Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 20 juli 2003, 23:59
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Als er bleutooth op komt wil ik er wel 900 euro voor betalen
__________________
Van Palm V naar T naar 71 naar T2 naar Treo 650 naar TlX en nou kijken of deze net zolang bevalt als de T2.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 21 juli 2003, 00:34
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 17 juni 2001
Berichten: 153
Aan de andere kant ben ik totaal niet geinteressert in de kaarten van europa.
Alleen nl zou voor mij genoeg zijn, kan er meteen 200 euro van de prijs af
Met citaat reageren
  #23  
Oud 21 juli 2003, 00:40
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Tsja, maar ze leveren geen Benelux iQue. Misschien in de toekomst wel?

Overigens ben je voor een iPaq 2210 met TTN2 inclusief Europese kaarten ook wel iets van €1025 kwijt. Met Benelux kaarten kom je op iets van €855. Ik had al een GPS dus ik ben goedkoper uit (heb zelf ook een iPaq 2210 met TTN2).
Met citaat reageren
  #24  
Oud 21 juli 2003, 07:29
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Hoe bevalt de 2210 ?,ik twijfel nog steeds tussen Palm OS en windows
En loopt het nou werkelijk zo vaak vast of loopt het gewoon vlekkeloos?
En de PIM functies zijn die net zo gebruiksvriendelijk als bij Palm os?
groeten Patrick B
__________________
Van Palm V naar T naar 71 naar T2 naar Treo 650 naar TlX en nou kijken of deze net zolang bevalt als de T2.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 21 juli 2003, 11:08
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Misschien niet helemaal de plek om het daar hier over te hebben, maar aan de andere kant het is wel een alternatief voor de iQue.

De iPaq 2210 is echt een fantastisch apparaat. Ik ben alleen gewend aan de Clie NX70, dus dan mis ik het toetsenbord nogal. TomTom Navigator is echt waanzinnig. Ik had ervaring met versie 1.5, maar de 2.0 versie is nog weer een stuk mooier. Die 3D weergave is zoveel handiger dan de standaard "kaart view". Je ziet gewoon veel sneller wat de bedoeling is. Aan de andere kant je hoeft maar zelden op het scherm te kijken. De gesproken aanwijzingen zijn zo nauwkeurig het is gewoon griezelig.

Dat van dat crashen is gewoon lariekoek. Waarschijnlijk zijn dat mensen met een illegale versie van TTN2 (en dan met een slechte crack). Het programma zelf is super stabiel.

De PIM functies zijn ook wel goed, maar je mist wel een beetje al die shareware/freeware rommeltjes die je voor de Palm wel hebt. Om de een of andere reden heb ik wel 100 programmatjes staan op mijn Clie. Op de iPaq zal dat niet zo snel gebeuren. Aan "kleine frutsel programmatjes" heb ik heb alleen Total Commander en Battery Pack gekocht.

Vanwege het hogere resolutie scherm blijf ik voor het lezen van boeken, webbrowsen en de PIM functies toch nog bij de Clie. Is overigens ook een kwestei van gewenning, ik ben zo gewend aan mijn Clie programmatjes dat je ook niet zo snel switcht. Voor spelletjes en GPS gebruik ik weer de iPaq.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 21 juli 2003, 11:16
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Dank je voor je reactie,zo kom ik nog wel eens tot een besluit
__________________
Van Palm V naar T naar 71 naar T2 naar Treo 650 naar TlX en nou kijken of deze net zolang bevalt als de T2.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 22 juli 2003, 10:00
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 17 juni 2001
Berichten: 153
Ondertussen ben ik van mening dat het niet met het kaart materiaal te maken heeft. Want die ene zaak verkoopt ook de gekko201 voor $110, terwijl de goedkoopste gekko201 in nl 220 euro kost.
De gekko is een kaartloos model btw.
De BTW kan het ook niet zijn. Het lijkt mij meer een kunstmatige prijsverhoging. Waardoor alle garmins 2x zo duur zijn in NL.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 22 juli 2003, 11:37
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
De europese versie van de eTrex en Gekko is ook iets anders dan de VS versie. Blijkbaar willen ze de extra kosten daarvan terug verdienen. De kosten zijn dan €100 hoger, dat is geen verdubbeling van de hele serie.

