Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 19 september 2004, 11:20
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Op 18-09-2004, om 16:22 heeft andreh dit gezegd in bericht #19
Heeft iemand een aansluitschema voor de connector van de palm?
Dat vind je hier als PDF.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #22  
Oud 19 september 2004, 14:56
andreh
Guest
 
Berichten: n/a
Het probleem is dus dat de palm niet weet dat er een GPS-muis is aangesloten. Eenmaal de muis herkent gaat het goed. De gps-muis werkt prima, ook in het handschoenenvak.
Als ik de palm wat steviger aandruk, herkent hij dus vaak wel de gps-muis. Mbv het aansluitschema wil ik proberen uit te vinden welke aansluiting de palm gebruikt om de GPS-gegevens te ontvangen. Intussen heb ik wel het aansluitschema, maar kan daar nog niet veel mee. Iemand die mij kan uitleggen welke contacten hier een rol spelen?

André
Met citaat reageren
  #23  
Oud 04 oktober 2004, 12:50
Blooper
Guest
 
Berichten: n/a
Re: TT3 + TomTom Wired terugkerend geen signaal

Citaat:
Op 27-08-2004, om 14:03 heeft andreh dit gezegd in bericht #1
Zag veel problemen met BlueTooth en dacht slim te zijn en heb TomTom met een wired GPS-muis aangeschaft. Ik blijf echter veel problemen houden met het gebruik: bij bijna iedere rit is het hetzelfde 'geen bruikbaar GPS-signaal'. Ik sluit keurig TomTom af voor de palm uit de cradle te halen of het contact afsluit. Ook de soft reset werkt niet altijd. Wat meestal wel werkt is de harde reset : het verwijderen van TomTom, opnieuw installeren, en dan pas in de cradle aanbrengen -> direct ontvangst. Ik heb hem nu een maand of 3 maar ben bang dat hij een dezer uit het raam vliegt.... Wie heeft nog een tip? Alle updates zijn reeds geinstalleerd.
heb net 't zelfde meegemaakt met mijn tungsten t3 +tomtom bluetooth navigator!!! thuis vertrekken !geen probleem maar nadien terug thuis geraken was onmogelijk!!! ik kon maar geen signaal meer krijgen!!!nou ,ik weet nu niet of 't probleem bij tomtom ligt want ik ben teruggegaan waar ik mijn geheel had gekocht en ze hebben alles vakkundig nagekeken en kwamen tot de vaststelling dat mijn palm (14 dagen oud)defect was!!!!!! hij werd onmiddelijk vervangen waarna ik geen enkel probleem meer kende!!!! dus kieper hem nog maar niet te vlug buiten!!!!!!
Met citaat reageren
  #24  
Oud 04 oktober 2004, 14:26
Quirijn
Guest
 
Berichten: n/a
Nieuwe Kabel...probleem deels verholpen

Van de PDA shop heb ik een nieuwe muis (wired versie) ontvangen. Het probleem lijkt zich nu niet meer voor te doen. Gewoon starten van Navigator werkt echter nog niet, ik moet wel het SD kaartje verwijderen en terugplaatsen. Dan binnen enkele seconden signaal. PDA shop meldde dit, zal in volgende versie TOM TOM zijn opgelost.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 04 oktober 2004, 17:51
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Quirijn: Welke versie TomTom heb je nu? De huidige versie is 4.40.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 05 oktober 2004, 07:32
clemens
Guest
 
Berichten: n/a
tt3 + wired probleem

Ik heb ook problemen gehad met de aansluiting van mijn tt3 en de gps muis aansluiting. Van de pdashop heb ik toen een nieuwe (ander merk) kabel gekregen waarna het een stuk beter was. Nu lijkt het probleem weer terug te komen. Blijft toch een beetje amateuristisch die aansluitingen.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 05 oktober 2004, 08:39
Quirijn
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 04-10-2004, om 17:51 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #25
Quirijn: Welke versie TomTom heb je nu? De huidige versie is 4.40.
Hm, versie 4.120 (volgens Navigator --> Toon Status). Is 4.4 recentelijk uitgekomen?? Op de site van Tom Tom vind ik dat 4.12 de laatste versie is (voor Palm) http://www.tomtom.com/addons/index.p...34&Category=15

Laatst gewijzigd door Quirijn; 05 oktober 2004 om 08:43.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 05 oktober 2004, 20:32
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Lees de tekst bij de door jou geplaatste link eens:

Citaat:
For owners of version 4.40:
You are up to date.
Download extra's
For owners of version 4.00 and 4.10 and 4.12:
Download the FREE UPDATE to 4.40
Download extra's
Met citaat reageren
  #29  
Oud 05 oktober 2004, 20:50
Quirijn
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

OK..... ik had een screencapture moeten maken, er stond vanochtend echt geen 4.40. Maar dit is goed nieuws, want de update kan ik nu uitvoeren. Thanks voor de update
Met citaat reageren
  #30  
Oud 07 oktober 2004, 17:09
TuurG
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ook problemen gehad met TomTom Navigator icm T3, seriele gps en carkit.
Telkens als ik de applicatie afsluit, en later weer opstart, wordt mijn GPS niet gevonden (Geen seriele GPS!).

De oplossing voor mij was, om eerst de applicatie op te starten vóórdat ik de T3 in de carkit steek. Vervolgens waren de problemen opgelost. Ik heb het met versie 4.12 en 4.40 geprobeerd.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 08 oktober 2004, 09:29
Roman
Guest
 
Berichten: n/a
Als ik dit nu allemaal lees, denk ik dat ik beter niet de T3 had kunnen kopen.... want ik heb het zelfde probleem, de ene keer wel de andere keer niet.

Ik zal wel wat tips doornemen die hier te woord zijn gekomen.

Heb al PDA-shop gemaild en hun zeggen dat het waarschijnlijk aan de muis ligt. Heb uiteraard versie 4.4 geïnstallerd. Toen deed die het 2 keer en nu weer niet.

Als dat zo blijft krijgen hun dat ding gewoon terug....

Gr Roman
Met citaat reageren
  #32  
Oud 08 oktober 2004, 14:35
TuurG
Guest
 
Berichten: n/a
Nee ligt niet aan de muis.
Die wordt gewoon gevoed en heeft continu een fix (groene led knippert op de GPS).

Zodra je de T3 uit de carkit haalt óf de 12V voeding ervanaf haalt, daarna Navigator opstart, en dan de T3 in de carkit steekt resp. de voeding weer in de carkit steekt, dan heb je direct weer verbinding en een fix.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 08 oktober 2004, 16:55
clemens
Guest
 
Berichten: n/a
T3

Ik heb met de T3 geen problemen, alleen af en toe de connector die niet helemaal lekker zit. In het begin had ik wel steeds problemen met het krijgen van een fix. Nu heb ik de GPS muis op continu stroom en nooit geen problemen meer.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 23 oktober 2004, 17:35
WillemK
Guest
 
Berichten: n/a
T3 and TOMTOM wired GPS

Het lijkt er gelukkig op dat ik niet de enige ben met GPs problemen via T3 en TomTom Gps. Helaas heb ik ook ik nog geen oplossing. Het beschreven probleem is voor mij een graadje erger. Resetten en opnieuw installeren werkt helemaal niet. Ik heb dit detje nu een aantal maanden en werkte tot voor een tweetal weken redelijk goed. opeens was het einde verhaal en wat voor kunsten ik ook uithaal, krijg het ding niet aan het werken, zelfs niet eens tijdelijk. Wat heb ik allemaal al geprobeerd?
1. Volledige reset en alle navigator achtige instellingen gewist en opnieuw erop gezet. (2x)
2. alle update s die ik maar kon vinden van palm en tomtom erop gezet. werkt nog steeds niet
3. Tomtom gevraagd om een oplossing. Antwoord ligt wellicht in de SD kaart. Nieuwe SD kaart erin. resultaat nul

Wat zie ik op dit moment. Cradle voor de auto direct aangesloten op de voeding van de tomtomcradle met wired GPS. Dus in de thuis omgeving. GPS uit het raam gelegd. (werkte in het verleden perfect) GPS lampje flikkert groen in het normale ritme.
Tomtom zegt nog steeds, geen bruikbaar GPS signaal

Op dit moment lijkt me de beste oplossing om een oude werkende setup te installeren. Is er iemand die weet met welke oude updates het spul nog werkte?

