Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 januari 2006, 10:05
Bnk Bnk is offline
Brandevink
Voornaam: Theo
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 november 2005
Locatie: Gelderse Vallei
Berichten: 10
Angry Blue tooth verbinding met Clie PEG TG 50

Citaat:
Gebruik Via Michelin als navigatie software. Adapt 300 als GPS muis. Verbinding via Bluetooth. GPS muis met Clie gepared, deze staat dan in de Trust Device List. De vebinding is echter instabiel. Soms blijft hij 30 tot 40 min. in stand voordat hij bevriest een andere keer maar 5 minuten. Na bevriezen moet ik eerst alles afsluiten. Ook dan is de verbinding wer instabiel. Wie herkent dit probleem en kan mij hier verder mee helpen. Alvast bedankt voor het mee denken.
Op dit forum iets gevonden over cotogps. Dit gedownload en geinstalleerd. Bij ontvangst van de GPS muis wordt de data doorgegeven. Dit duurt dan zo,n 20 minuten. Dan zie je op op scherm een data error en daarna valt de Bluetooth verbinding weg. Het lijkt er dan op dat de ontvangst van de GPS muis het probleem veroorzaakt. Wie herkent dit en weet een mogelijke oplossing.

Laatst gewijzigd door Bnk; 02 februari 2006 om 11:19. Reden: Krijg geen enkele reactie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 januari 2006, 19:37
Bnk Bnk is offline
Brandevink
Voornaam: Theo
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 november 2005
Locatie: Gelderse Vallei
Berichten: 10
Hallo, is er dan niemand die hier een mogelijk antword op heeft
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 januari 2006, 20:42
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik ben bang dat de combi zoals jij hebt niet zo populair is (de Sony TG-50 is nogal schaars). Ik heb het probleem nog niet eerder gezien.

Alhoewel ik zeer weinig van GPS weet, vraag ik me af of je al eens een andere muis hebt geprobeerd om te zien of het daaraan ligt. Probeer anders eens een hard reset van je Clié (zorg voor een recente backup en verander de backup mapnaam tijdelijk)en zet daarna enkel je GPS software erop. Misschien zit er ergens iets in je software. Ik neem aan dat je alle mogelijke updates wel hebt die eventueel iets kunnen helpen?

Mogelijk heeft ViaMichelin zelf nog informatie over eventuele problemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 februari 2006, 14:10
Bnk Bnk is offline
Brandevink
Voornaam: Theo
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 november 2005
Locatie: Gelderse Vallei
Berichten: 10
Harde reset al diverse malen uitgevoerd. Bij VM patches gedownload en geinstalleerd. Wat je ook doet hij blijft instabiel. Bij mij komt soms de gedacht op dat het aan de GPS ontvanger licht. De adapt werkt met een Nemerix chip. Ik weet alleen niet wat daar dan aan te doen is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 juli 2006, 15:41
Roggeknor
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bnk
Op dit forum iets gevonden over cotogps. Dit gedownload en geinstalleerd. Bij ontvangst van de GPS muis wordt de data doorgegeven. Dit duurt dan zo,n 20 minuten. Dan zie je op op scherm een data error en daarna valt de Bluetooth verbinding weg. Het lijkt er dan op dat de ontvangst van de GPS muis het probleem veroorzaakt. Wie herkent dit en weet een mogelijke oplossing.
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn tg50 en adapt 300. De melding die ik in het scherm krijg is: "kan gps-poort niet openen". Ik moet hem dan weer opnieuw verbinden met de gps muis.
De ene keer navigeert hij een paar uur zonder problemen, andere keer om de par minuten die melding.
Ik zag dat de melding al van een tijdje terug is maar ben jij intussen wat wijzer geworden?? Ik hoor het graag!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 juli 2006, 16:11
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Heb je de Bluetooth stack (software) van de TG50 al een update gegeven? Die is te vinden op www.clie-link.com als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 juli 2006, 11:40
Roggeknor
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Heb je de Bluetooth stack (software) van de TG50 al een update gegeven? Die is te vinden op www.clie-link.com als ik me niet vergis.
IK heb hem eergister de geadviseerde update gegeven en ik dacht bij het testen van de navigatie dat het perfect werkte maar helaas hij is nog steeds instabiel.
In ieder geval wel bedankt voor je reactie en als je nog tips voor me hebt laat het dan even weten, ik ben nog niet zo lang in het bezit van mijn palm.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023