Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 augustus 2006, 20:19
newbie
Guest
 
Berichten: n/a
Witte scherm na installeren programma

Hallo allemaal,

Ik heb graag jullie hulp nodig bij het volgende:

Ik heb sinds kort een palm zire 71. Daarvoor heb ik recentelijk een medisch boek gekocht van www.skyscape.com genaamd iFacts Drug Interaction Facts. Bij het installeren heb ik alles gedaan volgens de instructies en als ik de unlock code invoer zegt het programma dat alles goed is. Echter bij het opstarten van de programma krijg ik wel het icoontje van skyscape, maar hierna krijg ik niks anders dan een blanco scherm waarbij ik niks kan doen. Als ik in de linker bovenhoek tap, dan zie ik wel een icoontje met info en register, maar verder kan ik niks. Ik heb al contact opgenomen met skyscape, maar zij vertellen me dat het niks met hun programma is en dat het aan mijn palm ligt.

Ik heb op deze website al op door middel van de zoekfunctie gekeken of dit probleem al eerder is gezien, maar helaas heb ik daar niks op gevonden. Kunnen jullie me misschien vertellen wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen?

Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 augustus 2006, 20:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dag Newbie,

Geweldige support voor een programma van 70 USD, vind je niet? Zijn we hier bij de Palmclub met 'gratis' support toch iets goedkoper.

Ik zie dat het om dit programma gaat, klopt dat?

Als je het opstart, krijg je dan niet zo'n scherm te zien, of onderdelen van dit scherm:



Kun je met Filez checken of alle bestanden wel op je handheld gekomen zijn die je hebt moeten installeren?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 augustus 2006, 21:14
newbie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Dag Newbie,

Geweldige support voor een programma van 70 USD, vind je niet? Zijn we hier bij de Palmclub met 'gratis' support toch iets goedkoper.
Hey Gazpacho, tja, ik had inderdaad betere support verwacht...

Het gaat inderdaad om het programmaatje die je laat zien. En helaas krijg ik niet eens het bovengenoemde plaatje te zien, ik krijg niks anders dan een blanco scherm waarin ik niks anders kan doen maar terug naar het hoofdmenu (thuismenu van palm).

Ik ben nog nagegaan of het programmaatje helemaal geinstalleerd was, dit bleek het geval kreeg ik van skyscape te horen. Ik heb de nieuwste smartlibrary files geinstalleerd, ik heb zelfs alles van mijn palm gehaald, een hard reset uitgevoerd (zoals ik van deze website heb geleerd) en het programmaatje opnieuw geinstalleerd, dit alles bleek tevergeefs. De palm bleef het onthouden. Ik dacht eerst dat het alle programmaatjes van skyscape betrof en heb toen een trial versie van Harrison's Manual of Medicine, NEW 16th Ed geinstalleerd. Deze trialversion deed het prima.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik heb al contact met skyscape gezocht over eventueel terugvragen van mijn geld, zoals jullie wellicht al kunnen raden zijn ze niet al te happig om dit te laten gebeuren. Ze blijven erbij dat het probleem bij mijn palm ligt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 augustus 2006, 21:43
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Had je de trial van het programma niet getest?
Beschik je over een SD-kaartje? Maak je daar gebruik van?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 augustus 2006, 22:58
newbie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Had je de trial van het programma niet getest?
Beschik je over een SD-kaartje? Maak je daar gebruik van?
Ik had de trial versie van het programma niet getest, ik had hem op aanraden van een kennis gelijk gekocht. Ik beschik over een SD kaart. Ik het geprobeerd het programma te installeren op mijn internal memory waarbij het niet werkte. Daarna heb ik ook het programma op mijn SD card geinstalleerd, wederom hetzelfde effect.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 augustus 2006, 23:54
newbie
Guest
 
Berichten: n/a
Dit las ik net op een ander site met betrekking tot witte schermen bij de palm zire 71:

We have 2 engineers who have this device. Between the 2 of them the unit (Zire 71) has gone back for this issue 4 times. This (the blanc screen problem) is a known problem with the Zire 71, it appears to be a design flaw in the touch screen as no amount of factory work can fix it. It does not seem to be related to the SW loaded on the unit, but rather directly relates to the touchscreen hardware. Sorry, but no work around is going to help for long. We are hoping the screen problem is fixed in the Zire 72 model.

