway erop installeren: Levert ook hetzelfde probleem.
  • Installatie op 'oude' T3: De tests loopt nog, nu al ruim een uur zonder problemen, nog even een paar uurtjes aankijken en dan gaat er een bericht uit naar pathaway. Als hij het blijft doen is het 100% zeker dat het probleem niet in de BT GPS zit maar alleen optreedt op de Treo 650.

Groeten
Erik

PS. Het kan heel goed zijn dat het probleem wat jij hebt ligt aan TT 4.42 en dat ze dit probleem al hebben opgelost in TT 5. Klinkt op zich wel logisch omdat ik het probleem met TT 5 niet heb. Ik heb zelfs nog geen enkele crash of hang gehad met TT5.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 29 juni 2005, 09:48
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
TomTom "bevriest"

@Erik076

Erik bedankt voor jouw antwoord; ik zal eens een uitgebreide een test doen met CETUS gps en zien wat dat oplevert. Overigens heb ik elders op het forum ook
een post gelezen en een antwoord geplaatst betreffende het vollopen van de cache.

Groet

J@N57
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 oktober 2005, 10:18
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Last van bevriezingen van TomTom heb ik ook eens in de zoveel tijd. Volgens mij zou het misschien te maken kunnen hebben met het vollopen van het RAM-geheugen. Zorg er dus voor dat je genoeg RAM-ruimte over heb (zeker enkele Mb's) en dat je de laatste updates van zowel de Treo-firmware en TomTom hebt geinstalleerd.

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #16  
Oud 17 november 2005, 07:25
YellowT YellowT is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 maart 2003
Berichten: 84
Emtac Bt

Ik heb TT5 op een Treo 650 draaien met een EMTAC BT muis. TT bevriest soms meerdere malen (deze morgen bv. 4 keren).

Ik heb nog 17MB ram vrij dus dat kan de oorzaak niet zijn. Is er misschien iets mis met mijn Treo en moet ik deze voor reparatie terug sturen?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 17 november 2005, 08:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Al een soft reset geprobeerd? Of leidt het bevriezen er automatisch toe dat je moet resetten ?

Anders misschien ook nog even de gpsmuis opnieuw pairen via Prefs >> Bluetooth. Eerst verwijderen dus, en dan opnieuw detecteren en pairen. In TT dan natuurlijk ook even weer instellen, indien nodig.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 23 december 2005, 21:15
AKsr
Guest
 
Berichten: n/a
Hoewel mijn Tungsten T5 natuurlijk niet hetzelfde is, heb ik wel hetzelfde probleem. Zomaar bevriezen en alleen een soft reset wil helpen. Ogenschijnlijk geen verband met gebeurtenissen te vinden. Palm helpdesk houdt het erop dat er wellicht een conflict is met de POI-flitspalen en adviseert het palm flitspalenfeest te kopen. Daar zouden nooit problemen mee bestaan.
Het vastlopen gebeurt met name wanneer een route opnieuw berekend moet worden nadat je bijv. een afslag hebt gemist, en in een straat 180° wil keren. Heeft iemand een idee?

Laatst gewijzigd door AKsr; 24 december 2005 om 11:57.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 23 december 2005, 21:20
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Heeft hoogstwaarschijnlijk met het nieuwe Palmgeheugen te maken. Ook al willen ze dat niet toegeven. Wat ik ook vaak heb: een melding van te weinig geheugen, terwijl dat absoluut niet zo is. Na een soft reset werkt alles zonder problemen.
Het wachten is op de nieuwe update van de Treo, die eraan zit te komen.

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #20  
Oud 02 februari 2006, 09:58
AnTom AnTom is offline
Lid
Voornaam: Anton
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 28
Ook ik heb met mijn T5 + TT5 het probleem van het af en toe bevriezen. Zoals eerder opgemerkt lijkt het ook bij mij vooral voor te komen als de route wordt herberekend. Gevoelsmatig heb ik het idee dat ik het na de laatste update van TT5 vaker heb dan met de vorige versie.

Er is zeker nog steeds niet een echte oplossing?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023