Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 oktober 2003, 10:59
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Smile Tungsten E

Zonet om half 12 heeft de postbode een Tungsten E gebracht. Er zit ook een Palm Premium screenprotector bij, hoewel dat nergens aangegeven was.

Hij lijkt in de case van mijn oude Vx te passen, zodra hij klaar is met laden (zo rond half 5) zal dat duidelijk worden.

De achterkant is heel glanzend. Ik heb niet bepaald vette handen, maar toch is het heel duidelijk zichtbaar als ik het aanraak.

Het schermoppervlak is niet helemaal vlak, want de weerspiegeling is vertekend.

Edit: ik zie nu dat het scherm ook iets indeukt als ik erop tap. Het zijn dus 2 lagen boven elkaar die niet goed op elkaar zitten.

Edit2: in de handleiding wordt nog naar palm.com verwezen, niet naar palmone.com


Op het witte blaatje zit de screenprotector. De beschermflap is optioneel, hij zit er standaard nog niet op. Hij gaat er via de onderkant in, en valt er niet makkelijk weer uit.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS

Laatst gewijzigd door Bram; 06 oktober 2003 om 14:02.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 oktober 2003, 12:52
Ellen's schermafbeelding
Ellen Ellen is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Esch
Berichten: 70
Ik verwachten mijn T|E ook elk moment, dus zal dan ns kijken hoe het ervoor staat met mijn scherm....
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 oktober 2003, 12:57
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
verplaatst naar 'Hardware en accessoires' en threadtitel aangepast.

- jp
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 oktober 2003, 20:32
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Moet de Palm bij jou altijd op de vloer liggen?

Weet iemand trouwens al wat meer over de Palm Hard Case voor dit model? Ik verwacht namelijk een soort van m515 hard case, gezien de overeenkomsten qua model en als je foto's vergelijkt van de cases. Het lijkt me namelijk wel een mooie case, maar ik wil wel weten of er ruimte is uitgespaard voor de koptelefoonaansluiting. De enige beschikbare foto geeft geen enkel idee van de case. Dat is echt zo'n superslecht promoplaatje. Je ziet het scharnierpunt niet, evenmin de eventuele uitsparingen... Hoe denken ze dan iets goed te verkopen?

Die screenprotector is trouwens wel een erg nuttig accessoire! Of is het ding waardeloos?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 oktober 2003, 22:21
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Hoe is jouw ervaring met de kwaliteit van het scherm?

Verder: wil je na enig testen hier je battery ervaringen posten.

OpA
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 oktober 2003, 07:05
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Het scherm is PRACHTIG. Het verschil tussen backlight voluit of minimaal is goed te zien. De inkijkhoek is heel groot. Van de vervormingen is niks te merken.

De screenprotector is waardeloos. Er zit erg veel lucht onder, en even eropnieuw opplakken is er niet bij. Er zit al wat minder lucht onder. Het grootste probleem is nog wel de grootte. Langs alle randen zit een stukje onbeschermd scherm. De silkscreenbuttons zouden niet eens helemaal bedekt kunnen worden (tenzij je de lengte in de breedte legt, maar dat doet niemand). Dit is voor mij helaas geen reclame voor de Palm Premium Screen Protector, ik heb gisteravond dan ook een boxwave besteld.

Helaas heb ik een slecht model gekregen, want er lopen nu witte strepen over het scherm.

Er is ook een jaarview in de agenda, ik weet niet of iemand dat al had opgemerkt?

Omdat de voorkant dikker is dan bij de Vx, past hij nét niet in de Rhinoskin TI slider.

Als ik in het midden van de D-pad druk, komt er 3 seconden een klokje in beeld die ook gelijk de tijd van Tokio en Londen laat zien.

Plastic of metaal? Eerst dacht ik plastic, toen weer metaal, maar nu denk ik tóch weer plastic. Het is dus plastic.

domo: ja, want als ik erop sta kan ik beter bij het lichtknopje
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS

Laatst gewijzigd door Bram; 07 oktober 2003 om 07:55.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 oktober 2003, 07:29
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
domo: ja, want als ik erop sta kan ik beter bij het lichtknopje
Dan is een goede screenprotector wel handig

Ik hoop dat je nu snel een goed werkend exemplaar krijgt.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 oktober 2003, 08:10
alaan alaan is offline
Lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 05 augustus 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 49
Hallo,

Heb een paar vragen over de Tungsten E.
Kun je die beschermflap ook rechts bevestigen en de styles
links zoals bij de V ? Handig als je linkshandig bent.
Zit er ook nog een IR poort op.


