Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 oktober 2004, 19:11
MariusVerkroost
Guest
 
Berichten: n/a
synchroniseren versamail

Van de een op het andere moment had ik geen emails meer op mijn palm na synchronisatie. Ik heb een T3 en gebruik versamail alleen om te synchroniseren met mijn email adres op mijn desktop.

Het probleem is ontstaan om en nabij de tijd dat ik de software op mijn T3 bijwerkte via deze site,
http://www-5.palmone.com/europe/en/s...downloads.html

Of deze updates de oorzaak zijn weet ik dus niet zeker. Als ik de instellingen naloop en via de hotsync manager icon in de sytem tray via custom bij bij de versamail instellingen probeer te komen, dan staat versamail hier niet meer bij. In plaats daarvan staat een conduit die "mail" genaamd is. Hier kan ik bij lange na niet de instellingen uit het handboek kwijt die ik moet instellen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast bedankt.

Marius
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 oktober 2004, 19:59
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik neem aan dat je de desktop voor de T3 hebt? Probeer deze eens opnieuw te installeren en daarna ook Versamail opnieuw te installeren. Denk wel even aan een backup voor het geval dat...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 oktober 2004, 17:14
MariusVerkroost
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Domo

Bedankt voor je antwoord. Ik heb echter geen idee hoe ik versa-mail opnieuw moet installeren. Ik kan hem niet vinden op de installatie CD. Ik ben daarin niet de enige. Kijk maar op deze thread.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 oktober 2004, 18:06
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 13-10-2004, om 18:14 heeft MariusVerkroost dit gezegd in bericht #3
Kijk maar op deze thread.
Welke thread bedoel je?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 oktober 2004, 18:40
MariusVerkroost
Guest
 
Berichten: n/a
Sorry domo, mijn fout.

Ik bedoel deze:
http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/959357

Marius
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 oktober 2004, 13:25
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
En staat er niet bij je Start menu -> Palm Desktop zoiets als Versamail Setup? Misschien dat daarmee zaken ook herstelt worden.

En het is nogal vreemd dat er niets op die cd staat. Kijk eens bij de verschillende talen, veel software staat onder english en dan in wat subfolders. Lekker logisch is het niet, maarja.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 oktober 2004, 15:28
MariusVerkroost
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Domo

Onder start->palmdesktop vind ik inderdaad versamail setup. Vreemd vind ik dat mijn account die heeft gewerkt en die op mijn palm staat niet meer te vinden is onder versamail setup. Ik heb dus dezelfde account opnieuw aangemaakt. Helaas pindakaas. Zonder resultaat. Tijdens synchroniseren komt versamail ook niet aan bod. Wel het programma mail, maar dat heb ik zelf niet geinstalleerd.

Ik denk dat ik toch maar eens versamail opnieuw ga installeren zoals je adviseerde. Ik heb een mail gehad van de moderator dat ik in de forums vind hoe dat moet.

Ik laat wel weten hoe het afloopt. Mocht je nog een goed idee hebben dan hou ik mezelf aanbevolen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 oktober 2004, 20:42
MariusVerkroost
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben eruit.

Na de palm desktop versie 4.1.4 voor windows te hebben geinstalleerd werd versamail niet meer gesynchroniseerd. Hij is zelfs uit de hotsynclijst verdwenen (daar staat nu mail, en die doet niet veel).

De oplossing was inderdaad (nog bedankt Domo) versamail opnieuw installeren. Je vindt hem echter in geen 100 jaar op de CDROM van palm. Het gaat echter op de volgende manier:
VersaMail 2.6 (Windows only)
Please follow the below instructions to install the VersaMail™ 2.6 HotSync conduits on a Windows computer:
Close all programs on the computer.
Insert the 'Windows Software Installation CD'.
Click 'Exit' if the auto run appears.
Double click 'My Computer', right click the CD-ROM icon and choose 'Open'.
Double click the language folder corresponding with that on your handheld and computer.
Double click the 'PostInstall' folder.
Double click 'INSTALL_BEFIGS.exe' to launch VersaMail 2.6 software installation.
Volg de aanwijzingen op het scherm, bla bla. En klaar. alles doet het weer. Jubelt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023