Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 mei 2005, 14:46
pelleke
Guest
 
Berichten: n/a
Palm M515 overleden?

Hallo!

Ik heb een palm M515, die zomaar ineens is gestopt met functioneren. Het aanknopje reageert niet meer, het resetknopje doet ook niks, warme reset geeft ook geen resultaat en een harde reset lijkt ook niks te doen.

Ik lees hier op het forum dat het goed aan de batterij kan liggen, maar dit lijkt mij in mijn situatie toch niet heel waarschijnlijk:
1. Het even aanhouden van wat knopjes resulteert in het langzaam donkerder kleuren van het hele scherm (Heel weinig, je ziet het nauweijks, maar aan de randjes kan je zien dat er soms een groot quasi donkerblauw blok in beeld staat.)
2. Het lampje op het aan-uit-knopje brandt netjes wanneer ik de Palm in de Cradle zet om hem op te laden
3. Ik heb te palm op diezelfde dag nog gebruikt (en de dag ervoor nog opgeladen) en toen gaf ie netjes aan dat de batterij nog vol was.

Het punt was dat ik diezelfde avond dus merkte dat ie niks meer deed; en dacht: "Moet-ie nu alweer opladen"? Na ca. 4 uur op de lader te hebben gelegen deed ie nog steeds niks.

Wat raden jullie mij aan om te doen? Ik ben bang dat een reparatie mij te duur gaat worden... (Toch maar de batterij controleren?)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 mei 2005, 14:58
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
(geen grap) Ik denk dat het een mooie gelegenheid is op te upgraden naar een Tungsten|E (ver onder de 200 EUR) of Tungsten|E2 (200 EUR)....
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 mei 2005, 22:20
pelleke
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
(geen grap) Ik denk dat het een mooie gelegenheid is op te upgraden naar een Tungsten|E (ver onder de 200 EUR) of Tungsten|E2 (200 EUR)....
Ik heb 'm weer aan de praat gekregen. Ik ben ermee naar mijn eigen winkel gegaan (electronicazaak in Amersfoort, Van Hove) en heb daar even met een Torxdraaiertje (T5 of T6) opengeschroefd. Batterij losgemaakt, 5 minuten losgelaten en weer vastgemaakt. (en even schoongemaakt met wat dust-off). Was in totaal niet meer dan 10 minuten werk, en nu loopt ie weer als een zonnetje.

Iedereen met een soortgelijik probleem: probeer dit eens!

(En ik heb weer 200 euri bespaard )
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023