Bovendien zijn de winkels hier gewoon duurder. Dat heeft niets met Garmin zelf te maken. Ze verkopen de iQue voor $455 bij de winkel waar jij het gevraagd hebt. Dat is $100 onder de gangbare prijs. Dat soort kortingen geven de winkels hier niet.

Het prijsverschil in de winkel zit hem dus:
- voor het grootste deel in de kaarten (iets van 40%)
- gevolgd door de kortingen (zeg 25%)
- dan de BTW (19%)

Ten opzichte van de adviesprijs (dus zonder de kortingen) is het verschil dus duidelijk alleen de kaarten en de BTW. Kun je de berekening niet volgen?
Met citaat reageren
  #29  
Oud 22 juli 2003, 13:50
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 17 juni 2001
Berichten: 153
Wat is er zoveel anders aan die europese gekko dan, dat er dure ontwikkel kosten berekend moeten worden?
Alleen de base map? (die ze toch al hadden liggen).
Die verdubbelingen zie je ook bij hun andere modellen, emap, etrex, ook als ze geen basemap (de eerste extrexen) gebruiken.

Ik volg ook de prijzen van audio en projectors in Amerika en DL en NL.
Een projector daar kost dan bv 1800 dollar en desondanks btw en invoerrechten zijn de prijzen in DL vaak ook 1800 euro.
Het kan dus wel, alleen in NL kun je vaak 35 tot 40 procent bij de prijs optellen, omdat wij vaak als rijke melkkoeien worden gezien.
En aangezien we dat ook betalen zal daar niet veel aan veranderen, vandaar dat steeds meer mensen in DL gaan kopen.

Hopelijk gaat dat ook een keer gelden voor de garmin artikelen zoals de ique.

Citaat:
Ten opzichte van de adviesprijs (dus zonder de kortingen) is het verschil dus duidelijk alleen de kaarten en de BTW. Kun je de berekening niet volgen?
Of je het bewust deed weet ik niet, maar ik zou het op prijs stellen als je opmerkingen niet lichtelijk denigrerend neerzet.
Ik kom hier voor mijn lol en dat wil ik zo houden.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 22 juli 2003, 14:26
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Of je het bewust deed weet ik niet, maar ik zou het op prijs stellen als je opmerkingen niet lichtelijk denigrerend neerzet.
Zo was het ergens ook wel bedoeld, maar eigenlijk meer als vraag. Ik reken je heel duidelijk voor waar het prijsverschil vandaan komt. Als je een toelichting wilt prima, maar ga niet gewoon in het wilde weg roepen dat het onzin is (met een soort complottheorie als de verklaring). Als je niet tegen een discussie kan moet je hem niet aan gaan.

Nogmaals, als je rond de 40% aan prijsverschil is is dat inderdaad een korting van iets van 25% die ze daar (soms) in de winkels wel hebben en de 19% BTW die we hier hebben. Die kortingen hebben ze in de VS voornamelijk door de schaalgrootte en bijhorende extra concurrentie. In Duitsland zie je dat inderdaad ook voor een deel. Het afzetgebied is daar ook groter, maar de prijzen in Duitsland daar zeker niet gelijk aan die in de VS. Als ik zelf kijk zie ik daar hooguit iets van 10%.

In beide gevallen is het zo dat je niks opschiet met die lagere prijzen daar. Dat verschil ben je vaak al kwijt aan de extra kosten die er dan weer bijkomen (De BTW moet je vaak toch nog betalen en de verzendkosten zijn waanzinnig hoog) Als je dan een keer op je garantie terug moet vallen ben je helemaal de klos.

