Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #461  
Oud 28 februari 2005, 19:13
RichardT3
Guest
 
Berichten: n/a
Die optie zou ik ook graag zien en zo ken ik er nog wel een paar die dat wel zouden willen

Ik heb recentelijk de tom tom bluethooth kit gekocht (met Rikaline gps)en vond dat de tom tom houder wel erg stroef is met het insteken en verwijderen van de T3. Ik ben als de doods dat ik mijn uitschuifbare deel kapot maak als ik hem iets te fanetiek uitschuif (hiervoor had ik een HP ipac 4150 met een brodit houder die daar geen last van had).

Een collega heeft hetzelfde probleem.... ik hoop dat het heeft te maken met inslijten anders word het toch een andere houder.

Verder niets dan lof over TT4, zeker met de update van tomtom.com komt het in de buurt van de PPC versie, vooral de menustructuur wijkt af.

Tot nu toe nog in het voordeel van de PPC versie, het is allemaal wat makkelijker te berijken zoals bijvoorbeeld begeleiding en geluid af/aanzetten.

Verder vind ik landscape navigeren een prachtige optie (die ik niet gebruik ivm de carkit, dat terzijde :P )
Met citaat reageren
  #462  
Oud 28 februari 2005, 19:43
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
en vond dat de tom tom houder wel erg stroef is met het insteken en verwijderen van de T3
Zie deze thread

Citaat:
die ik niet gebruik ivm de carkit, dat terzijde
Je kunt de carkit wel degelijk gebruiken in de landscapemodus hoor. Zie daarvoor het review.
Met citaat reageren
  #463  
Oud 28 februari 2005, 19:47
RichardT3
Guest
 
Berichten: n/a
Ik vergat even toe te lichten dat ik de houder heb gemonteerd op een pro-clip. hij staat "net" goed, je kan hem nu namelijk niet meer richten (gelukkig buigt de pro-clip al een stukje naar je toe).

Ik vond het nogal lastig om steeds de zuignap lost te halen omdat ik anders mijn palm er niet meer in kreeg (raam/houder speling is te klein).
Met citaat reageren
  #464  
Oud 30 december 2006, 15:53
NitroMax NitroMax is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 13
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Nu ook de NLse handleiding van de TomTom BT-GPSmuis met afbeeldingen (dank aan Evert!). In zip-formaat hier te downloaden.
Om als nieuweling in m'n eerste post maar eens een oud topic op te starten met een heel verhaal:

Sinds 2 dagen ben ik in het bezit van een Treo 650 ( 2de hands uiteraard ), werkt perfect. Na veel lezen en uiteraard zoeken heb ik veel functies onder de knie ( en veel nog steeds niet ). Navigator 5 stond al geïnstalleerd, altijd makkelijk. De verkoper hield de GPS-muis zelf, dus ik moest een andere kopen. Ik heb ( via Marktplaats ) een TomTom SirfIII gekocht met autolader. Er zat geen beschrijving bij de muis, dus geen idee wat wat moest doen. Maar eens gekeken of de Treo via Bluetooth de muis kon vinden, maar helaas ( de bijgeleverde headset vond'ie overigens moeiteloos ). De muis aan de autolader, ging niets branden ( aan de zijkant leek namelijk iets te zitten wat lampjes zouden kunnen zijn, zoals ik al zei: geen gebruiksaanwijzing ) en na een tijdje was de lader in de sigarenaansteker ( jaja, op leeftijd hè, dus sigaren ) zó heet dat ik hem er maar uitgehaald heb. Wat op de "knop" aan de zijkant geduwd, niets ( wist niet eens of het een knop was, maar voelde wel zo aan ). Omdat ik de muis thuis ook op wilde kunnen laden had ik gisteren direct een netadaptor besteld ( bij de PDA-shop, dus die kwam netjes vanmorgen in de bus ). Toen ik de muis daaraan hing ging er gelijk een groen lampje branden !!! Blijkbaar is de autolader niet goed dus
Ikke blij , ff bakkie gaan doen bij een kennis, de muis aan de netadaptor laten hangen zodat'ie goed geladen kon worden. Thuisgekomen gelijk gekeken: helemaal niets , rode lamp op de lader brandde nog, maar op de muis gebeurt niets, knop kort of lang inhouden doet niets en er brandt ook geen groen ( of blauw ) lampje meer ( zoals ik in deze thread vanmorgen in ieder geval geleerd had, ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt ).

Is de accu naar de knoppen ? Zoja, is zoiets te vervangen ? Is er iets anders aan de hand of doe ik iets verkeerd ?

