Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 januari 2009, 11:47
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Zeer trage backup bij Sync met MissingSync

Sinds kort sync ik, via Bluetooth en MissingSync, met m'n MacBookPro. Dat gaat zeer vloeiend, totdat het onderdeel 'backup' aan de orde komt. De backup duurt namelijk zo'n 10 tot 15 minuten. Vooral de backup van de onderdelen CalenderDB-PDat en DatebookDB duren heeeeeel lang, zelfs als er (bijna) niets in deze onderdelen is gewijzigd.

Met DbFixIt vind ik geen fouten in de database van m'n Centro.

Heeft iemand een idee waar het mis gaat? Of moet ik maar gewoon accepteren dat ik geduld moet hebben voor een sync?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 januari 2009, 12:34
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Niemand een idee?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 januari 2009, 13:14
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Neen, geen idee.
Bij mij duurt het synchroniseren ook erg lang, al geloof ik niet dat er 15 minuten mee gemoeid zijn. Overigens gebruik ik gewoon de standaard HotSync Manager. Behalve de door jou genoemde Adressen en Agenda, neemt bijvoorbeeld ook FBTV veel tijd in beslag - zelfs als er helemaal niets veranderd is.

Wellicht is de duur van het synchroniseren te beïnvloeden door in de HotSync Manager bij Applicaties alle applicaties af te vinken. Ik heb dat althans gedaan bij de applicatie Currency Conduit, omdat op een gegeven moment het hele synchroniseren daar steeds vastliep. Ik verwachtte dat het daarna afgelopen zou zijn met het automatisch ophalen van de laatste muntkoersen, maar dat viel mee: ook zonder dat die applicatie is aangevinkt, gaat het dagelijkse updaten gewoon door. Misschien moet ik ook eens proberen al die andere applicaties af te vinken, maar van die eenvoudige test is tot op vandaag nog niets gekomen.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 januari 2009, 19:16
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Ik heb juist helemaal niets van de originele Palm cd-rom geïnstalleerd en gebruik dus ook niet de standaard HotSync Manager, maar alleen MissingSync. Ik synchroniseer alleen wat standaard dingen en heb geen 'rare' conduits geïnstalleerd.

Vroeger op m'n PowerBook had ik zowel Palm desktop en Hotsync manager als MissingSync geïnstalleerd, maar dat gaf dusdanige conflicten dat er van synchronisatie helemaal geen sprake was.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 maart 2009, 21:37
Theo.broersen Theo.broersen is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 15 maart 2008
Berichten: 4
Als IMAC-gebruiker heb ik alleen maar ellende met MissingSync.
Ongelofelijk traag en omdat Entourage via Ical gesynchroniseerd wordt veel afspraken die 2, 3 of soms 5 keer in mijn agenda/Palm terecht komen.
Ik ben van Entourage 2008 weer teruggegaan naar Entourage 2004 en gebruik Hotsync in combinatie met het meegeleverde sync-programma van MacOffice 2004: gaat als een speer: snel en goed.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 maart 2009, 23:32
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Maar heb je dan ook je afspraken in iCal staan, of alleen in Entourage?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 maart 2009, 07:51
Theo.broersen Theo.broersen is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 15 maart 2008
Berichten: 4
Ik wil het laatste! Als je via hotsync en het door Office 2004 meegeleverde syncprogramma programma gebruikt en je schakelt in de voorkeuren van hotsync het Apple Isync uit, dan wordt er alleen gesynchroniseerd tussen Entourage en Palm. Agenda, adressen, taken, notities worden keurig meegenomen.
Je moet in de voorkeuren van Entourage alle synchronisatievakjes niet aanvinken.
Zodra je via de route Entourage->Ical->Palm en vice versa kiest (via Isync): komt alles ook in Ical te staan.

Laatst gewijzigd door Theo.broersen; 20 maart 2009 om 16:21.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023