Extra kosten zitten er voor de bedrijven ook in het vertalen van de bijgeleverde software en handleidingen. Dat maakt een europese versie vaak ook al iets duurder dan een amerikaanse versie.

Laatst gewijzigd door patrickl; 22 juli 2003 om 14:28.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 22 juli 2003, 15:17
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 17 juni 2001
Berichten: 153
Patrick, je bent weer lekker op dreef. Beschuldigen van onzin? complottheorie? ja hoor

10%?
Voorbeeld:
AE100 Panasonic, importeur nl 2800, importeurDl 2200, beide incl btw.
Praktijk goedkoopste dealers in Dl 1700, NL 2500, weer beide incl btw.
Verschillen zijn wel degelijk 30 procent en hoger, daar klagen ook enkele winkels over, het kost ze namelijk klanten.

Verzendkosten:
Iemand die een vrij zware versterker (Denon 3802) bestelde. Betaalde maar 30 euro voor verzekerd versturen, bovenop zijn aanschafprijs.
Perfect afgehandeld en ruimschoots onder de prijs in NL.
Verzenden duur, niet echt.

Garantie:
Heb je overal in Europa (wettelijk geregeld). Een Sony uit DL kun je gewoon hier in NL inleveren. Dat argument gaat dan ook niet op.

Reiskosten:
Net over de grens in DL zitten al leuke zaken, dus als je al niet te ver van de grens woont? En anders kun je er een leuk uitje van maken met je vrouw of alleen.
Goed voor 3 cd's misschien een beetje veel moeite, maar als je aankoop een beetje geld kost...
Met citaat reageren
  #32  
Oud 22 juli 2003, 16:06
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Kijk we kunnen rare verschillen gaan zoeken. Ik kocht bijvoorbeeld voor iets van €200 een WL100 WiFi kaart voor mijn NX70. In de VS konden mensen die een paar weken later kopen voor $16 ($66 in de uitverkoop en Sony had een $50 geldterug actie). Dat is inderdaad schrikbarend. De vraag is, is dat de standaard? Nee dus, want de standaard prijs is in de VS $150 en hier is ie nu iets van €160 a €200.

Zo vreemd is het toch ook niet dat de prijzen in winkels in een land met 5 of 6 keer zoveel mensen (voor Duitsland dan en misschien wel 20 keer zoveel voor de VS) lager zijn dan dat ze hier zijn? De prijs bij een supermarkt is toch ook lager dan die van een kleine kruidenier. Zeker in een markt van apparaten die niet zo heel vaak verkocht worden scheelt het nogal op de kosten of je er 5 keer zoveel verkoopt als een ander. Daar hoef je toch geen complot achter te zoeken?

Je moet ook oppassen dat je niet een prijs van een of andere dump zaak in de VS gaat vergelijken met een dure winkel hier en dan de verzendkosten en BTW niet meeneemt.

Bijvoorbeeld: een eTrex Vista koop je in de VS voor een bedrag tussen de $250 en $350. Hier betaal je daar €475 voor (zonder echt rond te shoppen) voor. Dat lijkt dus inderdaad 2 keer zo duur $250x2 is ongeveer €475), maar de prijs is 399 ex BTW en in de VS is het prijsverschil ook al 40% tussen de winkels onderling. Vergeet ook niet dat de bedrijven met de laagste prijzen vaak slecht te vertrouwen zijn en dat ze ook vrijwel nooit buiten de VS leveren.

Er is dus niet echt wat over te zeggen wat het algemene verschil is. Als je de prijs hier vergelijkt met de wat meer gangbare prijs van de Vista ($300 tot $350) dan heb je dus inderdaad een prijsverschil van 15% tot 30%. Als je die Vista hier een keer in de aanbieding koopt (Correct in Rotterdam heeft die om de haverklap) dan heb je dat verschil ook.

