Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08 juni 2005, 08:04
sponzert sponzert is offline
Lid
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 12 mei 2005
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis
Navigator 5 upgrade is vanaf morgen (1 juni) beschikbaar. Zie: www.tomtom.com

Groet,

Peter
Ik heb de upgrade gedaan. Nu maar afwachten wanneer mevrouw TT hem van plan is te gaan versturen. Ben benieuwd naar de extra mogelijkheden.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 08 juni 2005, 10:33
DIL
Guest
 
Berichten: n/a
[size=3][font=Times New Roman]Beste Dick,[/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Ik heb de patch 4.42 geïnstalleerd na veel moeilijkheden heb ik het aan de praat gekregen.[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]Daarna heb ik WorldMate en RingPro trail versions geïnstalleerd en verwijderd , daarna werkte TT niet meer!![/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Ik heb de 1GB SD card geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg het programma niet meer aan de praat. Ik ben in contact met TT support, maar de first line support geeft geen antwoord op mijn specifieke vragen.[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]Ik zou het op prijsstellen dat u even mijn installatie procedure naziet.[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]For your info :[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]SD card : SanDisk Extreme III 1 G byte[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]Following reinstalation steps were performed: 5 June 2005 13H00[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]Reformat SD card with PC format XP Pro Windows command. [/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman](WorldMate SW also delete from SD card)[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]Plug SD card in Treo650 and reformat again [/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Install TomTom version 4.42 with CD-4 Appplication CD[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Select English[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Palm Powered handheld (Storage Card)[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Perform Hot Sunc (TomTom Nav 2MB[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Check log file OK Nav stored on Treo [/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Install Benelux Map with CVD 1 version 4.42 [/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Select Benelux (Ned 58 MB)[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Palm Powered handheld (Storage Card)[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] HotSync[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Log file OK[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Test Treo[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] After start Treo start booting , did not receive any TomTom setup screen[/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Install downloaded TomTom 4.42 version from US Web site.[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Serlect English[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Palm Powered handheld (Storage Card)[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Hot Sync ToimTom 2MB[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Log file OK[/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Test tomtom on Treo Again after startup Treo is booting again!![/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Your 4.42 download instructions specify that the Treo users have to modify the Treo HOTSYNC setup to “Drive mode”. However my Treo HOTSYNC setup do not give me the choise to go to Drive mode”.[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]HotSync version 5.4.0[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Options menu[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Conduit Setup[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Select the conduits to run during Modem hotSync.[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Quick tour[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Acropilot[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] …[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Navigator[/font][/size]
Met citaat reageren
  #23  
Oud 08 juni 2005, 10:40
DIL
Guest
 
Berichten: n/a
[size=3][font=Times New Roman]Beste Dick,[/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Ik heb de patch 4.42 geïnstalleerd na veel moeilijkheden heb ik het aan de praat gekregen.[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]Daarna heb ik WorldMate en RingPro trail versions geïnstalleerd en verwijderd , daarna werkte TT niet meer!![/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Ik heb de 1GB SD card geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg het programma niet meer aan de praat. Ik ben in contact met TT support, maar de first line support geeft geen antwoord op mijn specifieke vragen.[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]Ik zou het op prijsstellen dat u even mijn installatie procedure naziet.[/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]For your info :[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]SD card : SanDisk Extreme III 1 G byte[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]Following reinstalation steps were performed: 5 June 2005 13H00[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]Reformat SD card with PC format XP Pro Windows command. [/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman](WorldMate SW also delete from SD card)[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]Plug SD card in Treo650 and reformat again [/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Install TomTom version 4.42 with CD-4 Appplication CD[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Select English[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Palm Powered handheld (Storage Card)[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Perform Hot Sunc (TomTom Nav 2MB[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Check log file OK Nav stored on Treo [/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Install Benelux Map with CVD 1 version 4.42 [/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Select Benelux (Ned 58 MB)[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Palm Powered handheld (Storage Card)[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] HotSync[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Log file OK[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Test Treo[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] After start Treo start booting , did not receive any TomTom setup screen[/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Install downloaded TomTom 4.42 version from US Web site.[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Serlect English[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Palm Powered handheld (Storage Card)[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Hot Sync ToimTom 2MB[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Log file OK[/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Test tomtom on Treo Again after startup Treo is booting again!![/font][/size]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[size=3][font=Times New Roman]Your 4.42 download instructions specify that the Treo users have to modify the Treo HOTSYNC setup to “Drive mode”. However my Treo HOTSYNC setup do not give me the choise to go to Drive mode”.[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman]HotSync version 5.4.0[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Options menu[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Conduit Setup[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Select the conduits to run during Modem hotSync.[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Quick tour[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Acropilot[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] …[/font][/size]

[size=3][font=Times New Roman] Navigator[/font][/size]
Met citaat reageren
  #24  
Oud 08 juni 2005, 10:53
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Hoi,

Je html in je berichten werkt niet echt.

