Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 maart 2001, 12:27
axxis
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Hoi,

ik ben een beginnende Palm-gebruiker. Ik heb recent een Palm Vx gekocht. Deze heeft
een Duits OS (wist ik, dat was ook de reden dan ik deze vrij goedkoop kon kopen).

Echter kan ik mij voorstellen dat dit te veranderen is, bijvoorbeeld door er een nieuw OS
op te zetten. Kan iemand mij vertellen of dit kan en zo ja, hoe?

Ik ben niet vreemd van computers, dus ik kan uit te voeten met termen. Echter ben ik nieuw
in dit Palm-wereldje (en laaien enthausiast over dat ding trouwens), en dus moet ik nog
een hoop leren over de werking ervan. Terminologie mag dus, maar niet te gek dus...

Kan ik zowiezo beter Palm OS4.0 erop zetten? Of werkt dat niet op mijn Palm Vx?

Groetjes

Marijn (axxis@dds.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 maart 2001, 12:40
duzz
Guest
 
Berichten: n/a
Als je even naar http://www.palm.com gaat en dan naar de support afdeling dan kun je een rom-upgrade (Palmos 3.5) voor de Palm Vx downloaden.

Als je dit installeert wijst de procedure zich vanzelf.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 april 2001, 10:05
Danny Bol
Guest
 
Berichten: n/a
Ik kom er toch niet helemaal. De situatie is als volgt,

Een kennis is naar me toe gekomen dat hij een Palm Vx wil aanschaffen, maar wil er dan wel een Duitse Palm OS op. Ik ben naar de support van palm.com gegaan, maar daar kan ik alléén een upgrade 3.5 Duits downloaden, ik kan géén volledige versie ervan .

Kan ik met zo'n upgrade de taal veranderen, of ga ik dan een hoop problemen creëren? Is er iemand die hier ervaring mee heeft, en wat nuttige tips voor me heeft?

Alvast bedankt, en de groeten,

Danny
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 april 2001, 10:11
Willems
Guest
 
Berichten: n/a
Misschien kunnen jullie dan rom images uitwisselen of zo, dan is het probleem opgelost

Greetz,

Pascal
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 april 2001, 11:26
Danny Bol
Guest
 
Berichten: n/a
Hé Pascal, mooie gek

Dat was ook eerste wat ik dacht, toen ik het las...... Ben bang dat het toch géén optie is.

Axxis, waar heb je hem vandaan?? Ik denk dat de kennis er zeker wel oren naar hebt als hij hem goedkoper ergens in Duitsland kan bestellen.

groeten,

Danny
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 april 2001, 20:38
axxis
Guest
 
Berichten: n/a
Nou, ik heb van ene Piet Proem (naam komt vaker terug in deze site) gehoord dat dat dus wel kan (het veranderen van de romimage. Ik ben er momenteel mee bezig. Zodra het lukt zal ik zeker hier effe een bericht zetten hoe.

Maar voor alsnog geen succes. KOmt doordat je allerlei hulpdingen nodig hebt enzo.

ALs iemand alles heeft of een truck weet mag ie het zeggen.

Nee Danny Bol, niet goedkoop besteld. Gewoon overgenomen van iemand die m daar had gekocht en de taal niet veranderd kreeg... ik ben eigenwijs en denk dat het wel kan... kweet alleen nog niet helemaal hoe

doei

Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 april 2001, 21:21
Danny Bol
Guest
 
Berichten: n/a
Yoh Axxis,

heb vandaag m'n "oude contacten" bij Palm NL weer eens aangesproken, en die wisten me te vertellen dat je (ik draai het nu ff om naar jou situatie) gewoon een Engelse update (die je download via de support op palm.com) over een Duitse OS kan zetten, en dat je dan een Engelse OS hebt.

De kennis vond het allemaal maar te eng, en die rijdt op z'n vrije zaterdag richting Duitsland, dus ik kan je niet vertellen hoe dit gaat aflopen.

Ben wel benieuwd om te horen hoe het bij jou is afgelopen,

Groeten,

Danny
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 april 2001, 23:12
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Heren, van de Palm website kan je Palm OS 3.3 of 3.5 downloaden. De installatietool die je nodig hebt is onderdeel van de download. http://www.palm.com/support/downloads/os_add.html

OS 3.5 is alleen gratis voor de Palm Vx. Maar die kan je ook op een Palm V installeren. De talen zijn: Engels, Spaans, Frans, Duits en Italiaans. Ook staan er nog wat updates.