Alex,

Laatst gewijzigd door alaan; 07 oktober 2003 om 08:46.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 oktober 2003, 08:59
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 07-10-2003, om 09:10 heeft alaan dit gezegd in bericht #8
Heb een paar vragen over de Tungsten E.
Kun je die beschermflap ook rechts bevestigen en de styles
links zoals bij de V ? Handig als je linkshandig bent.
Zit er ook nog een IR poort op.
De flap kan helaas alleen links. Ik ben ook links... De flap kan erachter gevouwen worden, en dan is het prima te doen. Voor kort gebruik heb ik nauwelijks last van de flap.

Een IR poort is aanwezig.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #10  
Oud 07 oktober 2003, 20:15
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
En de battery? Oke?

Ga jij trouwens een review schrijven?
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #11  
Oud 09 oktober 2003, 10:07
Dim's schermafbeelding
Dim Dim is offline
TungXten ?
Voornaam: Dimitri
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 oktober 2003
Locatie: Kemzeke, België
Berichten: 50
scherm T3 - T/E

Hallo

Ik overweeg een tungsten T3 aan te schaffen. Gebruik eigenlijk alleen agenda (datebk 5.0)/adres/todo en memo. multiamedia zal weinig door mij worden gebruikt.

Weet iemand de schermen van de T3 en T/E dezelfde (dezelfde kwaliteit)zijn?

Is de graffiti herkenning hetzelfde?

Dim

Laatst gewijzigd door Dim; 09 oktober 2003 om 10:15.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 09 oktober 2003, 10:30
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
De T|E is denk ik voor jou beter als je slechts je agenda bij wilt gaan houden en multimedia weinig zal gaan gebruiken. Allebei hebben ze de nieuwste Transrefelctieve scherm met hoge resolutie, en allebei gebruiken ze ook Graffiti2. Dus als je niet meer dan dat gaat gebruiken zou het een beetje zondegeld zijn om de T|T3 aan te schaffen, Natuurlijk blijft het een schitterend apparaat. De T|E is in principe het ideale toestel als je wel een mooi scherp scherm nodig hebt, maar vrij weinig te werk wilt gaan, en niet te veel geld wilt uitgeven. We zijn hier ook allemaal zeer te spreken over de prijs ervan.
Misschien kun je nog even wat beter toelichten wat je plannen ermee zijn, misschien kunnen we je dan nog verder op weg helpen.
__________________
Met citaat reageren
  #13  
Oud 09 oktober 2003, 11:13
Dim's schermafbeelding
Dim Dim is offline
TungXten ?
Voornaam: Dimitri
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 oktober 2003
Locatie: Kemzeke, België
Berichten: 50
Peter,

Bedankt voor je info. Net wat ik nodig had.

Ik moet eerlijk toegeven toen ik de TT voor het eerst zag( review) zag het er een schitterend toestel uit.
Spijtig genoeg ben ik juist met een aversie voor bewegende delen aan een handheld overgestapt van Psion Mx (als die geen bewegende delen had...) naar Palm met z'n "chocoladbar-model". Mijn verschillende Psions gaven enkele defecten door bewegende onderdelen.

Bijgevolg wil ik nu overstappen naar een sneller toestel (Vx->T/E)met een betere handschriftherkenning en betere display. Ik zit zelfs niet op kleur of meer licht te wachten, maar als het kan, vind ik het niet erg. Voordeel aan de kleurloze LCD van de Vx is battery-life.

Dagelijks intensief plannen, contacten opzoeken en todo's verwerken en dan nog slechts om de 14 dagen herladen, dat noem ik nog eens luxe.

Ik zal dus je wijze raad verwerken en eens op zoek gaan naar een Tungsten E.

Bedankt

Dim
Met citaat reageren
  #14  
Oud 09 oktober 2003, 12:15
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik ben het toch niet helemaal eens met wat Peter je verteld heeft. Het scherm is transflective, niet transrefllkdsajwoe.


De Tungsten T3 kun je openschuiven, waardoor het scherm de helft groter wordt. Als je erg veel dingen in je agenda zet, kan dit heel handig zijn.

De T3 is ook wat sneller, hoewel de snelheid van een T|E al zo snel is dat je niet meer nodig hebt.

Bewegende onderdelen........de T3 is 100 000 keer open en dichtgegaan (dacht dat ik dat van koekiemonster had gehoord) voor een test, en toen deed hij het nog of hij was net kapot, weet niet meer, maar daar kom je nooit aan, reken maar eens uit.

De T|E is maar iets groter als een Vx (de onderkant is íets dikker), dus het formaat is erg prettig.

Ik zal een review schrijven maar voordat die af ben je misschien al te laat.

Opa: battery weet ik nog niet. Ik heb hem gisteren omgeruild vanwege de strepen over het scherm.

