Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 16 juli 2005, 06:53
sjapy vien sjapy vien is offline
Die goeie ouwe tijd...
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 18 februari 2004
Berichten: 27
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speijk
Ik heb eergisteren mijn Seidio car kit binnengekregen en meteen geinstallerd. Ik bestelde een G2100M maar kreeg een G2500M:

http://www.seidio-europe.com/Product...=CK8CG25MTR650

Was eenvoudig te installeren en werkt gemakkelijk. Ik gebruik hem nu met een externe microfoon en de ingebouwde speaker in de Kit, maar je kunt hem ook op je audio installatie aansluiten. Nadeel is wel dat hij met die flexibele slang met zuignap aan het raam toch wat staat te trillen tidens het rijden.

Ik heb er een GPS bij gekocht die rechtstreeks op de kit was aan te sluiten. De GPS krijgt nu dus ook zijn voeding via de Car Kit

Groeten
Rob
Hee Rob,

Jij hebt een GPS ontvanger voor je Seidio cradle gekocht, van welk merk is dat?

Sjap
Met citaat reageren
  #22  
Oud 19 juli 2005, 11:31
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
Seidio GR300: http://www.seidio-europe.com/Product...uctCode=SGR300
Met citaat reageren
  #23  
Oud 19 september 2005, 08:38
Rovando
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Rob,

Ik heb afgelopen week ook de Seidio 2500 voor mijn treo 650 geinstalleerd, maar het geluid van de ingebouwde speaker is heel zacht. Nu zag ik op de website van Seidio dat er op de foto's een verschil is tussen de treo 600 en treo 650 houder; die van de 650 heeft nog een extra jack plugje rechtop staan in de voet van de houder. De carkit van de treo 600 heeft dit (op de foto) niet. Mijn carkit heeft echter niet zo'n rechtovereindstaand jackplugje, dus ik dacht dat ze me de houder voor de 600 gestuurd hadden. Echter de importeur voor NL houdt vol dat het de goede is en dat de foto's fout zijn.
Kun je mij zeggen (of iemdand anders die de Seidio 2500 carkit heeft) of jij zo'n jackplugje in je houder hebt zitten, en of je tevreden bent over het geluidsniveau?

Bedankt, ROB



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speijk
Ik heb eergisteren mijn Seidio car kit binnengekregen en meteen geinstallerd. Ik bestelde een G2100M maar kreeg een G2500M:

http://www.seidio-europe.com/Product...=CK8CG25MTR650

Was eenvoudig te installeren en werkt gemakkelijk. Ik gebruik hem nu met een externe microfoon en de ingebouwde speaker in de Kit, maar je kunt hem ook op je audio installatie aansluiten. Nadeel is wel dat hij met die flexibele slang met zuignap aan het raam toch wat staat te trillen tidens het rijden.

Ik heb er een GPS bij gekocht die rechtstreeks op de kit was aan te sluiten. De GPS krijgt nu dus ook zijn voeding via de Car Kit

Groeten
Rob
Met citaat reageren
  #24  
Oud 20 september 2005, 12:40
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
Hoi,

Zoals ook al naar je gemaild:

Citaat:
Mijn carkit heeft zo'n plugje ook niet. Het geluid is inderdaad niet erg
hard. Die van mij is aangesloten op de geluidsinstallatie van de auto dus
ik gebruik de interne speaker ook nauwelijks. Ik had ook eigenlijk een
G2100 besteld omdat ik die speaker niet nodig had. Om een duistere reden
hebben ze me voor hetzelfde geld een 2500 gestuurd.
Ik heb nog even verder gezocht, maar ik zie op meerdere BBS'en mensen klagen over het geluidsniveauva de G2500. Persoonlijk vind ik het wel meevallen, behalve als mijn kinderen door de auto zitten te kletsen
Met citaat reageren
  #25  
Oud 21 september 2005, 13:54
oert
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb sinds kort een Parrot CK3300 Carkit voor mijn Treo 650, echter de bluetooth verbinding blijft niet openstaan (in display Parrot staat "niet verbonden". kan iemand mij helpen met dit probleem?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 21 september 2005, 14:59
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oert
Ik heb sinds kort een Parrot CK3300 Carkit voor mijn Treo 650, echter de bluetooth verbinding blijft niet openstaan (in display Parrot staat "niet verbonden". kan iemand mij helpen met dit probleem?
Kan je wat meer informatie geven? Heb je het over de BT verbinding voor de spraak of voor de GPS? Op welk moment valt hij weg? Altijd na dezelfde tijd, of wisselt dat? Blijft de verbinding wel werken als je de Treo boven het dashboard houdt? (Mijn Tungsten T kon met BT niet door het dashboard heen komen.)
Met citaat reageren
  #27  
Oud 22 september 2005, 09:08
oert
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik de Parrot (incl GPS muis) zowel voor de telefoonfuncties als Tomtom fuctie (beide dus via BT) De verbindg tussen Tomtom op mijn Treo en de Parrot functioneert goed sinds ik een software update op van zowel Tomtom als de Parrot heb geinstalleerd.
De telefoonverbinding tussen de Treo en de Parrot valt weg zodra je bv een gesprek beeindigt (hij synchroniseert dan ook niet). Als ik nu een nieuw telefoongesprek tot stand breng pakt hij hem de ene keer wel en de andere niet via de Parrot (inconsequent dus). Ik kan dus ook niet met mijn Parrot bellen omdat de BT verbinding steeds wegvalt.
Wat ik zie in mijn Treo is als ik een verbinding instel (BT) met de Parrot en hij vraagt om de inlogcode, deze keurig intyp zie ik vervolgens heel kort een schermpje "verbinding verbreken" en krijg ik vervolgens het bevestigings scherm dat de "handsfree verbinding o.k. en klaar voor gebruik(erg tegenstrijdig dus).
Met citaat reageren
  #28  
Oud 22 september 2005, 12:35
buttik
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oert
Ik gebruik de Parrot (incl GPS muis) zowel voor de telefoonfuncties als Tomtom fuctie (beide dus via BT) De verbindg tussen Tomtom op mijn Treo en de Parrot functioneert goed sinds ik een software update op van zowel Tomtom als de Parrot heb geinstalleerd.
De telefoonverbinding tussen de Treo en de Parrot valt weg zodra je bv een gesprek beeindigt (hij synchroniseert dan ook niet). Als ik nu een nieuw telefoongesprek tot stand breng pakt hij hem de ene keer wel en de andere niet via de Parrot (inconsequent dus). Ik kan dus ook niet met mijn Parrot bellen omdat de BT verbinding steeds wegvalt.
Wat ik zie in mijn Treo is als ik een verbinding instel (BT) met de Parrot en hij vraagt om de inlogcode, deze keurig intyp zie ik vervolgens heel kort een schermpje "verbinding verbreken" en krijg ik vervolgens het bevestigings scherm dat de "handsfree verbinding o.k. en klaar voor gebruik(erg tegenstrijdig dus).
Ik heb een nokia ck-7w carkit. hiervan wilde ik ook gebruik maken met mijn treo650. Helaas heb ik ook het zelfde probleem dat de bleutooth verbinding iedere keer wegvalt. noodgedwongen gebruik ik maar bt headset. Weet iemand hier een oplossing op
Met citaat reageren
  #29  
Oud 23 september 2005, 06:46
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
De BT implementatie van PALM rammelt gewoon aan alle kanten. Zie hier mijn ervaringen:

http://www.palmclub.nl/forums/archiv...p?t-21378.html
Met citaat reageren
  #30  
Oud 30 september 2005, 07:02
jamas jamas is offline
Lid
Voornaam: Jacco
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Locatie: Druten
Berichten: 15
Ik heb momenteel ook een SEIDIO G2100S houder in mijn auto zitten in combinatie met een Parrot 3100 bluetooth car-kit en een bedrade GPS-muis. Op zich werkt dit prima.

Toch ga ik er afstand van doen, want ik heb een nieuwe auto in bestelling staan en daar wil ik de nieuwe carkit van Carcomm Treo 650 Handsfree DSP in laten bouwen. Ook kan er aan deze carkit een bedrade GPS worden aangesloten maar heb dan wel een SirfIII nodig ivm warmtewerende voorruit.
Deze Carcomm Carkit zet al het geluid door naar je speakers, dus naast je telefoon ook je MP3 en Navigatie geluiden en dat lijkt me helemaal super.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 02 oktober 2005, 15:09
plen
Guest
 
Berichten: n/a
Hi

met deze Carcomm Treo 650 Handsfree DSP trilt deze treo niet los op slechte wegen

paul
Met citaat reageren
  #32  
Oud 02 oktober 2005, 15:35
jamas jamas is offline
Lid
Voornaam: Jacco
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 september 2005
Locatie: Druten
Berichten: 15
Nou volgens mij niet hoor, ze maken gebruik van de standaard aansluiting van de Treo net als Seidio dat doet en ik kan zeggen dat het dan echt niet los zal/kan trillen.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 14 februari 2006, 20:29
ulrik
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb net een carkit Uni Take&Talk laten installeren. De telefoon werkt prima. Alleen de stem van Tomtom hoor ik nu niet meer. Ook Realplayer niet. Heeft iemand een tip hoe ik met carkit de stem weer kan horen?
Met citaat reageren
  #34  
Oud 14 februari 2006, 21:21
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Treo 650 GPS Pod en Car Kit Seidio G4850