Tweede vraag die ik eigenlijk ook wil neerleggen. Deze club is een forum voor de palm club. Het moet toch mogelijk zijn dat er vanuit dit forum een invloedrijk persoon via Palm dit probleem bij Tomtom aankaart en dat er naar geluisterd wordt. Niet alleen luisteren maar ook eens een goede afdoende oplossing. Ik krijg het gevoel dat er bij tomtom helpdesk een houding opgeld doet van pappen en nathouden. Als dit gegeven negatief naar buiten wordt gebracht en er dus een negatief effect op de verkoop op kan treden, dan zal ook Tomtom zeker geneigd zijn naar dit probleem te kijken en het afdoende op te lossen.

Willem
Met citaat reageren
  #35  
Oud 23 oktober 2004, 18:33
WillemK
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi allemaal, Zojuist update palm ttnav 2140.exe erop gezet en wat gebeurt er? Ja hoor satelliet verbinding weer perfect in orde. Bewijst dus heel duidelijk dat update Palm ttnav4400.exe een behoorlijke bug bevat.

Alles werkt nu weer naar behoren.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 08 november 2004, 16:17
antonh
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down versie 4.4

Hallo, ik had problemen met de herstart van TomTom 4.12. Als ik op de plaats van bestemming ben dan zet ik de palm netjes uit via het menu en als ik dan later weer een route wil hebben dan krijg ik geen verbinding met de sataliet. Nu las ik hier dat ik de versie 4.4 moest ophalen.
Dat netjes gedaan en nu krijg ik helemaal geen verbinding meer. Met 4.12 ging het moeilijk en nu niets meer. Ook niet na reset van de palm.
Alles opnieuw geinstalleerd op de kaart maar niks geen verbinding meer.
Ook niet in 4.12, de muis knippert groen en heeft dus verbinding maar de TT3 herkent de verbinding niet meer.
Wat nu? Is de Palm, de muis, het programma of de houder kapot?
Ik weet het niet meer. De versie 4.4 is niet zo goed, ik las dat meer mensen er problemen mee hebben met de virbinding te krijgen. Mijn programma is van 16 juni 2004.
Anton
Met citaat reageren
  #37  
Oud 06 december 2004, 11:15
marchienus marchienus is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 06 december 2004
Locatie: drenthe
Berichten: 19
Ik ben een week in bezit van een Palm Tungsten T3 met TomTom3 Bluetooth.
De verkoper had mij geadviseerd zowel fullscreen als de update naar 4.40 te installeren i.v.m. nuttige plaatsen.
Aangezien ik dus niet de vorige versie heb gehad kan ik dus niet vergelijken.
Echter: Ik heb nog maar enkele keren bereik gehad.
Gefrustreerd zit je naar een dood scherm te kijken.
Ik dacht, dat de warmtewerende vooruit de boosdoener was maar er zijn C5 rijders, die een goed bereik hebben, las ik op een ander forum.
Waarschijnlijk ligt het dan toch aan de TT-versie 4.40.
Is het beter om naar de vorige versie terug te gaan?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Met citaat reageren
  #38  
Oud 06 december 2004, 17:16
antonh
Guest
 
Berichten: n/a
T3 met TomTom 4.4

Ik heb versie 4.4 er weer afgegooid van mijn Tungsten T3.
Als ik ergens aan kom en de T3 uitgezet heb en later weer een route wil hebben stel ik de route eerst in op de T3.
En dan duw ik hem pas in de houder en heb heel snel verbinding met de gps.
Ik gebruik weer versie 4.12 en nu werkt hij wel weer.
In 4.4 zit toch wel een fout.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 06 december 2004, 17:57
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
marchienus: is de ontvangst buiten met je gps-muis wel gewoon goed?
Met citaat reageren
  #40  
Oud 06 december 2004, 18:53
beauvoorder
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb op een forum in de US gevonden dat de opstart volgorde een cruciaal ding is bij een T3 met TomTom wired. Ik heb dit nu reeds meerdere malen (ca 8 keer) gevolgd en sindsdien heb ik nog geen enkel keer een probleem gekend :
(1) Cradle onder voeding zetten en wachten tot het groen lichtje flikkert op de muis
(2) de Tungsten aanzetten en TomTom navigator opstarten
(3) Dan pas in de cradle stoppen

Er wordt blijkbaar iedere keer een bruikbaar signaal gevonden.

Na het gebruik haal ik de Tungsten uit de cradle en dan pas zet ik de Palm uit.

Ik hoop alleen dat het morgen nog blijft werken....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023