Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 oktober 2004, 17:26
Ropie58's schermafbeelding
Ropie58 Ropie58 is offline
Verder gaat alles goed...
Voornaam: Robert
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 21 april 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 86
Problemen met synchroniseren AvantGo en WorldMate

Beste mensen,

Ik ben er nu al een kleine week mee bezig, maar ik kom er maar niet achter waarom ik (van het ene op andere moment) de programma's AvantGo en het programma Worldmate (beide geďnstalleerd op mijn Sony Clié PEG-SJ30) niet meer via het internet krijg gesynchroniseerd. Ik heb alle instellingen al 1000 keer nagelopen, beide programma's volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd, alsmede mijn firewall (geďntegreerd binnen Norton Systemworks 2003) bekeken en gezien dat het AvantGo-bestandje "agsubs.exe" door Norton gewoon wordt "toegestaan" om met het internet te communiceren. Op mijn PC is Windows XP-prof. geďnstalleerd.

Op het moment dat ik mijn organizer laat synchroniseren gebeurt er het volgende:

Ik krijg het AvantGo-synchroniatieschermpje te zien met de "draaiende asfaltweg" en de melding: "Syncing to 'sync.avantgo.com' en de melding "Autodetecting network settings...". Vervolgens gebeurt er een hele tijd niets en na een klein minuutje krijg ik de melding: "AvantGo Mobile Internet" met de melding "Error 5486: Connection timed out."

De verdere synchronisatie van mijn organizerbestanden zélf met de computer en de Palm Desktop en/of Outlook is geen probleem. Ook het synchroniseren van de AvantGo software met mijn organizer vanaf de AvantGo website zélf, lukt niet.

Ik hoop en ga er ook een klein beetje vanuit dat op het moment dat ik AvantGo weer werkend heb, dat Worldmate óók gewoon weer zal functioneren, anders heb ik dus 2 problemen...

Heeft één van jullie wellicht een mogelijke oplossing?

Ik hoor graag van jullie.

Bij voorbaat dank en groetjes.

Rob

__________________
Ik ben niet gek, maar ik doe mijn best...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 oktober 2004, 18:08
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Maakt de firewall ook logfiles waar je in kunt kijken?
Heb je geprobeerd de firewall (tijdelijk) uit te schakelen om te kijken of het daaraan ligt?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 oktober 2004, 18:28
Ropie58's schermafbeelding
Ropie58 Ropie58 is offline
Verder gaat alles goed...
Voornaam: Robert
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 21 april 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 86
De firewall uitschakelen bracht inderdaad de oplossing, alleen vind ik het vreemd dat ik dat voorheen NIET hoefde te doen... Heb jij hier misschien nog een ideetje over?

WorldMate daarentegen werkt nog steeds niet; óók niet met een uitgeschakelde firewall...

In ieder geval dank voor je tip; had ik zelf trouwens natuurlijk óók aan kunnen denken...

Groetjes,

Rob: rolleyes:
__________________
Ik ben niet gek, maar ik doe mijn best...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 oktober 2004, 18:36
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 14-10-2004, om 19:28 heeft Ropie58 dit gezegd in bericht #3
De firewall uitschakelen bracht inderdaad de oplossing, alleen vind ik het vreemd dat ik dat voorheen NIET hoefde te doen... Heb jij hier misschien nog een ideetje over?
Misschien houdt hij ergens logfiles bij, en kun je zien welk proces het is dat hij blokkeert. Dat kun je vervolgens toestaan.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 oktober 2004, 20:00
Ropie58's schermafbeelding
Ropie58 Ropie58 is offline
Verder gaat alles goed...
Voornaam: Robert
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 21 april 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 86
Wink

Dank voor je reactie, ik ga kijken en hou je op de hoogte...
__________________
Ik ben niet gek, maar ik doe mijn best...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 oktober 2004, 22:23
Ropie58's schermafbeelding
Ropie58 Ropie58 is offline
Verder gaat alles goed...
Voornaam: Robert
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 21 april 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 86
Thumbs up

Oké, ik ben er uit!

Het probleem lag veel meer onder de oppervlakte dan dat ik vermoedde. Maar ja, je duikt altijd meteen zo diep mogelijk waardoor je de meest voor de hand liggende oplossingen gewoon over het hoofd ziet... Althans, dat overkomt mij altijd!



Ik heb Norton Personal Firewall nog eens naar alle "Internet enabled applications" laten zoeken en zie daar... kennelijk vond hij wat hij nodig had om AvantGo te laten synchroniseren. Alles werkt weer naar behoren, en mét behoud van een ingeschakelde firewall tijdens de HotSync.

Worldmate was een ander verhaal waar ik even niet uitkwam. Maar na het scannen van ons Palmforum bleek dat synchronisatieproblemen bij Worldmate vaker voorkwam. Het was kennelijk een kwestie van geduld (??) bij veel mensen. Bij mij dus ook, want ineens synchroniseerde ook Worldmate zijn tijd en "weather forecast".

In ieder geval, nogmaals dank dat je met mij hebt willen meedenken...

Groetjes,

Rob
__________________
Ik ben niet gek, maar ik doe mijn best...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 oktober 2004, 11:45
nielsbothof nielsbothof is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Berichten: 66
Waarom installeren mensen firewalls? De kuur is erger dan het probleem. En zon firewall laat toch alle spyware en virussen door.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 oktober 2004, 11:51
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 15-10-2004, om 12:45 heeft nielsbothof dit gezegd in bericht #7
Waarom installeren mensen firewalls? De kuur is erger dan het probleem. En zon firewall laat toch alle spyware en virussen door.
Wanneer je niet weet hoe je alle listening ports moet sluiten, kun je getroffen worden door virussen als blaster. Een firewall is daar de makkelijkste remedie tegen. Zelf gebruik ik geen firewall, maar toch is het de makkelijkste manier om een computer tegen dit soort virussen te beveiligen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023