Hoeveel RAM-geheugen heb je vrij in je Treo 650? Om zonder problemen Navigator te draaien heb je toch zeker 1 tot 2 Mb vrije geheugen nodig. Anders geeft ie spontaan een soft reset .

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #25  
Oud 10 juni 2005, 07:39
DIL
Guest
 
Berichten: n/a
Hello Peter
Inderdaad er was te weining geheugen, origeneel CD's 4.42 installatie Plug & Play.
Bedankt
Louis
Met citaat reageren
  #26  
Oud 10 juni 2005, 07:54
sponzert sponzert is offline
Lid
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 12 mei 2005
Berichten: 34
Hoelang gaat dat gemiddeld duren voordat ze die upgrade versturen?
Hij staat er al een dikke week, dus vraag me af hoe dat nou eigenlijk zit met versturen van die upgrades.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 10 juni 2005, 07:56
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Er schijnt maximaal vijf weken voor te staan, maar ik had 'em binnen een week.

Peter
Met citaat reageren
  #28  
Oud 10 juni 2005, 07:58
sponzert sponzert is offline
Lid
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 12 mei 2005
Berichten: 34
Zo, dan ben jij een boffert. 5 weken is eigenlijk wel te lang. Net zoiets als Tiscali, "we mogen er 2 maanden over doen meneer om uw storing op te lossen".
Met citaat reageren
  #29  
Oud 14 juni 2005, 11:09
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis
Met de 4.420 update geinstalleerd, loopt TomTom goed op mijn Treo 650. Echter, ik kreeg een telefoontje binnen, dat ik heb laten lopen (dus niet opgenomen of geweigerd). Daarna kreeg ik een spontane softreset. Klopt dit?
Ik heb met TomTom 5 op mijn Treo 650 precies hetzelfde, ongeacht of ik de oproep aanneem, afwijs of laat lopen.

Dit is wel super knullig. Zo kan ik eigenlijk deze routeplanner niet gebruiken in de auto. ViaMichelin Mapsonic 3 doet dit veel beter: je kan gewoon een telefoontje aannemen, daarna (terwijl je praat) zie je gewoon je route weer voor je.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 14 juni 2005, 16:07
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
ik heb dit nooit op mijn Treo 650. Is waarschijnlijk een of ander compatibiliteitsprobleem.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #31  
Oud 14 juni 2005, 16:48
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Interessant. Wat gebeurt er bij jou als je een telefoontje krijgt terwijl Tomtom 5 draait? Svp in de volgende situaties:

- je neem het gesprek aan
- je wijst het gesprek af (ignore)
- je doet niets (wacht tot hij vanzelf weggaat)
Met citaat reageren
  #32  
Oud 14 juni 2005, 18:27
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,

Ik zal dit vanavond eens gaan uitproberen en in detail rapporteren. Ofwel je komt terug in navigator ofwel je start navigator opnieuw en hij hervat de route.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #33  
Oud 14 juni 2005, 19:25
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RichieB
..... Zo kan ik eigenlijk deze routeplanner niet gebruiken in de auto. ViaMichelin Mapsonic 3 doet dit veel beter: je kan gewoon een telefoontje aannemen, daarna (terwijl je praat) zie je gewoon je route weer voor je.
Via e-mail support heb ik daarover en over het disabelen van alle Palm features 'gesproken'. Mijn indruk is dat ze de palm markt niet interessant genoeg vinden om iets speciaals te doen.
Een van hun antwoorden was dat Palm geen multi tasking ondersteunt. Ik heb ze toen real player als voorbeeld genoemd. Die oplossing zou voor Navigator zelfs een mode opleveren waarin het scherm uit is (als op batterij stand) en de gesproken aanwijzingen doorgaan.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 14 juni 2005, 22:18
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi RitchieB,

Dit is wat er gebeurt:
Citaat:
- je neem het gesprek aan
Dan start hij de phone applicatie, na afloop van het gesprek ben je in de phone applicatie.
Nu TomTom opnieuw starten (ik heb dat als press and hold side button), en je gaat weer verder met de route.

En je kan ook terwijl je bezig bent met gesprek, tom tom weer opstarten. Hij gaat dan door met navigeren en het gesprek gaat gewoon door. Alleen de gesproken aanwijzingen van TomTom zijn er dan niet meer. Als je op het rode telefoontje drukt om op te hangen, dan hangt hij het telefoongesprek op en TomTom hervat de gesproken aanwijzingen. Nog een keer op het rode telefoontje drukken schakelt de Treo uit (zoals normaal).

Citaat:
- je wijst het gesprek af (ignore)
TomTom gaat gewoon door.

Citaat:
- je doet niets (wacht tot hij vanzelf weggaat)
Je krijgt een boodschap 'you missed a call'. Als je vervolgens op Ok drukt kom je terug in de applicatie.


