Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 april 2007, 09:25
pieterlangendonck
Guest
 
Berichten: n/a
Hoe lang gaat de accu mee van een bepaalde Palm of van een bepaalde Treo?

Ik wil een andere Palm kopen. Bij voorkeur tweedehands.
Mijn huizige Palm Zire heeft een eigenschap die ik erg prettig vind. Ik hoef hem bijna nooit op te laden, de accu gaat super lang mee.

Ik ben er nog niet uit of ik een Treo of een Palm wil hebben.
Ik overweeg de aanschaf van een van de volgende modellen:
Palm TX, T5, Zire 72(s), Treo 600, Treo 650, Treo 680. (Of eventueel een andere Palm Tungsten T2, T3 of iets dergelijks; naar deze palms heb ik eigenlijk nooit echt goed gekeken...)

Ik heb de volgende vragen:
1) Wat zouden jullie mij adviseren?
2) Hoe lang gaat de accu mee van de verschillende modellen? Dit is voor mij een belangrijke eigenschap zoals gezegd.
3) Klopt het dat al deze modellen (behalve de Treo 600 en de Zire 72(s)) flashgeheugen hebben (zodat je geen gegevens verliest als de batterij leeg is)? Dit heb ik recentelijk ergens gelezen...
4) Verder vraag ik me af of iets als Wifi wat de Palm TX heeft echt nuttig is (of dat je hier in de praktijk toch niks mee kunt omdat het schermpje van een Palm simpel weg te klein is om er wat aan te hebben).
5) Hoe makkelijk is het om via een bluetooth / Infrarood connectie met een GSM met een Palm te internetten?

Laatst gewijzigd door pieterlangendonck; 12 april 2007 om 09:46.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 april 2007, 09:42
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Mijn Treo 650 gaat ongeveer 4 dagen mee, let wel, s'nachts staat ie dan wel uit.
Idd als de accu leeg is, geen gegevens verlies.
Kan geen kwaad ff een backupje op de SD-kaart te draaien met NVbackup.

Prettige bijkomstigheid, de 650 is nu voor scherpe prijzen, nieuw te koop
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 april 2007, 10:11
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieterlangendonck Bekijk bericht
Ik ben er nog niet uit of ik een Treo of een Palm wil hebben.
Ik overweeg de aanschaf van een van de volgende modellen:
Palm TX, T5, Zire 72(s), Treo 600, Treo 650, Treo 680. (Of eventueel een andere Palm Tungsten T2, T3 of iets dergelijks; naar deze palms heb ik eigenlijk nooit echt goed gekeken...)

Ik heb de volgende vragen:
1) Wat zouden jullie mij adviseren?
2) Hoe lang gaat de accu mee van de verschillende modellen? Dit is voor mij een belangrijke eigenschap zoals gezegd.
3) Klopt het dat al deze modellen (behalve de Treo 600 en de Zire 72(s)) flashgeheugen hebben (zodat je geen gegevens verliest als de batterij leeg is)? Dit heb ik recentelijk ergens gelezen...
4) Verder vraag ik me af of iets als Wifi wat de Palm TX heeft echt nuttig is (of dat je hier in de praktijk toch niks mee kunt omdat het schermpje van een Palm simpel weg te klein is om er wat aan te hebben).
5) Hoe makkelijk is het om via een bluetooth / Infrarood connectie met een GSM met een Palm te internetten?
Bedenk eerst wat je met je nieuwe Palm wilt. Bellen? Navigeren? Multimedia?
Punt 1 is dus al niet te beantwoorden.
Punt 2: Alleen beruchte types hebben last van een wat korte batterijduur (T3 geloof ik, correct me if I'm wrong en natuurlijk heeft de Treo 680 een probleem gehad). Over het algemeen gaan de batterijen zo'n 4 dagen mee. Uiteraard tenzij je multimedia matig gebruikt (TCPMP / MP3 speler uitzetten na gebruik) en de GSM dekking voldoende is.
Punt 3: De Treo 600, T2/T3 hebben nog "normaal" geheugen. Een flashkaartje er in, een goed backup programma en je hebt bijna het equivalent van NVFS (is bij de Treo 650 trouwens ook een must).
Punt 4: Wifi kost stroom (is in jouw geval dus een belangrijk item). Internetten (browsen) op een Palm is niet altijd even prettig. Mijn persoonlijke mening: ga voor een Treo 650 of 680 (met databundel): dat scheelt een extra GSM in je zak en als je een keer echt moet internetten (vakantie) kan dat via GPRS.
Punt 5: idem aan punt 4.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 april 2007, 10:24
pieterlangendonck
Guest
 
Berichten: n/a
Nog een paar vraagjes.