De muis doet ván de lader af niets, als ik hem aansluit op de lader gaat het groene lampje branden en daarna uit, ook dan gebeurt er niet als ik op de knop duw ( lang, kort, kort achter elkaar etc )

Sorry, voor het lange verhaal, maar heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk te omschrijven

Ik reageerde overigens op de bovenstaande post omdat daar gesproken wordt over een Nederlandse handleiding, maar die is na die 2 jaar verdwenen van de server ( en al verouderd wrschlk )
Met citaat reageren
  #465  
Oud 30 december 2006, 20:58
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NitroMax Bekijk bericht
Ik reageerde overigens op de bovenstaande post omdat daar gesproken wordt over een Nederlandse handleiding, maar die is na die 2 jaar verdwenen van de server ( en al verouderd wrschlk )
Klik nog maar eens
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #466  
Oud 30 december 2006, 22:01
NitroMax NitroMax is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Klik nog maar eens
Ah, zo ff proberen

U hoort nog van ons

EDIT
Helaas, bij aansluiten van de muis op de lader flikkert het lampje nog geen seconde aan en dan....niks. Misschien wachten tot de muis weer wat leeggelopen is? Hoe lang duurt dat als'ie niet in werking is ?



EDIT
# 2: Hmm, misschien missen we het punt dat de accu wellicht kapot is omdát'ie alleen ff flikkert als'ie aan de lader gaat ( en ván de lader helemaal niets doet ) ? Toen ik hem vanmiddag aan de nieuwe lader deed bleef'ie iig branden !


Laatst gewijzigd door NitroMax; 30 december 2006 om 22:23.
Met citaat reageren
  #467  
Oud 31 december 2006, 11:18
NitroMax NitroMax is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 13
Even maar een paar zeer basic vragen: als de TomTom-muis aan de lader hangt hoort het groene lampje te branden ? Als'ie van de lader afgaat hoort dat uit te gaan ? Als je de knop indrukt ( hoe lang ? ) hoort het groene lampje aan te gaan en hoort het andere ( blauwe ? ) lampje te gaan knipperen en moet ik hem kunnen vinden met de Treo ?

Dit bij gebrek aan gebruiksaanwijzing

Heb de verkoper gemaild ( die verzekerde me vorige keer al dat'ie het bij hem 100% deed ), nog niets vernomen

EDIT
Verkoper verzekerde me net nogmaals dat'ie het bij hem goed deed, dat'ie aanging als je op de knop drukte ( groene lampje ) en dat'ie blauw ging knipperen als er een BT device in de buurt is. Ik heb net de tip van gisteren nogmaals geprobeerd ( knop lang indrukken en aansluiten op netadaptor ).
Als ik hem dan aan de netadaptor hang gaat het groene lampje branden, als ik dan op de knop druk gaat het lampje uit. Met het lampje aan en de GPSmuis náást de Treo kan'ie hem nog steeds niet vinden :? Lampje gaat na een aantal seconden weer uit ( volledig geladen neem ik aan ? )
Ván de netadaptor doet'ie helemaal niets !


Laatst gewijzigd door NitroMax; 31 december 2006 om 13:43.
Met citaat reageren
  #468  
Oud 01 januari 2007, 18:19
NitroMax NitroMax is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 13
Vandaag van een van de lezers hier een Word-document gemaild gekregen van de gebruiksaanwijzing van een TomTom GPS-muis, hartelijk dank daarvoor !!!
Een iets ander type dan ik zelf heb, maar veel kan het natuurlijk niet schelen. Deze doorgelezen ( alleen de knopjes en lichtjes zitten op een andere plaats ), maar helaas stond er in de gebruiksaanwijzing niets anders dan wat ik al dacht en geprobeerd had.

Ik denk dat'ie gewoon echt kapot is en heb alweer contact opgenomen met de verkoper, ben benieuwd of ik daar nog iets van ga horen , in een vorige mail verzekerde hij me dat'ie goed was en opperde dat ik misschien iets verkeerd had gedaan, maar met maar één knop erop zal dat wel meevallen lijkt me
Met citaat reageren
  #469  
Oud 07 januari 2007, 17:43
NitroMax NitroMax is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 13
Nou, echt kapot dus, ik heb via de PD-shop een Oasis gekocht ( na wat zoekwerk op het Internet over dat type GPS-muis ) en ben er zeer tervreden mee. Eerste fix binnen een paar minuten en na een half uurtje aan de adaptor naar de auto, daar aan de autolader en rijden maar Geen probleem. Ik neem de TomTom-muis nog wel mee naar m'n werk, kan de technische man er nog ff naar kijken, wie weet kan hij er nog wat mee. Kan'ie altijd weer in de verkoop

Nu een volgend probleempje ( heb de zoekfunctie al wel gebruikt en wat topics doorgelezen ). Als ik TomTom op wil starten krijg ik de waarschuwing : "Not enough free DB cache Memory to run this application", in één van de topics wordt geopperd de POI's uit te zetten, maar ik kan TomTom niet eens in, hoe zet ik dan de POI's uit ? Hoe voorkom ik ditzelfde probleem weer ?