Amice,

Heb heel goede ervaringen met nieuwe Seidio G4850.
Zie hiervoor deze nieuws thread met de kop (zie titel)
Zeer goed geluid en met ingebouwde GPS mogelijk.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 09 juli 2006, 18:00
gerardjacobs gerardjacobs is offline
dragon
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 juli 2006
Berichten: 3
Seidio G2100s ervaring

De reacties gelezen, dank.
Even mijn ervaring met de Seidio G2100s (onderdeel van KPN totaal pakket bij Palm Treo): Alles is prima, op 1 ding na: het contact van de Treo met de cradle is hopeloos. De wired tomtom is om de paar km het contact kwijt en na even aandrukken van de Treo in de cradle doet-ie het weer (voor 2 a 3 km).
Is er iemand met een oplossing (anders dan een nieuwe carkit kopen) ?
Met citaat reageren
  #36  
Oud 09 juli 2006, 21:47
Nico49's schermafbeelding
Nico49 Nico49 is offline
Lid
Voornaam: Nico
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Purmerend
Berichten: 28
Ik/wij hebben hetzelfde euvel met de Seidio carkit uit het KPN Treo pakket. Dacht eerst dat het aan een softwareconflict in de Treo lag; diverse malen contact gehad met Palm helpdesk. Na het uitproberen van diverse suggesties van hun kant kwam ik er achter dat wanneer de Treo rechtop in de carkit staat het signaal continu wordt onderbroken echter wanneer de set schuin ligt is er geen vuiltje aan de lucht. Als het goed is wordt er binnenkort een nieuwe cradle opgestuurd.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 09 juli 2006, 21:55
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gerardjacobs
het contact van de Treo met de cradle is hopeloos. De wired tomtom is om de paar km het contact kwijt en na even aandrukken van de Treo in de cradle doet-ie het weer (voor 2 a 3 km).
Is er iemand met een oplossing (anders dan een nieuwe carkit kopen) ?
Een pleister of viltje aan de binnenzijde van de craddle plakken doet wonderen. De treo trilt dan niet los tijdens hobbelige wegen.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #38  
Oud 12 juli 2006, 12:25
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik een parrot 3200 LS color. Werkt prima met de Treo samen en integreert met de autoradio/luidsprekers. Contacten zijn naar de carkit te downloaden. Weliswaar één voor één maar na verloop van tijd bouwt zich een telefoonboek in de carkit op (en dan hoeft te Treo niet meer uit de zak of tas) om iemand te bellen.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 12 juli 2006, 12:31
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de indruk dat je je nog onvoldoende bewust bet van het fiet dat je maar één bluetooth-kanaal tot je beschikking hebt en dat bovendien het OS van de Treo niet multitasking is (Telefoon applicatie of TomTom).
Om allerlei onduidelijke situaties te voorkomen moet je dus zelf actief managen of de treo met de carkit/telefoon communiceert of met de GPS-muis. De verbinding met de carkit stuur je m.i. het meest praktisch door op de parrot verbinding tijdelijk te verbreken. Als dan de GPS-muis aanstaat pakt TomTom die vanzelf op. ALs je vervolgens de TomTom-applicatie afsluit (of het OS dat doet omdat je gebeld wordt), zet je de GPS-muis uit en herstelt de verbinding vanaf de carkit.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 08 augustus 2006, 07:57
veeen
Guest
 
Berichten: n/a
KPN totaal

Hi,

Ook ik kreeg te maken met het 'wegvallen' van het signaal van de wired GPS muis uit het KPN totaal op weg pakket. Goed kijken op het muislampje leerde me, dat de muis wel degelijk spanning heeft en een signaal ontvangt. Via 'wijzig voorkeuren', 'andere wired GPS-muis' had ik daarna in no time weer een GPS-signaal op m'n TomTom (detail: instellen op 4800 baud).
De hardware doet het wel degelijk goed en ik denk (dus) aan een softwareprobleem, vooral omdat het goed gaat als ik mijn softwareinstellingen wijzig. (Sterker nog: het GPS-signaal is er sneller dan ooit...!)

Vreemd overigens dat ik ineens (in juli) veel meer ervaringen lees over het wegvallen van de GPS wired verbinding. Ook allemaal een pakket van ongeveer een jaar oud? Geen garantie meer?

Voorlopig 'toggle' ik tussen mijn bedrade TomTom muis en de 'Andere Wired GPS-muis'. (Aardig detail: volgens de helpdesk van TomTom zou dát nou net niet moeten kunnen...)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023