Paar vraagjes, na aanleiding van jouw reactie (bedankt hiervoor trouwens):

Ik neem aan dat je met TCPMP TCP/IP bedoelde. Als dit niet zo is: wat is TCPMP dan?

Waarom is het bij de Treo 650 ook een must om een backup programma te gebruiken terwijl de 650 toch nvfs geheugen heeft? Dat snap ik eigenlijk niet echt...

En hoe werkt dat met zo'n backup programma? Zorgt dit er alleen voor dat je geen gegevens kwijtraakt omdat je een kopie maakt of kun je ook makkelijk terug? Ik bedoel:
stel ik heb zo'n backup gemaakt en mijn batterij is leeg. Moet ik dan eerst via hotsync mijn backup programma er op zetten om terug te kunnen en de laatste backup terug te kunnen zetten? (dat levert niet veel voordeel op, met alles terug synchronizeren, zo lang je maar altijd het laatste terug gesynchronizeerd hebt).

Wat is verder een goed backup programma voor PalmOS?

Bedankt
Pieter


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Bedenk eerst wat je met je nieuwe Palm wilt. Bellen? Navigeren? Multimedia?
Punt 1 is dus al niet te beantwoorden.
Punt 2: Alleen beruchte types hebben last van een wat korte batterijduur (T3 geloof ik, correct me if I'm wrong en natuurlijk heeft de Treo 680 een probleem gehad). Over het algemeen gaan de batterijen zo'n 4 dagen mee. Uiteraard tenzij je multimedia matig gebruikt (TCPMP / MP3 speler uitzetten na gebruik) en de GSM dekking voldoende is.
Punt 3: De Treo 600, T2/T3 hebben nog "normaal" geheugen. Een flashkaartje er in, een goed backup programma en je hebt bijna het equivalent van NVFS (is bij de Treo 650 trouwens ook een must).
Punt 4: Wifi kost stroom (is in jouw geval dus een belangrijk item). Internetten (browsen) op een Palm is niet altijd even prettig. Mijn persoonlijke mening: ga voor een Treo 650 of 680 (met databundel): dat scheelt een extra GSM in je zak en als je een keer echt moet internetten (vakantie) kan dat via GPRS.
Punt 5: idem aan punt 4.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 april 2007, 11:08
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieterlangendonck Bekijk bericht
Ik neem aan dat je met TCPMP TCP/IP bedoelde. Als dit niet zo is: wat is TCPMP dan?
.
Citaat:
Waarom is het bij de Treo 650 ook een must om een backup programma te gebruiken terwijl de 650 toch nvfs geheugen heeft? Dat snap ik eigenlijk niet echt...
In verschillende threads, die je makkelijk met de zoekfunctie kunt vinden, staat dat de Treo 650 last heeft van onder meer spontaan verdwijnende Saved Preferences, waardoor instellingen verloren gaan. Het nvfs geheugen voorkomt dit niet, een backup op een sdcard of bijvoorbeeld PrefDoctor wel.
Citaat:
En hoe werkt dat met zo'n backup programma? Zorgt dit er alleen voor dat je geen gegevens kwijtraakt omdat je een kopie maakt of kun je ook makkelijk terug? Ik bedoel:
stel ik heb zo'n backup gemaakt en mijn batterij is leeg. Moet ik dan eerst via hotsync mijn backup programma er op zetten om terug te kunnen en de laatste backup terug te kunnen zetten? (dat levert niet veel voordeel op, met alles terug synchronizeren, zo lang je maar altijd het laatste terug gesynchronizeerd hebt).
Het backupprogramma staat op een sdcard, net als de backup zelf. In geval je Palm helemaal 'leeg' is, start je het backupprogramma en zet je de laatste backup terug.

Citaat:
Wat is verder een goed backup programma voor PalmOS?
Er zijn er verschillende. Met de zoekfunctie van het forum kun je een antwoord op deze vaker gestelde vraag vinden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023