Huh , er wordt in een ander topic gezegd ff de "Quick Tour" te doorlopen, dus ik heb net snel alle knopjes aangeklikt en ja hoor: TomTom draait.................hoe werkt dat

Blijft de vraag hoe ik het voorkom natuurlijk
Met citaat reageren
  #470  
Oud 08 januari 2007, 15:58
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NitroMax Bekijk bericht
Huh , er wordt in een ander topic gezegd ff de "Quick Tour" te doorlopen, dus ik heb net snel alle knopjes aangeklikt en ja hoor: TomTom draait.................hoe werkt dat
Heeft te maken met het geheugenbeheer van PalmOs. Alleen opstarten en meteen weer afsluiten van de QT is volgens mij voldoende, helemaal doorlopen heb ik in elk geval nooit gedaan.
Met citaat reageren
  #471  
Oud 08 januari 2007, 17:16
NitroMax NitroMax is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis Bekijk bericht
Heeft te maken met het geheugenbeheer van PalmOs. Alleen opstarten en meteen weer afsluiten van de QT is volgens mij voldoende, helemaal doorlopen heb ik in elk geval nooit gedaan.
Probeer ik dat volgende keer , scheelt weer een paar klikken.

Kan ik het scherm uitzetten bij TomTom ? Ik heb de Treo/Oasis muis vandaag op de motor geprobeerd, met koptelefoontje in m'n helm. Oasis werkt perfect ( na fix ) gewoon in m'n - waterdichte - jaszak, alleen als ik de Treo in m'n borstzak stop wordt er natuurlijk van alles aangeklikt ( wat vreemde aanwijzingen gaf, ik wist hoe ik moest rijden en werd de andere kant opgestuurd, omdat blijkbaar aangeklikt was dat in niet over de provinciale weg wilde..................daar wóón ik aan )

Vanavond ga ik kijken of het in m'n tanktas beter werkt !
Met citaat reageren
  #472  
Oud 08 januari 2007, 18:19
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Betere tip:

Met Meminfo kun je ook de dbcache legen, hoe je niet naar Quicktour te gaan.

Daarnaast kan ik je de plastic clase met klepje voor het scherm aanraden (hier). Dan wordt onder het tom-tommen het scherm niet aangeraakt. Ook verschillende metalen cases bieden dit.

En je kunt de backlight van het scherm helemaal op 0 zetten. Dat bespaart het gros van de energie.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #473  
Oud 08 januari 2007, 19:04
NitroMax NitroMax is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 13
Oké, zal ik ook eens naar kijken.
Ik heb een metalen case besteld, is nog niet binnen en heb er toen niet echt op gelet of er een klepje over het scherm zit, leek me toen nog niet zo belangrijk. Zal straks ff kijken hoe'ie er precies uitziet in de advertentie.

Ook Meminfo ff checken zo. Backlight uit is een goeie tip, zie het scherm toch niet !

Bedankt !

EDIT
Het scherm is inderdaad afgeschermd in de bestelde case, is onderweg uit Amerika ( op Ebay gekocht, voor weinig )


Laatst gewijzigd door NitroMax; 10 januari 2007 om 09:36.
Met citaat reageren
  #474  
Oud 10 januari 2007, 09:53
NitroMax NitroMax is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Betere tip:

Met Meminfo kun je ook de dbcache legen, hoe je niet naar Quicktour te gaan.
Net de reviews gelezen en men is er niet onverdeeld gelukkig mee, om het maar zachtjes uit te drukken Hoe zijn de ervaringen hier met Meminfo ?

Ik heb DBcache ingesteld om automatisch om 18.00 op te schonen, maar dat werkt niet, niet als'ie uit staat, maar ook niet als'ie aanstaat. Ben ik iets vergeten aan te vinken ?

Is niet het juiste topic ervoor realiseer ik me nu,ging over Navigator
Met citaat reageren
  #475  
Oud 30 september 2007, 10:29
roekenbosch
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb sinds kort een Tungsten T5, en wil daarmee ook graag navigeren.
Maar op de ene site lees ik dat Navigator 6 niet goed werkt ivm onvoldoende geheugen(?)
Deze site lijkt me behoorlijk goed op de hoogte van wat wel/niet kan met mijn T5......wat voor legaal pakket kan ik zonder zorgen kopen om toch up to date te navigeren??
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023