Hmm, ik hoop dat een van jullie wel een ander optie heeft, anders vrees ik het ergste, en geen goed werkend Zire, en omgerekend 70 dollar down the drain...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 augustus 2006, 02:48
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door newbie
Ik had de trial versie van het programma niet getest, ik had hem op aanraden van een kennis gelijk gekocht.
En die heeft ook een Zire 71?
Citaat:
Ik beschik over een SD kaart. Ik het geprobeerd het programma te installeren op mijn internal memory waarbij het niet werkte. Daarna heb ik ook het programma op mijn SD card geinstalleerd, wederom hetzelfde effect.
Je weet dat bepaalde bestanden alleen bedoeld zijn voor het interne geheugen en een aantal voor de SD-kaart? Waar had je ze geplaatst? Vergelijk misschien eens de bestanden en hun plaats van jou en je kennis met Filez.
Citaat:
Dit las ik net op een ander site met betrekking tot witte schermen bij de palm zire 71:

We have 2 engineers who have this device. Between the 2 of them the unit (Zire 71) has gone back for this issue 4 times. This (the blanc screen problem) is a known problem with the Zire 71, it appears to be a design flaw in the touch screen as no amount of factory work can fix it. It does not seem to be related to the SW loaded on the unit, but rather directly relates to the touchscreen hardware. Sorry, but no work around is going to help for long. We are hoping the screen problem is fixed in the Zire 72 model.
Heb je daar een link van?
Citaat:
Hmm, ik hoop dat een van jullie wel een ander optie heeft, anders vrees ik het ergste, en geen goed werkend Zire, en omgerekend 70 dollar down the drain...
Op Expansys denken ze dat het te wijten is aan de screenprotector. Maar het lijkt mij toch niet hetzelfde probleem als dat van jou te zijn.

Ik vind het sterk dat een digitizer probleem bij het starten van net dat programma tot een wit scherm leidt. Ik verdenk toch eerder een ontbrekend bestand of een bestand op de foute plaats.
Misschien is er een softwarekonflikt. Toen je de hard reset deed, heb je niet de grote schoonmaak procedure gevolgd, maar alles gewoon weer terug gezet?

Probeer eventueel het volgende:
- Zet Filez op je SD in /Palm/Launcher.
- Kopieer al je SkyScape bestanden van het interne geheugen naar /Palm/Launcher op de SD.
- Doe een hard reset (en geen HotSync erna!)
- Kopieer de SkyScape prc bestanden naar intern met Filez. (en de eventueel benodigde pdb's). De grote data pdb mag op de SD-kaart blijven staan.
- Start het programma. Als het dan wel draait had je een software konflikt. Doe dan de grote schoonmaak (stap voor stap terugzetten).
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 augustus 2006, 07:43
newbie
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Ghia,

Mijn kameraad heeft inderdaad een palm zire 71, dat heeft mij juist doen besluiten dat ik een zire 71 heb.

Hier is de site waar ik dat stukje vandaan heb:
http://www.expansys.nl/forumthread.a...RE71&thread=12

Ik heb ifacts op de volgende manieren geinstalleerd:
Eerst heb ik het geinstalleerd zoals aangegeven op skyscape (door middel van Hotsync). Daar krijg je gedurende de installatie de keuze waar je ifacts kan installeren. Je kunt ervoor kiezen om het programmaatje geheel op je interne geheugen te zetten of je kunt kiezen om het op je SD-card te zetten (wel met een snelkoppeling op je interne geheugen. Beiden hebben niet geholpen. Daarna heb ik alle palm install files direct op mijn SD card gezet via mijn card reader. Dit bleek ook niet het resultaat op te leveren dat gewenst is. Hopen dat dit het probleem oplost.

P.s.: als je een Hard reset uitvoert, kan het dan zijn dat je palm bepaalde dingen nog wel blijft onthouden en het er niet helemaal uit haalt? Kan je bij een Zire 71 ook een flash reset doen?

Ik zal de files van mijn kameraad en die van mij met elkaar vergelijken. Ik zal ook de procedure die je hierboven hebt beschreven uitvoeren.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 augustus 2006, 11:17
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Een harde reset is helemaal schoon. Je moet dan het bericht "erase all data?" te zien krijgen, en een bevestiging intoetsen. Zie je dit niet, dan heb je ook geen harde reset gedaan.

Citaat:
Beiden hebben niet geholpen.
Wat niet? Zelfde witte scherm resultaat?

Citaat:
Daarna heb ik alle palm install files direct op mijn SD card gezet via mijn card reader. Dit bleek ook niet het resultaat op te leveren dat gewenst is.
Wat niet? Waar heb je naartoe geinstalleerd? Welke folder? Kon je het programma wel opstarten?

Graag iets meer detail want zo moeten we nog gissen naar je handelingen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 augustus 2006, 21:54
newbie
Guest
 
Berichten: n/a
Hey Gazpacho,

Ik heb een hard reset uitgevoerd waarbij ik Yes bij erase all data heb gekozen. Daarna waren al mijn data weg. Echter nadat ik het programmaatje opnieuw installeerde op mijn zire 71, kreeg ik wederom een witte scherm.

