Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 november 2006, 21:54
fietsjufje
Guest
 
Berichten: n/a
Wat moet ik kiezen?

Hallo,

Na lange tijd afwezigheid weer terug bij de PalmClub.

Anderhalve week geleden een kleine ramp achter de rug: mijn Palm Tungsten T3 crashte. Ik dacht dat ik alles altijd goed had gebackupped maar helaas..... Vier jaar informatie, gegevens, adressen, notities compleet GONE

Goed, ik bespaar jullie de details .... komt d'r in het kort op neer dat mijn Tungstentje ermee gaat kappen binnenkort. Krijg veel "fatal alerts" e.d. dus ik ben naarstig op zoek naar vervanging.

Ik kan nu een Tungsten T5 overkopen (1,3 jaar oud) voor Eur 150 - 175.

Ben niet zo'n wizzard met Wifi e.d. en zoek gewoon een goeie vervanging/upgrade maar wat raden jullie? Moet ik switchen naar zo'n nieuwe LifeDrive-dinges of zal ik voor dat weinige geld toch een stap minder gaan zitten en in elk geval nog een paar jaar extra plezier hebben van een soortgelijk apparaat wat ik nu ook al vier jaar heb?



Heb al wat reviews gelezen over de T5; de meningen/ervaringen lopen wat uiteen maar ik denk dat ik het er wel op wil wagen.

Echter; nog wat tips of ideen zijn welkom.

Alvast bedankt....

"fietsjufje"
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 november 2006, 22:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
//schopje naar koopadvies

Nogmaals welkom dan maar, op de Palmclub

Ik denk eigenlijk dat de T3 nog prima voldoet. Je weet zeker dat er geen afspraken e.d. meer te zijn, ook niet in Palm Desktop of Outlook (welke van de twee gebruikte je?) ?

Als je echt zeker weet dat alles weg is, dan kun je een frisse start maken door het volgende te doen:

1) Doe een harde reset en beantwoord de vraag op het scherm met "yes"
2) Synchroniseer je Palm met je computer: er wordt je om een oude of nieuwe hotsyncnaam gevraagd, en vul hier gewoon een nieuwe hotsyncnaam in. Dan heb je helemaal een schone lei om mee te beginnen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 november 2006, 22:47
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik weet niet of de T5 een stap minder is dan de LifeDrive. Qua snelheid zeker niet . Je kunt nog even wat lezen over de TX (ook niet verkeerd, ik ben er tevreden mee) en de LifeDrive in de links in mijn sig. Tweedehands T3 moet je nog goedkoper kunnen krijgen inmiddels denk ik. Ook een optie? Succes in ieder geval.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 november 2006, 07:02
fietsjufje
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi forummers,

Bedankt alvast voor de reacties. W.b.t. de informatie die weg is....die is echt weg. Ben er al mee langs een deskundige geweest, maar er is echt niets meer terug te halen. Mijn T3 blijkt nu ook wat onbetrouwbaar te worden. Veel resets , soms niet kunnen synchen en ook de batterij begint kuren te vertonen. Maar goed, heb 'm al ruim 4 jaar en ik gebruik dat ding écht heel intensief en dagelijks....

Ik zit me nu gewoon af te vragen wat wijsheid is. Als ik eens kijk bijv. wat HP allemaal aanbiedt dan denk ik: Waarom heeft Palm maar zo weinig keuzeopties? Zeker voor de gevorderde gebruiker blijft er weinig aan uitdaging over en daar verbaasde ik me over eigenlijk....

Maar goed, kan ook aan mij liggen, hoor: ik sta voor alles open, vandaar mijn mail. Ik had me niet meer zo verdiept in Palm maar nu ik op zoek ben naar vervanging, valt me op hoe weinig keuze er is afgezet tegen bijv. HP of Compaq die heel veel modellen hebben en dus ook verschillende prijsklassen.

Echter; mijn Palmpjes die ik heb gehad totnogtoe ben ik altijd superblij mee geweest. Het is kei makkelijk werken, snel en betrouwbaar. Dus tja, zit nu even in dubio wat te doen en ik wil m'n geld wel goed spenderen...

Wellicht zijn er nog andere reacties en ik ga ook nog wel even rondlezen hier.

Alvast bedankt.

Ruth
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 november 2006, 11:12
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Wat is wijsheid? Tsja, lees de threads over mensen die van PalmOs naar WM zijn overgestapt om dezelfde redenen die jij noemt en zie dat ze bijna allemaal weer terug zijn bij PalmOs.
Kijk bij een pda naar wat je ermee wilt en kies daarop (zijn er zaken die je nodig hebt die je niet kunt met PalmOs?). Je argument dat PalmOs lekker simpel en snel werkt kan ik beamen, ik heb ook wel eens met WM apparaten moeten stoeien omdat de eigenaren ergens niet uitkwamen en mij om hulp vroegen! Toen dacht ik meteen: als je hier niet zelf uitkomt, wat heb je dan aan die features. Koop lekker een Palmpje.
Voor wat betreft je backup: ik maak regelmatig backups van mijn Outlookgegevens op de desktop (externe harde schijf), dat gecombineerd met backups op mijn TX-sdkaartje maakt dat ik nooit veel kwijtraak. Misschien een idee. Nogmaals succes.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 november 2006, 14:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fietsjufje Bekijk bericht
Hoi forummers,

<knip>

Wellicht zijn er nog andere reacties en ik ga ook nog wel even rondlezen hier.

Alvast bedankt.

Ruth
Da's duidelijk.

Tja, Palm ziet het niet meer zo zitten in de handheld business (andere fabrikanten ook niet, trouwens) en de meeste apparaten die nu nieuw uitgebracht worden hebben vaak ook GSM of GPS ingebouwd.

Als je tevreden met met Palm, iets zoekt wat veel op je oude T3 leek tegen een redelijke prijs, zou ik een nieuwe Palm T|X op de kop tikken. Die kan alles wat je T3 ook kan *behalve* geluid opnemen. Als je dus voicememo veel gebruikte, dan is de TX niet geschikt voor je. Wel kan het dus de kalender, contacts, etc. functies verschaffen, MP3's luisteren als je dat zou willen en heeft ook nog Wifi ingebouwd. Maar ondanks dat je zegt dat je de Wifi niet zal gebruiken, valt het met de prijs van de TX toch mee, en je hebt geen andere keuze voor die prijs als je zo'n groot scherm wil.

Als je met een vierkant scherm kunt leven, moet je een Tungsten E2 op de kop tikken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023