Als het je voornamelijk gaat om handschriftherkenning kun je overwegen om Jot te installeren op je Vx. Dat is iets geavanceerder nog als Grafitti 2 (meer instelmogelijkheden).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #15  
Oud 09 oktober 2003, 14:02
Dim's schermafbeelding
Dim Dim is offline
TungXten ?
Voornaam: Dimitri
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 oktober 2003
Locatie: Kemzeke, België
Berichten: 50
T3 T/E

Bram,

Ik overweeg al enkele weken een nieuw toestel te kopen. Een paar weken kunnen er zeker nog bij. Even wachten op de review dan.

Ik vind de T3 een heel mooi toestel alleen vrees ik dat al de multimedia extra's niet zal gebruiken (bv.: mp3 beluisteren, bt, wifi, internet.)Zonde van de (Euro-)centen dan

Ik ben een zeer intensieve datebk 5.0 gebruiker . Ik heb zelfs nog een stuk helpen vertalen naar Nederlands toe samen met Susan Krieger van de Palmclub. Tot ik tegen een boom knotste en enkele maanden geen palm kon gebruiken :#

Het enige wat we interesseert in "sneller", "goed scherm" (contactkwaliteit van vx of beter, zire vind ik bvb onvoldoende)en een "snelle, degelijke schriftherkenning".

Hop naar de review dan,

Is de Tungsten E een multilingual versie?


Alvast bedankt

Dim

Laatst gewijzigd door Dim; 09 oktober 2003 om 14:31.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 09 oktober 2003, 15:30
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Re: T3 T/E

Citaat:
Ik overweeg al enkele weken een nieuw toestel te kopen. Een paar weken kunnen er zeker nog bij. Even wachten op de review dan.
Verwacht er geen schokkende dingen in. Alle opmerkelijke dingen zul je eerder in deze thread vinden of gevonden hebben.

Citaat:
Ik vind de T3 een heel mooi toestel alleen vrees ik dat al de multimedia extra's niet zal gebruiken (bv.: mp3 beluisteren, bt, wifi, internet.)Zonde van de (Euro-)centen dan
De T|E kan ook mp3 beluisteren en internetten. WiFi zit niet op de TT3, bluetooth wel. Je kunt er wel beter op internetten omdat het scherm groter is, maar dat is bij datebk5 ook handig.

Citaat:
Ik ben een zeer intensieve datebk 5.0 gebruiker . Ik heb zelfs nog een stuk helpen vertalen naar Nederlands toe samen met Susan Krieger van de Palmclub. Tot ik tegen een boom knotste en enkele maanden geen palm kon gebruiken :#
Auw....
datebk gaat trouwens het grote scherm van de TT3 helemaal benutten. Daarover loopt op dit forum een andere thread.

Citaat:
Het enige wat we interesseert in "sneller", "goed scherm" (contactkwaliteit van vx of beter, zire vind ik bvb onvoldoende)en een "snelle, degelijke schriftherkenning".
Ik heb nooit last gehad van contactkwaliteit...

Citaat:
Is de Tungsten E een multilingual versie?
Ja, Engels, Frans, Italiaans, Duits, Spaans en Braziliaans.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #17  
Oud 09 oktober 2003, 15:30
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De Tungsten|E kan naast Engels ook in het Frans, Duits of Italiaans gebruikt worden. Later is het wellicht ook mogelijk om Dutch PiLoc te draaien om hetin het Nederlands te zetten.

Qua handschriftherkenning zou je eens moeten kijken naar de TJ25 of TJ35 van Sony, die hebben standaard het Decuma systeem wat veel natuurlijk schrijven mogelijk maakt.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 10 oktober 2003, 07:41
Dim's schermafbeelding
Dim Dim is offline
TungXten ?
Voornaam: Dimitri
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 05 oktober 2003
Locatie: Kemzeke, België
Berichten: 50
Doorsparen dan maar ...

Bedankt iedereen voor de info

Dim
Met citaat reageren
  #19  
Oud 10 oktober 2003, 08:35
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Dim,

voor reviews van de T|E kun je nu al terecht op www.brighthand.com, www.the-gadgeteer.com of www.infosync.no.
__________________
До свидания!
Met citaat reageren
  #20  
Oud 10 oktober 2003, 12:02
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
T | E en video

Hoi Bram, (of andere T|E bezitter natuurlijk)

ik heb zojuist mijn M105 gemold (Torx t5 bemachtigd... jammergenoeg) en nu zit ik te denken aan een nieuwe Palm. Waarschijnlijk de T|E. Ik vraag me alleen af of het mogelijk is met de T|E een lange movie te draaien. Bijvoorbeeld een familie film van een half uurtje ofzo. De sd kaartjes zijn er voor maar werkt dit in de praktijk ook met de T|E?

M.v.g Jelmer
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023