Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 februari 2008, 16:15
frank121
Guest
 
Berichten: n/a
bittorrent client voor de Palm

Hallo allemaal,
Voor mijn palm ben ik op zoek naar een bittorrent client.
Weet iemand toevallig of deze bestaan? Op internet kom ik ze wel tegen voor de windows pda's en zelfs voor sommige symbian smartphone's, maar een programma voor de Palm ben ik nog niet tegen gekomen.
Al vast bedankt,
Frank
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 februari 2008, 16:23
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Nee, nooit van gehoord. Bestaat volgens mij niet.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 februari 2008, 16:35
frank121
Guest
 
Berichten: n/a
Dat is jammer maar in ieder geval bedankt voor je snelle reactie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 februari 2008, 20:35
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Volgens mij is een PDA ook niet de meest geschikte hardware om torrents mee te downloaden. Een PC met een vaste internetverbinding, netvoeding en grote harddisk is daar veel beter voor. Zouden er echt gebruikers van Windows Mobile of Symbian zijn die serieus een film of CD downloaden met een PDA?? Of is het niet meer dan een gimmick en proof-of-concept?
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 februari 2008, 21:27
frank121
Guest
 
Berichten: n/a
Daar heb je gelijk in. Het probleem met een bittorent client is dat deze meer upload dan dat dat hij download. Als je pas 10MB binnen hebt blijkt er al 60MB verstuurd te zijn. Ik vraag me dan ook af wat er allemaal het net op gaat. Op mijn Palm staan geen persoonlijke gegevens. Het 2e grote voordeel is dat mijn Palm maar 5,2 Watt verbruikt. Mijn computer verstookt veel meer en als deze vervolgens de hele dag aan moet staan is mijn Palm energie zuiniger.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 februari 2008, 22:55
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank121 Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in. Het probleem met een bittorent client is dat deze meer upload dan dat dat hij download. Als je pas 10MB binnen hebt blijkt er al 60MB verstuurd te zijn. Ik vraag me dan ook af wat er allemaal het net op gaat.
Dat lijkt me wat merkwaardig? Iedere bittorrent client die ik ken geeft aan hoeveel er aan data binnen komt en uit gaat. Dat lijkt me puur bestandsuitwisseling + een beetje overhead voor het protocol. Dat er in het geheim extra info meegezonden wordt lijkt me zeer onwaarschijnlijk, alhoewel er natuurlijk wel bugs in de beveiliging van de software kunnen zitten.

Ik vraag me trouwens af of een mobiel apparaat in staat is om de gebruikelijke snelheden te verwerken. PalmOS kan het sowieso niet, want het ondersteunt de benodigde techniek erachter niet (ik vermoed dat multithreading noodzakelijk is of in ieder zeer wenselijk).
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 februari 2008, 18:54
frank121
Guest
 
Berichten: n/a
In het geheim zal er wel niets verstuurd worden. In de door mij gebruikte client heb ik echter nergens een instelling kunnen vinden waarbij je kan aangeven in welke directory de client mag kijken en in welke niet. Een paar maanden geleden was er nog een nieuwsitem waarbij vertrouwelijke data van de PC van een officier van Justitie was gedownload omdat hij op die zelfde PC ook een bittorrent client had draaien. Het kan dus wel eens mis gaan.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 februari 2008, 20:00
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Welke torrent-client gebruik je dan op je PC? Zeker weten dat je bij de settings kunt instellen welke mappen er doorzocht mogen worden. En dan nog moet de torrent die aan de file is gekoppeld ook actief zijn in de client.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 februari 2008, 22:11
frank121
Guest
 
Berichten: n/a
De portable versie van uTorrent (1.7.5)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 februari 2008, 22:21
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Onder Windows kun je natuurlijk een gebruikersprofiel aanmaken met zeer beperkte harddiskrechten en die bittorent laten draaien als je erg para bent.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 28 februari 2008, 17:50
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Volgens mij zijn de enige bestanden die bij torrent-clients worden geupload, de bestanden waar van de torrent op dat moment actief is in de client. Bij P2P-applicaties zoals Limewire wordt er wel echt een map (of meerdere, of je hele harddisk als je dom bent) doorzocht en beschikbaar gesteld voor de buitenwereld.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023