We hebben het nu bovendien ook nog eens over een specifiek model als de iQue 3600 en we hebben het over de adviespijs en dus nog niet eens over de winkelprijs. Al dat soort kortingen tellen we dus nog niet eens mee. In het geval van de iQue 3600 (en eigenlijk alle Garmin GPS modellen) is het prijsverschil dus gewoon te verklaren. De kaarten de BTW (en misschien nog een beetje vertaal kosten) komen vrijwel exact uit op de andere adviesprijs.

Sterker nog, het prijsverschil was geconstateerd in dezelfde winkel (Expansys) en daar is dat er prijsverschil er ook niet voor de andere modellen.

Ik kan me er ook heel erg over opwinden als bedrijven ten onrechte te hoge prijzen hanteren (zie threads over Rand McNally en Holux antenne), maar in dit geval is dat gewoon niet aan de hand. Over het algemeen zul je in de praktijk zien dat je er niets mee opschiet om in de VS te kopen (als je de BTW en invoerrechten niet weet te ontduiken tenminste) Ik koop zelf regelmatig in de VS, maar ik reken wel eerst uit of het geld scheelt. In 9 van de 10 gevallen koop ik het gewoon in Nederland, omdat het gewoon te weinig scheelt om het over te laten komen.

Laatst gewijzigd door patrickl; 22 juli 2003 om 16:18.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 24 juli 2003, 16:36
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Ik heb hem op een Engelse site gezien, Atlantic versie 499 pond, das ongeveer € 750.-.
Bij Expansys kost hij ruim € 900,-.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 24 juli 2003, 17:08
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja, Expansys is niet bepaald goedkoop. Ik zag hem bij GPW Wharehouse inderdaad ook staan voor 499 pond. In Nederland of Duitsland kon ik hem nog niet vinden overigens.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 24 juli 2003, 21:44
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Volgens mij komt de Atlantic versie pas in september of oktober uit. Ik heb begrepen van Hannes dat Palmrouter.de ze ook gaat leveren.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 25 juli 2003, 19:56
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 17 juni 2001
Berichten: 153
http://news.com.com/2100-1041_3-5053592.html?tag=fd_top
Met citaat reageren
  #37  
Oud 28 juli 2003, 12:15
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Hier vind je eerste gebruikerservaringen: http://www.pdastreet.com/forums/show...threadid=22580
Met citaat reageren
  #38  
Oud 30 juli 2003, 08:17
alaan alaan is offline
Lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 05 augustus 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 49
Hallo,


Dit bericht kreeg ik van www.gps-garmin.nl


Garmin iQue 3600
de eerste toestellen zijn in Amerika uitgeleverd en de ervaringen van de gebruikers daar zijn uiterst positief. De Europese versie wordt niet eerder dan oktober verwacht, maar de adviesprijs is intussen wel bekend. Inclusief de City Select software met unlockcode voor heel Europa wordt dat 995,- Euro.


Alex,
Met citaat reageren
  #39  
Oud 30 juli 2003, 19:24
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 17 juni 2001
Berichten: 153
Wat had je dan verwacht?
"de eerste Iques zijn uitgeleverd maar al onze klanten hebben ze weer teruggebracht vanwege het gebrek aan kwaliteit en functionalitet"

ps Patrick, wie had ooit verwacht dat je veel te laag zou zitten met je veel te hoge prijs

Ik in ieder geval niet. Wat een afzetters.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 30 juli 2003, 19:39
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
ps Patrick, wie had ooit verwacht dat je veel te laag zou zitten met je veel te hoge prijs
Tsja, hoe is het mogelijk

Dat is inderdaad wel heel erg. En dom, want zo koopt iedereen zeker in het buitenland. Die winkel in de UK had hem toch staan voor €750? Ach ja. Eerst maar even afwachten wat ze er voor vragen als hij in de nederlandse winkels komt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023