Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 20 april 2007, 17:28
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Hmmm.. heb zelf niet al te beste ervaringen gehoord/gelezen over de TyTn. Was de Treo 750 niks voor je?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #62  
Oud 26 april 2007, 08:27
george's schermafbeelding
george george is offline
Gadgofiel
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 14 juni 2003
Locatie: Randstad
Berichten: 179
Bij mij komt er in ieder geval een iPhone van Apple.
Of 'ie er naast of in plaats van komt, zal blijken in't gebruik.
het lijkt me een geweldig apparaat, hoewel ik sommige progjes
wel zal missen.

En als we het dan toch over Nokia hebben, kijk dan ook eens naar de E90.
Mooie communicator die waarschijnlijk in juni komt.
Geo
Met citaat reageren
  #63  
Oud 26 april 2007, 12:28
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Nou ja, ik heb er een tijdje niet aangewild, maar laat ik nu dan ook maar even reageren. IK heb inmiddels twee jaar een Treo 650 (en daarvoor ook al vier jaar PalmOS) en sinds een jaar ook een WM5-device. In eerste instantie een Qtek 9100, maar die kon ik na driekwart jaar godzijdank ruilen tegen een TyTN.

Ik heb (vanwege mijn werk) de TyTN veel in gebruik, maar ik ben toch altijd blij dat mijn prive-zaken gewoon op de Treo staan. Deze reageert (gevoelsmatig?) veel sneller dan de TyTN. Nou ben ik verre van objectief te noemen als het om de strijd tussen PalmOS en WM gaat (PalmOS zal bij mij altijd de voorkeur krijgen) maar in dit geval heb ik een goede vergelijking. Zelfs met Agendus start de Treo 650 sneller de PIM-apps dan de TyTN met de standaard applicaties.

Het enige wat ik op de Treo niet doe is mijn mail ophalen (geen databundel, op de TyTN wel) dus daar kan ik niks over zeggen. Over het verschil tussen beide toetsenborden (de TyTN heeft, net als de Qtek 9100, een slide 'n hide-toetsenbord) kan ik kort zijn: het toetsenbordje van de TyTN werkt op zich best goed, maar het kan werkelijk niet worden vergeleken met dat van de Treo 650.

Ik zie het probleem overigens niet zo dat er bepaalde zaken niet standaard in PalmOS zitten. Veel van die zaken zitten wel standaard in WM maar worden (in ieder geval door mij) nooit gebruikt. Ok, dat er nog steeds geen Wifi in die dingen zit (al dan niet dmv een uitbreidingskaart) is een slechte zaak, maar zaken zoals SharkMsg en CallFilter kan ik net zo makkelijk even los installeren.

Voor wat mij betreft is er nog steeds geen betere smartphone dan de Treo 650 en dus hou ik 'em voorlopig.

Just my 2 cents...
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #64  
Oud 27 april 2007, 08:25
cadelgatto's schermafbeelding
cadelgatto cadelgatto is offline
ouwe sok
Voornaam: willem
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 14 augustus 2005
Locatie: imperia (it)
Berichten: 50
Aan die antenne stoor ik me dagelijks ,ik kan me niet permiteren om nog minder bereik te hebben , dus... geen korte antenne , dus ... begin ik steeds te kwijlen als ik een treo 680 zie ,
al zou ie alleen maar kunnen wat de Treo650 kan , maar hij kan meer!!
Met citaat reageren
  #65  
Oud 28 april 2007, 00:39
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Wat is er dan zo mis met die antenne van de 650? Ik heb er totaal geen last van en vind deze ook niet misstaan.
Als ik dan die foto's zie van een 650 met zo'n stompje, dan denk ik: "Er mist iets. Zo'n amputatie maakt hem er niet mooier op..."
Met citaat reageren
  #66  
Oud 30 april 2007, 00:28
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Een treo 650 met een stompje vind ik ook niet mooi. Maar qua vormgeving vind ik de 680 wel erg mooi. Alleen als ik dan ga kijken wat ik er voor moet betalen en wat ik er extra voor terugkrijg t.o.v. de 650, dan vind ik dat het geld niet waard.

De 750 vind ik zelf waanzinnig mooi, maar in een vergelijking met mogelijkheden en opties komt hij op detailpunten er minder goed vanaf t.o.v. de TyTn. En dan gaat het om dingen die ik handig vind (fotocamera, batterij e.d.)

Omdat ik hem voornamelijk prive gebruik en maar deels zakelijk is snelheid wat mij betreft niet zo'n issue. En de TyTn heeft wel wifi, iets wat mijn 650 niet heeft.... Kortom ik kijk er naar uit.

Uiteraard is de uitlevering wel weer waanzinnig traag, dus ik ben nog steeds aan het wachten !!!
Met citaat reageren
  #67  
Oud 30 april 2007, 12:04
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik wil je niet teleurstellen, maar ik heb dit weekend een TyTn in mijn handen gehad en ermee geexperimenteerd...
Het toetsenbord is in ieder geval heel mooi... maar het werkt bijlange niet zo makkelijk als dat van de treo
Met citaat reageren
  #68  
Oud 02 mei 2007, 22:23
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Hoezo zou je me daarmee teleurstellen? Ik stel verschillende meningen zeer op prijs!! Dus geef die vooral hij wordt gewaardeerd

Maar nu het belangrijke nieuws: Hij is binnen!! Eerste conclusie: 5 way pad van de treo is machtig veel handiger dan die van de TyTn. Maar: ik heb op 1 klein dingetje na wel alles werkend (kostte me bij de treo een paar maanden). En qua vormgeving vind ik hem helemaal mooi!!!

Ik ben er nog heel onhandig mee, maar aan de andere kant heb ik mijn treo ook al wel 2 jaar. 2 jaar waarin ik hem minstens een uur per dag gebruikte..... En daar kan ik alles blindelings vinden.

Lekker is de goede camera, de makkelijke knoppen om applicaties mee te starten, wifi, voicedailing en het makkelijke programmaatje waarmee je al je verbindingen in 1 keer overzichtelijk naast elkaar hebt. Ja het komt vast doordat ik blond ben dat ik dat lekker vind, maar ik kan in een keer overzien of ik wifi heb, of gprs, of mijn telefoon aanstaat of Bluetooth aanstaat. Handig is ook het wieltje, compenseert het onhandige gebruik van de 5 way pad.... ofzoiets!!

Onhandig is het multitasken, maar dat is een kwestie van wennen denk ik.....Onhandig is ook dat ik me scheelzoek naar dingen die ik op mijn treo blindelings (en dan bedoel ik ook echt blind) kon vinden......


Eens kijken hoe hij bevalt na een weekje. En met wat programmaatjes er op die helemaal bij mij aansluiten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023