Het maakt niet uit of ik het programmaatje installeer op mijn internal memory op de palm, of op de SD-card, bij beiden krijg ik wederom een witte scherm.

Het probleem is dus:
Als ik ifacts installeer op mijn palm, dan krijg ik wel het icoontje van ifacts in de mijn internal memory te zien (naast alle andere icoontjes zoals address, date book, note pad, enz), maar als ik op het icoontje van ifacts druk, dan krijg ik niks anders dan een witte scherm waar het programmaatje normaliter zou moeten gaan opstarten.

Ik ga zo de handelingen van Ghia proberen mbt FileZ. Mijn kameraad heb ik niet kunnen bereiken om te vergelijken.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 augustus 2006, 22:32
newbie
Guest
 
Berichten: n/a
Ik denk dat ik mogelijk door het FileZ programmaatje het probleem zou hebben kunnen vinden (als dit het tenminste is). Ik heb alles van mijn internal memory naar mijn SD-card gekopieerd dmv FileZ. Daarna heb ik een hard reset uitgevoerd (ja, heb bij erase all data Yes gekozen). Als ik na de hard reset mijn internal memory contents bekijk, blijkt er een document niet te zijn gewist. Deze is de: iFacts-K2LH_appl_a68k. Als ik dmv FileZ dit documentje wil wissen, dan blijkt dat niet mogelijk omdat ik de volgende mededeling krijg: Error: dm: Database Protected in Item:: remove() d

Ik begreep dat na een hard reset , alles behalve de fabrieksinstellingen nog op je internal memory aanwezig is. Ik zie echter dat het bovengenoemde documentje ook op mijn palm blijft bestaan. Is dit misschien de stichter van alle ellende? Dat dit documentje de problemen en een eventueel conflict doet ontstaan? Zou iemand me kunnen helpen hoe ik dit documentje kan deleten? Ik heb geprobeerd door een trialversie van het programmaatje Uninstallmanager het bestandje te wissen, maar dit lukt niet. Heeft er iemand andere ideeen?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 augustus 2006, 08:04
newbie
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb met het freeware programmaatje cleanuninstaller het bestandje iFacts-K2LH_appl_a68k weten te verwijderen, echter blijf ik nog steeds met een witte scherm zitten. Ik begin meer en meer te geloven dat Ghia wel gelijk zou kunnen hebben en dat er ergens een conflict zou kunnen zijn op mijn palm, maar hoe kom ik er achter? Ik heb de stappen uitgevoerd die Ghia mij geadviseerd heeft (een paar replies hierboven), maar dat heeft me tot nu toe niet geholpen. Ifacts doet het nog steeds niet.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 14 augustus 2006, 10:44
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door newbie
Bij het installeren heb ik alles gedaan volgens de instructies en als ik de unlock code invoer zegt het programma dat alles goed is. Echter bij het opstarten van de programma krijg ik wel het icoontje van skyscape, maar hierna krijg ik niks anders dan een blanco scherm waarbij ik niks kan doen. Als ik in de linker bovenhoek tap, dan zie ik wel een icoontje met info en register, maar verder kan ik niks.
Wat zegt het programma als je een foute kode ingeeft?
Is deze kode gekoppeld aan je Palmnaam?
Zo ja, weet je dan zeker dat je de juiste naam hebt opgegeven (ook hoofd- en kleine letters zijn belangrijk)?
Mijn procedure is wat dat betreft een probleem, want na hardreset verdwijnt je naam en deze wordt pas met de eerste hotsync terug gegeven.
Om te beletten dat deze hotsync andere zaken (en eventuele problemen) op je Palm zet, zet install op 'do nothing'.

Probeer de trial eens te downloaden en te installeren.
Probeer eens met de versie van je vriend.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #14  
Oud 15 augustus 2006, 10:35
newbie
Guest
 
Berichten: n/a
Beste mensen,

Het probleem is opgelost...

Nadat skyscape initieel niet veel wilde helpen hebben ze me een programmaatje per mail toegezonden. Daarnaast moest ik in de backup van mijn palm op de pc (gelokaliseerd in C: program files) wissen. Nadat ik de files van het programmaatje heb geinstalleerd, doet ifacts het weer.

Ik wil jullie toch bedanken voor het meedenken.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 15 augustus 2006, 10:55
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Interessant, hoe heette het bestandje? En zou je misschien je laatste of laatste twee hotsync-logs willen posten? Dan kunnen we zien wat er aan de hand was.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023