Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 januari 2008, 22:12
edwin8310
Guest
 
Berichten: n/a
Synchronisatie in prive tijd

Hallo,

Ik maak momenteel gebruik van een BlackBerry 8310, maar hekel het punt dat ik de mailfunctionaliteit niet tijdelijk (tijdens vakantie en weekend) uit kan zetten. Dit is op geen enkele manier mogelijk.

Ik ben daarom aan het kijken naar de Treo 500 V. Is het mogelijk om met dit toestel of met WME 6 de draadloze synchronisatie tussen toestel en outlook tijdelijk uit te zetten op mailgebied. Overige datafuncties als agenda, internet, mms, etc wil ik wel gewoon blijven gebruiken.

Ik hoor het graag.

Groet,
Edwin
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 januari 2008, 04:48
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Ja dat kan, je kunt zgn piektijden aangeven, b.v. ma t/m vr van 08:00 tot 18:00

Of je zet tijdens je vakantie de push functie op handmatig, dan moet je zelf een sync opdracht geven om mail te ontvangen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 januari 2008, 19:57
edwin8310
Guest
 
Berichten: n/a
Twijfel...

Dit is de reactie van pdashop.nl:

Dit is met de Palm effectief niet mogelijk, tenzij u uw GRPS/EDGE/UMTS settings 'saboteert' door de goede instellingen te veranderen (uit te zetten), maar hierdoor valt ook mobiel internet weg (dit is verbonden aan elkaar). Een andere manier is er niet als u een Exchange server gebruikt die de mail naar uw toestel pusht helaas.

Ik weet nu niet wat wel en niet klopt, maar dit is wel het punt waar het op hangt. Wie kan er wat zekerheid geven?!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 januari 2008, 21:05
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Foei pdashop!

Werk nu met een 500v. Heb het zo ingesteld dat tussen 07:00 en 20:00 uur mijn mail automatisch gepushed wordt van ma t/m do buiten deze tijden staat de hele zaak op handmatig.
Kan dus wel.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 januari 2008, 22:19
edwin8310
Guest
 
Berichten: n/a
Thnx.

Geldt dit ook alleen voor de mailfunctie en dat dus de agenda, internet, mms gewoon 'aan' blijft staan, zodat dat gewoon blijft werken?

Ik wil gewoon 1 apparaat waarmee ik alles kan doen, maar ik wil niet 's avonds, 's nachts, weekend, vakantie allerlei mail ontvangen. Het is een vrij groot bedrijf en er wordt echt van alles op de meest rare tijden gemaild.

Is het trouwens een treo instelling of een windows mobile instelling?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 januari 2008, 04:59
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Oh shame on me. De agenda wordt dan niet meer gepushed met de exchange server. Dus als er iemand op de zaak een afspraak in je agenda zet zie jij die pas op het moment dat je push functie weer actief is. Uiteraard blijven internet e.d. gewoon beschikbaar. Let wel, een treo kan niet met bis en bes overweg, maar werkt met microsoft exchange server.

De pushmail/exchange functie is standaard WM en niet specifiek treo.

b.t.w. je kunt er ook altijd nog voor kiezen om tijdelijk de mail sync handmatig te stoppen door het vinkje bij email weg te halen en de agenda sync gewoon actief te laten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023