Een andere taalversie installeren is geen probleem. De installatie vervangt het volledig OS in flash-rom inclusief de standaard Palm applicaties zoals Datebook, Memo, ToDo en Address.

In deze thread meldt iemand dat het gelukt is: http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=1227

Nu overtuigd?

Begin anders eens met deze pagina: http://www.palm.com/support/
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 april 2001, 08:16
Danny Bol
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Ik ben helemaal overtuigd, dank je .....

Danny
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 april 2001, 18:40
axxis
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Nou jongens (en meiden)...

voor iedereen die dit nog leest een eventueel hetzelfde probleem heeft:

HET IS GELUKT!!!!

Hoe?

Ik heb van een site een .rom-file gedownload, nogwel versie 4.0 (engels) -> voluit heetie PalmV&IIIx-400EZ-English.rom )-> zoek en gij zult vinden, van de eigenaar van de site mocht ik deze niet openbaar publiceren, vandaar. Eventueel kun je iemand anders met een Palm zijn Rom laten backuppen en die gebruiken).

Vervolgens van zelfde site een flash-tool gedownload (-> voluit heet ie PalmVx&IIIx FlashTool OS35UK). Dat is eigenlijk het Palm-desktop programma, echter zit hier bij het installeren een 'advanced'-button bij (zat bij de versie die ik had niet, vandaar). Hierop klikken, andere rom-file selecteren en downloaden op de Palm -> duurde een minuut of 7, nu is alles Engels!! Jippie!! Je moet wel je palm in debug-mode zetten (er staat bij programmatje aangegeven hoe).

Pas op: als je op je computer al eens gesynct hebt en je synct na de installatie van de nieuwe os weer, heb je hier en daar nog wat Duitse woorden terug (bijvoorbeeld 'nicht abgelegt' ipv 'unfiled' -> komt omdat ie die mappen kopieert. Als je dat dus niet wil -> effe heel je palm-desktop de-installeren, dan desktop weer installeren en niet syncen en dan nieuw os flashen. Bij mij is het perfect gelukt.

Succes!

Axxis
Met citaat reageren
  #11  
Oud 11 april 2001, 22:16
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
plus het feit dat je bij OS 4 kunt kiezen welke taal je wil!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 april 2001, 23:14
Willems
Guest
 
Berichten: n/a
Dirk, ik heb ook Palm OS 4.0 op m'n IIIxe geïnstalleerd, en ik heb niet de optie om talen te kiezen. Dit is vanwege het feit dat een meertalige rom groter is dan de 2MB flash-rom. Dus de optie voor meerdere talen na upgrade is alleen mogelijk met de japanse Palms, waar vanwege de japanse karakters een 4MB rom in zit. En natuurlijk met de M500 en M505 die ook eem 4MB Flash Rom hebben.

Greetz,

Pascal
Met citaat reageren
  #13  
Oud 29 januari 2003, 12:02
dirkuijt
Guest
 
Berichten: n/a
ik krijg het nog niet voor elkaar... (duits->nederlands)

:`(

Kan iemand me mailen met hulp (over die ROMmetjes...)
???

Thnx
Met citaat reageren
  #14  
Oud 29 januari 2003, 13:30
Willems
Guest
 
Berichten: n/a
Voor de Vx bestaat ook geen originele Nederlandse rom, dus zul je het met een engelse moeten doen. Er is wel een programmatje om de schermen weer te vertalen naar het Nederlands maar ik weet niet meer hoe dat heet. Is ook wel ergens op het forum te vinden.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 29 januari 2003, 13:31
dirkuijt
Guest
 
Berichten: n/a
Gelukt!

Het is me zojuist gelukt!

ik zocht die advanced knop op de verkeerde plek!
Wel maf trouwens, die debug mode...

toch bedankt allemaal!

/me
Met citaat reageren
  #16  
Oud 29 januari 2003, 13:34
dirkuijt
Guest
 
Berichten: n/a
ik bedoelde ook duits-engels...

en dat programma heet piloc en kan je downloaden bij http://www.penreader.com/PalmOS/PiLoc/Dutch_PiLoc_Download_area_for_PiLoc.html

/me
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023