Het werkt dus allemaal best goed. Het enige wat handig is, is om een hard button te mappen op TomTom zodat je weer verder kan gaan met navigeren. Overigens is het huidige gedrag best handig. Als je gebeld wordt wil je toch wel zien wie je belt dus is het best handig om de phone applicatie op te starten.

Groeten
Erik

PS. Als jij allerlei crashes hebt, dan zou het kunnen komen door de manier waarop je geupgrade hebt. Het is niet verstandig om spullen van je vorige palm zo op je Treo te synchornizeren.

Wat ook handig is is om naar de phone applicatie te gaan en vervolgens '#*377' in te tikken en op de phone knop te drukken. Je krijgt dan de laatste foutmelding te zien.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 15 juni 2005, 09:57
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Smile

Erik076, dank je voor het uitgebreide testen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik076
Overigens is het huidige gedrag best handig. Als je gebeld wordt wil je toch wel zien wie je belt dus is het best handig om de phone applicatie op te starten.
Zien wie er belt kan je ook al met de pop-up die verschijnt. Eingelijk vind ik dit gedrag ook wel handig, want het geeft je de kans om de speaker-phone (handsfree knop) aan te zetten. Dat kan met Mapsonic nu juist weer niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik076
PS. Als jij allerlei crashes hebt, dan zou het kunnen komen door de manier waarop je geupgrade hebt. Het is niet verstandig om spullen van je vorige palm zo op je Treo te synchornizeren.
Dat had ik ook al diverse malen gelezen. Ik heb dus alle applicaties opnieuw geinstalleerd, en alleen de databases van mijn Tungsten T terug gesynced waarvan ik wist wat het was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik076
Wat ook handig is is om naar de phone applicatie te gaan en vervolgens '#*377' in te tikken en op de phone knop te drukken. Je krijgt dan de laatste foutmelding te zien.
Net nu ik dat wilde testen (laatste crash was niet in Tomtom) deed alles het normaal! Dus precies zoals jij niet beschreef. Ik hoop dat dat zo blijft!

Laatst gewijzigd door RichieB; 15 juni 2005 om 10:05.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 15 juni 2005, 10:04
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999
Mijn indruk is dat ze de palm markt niet interessant genoeg vinden om iets speciaals te doen.
Ik ben een Tomtom (toen nog Palmtop) gebruiker van het eerste uur. Met Routeplanner en Citymaps op de Vx begonnen. Overgestapt op een Tungsten T en noodgedwongen Mapsonic gaan gebruiken. Nu ik met de Treo 650 weer Tomtom gebruik valt me op hoeveel beter Mapsonic geschreven is. De schermen en kaarten zijn strakker en gebruikersvriendelijker, de integratie met Palm OS is echt veel beter. En dat terwijl Mapsonic ook een PPC versie heeft. Ik heb met het werken met Tomtom een veel kneuteriger gevoel. Zelfs de manier waarop Tomtom mijn SD kaart vervuilt met allerlei mappen irriteert me.

Gelukkig is Tomtom met betrekking tot de mogelijkheden en nauwkeurigheid van het routeplannen een stuk verder, en uiteindelijk gaat het daar om. (En ze hebben kaarten van Polen waar ik naar op vakantie ga!)
Met citaat reageren
  #37  
Oud 15 juni 2005, 17:09
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Het werkt dus allemaal best goed. Het enige wat handig is, is om een hard button te mappen op TomTom zodat je weer verder kan gaan met navigeren.
Met Switch5 kun je een toets toewijzen om terug te gaan naar het vorige programma. Dan heb je een wat breder gebruik met een toets dan alleen TomTom en kun je toch makkelijk terug naar dat programma.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 15 juni 2005, 21:00
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Helaas kan switch5 de side button niet mappen. Ik heb 'm nu gemapt op button 3 (=messaging) via de pop-up list. Als dan 2x druk krijg je je vorige programma terug. Bedankt voor de tip!
Met citaat reageren
  #39  
Oud 17 juni 2005, 12:17
sponzert sponzert is offline
Lid
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 12 mei 2005
Berichten: 34
Ik heb TT5 er nu ook opstaan, maar ik had begrepen dat je nu ook vanuit je contactlist kon navigeren. Maar helaas, TT5 zit niet in mijn contacts. Is er ergens een instelling die ik moet veranderen?

Gr Sponz
Met citaat reageren
  #40  
Oud 17 juni 2005, 13:07
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Er is een apart programmatje Contact Navigator (staat als CN.prc op je SD kaart). Helaas werkt dit programma niet vanauit Launcher X. Ik moet dus eerst naar de standaard Applications launcher, en dan het programma starten. Je krijgt dan een lijst van je contacts. Selecteer er een, en dan vanuit het menu (dus niet via een button!) selecteren of je het adres in TomTom wil zien of er meteen naartoe wil navigeren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023