Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 12 januari 2004, 12:36
JMu JMu is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 18 mei 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 162
Ik wil ook even een paar opmerkingen plaatsen:
Ik gebruik DigiMap al een paar jaar en heb de ervaring dat DM de snelheid redelijk goed aangeeft. Dat is gebaseerd op een tijdmetingen over een KM, gemeten a.d.h.v. de hectometerpaaltjes. Ik ga ervan uit dat deze goed staan.
Mijn auto heeft een redelijk optimistiche km-teller: hij wijst bij 120 echte km's ongeveer 15 km te veel aan. Twee andere auto's geven bij die snelhied ongeveer 5 tot 7 km te veel aan. Volgens mijn dealer is dat een standaard afwijking. Een te grote afwijking kan veroorzzakt worden door bijv. een andere bandenmaat.
Nog even terig naar de Palm: deze berekend de snelheid door de afgelegde weg te delen door de tijd. Als we ervan uit gaan dat de door DM geregistreerde afstand gemiddeld gezien redelijk nauwkeurig is, zou het probleem wellicht veroorzaakt kunnen worden door een foute timer, misschien door het gebruik van AfterBurner, of een fout in de Palm, oid. Dit lijkt me goed te testen door een andere Palm te nemen.
__________________
Drie keer afgezaagd en nog te kort...
Met citaat reageren
  #42  
Oud 12 januari 2004, 14:20
hans@contekst.n
Guest
 
Berichten: n/a
Klok

Hé, da's slim gedacht. Als de klok niet goed is....

Aan de andere kant, een T3 rekent aanzienlijk sneller dan een TT en beiden rekenen bij mij de juiste snelheid uit (vergeleken met een eTrex). Maar de juistheid van de klok kun je makkelijk testen met Speedy (www.aldweb.com). Dus als de klok niet afwijkt.......?
Met citaat reageren
  #43  
Oud 10 juni 2004, 23:17
aquaplex
Guest
 
Berichten: n/a
Ik wou toch nog heel even terug komen op het feit dat er een afwijking is van 17%. Kan dit niet komen door het echo'en met de satelieten die om de 0,1 seconden van plaats veranderen en dat doet je auto ook, waardoor je hierin toch een fout marge krijgt?
ben slechts een eenvoudige havo scholier
Met citaat reageren
  #44  
Oud 10 juni 2004, 23:26
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Volgens mij heeft digimap nog wel een groter probleem dan die 17% afwijking bij de afgelegde weg en dat is dat hij bijna 100% afwijkt van wat een goeie navigatieapplicatie zou moeten kunnen.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #45  
Oud 11 juni 2004, 00:03
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Re: Digimap 15% te langzaam

Citaat:
Op 19-12-2003, om 20:20 heeft Litje dit gezegd in bericht #1
Ik ben in het bezit een TT, Digimap 2002 2.2.8 en de bluetooth muis. Nu wil ik digimap ook gebruiken om te zien hoever, en hoe snel of langzaam, ik gelopen heb. In de auto gecheckt of de afstandmeter van Digimap hetzelfde aangeeft als de kilometerteller en de hectometerpaaltjes langs de snelweg. De kilometerteller van de auto klopt met de hectometerpaaltjes. Echter Digimap geeft ruim 16% minder kilometers aan. Ook in snelheid, zo'n 16 a 17% langzamer. Weet iemand hier een oplossing voor? Is dit wellicht softwarematig aan te passen?
Ik wacht je reactie af.

Gerard
Is je batterij van je Palm wel helemaal vol ?

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023