Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 03 april 2003, 13:36
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Helaas was mijn GPS kabel stuk, dus ik heb niet kunnen volgen hoe de E.T.A werd bijgesteld.
E.T.A. op je palm werkt alleen met aangesloten/werkende GPS.

Groeten, Jan R.
Met citaat reageren
  #82  
Oud 03 april 2003, 16:01
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
Contekst heeft gelijk.
Druk maar eens tijdens het rijden (en GPS aan) op je adresboek knop. Daar zie je de berekening (en de gemiddelde snelheid)
En let op: de gemiddelde snelheid wordt berekend over alle gereden km's sinds de laatste reset in dit scherm! (en wordt dus steeds lager)en daarmee de ETA onnauwkeuriger

Jurgen
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #83  
Oud 03 april 2003, 16:03
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
E.T.A. op je palm werkt alleen met aangesloten/werkende GPS.
Nou ja, zonder GPS "werkt" het wel, maar het lijkt er inderdaad op dat de E.T.A. simpelweg de resterende kilometers deelt door de gemiddelde snelheid (=5 km/h als je stilstaat). Daar heb je over het algemeen dus niet zo heel veel aan. Niet als je stil staat, maar ook niet als je rijdt (als je over verschillende wegtypes gaat).

Op de PC kan het programma wel uitrekenen hoe lang je over de route gaat doen. Je hebt toch ook aangegeven hoe hard je rijdt per type weg. Dan kun je dus ook uitrekenen hoe lang de gehele route gaat duren (of hoe lang het restant nog zal duren)

Ik snap niet waarom de Palm versie van de software dat niet zou kunnen. Hoe moet je anders weten hoe lang de rit gaat duren? Ofwel hoe laat je weg moet. Dan moet je dus alsnog de route plannen op de PC om dat vooraf te weten te komen (en dat wil je weten voor vrijwel elke route die je voor het eerst rijdt).
Met citaat reageren
  #84  
Oud 03 april 2003, 16:11
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
wat kan jij mopperen zeg...
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #85  
Oud 03 april 2003, 16:18
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik was ook liever enthausiast geweest, maar dat wordt wel wat moeilijk gemaakt. Misschien heb ik te hoge verwachtingen gehad doordat jullie zo enthausiast deden.

Om heel eerlijk te zijn vraag ik me zo langzamerhand af of Mapviewer het niet gewoon "op punten wint" van Digimap. Je mist dan inderdaad de piepjes en het meedraaien van de kaart, maar het werkt tenminste allemaal gewoon (en het kost een fractie).

Wat mij trouwens nog het meeste bevreemd is dat de routeplanning, tekenen van de kaarten etc op de PC versie veel beter werkt dan op de Palm versie. Je zou toch verwachten dat je dergelijke goed werkende code hergebruikt op de Palm. Dat zou een hele hoop problemen verhelpen.

Laatst gewijzigd door patrickl; 03 april 2003 om 16:20.
Met citaat reageren
  #86  
Oud 06 april 2003, 12:58
mauske mauske is offline
Senior lid
Voornaam: Maurice
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 februari 2003
Locatie: Mierlo
Berichten: 90
Stuur een bericht via ICQ naar mauske
Citaat:
Op 30-03-2003, om 22:35 heeft patrickl dit gezegd in bericht #31

Het punt waarvan ik eigenlijk het meest verwacht dat het een fout van mij (of eigenlijk gewoon ergens een instelling is) is is dat de GPS cursor soms uit beeld verdwijnt. Dan hoor ik wat piepjes en dan is de cursor weg. Na een tijdje komt de cursor het beeld dan weer inlopen. Dat heb ik al een paar keer zien gebeuren en dat is echt heel vervelend. Ik had steeds echt geen flauw idee wat ik moest doen. Is er een instelling waarmee je dat kan voorkomen? Misschien moet ik die "intersection mode" eens proberen bijvoorbeeld?
Is dit niet de automatische zoomfunctie.
Als je een weg aan het volgen bent en een eindje verderop krijg je een kruispunt oid, dan zoomt digimap daarop in. Met als gevolg dat je niet meer kunt zien waar je op dat moment bent. Maar het ingezoomde is de eerst volgende kruising. Als je dit niet fijn vindt kun je de functie autozoom disablen !

Citaat:
Op 30-03-2003, om 22:35 heeft patrickl dit gezegd in bericht #31

Heb jij "ook snelwegafslagen" rondom de Willemsparkweg (in Amsterdam)? Dat is ook zo'n raar gezicht. Er staan bij mij her en der stukken snelweg in Amsterdam. Alleen op de Clie overigens. Op de PC versie staat het allemaal wel goed. Daar staan die weghelften ook niet zo vreemd over elkaar heen getekend. Jammer dat de tekenroutines op de Palm niet gewoon dezelfde zijn als die in de PC versie.
Niet alleen in Willemspark in Amsterdam. Dit probleem heb ik ook in mijn woonplaats Mierlo. Ten zuiden van ons dorp zijn wat landweggetjes en die hebben ineens ook afslagen.
__________________
Mauske
Met citaat reageren
  #87  
Oud 06 april 2003, 22:28
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 06-04-2003, om 12:58 heeft mauske dit gezegd in bericht #86


Is dit niet de automatische zoomfunctie.
Als je een weg aan het volgen bent en een eindje verderop krijg je een kruispunt oid, dan zoomt digimap daarop in. Met als gevolg dat je niet meer kunt zien waar je op dat moment bent. Maar het ingezoomde is de eerst volgende kruising. Als je dit niet fijn vindt kun je de functie autozoom disablen !
Ik heb wel de speed enebled zoom aan staan, maar dat is wat anders. Ik dacht dat dit iets te maken zou hebben met de intersection mode, maar die vinkjes heb ik beide uitstaan. Zoals ik al zei lijkt het er inderdaad op dat die optie soms spontaan toch aan gaat. Ik heb dit een of twee keer per rit. Ik zal de handleiding er nog wel eens op naslaan of dit nou zo hoort.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023